Nordis Skrevet 23. mars 2014 #181 Skrevet 23. mars 2014 Kjerringfrase. "Frisk" må være det ultimate kjerringadjektivet, eller kanskje det deler førsteplassen med "kvikk" og "festlig". "Fresh" og "raff" er også på lista. 7
_Aries Skrevet 23. mars 2014 #182 Skrevet 23. mars 2014 Allværsjakke bruker jeg kun på fjelltur. På fjellet er plagget ypperlig. Men i byen bruker jeg andre ting, f.eks. ullkåpe, skinnjakke osv. Dunjakke på skikkelig kalde vinterdager. Kåpe i softshellmateriale er ikke det samme som allværsjakke for meg. Kåper i softshell kan være fine de, om de f.eks er ensfargede i en nøytral farge. Noen liker en veldig "sporty" stil også i byen. Jeg er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 0fd88...145 Ullkåpe og skinnjakke hørtes da veldig upraktisk ut i regnvær... 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #183 Skrevet 23. mars 2014 Ullkåpe og skinnjakke hørtes da veldig upraktisk ut i regnvær... Hva med paraply? Regnkåpe?Anonymous poster hash: 0fd88...145 3
desert_rose Skrevet 23. mars 2014 #184 Skrevet 23. mars 2014 Nettopp! Og det synes jo også da.... til de grader om man ser seg rundt en helt normal dag. Mulig det for ganske mange ville vært noe å hente ved å velge jeans som har rette ben. Hvor mange kler egentlig å se ut som en kroneis? Takk for latteren :D 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #185 Skrevet 23. mars 2014 "Fresh" og "raff" er også på lista. Ikke glem rocka. Anonymous poster hash: 694d3...251 5
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #186 Skrevet 23. mars 2014 Jeg synes det er mange unge jenter der ute med kjerringstil. Fotballfrue som et eksempel. Hun kler seg som om hun skulle vært førti-femti. http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2014/03/DSC00763.jpg Jeg klarer heller ikke å skjønne hvorfor så mange unge jenter med former velger skinny jeans. Det ser bare ikke bra ut. Ser de det ikke selv?? Anonymous poster hash: 6c7bc...4af Hva var kjerring med det bildet? Fått med deg at blomstrete bukser er moderne?
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #187 Skrevet 23. mars 2014 Syns slike smykker med laget med kjedet i skinn og med f.eks et stort hjerte er typisk kjerring. Masse gullringer og gullarmbånd også. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #188 Skrevet 23. mars 2014 Hva var kjerring med det bildet? Fått med deg at blomstrete bukser er moderne? Buksa alene er ikke problemet, det er overmatchingen, veska og totalinntrykket som er kjerring. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af 3
_Aries Skrevet 23. mars 2014 #189 Skrevet 23. mars 2014 Hva med paraply? Regnkåpe?Anonymous poster hash: 0fd88...145 Paraply hjelper jo kun viss det regner "rett ned". Regnkåpe derimot er mye bedre... så lenge den ikke er av ull 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #190 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har nok tilgode å se regndråper av ull.Anonymous poster hash: 0fd88...145 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #191 Skrevet 24. mars 2014 Her var det mange tenåringer som har svart.... Jeg mener heller at det er kjerring, harry og krampaktig å ikke kle seg etter føret og kroppen. Anonymous poster hash: 98fd2...629 9
Nordis Skrevet 24. mars 2014 #192 Skrevet 24. mars 2014 Her var det mange tenåringer som har svart.... Jeg mener heller at det er kjerring, harry og krampaktig å ikke kle seg etter føret og kroppen.Anonymous poster hash: 98fd2...629 Det går helt fint å kle seg etter føret og kropp uten å bli kjerring, harry og krampaktig. Og nei, jeg er ingen tenåring. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #193 Skrevet 24. mars 2014 Paraply hjelper jo kun viss det regner "rett ned". Regnkåpe derimot er mye bedre... så lenge den ikke er av ull Men hvorfor er regnkåpe bedre en allværsjakke? Jeg har begge deler, og bruker aldri regnkåpen. Allværsjakkekåpen er mye bedre, fordi den puster og er mykere og behageligere å gå med. Den er fin i tilfelle regn.Anonymous poster hash: 78510...597 2
Gjest Tigress Skrevet 24. mars 2014 #194 Skrevet 24. mars 2014 Eg synest det er merkeleg at klassisk stiil blir framstilt som kjerring? Det er, etter mi meining, aldri kjerring å ha tidlause klede i god kvalitet, og som passar. Og så vil eg spørje: er det mogleg å kle seg etter alderen utan å bli kjerring, også når ein er 45+?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #195 Skrevet 24. mars 2014 Tigress: Jeg er nå 43 og har ingen planer om å legge om til kjerringstil om to år altså. Så mitt svar er NEI!!! Synes selv jeg er ganske til flink å kle meg.Har ivertfall hørt det ofte siden jeg var ung.Dette med å ha talent eller hva man nå skal kalle det å kunne sette sammen klær, sko og tilbehør det har ivertfall ingenting med alder å gjøre. Åvære ung betyr ikke at man automatisk er flink å kle seg.. Noen unge damer ser helt vannvittige ut i stilen. Om man kan kalle det en stil.Så dette med å se kjerring ut er en ting, men hva skal man kalle smakløse unge damer ? Finnes det et ord for det? Anonymous poster hash: e285c...c85
Gjest Tigress Skrevet 24. mars 2014 #196 Skrevet 24. mars 2014 Til AB over meg: Du sa det sjølv: smaklause unge damer (og smaklause eldre damer, og menn i alle aldrar for den sakas skuld) er nett det: smaklause.
Gjest Nanne70 Skrevet 24. mars 2014 #197 Skrevet 24. mars 2014 Eg synest det er merkeleg at klassisk stiil blir framstilt som kjerring? Det er, etter mi meining, aldri kjerring å ha tidlause klede i god kvalitet, og som passar. Og så vil eg spørje: er det mogleg å kle seg etter alderen utan å bli kjerring, også når ein er 45+? Forsåvidt enig, men det er ikke en stil som passer alle, selv om de har passert 40 Jeg liker f.eks. best en kombinasjon av klassisk og casual, iblandet et og annet mer trendy plagg eller tilbehør. Drakt/dress og bluse vet jeg ikke om jeg noensinne kommer til å bruke, både fordi jeg ikke har (eller kommer til å få) en livsstil eller jobbsituasjon som krever det, og for det andre fordi jeg ikke føler meg vel eller trives i denne typen plagg. Hva er egentlig å kle seg etter alderen, da? Greit at man kanskje bør holde seg unna plagg som er altfor korte/utringet/trange, men utover det kan man vel i grunnen kle seg som man ønsker? Det er vel ingen andre som skal bestemme hva man "har lov" til å kle seg i etter at man har bikket 40, 50 osv? Om du spør en person i 20-åra og en person i 40-åra om hva som er kjerring, vil du dessuten mest sannsynlig få to helt ulike svar. Har du forresten hørt om bloggen Advanced Style? Anbefaler både deg og alle andre i denne tråden å ta en titt
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #198 Skrevet 24. mars 2014 Har du forresten hørt om bloggen Advanced Style? Anbefaler både deg og alle andre i denne tråden å ta en titt Wow, kul blogg! Anonymous poster hash: 6c7bc...4af 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #199 Skrevet 24. mars 2014 Det Purple Rain antrekket på Advanced style var jo skikkelig lekkert! Men likte ikke det hun hadde på hodet der. Eldre damer som kler seg litt, fresht, chic, elegant, røft eller hva dere nå vil kalle det, er jo mye mer spennende å se på ivertfall enn en helt grå mus Allværsjakker og gummistøvler MÅ vi ha i dette landet, men noen fargeklatter som tør å skille seg ut og ikke tar seg selv så selvhøytidelig, ja det trenger vi virkelig også! Når man blir eldre driter man virkelig i hva andre mener, man er da som regel over den unge usikkerheten for lengst. Veldig lett å kalle alt man som ung ikke kunne tenke seg å gå i for kjerringstil, men dere unge blir jo også eldre og da er det de som er enda yngre enn dere igjen som vil kalle dere for kjerringer. Bare noe å huske på sånn i forbifarten... Anonymous poster hash: e285c...c85 10
Nordis Skrevet 24. mars 2014 #200 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Forsåvidt enig, men det er ikke en stil som passer alle, selv om de har passert 40 Jeg liker f.eks. best en kombinasjon av klassisk og casual, iblandet et og annet mer trendy plagg eller tilbehør. Drakt/dress og bluse vet jeg ikke om jeg noensinne kommer til å bruke, både fordi jeg ikke har (eller kommer til å få) en livsstil eller jobbsituasjon som krever det, og for det andre fordi jeg ikke føler meg vel eller trives i denne typen plagg. Hva er egentlig å kle seg etter alderen, da? Greit at man kanskje bør holde seg unna plagg som er altfor korte/utringet/trange, men utover det kan man vel i grunnen kle seg som man ønsker? Det er vel ingen andre som skal bestemme hva man "har lov" til å kle seg i etter at man har bikket 40, 50 osv? Om du spør en person i 20-åra og en person i 40-åra om hva som er kjerring, vil du dessuten mest sannsynlig få to helt ulike svar. Har du forresten hørt om bloggen Advanced Style? Anbefaler både deg og alle andre i denne tråden å ta en titt Det der er en bra blogg jeg er ofte innom. Gode eksempler der også på at kvinner ikke nødvendigvis bør klippe seg til kort konehår når de bikker 40. Endret 24. mars 2014 av Nordis 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå