Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Det peneste er alltid en hårfasong som kler det spesifikke ansiktet.

- selv om ofte langt, pjuskete hår har vært standard på alt som kan krype og gå de siste årene.

Og neimen ikke alle har kledd det like godt (for å slippe katta ut av sekken).

Jeg er så enig. Lille-pus :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det peneste er alltid en hårfasong som kler det spesifikke ansiktet.

- selv om ofte langt, pjuskete hår har vært standard på alt som kan krype og gå de siste årene.

Og neimen ikke alle har kledd det like godt (for å slippe katta ut av sekken).

Tja. Synes å merke en klar tendens blant kvinner som bikker en viss alder som plutselig klipper seg altfor kort, og får en ufeminin, uattraktiv look som skriker "jeg er ikke fruktbar".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Synes å merke en klar tendens blant kvinner som bikker en viss alder som plutselig klipper seg altfor kort, og får en ufeminin, uattraktiv look som skriker "jeg er ikke fruktbar".

Hvorfor skal man være fruktbar? Skjønte ikke det.

Kort hår er greit hvis man har veldig tynt hår f.eks, men ikke sånn kjerringsveis..

Anonymous poster hash: c5a9f...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tja. Synes å merke en klar tendens blant kvinner som bikker en viss alder som plutselig klipper seg altfor kort, og får en ufeminin, uattraktiv look som skriker "jeg er ikke fruktbar".

Har fertilitet noe med hårlengde å gjøre? Eller omvendt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fertilitet noe med hårlengde å gjøre? Eller omvendt?

Det var noen her inne som postet en link med en artikkel som viste at menn så på kvinner med langt hår som fruktbare, sunne og ekstra attraktive, mens kort hår ble sett på som mye mindre attraktivt.

Jeg kan jo forstå tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort, kjerringsveis med grusom rød eller bleket stripe foran.

Allværsjakke omtrent uansett anledning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del damer oppi åra burde faktisk klippe av seg de tørre fjonene mange tviholder på. Når en dame nærmer seg 60 så er det få som kler veldig langt hår. Da må det i såfall se velpleid ut og ikke ha flisete tupper og være bleket. Men det gjelder generelt for alle som skal ha langt hår.



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det var noen her inne som postet en link med en artikkel som viste at menn så på kvinner med langt hår som fruktbare, sunne og ekstra attraktive, mens kort hår ble sett på som mye mindre attraktivt.

Jeg kan jo forstå tankegangen.

Kvinner på nærmere 90 år, ala Sossen Krohg, ser virkelig ut som en fertil drømmekvinne med sitt lange, grå, pistrete hår.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner på nærmere 90 år, ala Sossen Krohg, ser virkelig ut som en fertil drømmekvinne med sitt lange, grå, pistrete hår.

Unnskyld meg, men hun ser da virkelig ikke fertil ut. Flott er hun, men hun ser ikke fertil ut, nei.

Anonymous poster hash: 2d863...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Allværsjakke omtrent uansett anledning.

Varierer litt med hvor du bor vil jeg mene.

Det er neimen ikke alle som er like dyktige som bergensere til 'å føre en paraply'.

Men regnkåper kan fint erstatte allværsjakker ja.

Så bør det vel nevnes at allværsjakker ser jeg like ofte, og kanskje oftere, på yngre kvinner med skinnyjeans, designerveske og Converse...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner på nærmere 90 år, ala Sossen Krohg, ser virkelig ut som en fertil drømmekvinne med sitt lange, grå, pistrete hår.

Ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt med hvor du bor vil jeg mene.

Det er neimen ikke alle som er like dyktige som bergensere til 'å føre en paraply'.

Men regnkåper kan fint erstatte allværsjakker ja.

Folk som er så uheldige å bo i Bergen er unnskyldt, ja. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sossen Krohg er unntaket fra regelen. De fleste damer nærmere 60 kler ikke så veldig godt langt hår dessverre. Men det betyr ikke at de må klippe seg helt kort og anlegge en fartstripe fremme i luggen for å fremheve sin liksom veldig " gøye " frisyre. En skulderlengde ala lang bob med litt myk form er nok mer kledelig på de fleste, da.



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer litt med hvor du bor vil jeg mene.

Det er neimen ikke alle som er like dyktige som bergensere til 'å føre en paraply'.

Men regnkåper kan fint erstatte allværsjakker ja.

Så bør det vel nevnes at allværsjakker ser jeg like ofte, og kanskje oftere, på yngre kvinner med skinnyjeans, designerveske og Converse...

Allværsjakke er ikke fint uansett alder. Verst er det når den kombineres med støvletter med høye heler. Ser dette mye.

Endret av Nordis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allværsjakke er ikke fint uansett alder. Verst er det når den kombineres med støvletter med høye heler. Ser dette mye.

Ja. Og/eller veske over armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil påstå at damene fra Bergen er de flinkeste i landet til å kle seg uansett alder.Jobber i motebransjen og har et trenet øye for detaljer. Alltid en fryd å se hvor progressiv og innovativ gatemoten er der borte.Inspirerende!

Og for ordens skyld, nei, jeg kommer ikke fra Bergen selv eller bor der!



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig med en mann som henger seg opp i slike detaljer ved en kvinnes klesstil. De fleste menn forstår ikke hva du skriver her engang.

Anonymous poster hash: 7c4ee...35a

De samme typene finnes for herrejeans. Tydeligvis en del fra bygda her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det var noen her inne som postet en link med en artikkel som viste at menn så på kvinner med langt hår som fruktbare, sunne og ekstra attraktive, mens kort hår ble sett på som mye mindre attraktivt.

Jeg kan jo forstå tankegangen.

Det har nok mest av alt veldig mye med mote å gjøre.

- og jeg husker uterket godt min nevø da han som 16-åring mente at ingen jenter var jenter om de ikke hadde langt hår (yepp, han tilhører nøyaktig den aldersgruppen som i dag er i begynnelsen av 20-årene).

Ikke alle kler langt, tungt, uklippet hår like godt, - og det er det jeg tenker på når jeg sier det jeg gjør.

Hår som ikke blir stusset og klippet tilbake i fasong fordi eieren tror det vil bli lengre fortere om det ikke holdes 'i form'.

Så nevnes det pent og forsiktig at kanskje også kvinners hår kan bli tynnere når de passerer 60-et-eller-annet, og at det da ikke nødvendigvis føles like komfortabelt å ha langt, tynt hår.

Også kvinner over 25 evner å observere hva som kler dem best uavhengig av hva generasjonen under dem vil mene :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager OT, men jeg forstår bare ikke dere som påstår at kortere frisyrer er praktiske? Jeg har hatt typisk oppklipt halvlangt-langt hår, og det var egentlig ingen sak å vedlikeholde det. Nå har jeg en bob, som krever MYE mer stell og vedlikehold. Da håret mitt hadde en viss lengde, så kunne jeg egentlig bare sette det opp på to sekunder eller børste gjennom det om tiden var knapp, og selvsagt pleie det som vanlig. Nå må håret helst fønes fordi jeg har fall som gjør at det bare ikke fungerer å la det lufttørke, det må styles hver dag, og det må klippes oftere for å holde fasongen. Det er mulig det er mitt hår som er rart, men dette er ikke hva jeg kaller mer praktisk enn langt hår?



Anonymous poster hash: 831bc...07b
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...