Gå til innhold

Ville dere prøvd å fått barn med typen hvis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting på lista over "voksen nok for barn" må kanskje være å ha sluttet med orden "typen" ;)

Helt enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

En ting på lista over "voksen nok for barn" må kanskje være å ha sluttet med orden "typen" ;)

hva er mer voksent å si da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er mer voksent å si da?

Mannen, evt. Gubben ;)

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nettopp. Er en ikke klar for ekteskap så er en heller ikke klar for barn mener nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, nettopp. Er en ikke klar for ekteskap så er en heller ikke klar for barn mener nå jeg.

det er igrunn sant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

hva er mer voksent å si da?

Generelt burde man ha lagt av seg språk som stort sett tenåringer bruker - og det rette er vel å kunne si mangeårig samboer eller ektefelle.

Ett annet sikkert tips for at man ikke er klar for barn er når man lager et innlegg på KG om "er jeg gammel nok". Da er man ganske så sikkert overhodet ikke gammel nok. Eller oppegående nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Nei, nettopp. Er en ikke klar for ekteskap så er en heller ikke klar for barn mener nå jeg.

Man kan jo være klar for ekteskap selv om man ikke er gift. Jeg og typen ( ;) ) er klar for både barn og ekteskap, og om vi velger å få barn før ekteskap er da det vår sak, og ikke noe fremmede mennesker kan bruke for å analysere vår modenhet.

Elendig grunnlag til å vurdere om noen er modne nok for barn. Nesten så man kan lure på om de som mener dette er modne nok til å få barn. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Generelt burde man ha lagt av seg språk som stort sett tenåringer bruker - og det rette er vel å kunne si mangeårig samboer eller ektefelle.

Mennesker er forskjellige, og noen bærer med seg ungdomsspråk hele livet, selv om de er både intelligente, modne og klare for både det ene og det andre. Hvis du tenker deg om, mener du helt alvorlig at det er et godt grunnlag til å vurdere hvorvidt noen bør få barn eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Mennesker er forskjellige, og noen bærer med seg ungdomsspråk hele livet, selv om de er både intelligente, modne og klare for både det ene og det andre. Hvis du tenker deg om, mener du helt alvorlig at det er et godt grunnlag til å vurdere hvorvidt noen bør få barn eller ei?

Hvis jeg tenker meg om, ja.

Definitivt. Ingen voksne oppegående mennesker lager et innlegg på Kvinneguiden om "er jeg gammel nok og seriøs nok til å få barn med typen".

Du bør ha kommet ett sted hvor du ikke lengre helt skjønner hva fjortisene på bussholdeplassen snakker om. Da er man voksen nok, iallefall rent aldersmessig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalere dere å vente i hvertfall 3 år til. De årene går fortere enn du tror (tro meg!), me du/dere kommer med all sannsynlighet til modnes veldig. Kan hende prioriteringer endrer seg, og om de ikke gjør det, så er 22/23 fortsatt veldig ungt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Hvis jeg tenker meg om, ja.

Definitivt. Ingen voksne oppegående mennesker lager et innlegg på Kvinneguiden om "er jeg gammel nok og seriøs nok til å få barn med typen".

Du bør ha kommet ett sted hvor du ikke lengre helt skjønner hva fjortisene på bussholdeplassen snakker om. Da er man voksen nok, iallefall rent aldersmessig.

Nå diskuterer vi ditt utsagn om at folk som bruker ordet typen ikke er modne nok for å få barn. Ikke om folk som lager innlegg på KG er modne nok.

Så jeg spør igjen - mener du det, helt oppriktig? Vil du for eksempel sitte der og si til meg, som med ujevne mellomrom kaller min kommende ektemann for typen, at jeg ikke er moden nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Nå diskuterer vi ditt utsagn om at folk som bruker ordet typen ikke er modne nok for å få barn. Ikke om folk som lager innlegg på KG er modne nok.

Så jeg spør igjen - mener du det, helt oppriktig? Vil du for eksempel sitte der og si til meg, som med ujevne mellomrom kaller min kommende ektemann for typen, at jeg ikke er moden nok?

På et generelt grunnlag, uavhengig av deg, så er ikke ekteskap/hus/bil/hytte en god indikator på hvorvidt man er moden og klar for å få barn sammen.

18åringer kan gjøre alt dette, og 18åringer er ikke modne for barn selv om noen likevel får til oppgaven fint når det først skjer.

Og ja, jeg er helt oppriktig seriøs når jeg sier man bør - på et jevnt grunnlag i sitt dagligspråk, høres ut som en voksen person :)

Småfraser her og der, enkeltbegrep er noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

Og ja, jeg er helt oppriktig seriøs når jeg sier man bør - på et jevnt grunnlag i sitt dagligspråk, høres ut som en voksen person :)

Småfraser her og der, enkeltbegrep er noe annet.

Du modererer det opprinnelige utsagnet ditt altså. Du valgte ikke å fokusere på språk, men på bruk av et enkeltbegrep for å dømme, men nå sier du at det er språket som avgjør, ikke dette ene enkeltbegrepet?

Jeg er nå likevel ikke helt enig. Så lenge man oppfører seg som en voksen, tar voksne avgjørelser, ytrer voksne meninger, så gjør det meg ingenting om vedkommende har et ungdommelig språk og bruker "typen", "lol", "shit ass" og diverse i språket. Foretrekker å se på helheter, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når noen har behov for å spørre på et forum om noe sånt, så er man ikke klar for å få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Generelt burde man ha lagt av seg språk som stort sett tenåringer bruker - og det rette er vel å kunne si mangeårig samboer eller ektefelle.

Ett annet sikkert tips for at man ikke er klar for barn er når man lager et innlegg på KG om "er jeg gammel nok". Da er man ganske så sikkert overhodet ikke gammel nok. Eller oppegående nok.

om man liker å kalle kjæresten for typen så er ikke det dermed sagt at man blir en dårlig mor eller? Forøvrig er jeg enig med deg Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Du modererer det opprinnelige utsagnet ditt altså. Du valgte ikke å fokusere på språk, men på bruk av et enkeltbegrep for å dømme, men nå sier du at det er språket som avgjør, ikke dette ene enkeltbegrepet?

Jeg er nå likevel ikke helt enig. Så lenge man oppfører seg som en voksen, tar voksne avgjørelser, ytrer voksne meninger, så gjør det meg ingenting om vedkommende har et ungdommelig språk og bruker "typen", "lol", "shit ass" og diverse i språket. Foretrekker å se på helheter, jeg.

Ja, jeg sa det jo åpenbart ikke med 100% gyldighet i alle sammenhenger - det kalles spissformulering i humoristisk variant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...