Gå til innhold

Ville dere prøvd å fått barn med typen hvis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Tenk på om dere får en vanskelig unge da, takler forholdet det?

det er det ikke sikkert et eldre par takler heller. Virker på meg som minst halvparten av alle par går fyken pga at forholdet ikke taklet barn, friske eller ei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor "satt" man er. Om dere ikke har noen ønsker om å reise og oppleve andre land og kulturer, studere videre, fremme karriere eller bare nyte hverandre, fleksibiliteten og friheten så er det jo fritt frem :) Men ikke tro at det er romantisk å få barn, ingenting dreper romanser og forhold mer enn det barna gjør. Årevis med nattevåk, selvforsakelse og dårlig økonomi. Og så bekymringer for om de får venner/de rette vennene, om de mobbes, om de trives. Misforstå meg rett, jeg elsker barna mine over alt på jord og ville aldri ha vært foruten. Men jeg er sjeleglad for de spennende tjueårene mine hvor jeg studerte, bodde i storbyer, reiste utenlands, datet og virkelig levde livet. Nå har livet dreid seg om bleier, gulp, rutiner, barnevogner, selvforsakelse, begrenset økonomi og grytidlige morgener i tre år og vi er langt fra ferdige :)



Anonymous poster hash: 068ae...484
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett er sannsynligheten for alvorlige konflikter og manglende evne til å takle denslags mye større når et par er unge og uerfarne. Deg er lett å innbille seg at man er så moden og "Voksen" kun fordi man ikke drikker seg dritings hver helg, men det er ikke det det handler om.

Et eldre par vet mer om hvem de er, hva de er ute etter og har gjerne vært igjennom konflikter og problemer tidligere med nåværende eller tidligere partnere. Det er også svært få som lever hele livet med noen de ble sammen med i tenåra. Det er et faktum og ikke noe man bare kan si seg uenig med.

Selvsagt finnes det unntak. Men Sannsynligheten er størst for at forholdet ikke takler det. Økonomisk sett kommer man i snitt også dårligere ut om man får barn svært tidlig. Igjen, flertallet - ikke alle.

Basert på ordlyden i ts samt den åpenbare fiskingen etter aksept fra andre har jeg ikke noen følelse av at det her er snakk om en person som overgår de fleste andre når det kommer til innsikt, refleksjon, modenhet og erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt TS. Jeg hadde det samme når jeg var 19. Men, så valgte vi å vente, gikk på skole, reiste litt mer, fikk et ENDA sterkere forhold, og ønsket om barn og forholdet vokste seg større og sterkere. Nå er jeg 24 og gravid. Og tror det hadde gått bra om jeg ble det når jeg var 19. Men er likevel VELDIG glad for at vi ventet. Er fortsatt ung. Sprek. Men litt mer erfaring og litt flere år bak meg.

Anonymous poster hash: 1c8e4...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...