Gå til innhold

Ville dere prøvd å fått barn med typen hvis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så lei av at folk i slike diskusjoner alltid ender opp med å skrive ting som "det er ikke alle som vil feste!", "jeg er ferdig med å feste så nå kan jeg få barn", "det finnes faktisk folk som er lei av å drikke og feste og være ville og derfor fint kan få barn".

For er det seriøst alt ungdomstiden er for dere? En russetid som liksom ikke slutter før man står der med positiv test i hånda?

For meg er ungdomstiden (ung voksen) så utrolig mye mer enn å gå på fylla. Jeg reiser, er spontan, blir kjent med meg selv som menneske, flytter rundt, går på skole, prøver forskjellige jobber, lærer meg ting, utvikler meg som menneske, jeg har kjæreste, neste år skal jeg gå oslo-trondheim bare fordi jeg kan.

Ti tusen ting som ville blitt hundre ganger vanskeligere om jeg hadde barn.

Det virker så immari trist og fattig å våkne fyllesyk opp etter fem år med russetid og være klar for barn for nå er man lei fylla. Har dere ikke mer innhold i livet deres?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så lei av at folk i slike diskusjoner alltid ender opp med å skrive ting som "det er ikke alle som vil feste!", "jeg er ferdig med å feste så nå kan jeg få barn", "det finnes faktisk folk som er lei av å drikke og feste og være ville og derfor fint kan få barn".

For er det seriøst alt ungdomstiden er for dere? En russetid som liksom ikke slutter før man står der med positiv test i hånda?

For meg er ungdomstiden (ung voksen) så utrolig mye mer enn å gå på fylla. Jeg reiser, er spontan, blir kjent med meg selv som menneske, flytter rundt, går på skole, prøver forskjellige jobber, lærer meg ting, utvikler meg som menneske, jeg har kjæreste, neste år skal jeg gå oslo-trondheim bare fordi jeg kan.

Ti tusen ting som ville blitt hundre ganger vanskeligere om jeg hadde barn.

Det virker så immari trist og fattig å våkne fyllesyk opp etter fem år med russetid og være klar for barn for nå er man lei fylla. Har dere ikke mer innhold i livet deres?

Nyt ungdommen mens den varer, for en dag helt brått så sitter du der med ditt første grå hårstrå. En utro mann og gal unge...

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt burde man ha lagt av seg språk som stort sett tenåringer bruker - og det rette er vel å kunne si mangeårig samboer eller ektefelle.

Ett annet sikkert tips for at man ikke er klar for barn er når man lager et innlegg på KG om "er jeg gammel nok". Da er man ganske så sikkert overhodet ikke gammel nok. Eller oppegående nok.

... tenåringer og tenåringer, jeg er tenåring, og ingen absolutt ingen sier typen. Kan ha noe med at jeg bor i en "storby" da, og ikke på bygda.

Anonymous poster hash: b9de7...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig lei kjipe damer med inngrodde, faste tanker om hvordan ting SKAL være. Hvorfor være så klisje? Hvorfor skal det være så tabu å planlegge å bli mor som ung?

Jeg blir så lei av at folk i slike diskusjoner alltid ender opp med å skrive ting som "det er ikke alle som vil feste!", "jeg er ferdig med å feste så nå kan jeg få barn", "det finnes faktisk folk som er lei av å drikke og feste og være ville og derfor fint kan få barn".

For er det seriøst alt ungdomstiden er for dere? En russetid som liksom ikke slutter før man står der med positiv test i hånda?

For meg er ungdomstiden (ung voksen) så utrolig mye mer enn å gå på fylla. Jeg reiser, er spontan, blir kjent med meg selv som menneske, flytter rundt, går på skole, prøver forskjellige jobber, lærer meg ting, utvikler meg som menneske, jeg har kjæreste, neste år skal jeg gå oslo-trondheim bare fordi jeg kan.

Ti tusen ting som ville blitt hundre ganger vanskeligere om jeg hadde barn.

Det virker så immari trist og fattig å våkne fyllesyk opp etter fem år med russetid og være klar for barn for nå er man lei fylla. Har dere ikke mer innhold i livet deres?

Ja men nesten alt det kan du jo gjøre selv om man har barn. Kanskje ikke være så spontan, men alle er ikke like spontane som mennesker. Ja, ting blir vanskeligere, men det er mulig.

Reise med barn. check. Bli kjent med seg selv som menneske, check. (Tror mange 19-20 åringer er kjent med seg selv vertfall nok til å takle morsrollen!) Gå på skole, check. Lære nye ting, check. Utvikle seg som menneske, check. Ha kjæreste, check. (hu har jo TYPE! :danse: ) Jobb har hun jo som hun er fornøyd med. Hva er kult med å bytte jobb? Er det ikke bedre med en fast jobb?

"Det virker så immari trist og fattig å våkne fyllesyk opp etter fem år med russetid og være klar for barn for nå er man lei fylla. Har dere ikke mer innhold i livet deres?"

Ikke alle er der som unge, man kan være ferdig med det tullet der for mange år siden. Hun forteller jo at hun har fast jobb, ferdig med utdanning o.s.v. Hun virker ikke som noen fyllegris for min del.

Når det er sagt sier jeg ikke at det er lurt å vente for mange. Men det betyr ikke at alle unge mødre er dårlige mødre for det?

Endret av Doroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er en veldig individuell vurdring som kommer ann på hvor moden man er for alder.
Da jeg var 19 år festet jeg hver eneste helg, og hadde ikke styr på noen ting i livet mitt.
Jeg er nå 21 år, avholds menneske og har både leilighet, fast jobb, kjæreste osv...Vi venter vårt første barn om en mnd.
Hvis du og partner er klar for det, kjør på!! bra å være en ung og sprek mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er en veldig individuell vurdring som kommer ann på hvor moden man er for alder.

Da jeg var 19 år festet jeg hver eneste helg, og hadde ikke styr på noen ting i livet mitt.

Jeg er nå 21 år, avholds menneske og har både leilighet, fast jobb, kjæreste osv...Vi venter vårt første barn om en mnd.

Hvis du og partner er klar for det, kjør på!! bra å være en ung og sprek mor :)

Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skikkelig lei kjipe damer med inngrodde, faste tanker om hvordan ting SKAL være. Hvorfor være så klisje? Hvorfor skal det være så tabu å planlegge å bli mor som ung?

Ja men nesten alt det kan du jo gjøre selv om man har barn. Kanskje ikke være så spontan, men alle er ikke like spontane som mennesker. Ja, ting blir vanskeligere, men det er mulig.

Reise med barn. check. Bli kjent med seg selv som menneske, check. (Tror mange 19-20 åringer er kjent med seg selv vertfall nok til å takle morsrollen!) Gå på skole, check. Lære nye ting, check. Utvikle seg som menneske, check. Ha kjæreste, check. (hu har jo TYPE! :danse: ) Jobb har hun jo som hun er fornøyd med. Hva er kult med å bytte jobb? Er det ikke bedre med en fast jobb?

"Det virker så immari trist og fattig å våkne fyllesyk opp etter fem år med russetid og være klar for barn for nå er man lei fylla. Har dere ikke mer innhold i livet deres?"

Ikke alle er der som unge, man kan være ferdig med det tullet der for mange år siden. Hun forteller jo at hun har fast jobb, ferdig med utdanning o.s.v. Hun virker ikke som noen fyllegris for min del.

Når det er sagt sier jeg ikke at det er lurt å vente for mange. Men det betyr ikke at alle unge mødre er dårlige mødre for det?

Du har ikke forstått jeg jeg har skrevet.

For å korte det jeg skrev ned til en veldig enkel setning:

Jeg blir så lei av at folk i slike diskusjoner alltid ender opp med å skrive ting som "det er ikke alle som vil feste!", "jeg er ferdig med å feste så nå kan jeg få barn", "det finnes faktisk folk som er lei av å drikke og feste og være ville og derfor fint kan få barn".

For i alle disse trådene ender det alltid opp med at en masse folk bruker "jeg er ferdig med å feste ergo er jeg voksen og kan få barn" som et godt argument. Jeg skriver i innlegget du siterer, at ungdomstiden inneholder så utrolig mye mer enn bare fylla, og at det derfor er et dårlig argument.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forstått jeg jeg har skrevet.

For å korte det jeg skrev ned til en veldig enkel setning:

Jeg blir så lei av at folk i slike diskusjoner alltid ender opp med å skrive ting som "det er ikke alle som vil feste!", "jeg er ferdig med å feste så nå kan jeg få barn", "det finnes faktisk folk som er lei av å drikke og feste og være ville og derfor fint kan få barn".

For i alle disse trådene ender det alltid opp med at en masse folk bruker "jeg er ferdig med å feste ergo er jeg voksen og kan få barn" som et godt argument. Jeg skriver i innlegget du siterer, at ungdomstiden inneholder så utrolig mye mer enn bare fylla, og at det derfor er et dårlig argument.

Inngrodd dame right here...

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngrodd dame right here...

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Hvorfor det, da? Fordi jeg skriver at ungdomstiden består av mye mer enn å drikke seg full? Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og nei.

Reis sammen, spar opp penger til egenkapital og kjøp leilighet/hus osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei av at folk i slike diskusjoner alltid ender opp med å skrive ting som "det er ikke alle som vil feste!", "jeg er ferdig med å feste så nå kan jeg få barn", "det finnes faktisk folk som er lei av å drikke og feste og være ville og derfor fint kan få barn".

For er det seriøst alt ungdomstiden er for dere? En russetid som liksom ikke slutter før man står der med positiv test i hånda?

For meg er ungdomstiden (ung voksen) så utrolig mye mer enn å gå på fylla. Jeg reiser, er spontan, blir kjent med meg selv som menneske, flytter rundt, går på skole, prøver forskjellige jobber, lærer meg ting, utvikler meg som menneske, jeg har kjæreste, neste år skal jeg gå oslo-trondheim bare fordi jeg kan.

Ti tusen ting som ville blitt hundre ganger vanskeligere om jeg hadde barn.

Det virker så immari trist og fattig å våkne fyllesyk opp etter fem år med russetid og være klar for barn for nå er man lei fylla. Har dere ikke mer innhold i livet deres?

Nettopp!! Endelig noen som klarer å sette ord på det jeg har tenkt lenge. Å være ung skal være tid til å utvikle seg som menneske, istedenfor å tenke over hvilken type bleie som er best.

Anonymous poster hash: 29c97...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!! Endelig noen som klarer å sette ord på det jeg har tenkt lenge. Å være ung skal være tid til å utvikle seg som menneske, istedenfor å tenke over hvilken type bleie som er best.

Anonymous poster hash: 29c97...6ee

Bra å få barn når man er ung

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Bra å få barn når man er ung

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

vedder på at du er ei sånn ei som mener man er gammel når man er 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vedder på at du er ei sånn ei som mener man er gammel når man er 25

Jeg er en hun, hvordan er 25 gammelt? jeg er snart 23 og føler meg ung som bare det

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en hun, hvordan er 25 gammelt? jeg er snart 23 og føler meg ung som bare det

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Han*

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg er en hun, hvordan er 25 gammelt? jeg er snart 23 og føler meg ung som bare det

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

ei sånn ei skrev jeg. Det indikerer at du er en hun eller hva?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ei sånn ei skrev jeg. Det indikerer at du er en hun eller hva?

Jeg sa jeg er en han

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei sånn ei skrev jeg. Det indikerer at du er en hun eller hva?

Han*

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma faen

Så slutt å pirk borti meg da, jeg shiter i om du syns 25 åringer er gamle...

Anonymous poster hash: 6648f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...