Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Mary Quant
Skrevet

Jeg har tykt hår, står bare opp litt før jeg trenger. Riktig nok må jeg bruke litt tid med føneren, men absolutt gjennomførbart om morgenen.

Det forstår jeg ikke.

Jeg hadde hår nesten ned på rompa og det var kjempetykt.

Bare det å vaske og skylle håret var en stor operasjon - å skylle all såpen ut av håret tok tid. Å gre håret etterpå tok langt tid og jeg skal hilse og se det ikke bare er å blåse håret tørt i en fart.

For å ikke slite langt hår unødig så anbefales det IKKE å bruke hårtørker ofte - da vil man ende opp med flisete og mindre pent hår. Lufttørking er faktisk det anbefalte for langt hår.

• Liker 1
Skrevet

Det forstår jeg ikke.

Jeg hadde hår nesten ned på rompa og det var kjempetykt.

Bare det å vaske og skylle håret var en stor operasjon - å skylle all såpen ut av håret tok tid. Å gre håret etterpå tok langt tid og jeg skal hilse og se det ikke bare er å blåse håret tørt i en fart.

For å ikke slite langt hår unødig så anbefales det IKKE å bruke hårtørker ofte - da vil man ende opp med flisete og mindre pent hår. Lufttørking er faktisk det anbefalte for langt hår.

Håpret mitt er nesten til rumpa nå. Har en god del års erfaring med langt tykt hår, så har lært meg noen triks for hvordan man kan gjøre det enkelt med langt hår. Dessuten så kan jeg gjøre omtrent hva jeg vil med håret, klarer ikke skade det, og kan derfor gå til frisør 1 gang i året uten at håret mitt blir flisete ol. Lufttørking av hår har jeg verken tid eller lyst til, for min del er det selve oppskriften for hvordan jeg kan få fett hår på kortest mulig tid. Samt ikke noe volum i håret. Håret mitt er dessuten glatt, så sliter ikke med floker heller, ergo det tar meg kort tid å gre gjennom.

AnonymBruker
Skrevet

kan noen poste et eksempel på allværsjakke i kjerringstil? Er alle allværsjakker kjerring, eller bare enkelte? Trodde sånn turjakker var så populært blant yngre nå jeg..

Anonymous poster hash: 050e9...851

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Jeg har veldig tykt hår. Så tykt at jeg må tynne det, for ellers er det bare en tung gardin. I tillegg er det oppklippet, så nå tar det ikke så lang tid å få tørket det, men når jeg hadde alt i en lengde tok det evigheter.

Men syns som regel ikke at det er pent med alt håret i en lengde og spesielt ikke på kvinner som er over en viss alder. Man eldes ganske fort da om man ikke gjør noe spesielt med det.

Så man kan fint ha langt og tykt hår uten at det er spesielt mye jobb med det. Bruker aldri føner forresten.

Endret av Crazycatlady
Gjest Mary Quant
Skrevet

Håpret mitt er nesten til rumpa nå. Har en god del års erfaring med langt tykt hår, så har lært meg noen triks for hvordan man kan gjøre det enkelt med langt hår. Dessuten så kan jeg gjøre omtrent hva jeg vil med håret, klarer ikke skade det, og kan derfor gå til frisør 1 gang i året uten at håret mitt blir flisete ol. Lufttørking av hår har jeg verken tid eller lyst til, for min del er det selve oppskriften for hvordan jeg kan få fett hår på kortest mulig tid. Samt ikke noe volum i håret. Håret mitt er dessuten glatt, så sliter ikke med floker heller, ergo det tar meg kort tid å gre gjennom.

Mulig det - men svært mange med langt og svært tykt hår kan rett og slett ikke vaske det om morgenen. Det var det som var mest fantastisk når jeg klippet håret - å kunne vaske det om morgenen, tørke og style det og se fresh ut på forholdsvis kort tid i forhold til tidligere.

Skrevet

Mulig det - men svært mange med langt og svært tykt hår kan rett og slett ikke vaske det om morgenen. Det var det som var mest fantastisk når jeg klippet håret - å kunne vaske det om morgenen, tørke og style det og se fresh ut på forholdsvis kort tid i forhold til tidligere.

Igjen, ikke alle som sliter med dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen poste et eksempel på allværsjakke i kjerringstil? Trodde sånne turjakker var så populært blant yngre nå/for en stund tilbake jeg..

Gjest Mary Quant
Skrevet

Igjen, ikke alle som sliter med dette.

Svært mange sliter med akkurat det og det er mye av grunnen til at mange velger å klippe seg etter noen år.

Frisøren min sa en gang til meg at når du føler at håret er så umulig at du må ta det i en strikk så er det for langt og trenger en klipp.

Unge jenter er fine uansett som regel. De kan bare ta en kjapp strikk i håret og se like fresh og vakker ut. En voksen kvinne med et voksent ansikt vil oftest ikke se like fresh og vakker ut med håret i strikk uten annen styling.

Skrevet

Da kan du ikke ha det jeg kaller tykt hår.

Langt tykt hår vasker man ikke før man går på jobb om morgenen med mindre man står opp flere timer før man trenger eller går ut med fuktig hår.

Tja.. Frisøren min kaller det i hvertfall tykt. Men det er kanskje relativt hva man opplever som tykt. Ditt hår er sikkert tykkere enn mitt.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Kan noen poste et eksempel på allværsjakke i kjerringstil? Trodde sånne turjakker var så populært blant yngre nå/for en stund tilbake jeg..

Jeg forstår heller ikke helt hva man mener med allværsjakker med kjerring-stil. For meg er allværsjakker noe unge jenter bruker til all slags bekledning. Type sporty jakker som for meg passer best til turbruk.

Bruker i hvert fall aldri sånne allværsjakker til daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Svært mange sliter med akkurat det og det er mye av grunnen til at mange velger å klippe seg etter noen år.

Nei, mye av grunnen er at det er opplest og vedtatt at langt hår "trekker ansiktet nedover" og får en til å se mer dratt og derfor eldre ut. Hvis man er vant til å ha langt hår og har gode rutiner for vask og styling blir vel ikke dette så mye vanskeligere når man når en viss alder.

Anonymous poster hash: 2d863...7b4

• Liker 6
Gjest Mary Quant
Skrevet

Nei, mye av grunnen er at det er opplest og vedtatt at langt hår "trekker ansiktet nedover" og får en til å se mer dratt og derfor eldre ut. Hvis man er vant til å ha langt hår og har gode rutiner for vask og styling blir vel ikke dette så mye vanskeligere når man når en viss alder.

Anonymous poster hash: 2d863...7b4

Ja, alle vet at langt stritt hår, hengende rett ned drar ansiktet nedover og får oss til å se eldre ut.

Men grunnen til at jeg klippet meg da jeg var rett over 30 var ene og alene fordi jeg var lei av å stelle det lange, tykke håret. Etter å ha hatt kjempelangt hår hele livet så når man ofte et metningspunkt.

AnonymBruker
Skrevet

Asymmetrisk "sporty" frisyre, med pigg på den ene side og bob på den andre. :bond:

Anonymous poster hash: 587f0...2e1
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mange unge jenter der ute med kjerringstil. Fotballfrue som et eksempel. Hun kler seg som om hun skulle vært førti-femti.

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2014/03/DSC00763.jpg

Jeg klarer heller ikke å skjønne hvorfor så mange unge jenter med former velger skinny jeans. Det ser bare ikke bra ut. Ser de det ikke selv??

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af
  • Liker 2
Skrevet

Dere som mener langt hår er finest uansett er helt på jordet. Jeg har ganske tynt hår og når jeg er 50 tviler jeg sterkt på at håret mitt kommer til å være noe særlig attraktivt om det fortsatt er langt, blir jo bare noe pistrete fjon som henger der.

Skrevet

Skjerf som ikke har annet bruksområde enn å være til pynt er også ganske kjerring. Tynt, gjerne av silke, fargerikt, som henger rundt halsen. Ser det mye i jobben min..

• Liker 4
Skrevet

Kan noen poste et eksempel på allværsjakke i kjerringstil? Trodde sånne turjakker var så populært blant yngre nå/for en stund tilbake jeg..Anonymous poster hash: 050e9...851

Du tenker kanskje på parkaser? I min verden er ikke parkas og allværsjakke det samme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker kanskje på parkaser? I min verden er ikke parkas og allværsjakke det samme.

Bare av nysgjerrighet men er parkas kjerringstil? :)

Anonymous poster hash: 139e7...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...