Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nettopp. Det heter allVÆRSjakke, ikke allKLÆRSjakke. Passer til all slags vær, men ikke all slags klær. :)

Anonymous poster hash: 685f2...61a
  • Liker 5
Gjest Tigress
Skrevet

Ah, så den jakken Nordis bruker i ruskevær på fjellet og i skogen er en fjellanorakk? Kjenner at jeg bare blir mer og mer forvirret.

Anonymous poster hash: 78510...597

Det var ikkje det eg skreiv...

AnonymBruker
Skrevet

Men for meg, så er dette en jakke jeg ikke velger å bruke i byen, rett og slett fordi jeg synes den ikke passer så godt sammen med det øvrige jeg har på meg. Jeg går ofte med f.eks ankelboots, skinny jeans, kjole, slike ting. Og da synes jeg den ikke passer til. Så enkelt er det. Ingenting i veien med jakka ellers.

Det var da VOLDSOMT hvor mange ganger du skal fortelle at du ikke bruker denne jakka i byen. Det er da virkelig ingen som har påstått at du gjør det!?!

Jeg er helt enig i at denne typen jakker ikke er en "byjakke", men at de likevel et svært nyttig til sitt bruk. Det et det eneste jeg har forsøkt å formidle. Skjønner virkelig ikke hva som er kontroversielt med det.

• Liker 2
Skrevet

Ja, nettopp. Det heter allVÆRSjakke, ikke allKLÆRSjakke. Passer til all slags vær, men ikke all slags klær. :)

Hvis du blar litt tilbake i tråden, så ser du at noen (vet ikke om det var deg) siterte meg og klipte vekk det jeg skrev om at jeg bruker den kun på fjellet. Så da ble det et behov for å presisere det. Jeg går heller ikke med treningsklær på jobben eller joggebukse i selskap. At folk bruker ulike typer klær i ulike settinger er vel ikke merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke merkelig år man har ulike klær til ulike ting.

Jeg klippet bort at du brukte den kun på fjellet, fordi jeg ikke syntes det var relevant (og det synes jeg fremdeles ikke).

Poenget er at det er helt naturlig å ha en funksjonell jakke for friluftsliv, med mindre man er totalt innaktiv. Derfor synes jeg det er så merkelig med slike "ville aaaldri ha en allværsjakke"- uttalelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker kanskje på parkaser? I min verden er ikke parkas og allværsjakke det samme.

Nei, når jeg tenker på allværsjakke, tenker jeg noe ala dette:

470797&width=600&height=450&resize_mode=

:)

Anonymous poster hash: 050e9...851

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så mye styr for allværsjakker. :skratte:

• Liker 17
Skrevet

:blink:

Jeg trodde kjerringer snakket om barnebarn, snakker hele tiden, kakeoppskrifter og strikkeoppskrifter... gjerne vært hjemmeværende hele livet....

Jeg snakker vel om typiske litt gammeldagse bestemødre tenker jeg... forøvrig en vidunderlig 'rase' som mange barnebarn ville hatt stor glede av å ha i sin nærhet.... disse gammeldagse kjerringene.

... savner ennå min mormor.

Ja disse er herlige. Er ikke disse jeg mener. Når man er 70 år og bestemor skal man få lov til å snakke om barnebarna og dra hjem tidlig fra fest. :fnise: Er ikke bestemødre vi diskuterer her......

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja disse er herlige. Er ikke disse jeg mener. Når man er 70 år og bestemor skal man få lov til å snakke om barnebarna og dra hjem tidlig fra fest. :fnise: Er ikke bestemødre vi diskuterer her......

Men de færreste får barn når de er 50, de blir derimot ofte bestemødre :blink:

(- det da jeg føler meg utgammal :lol: )

Gjest Ciegus
Skrevet

Hvorfor skal man ikke få dra tidligere hjem fra fest om man ikke er bestemor da, uten å bli sett på som kjerring? :klo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man ikke få dra tidligere hjem fra fest om man ikke er bestemor da, uten å bli sett på som kjerring? :klo:

Ja, det lurer virkelig jeg på også. Jeg er en av de som alltid drar tidlig hjem fra fest, men jeg kommer tidlig også og så så har jeg det veldig moro den tida jeg er der. Drikker gjør jeg også, men ikke til den lyse morgen. Det klarer jeg rett og slett ikke, har aldri klart det heller. Jeg har en innebygd alkolås og en times tid etter at den har skrudd seg på blir jeg kjempetrøtt og drar hjem. Er glad for at jeg har den, da jeg aldri har blitt så full så jeg mister kontrollen. Men dette gjør ikke meg til en kjerring.

Anonymous poster hash: 2d863...7b4

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Å kjære Gud, hjelp! Jeg har barnebarn. Jeg er kjerring :grine: .

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke folk skal ta alt som skrives her inne så bokstavelig og alvorlig :) Artig og litt humoristisk vinklet tråd, synes jeg, der folk skriver sine ulike oppfatninger av hva "kjerringstil" er nettopp for dem. Og den definisjonen er det vel intet universelt fasitsvar på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor kan man ikke dra sent hjem fra fest om man er bestemor?

Jeg er bestemor og jeg kan holde ut lenge på fest. :danse:

Anonymous poster hash: 139e7...f48

• Liker 4
Skrevet

Skinny betyr jo mager, så slike bukser kan vel ikke under noen omstendighet passe på en rundere kropp.

Jeg synes ikke at såkalte skinny jeans passer meg på grunn av pipestilkleggene mine, så tror det går begge veier. Ser rett og slett litt dumt ut, særlig hvis jeg kombinerer det med lave sko i str 40... :haar: Har faktisk sett en del rundere kvinner se fantastiske ut i dem, da, så tror det kommer litt an på kroppsfasong? :klo:

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel som det gamle ordtaket sier. For mye eller for lite skjemmer alt....Skal ikke være lett, nei!

Noen ganger misunner jeg littegrann de som går i burka. :ninja: Men jeg er glad jeg ikke trenger det og kommer selvsagt aldri til å ønske meg det sånn helt seriøst.

Men av og til. Pittelittegrann...

Meg i skinnyjeans = :is: Den berømte kroneisfasongen. Nice? :hoho: Ehmm not :riste:

Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 1
Skrevet

Skjer med meg også... Utrolig irriterende ettersom det er mange som fniser av det straks jeg kommer med "sleng" nederst.

Gjest Tigress
Skrevet

Skjer med meg også... Utrolig irriterende ettersom det er mange som fniser av det straks jeg kommer med "sleng" nederst.

Då er jo folk lite oppdaterte, bootcuten kom jo attende førre sesong. Eg er dritnøgd, eg har framleis bootcut-brøkene mine frå førre runde!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker bootcut. Det er det eneste som passer min fasong.

• Liker 1
Skrevet

Alt mamma bruker! Trist å si det. For ordens skyld så har hun passert 60 med noen år, og jeg er relativt voksen selv også.

Boblekåpe i noe slags gullfarge og flate, knehøye skinnstøvletter med spiss tupp. Briller fra Nille i en eller annen sterk farge. Skjørt og genser, med genseren utenpå skjørtet og lærbelte (helst flettet) over genseren. Samme men med uformlige jeans for en casual stil. Tunika og tights. Dyr men stygg skinnveske av det litt slaskete slaget. Mette-Marit skjerf.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...