Gå til innhold

18 år og gravid


Kkristina

Anbefalte innlegg

Iom at det ikke er uvanlig med gjentatte svangerskap utenfor livmor om man først er tilbøyelig til å ha det, så er det omtrent selvsagt at du skal beholde barnet når du først er gravid på riktig sted. Jada, du er ung, jada, ting går muligens til helsike med kjæresten din, who cares. Du har støtte i familien din og alt ordner seg. Lykke til.

Ja, det som er en veldig skummel tanke.. Gudene vet hva som hadde hendt om jeg hadde tatt abort og graviditeten hadde lagt seg utenfor livmor neste gang! Hadde vært så utrolig trist om jeg ikke hadde fått blitt gravid på naturlig måte noen gang igjen. Som du sier, hvis ting går i dass med kjæresten min, who cares.. Noen ganger må man tenkte litt på seg selv og hva man selv vil og ikke bare hva alle andre vil!

Tusen takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis ville jeg kanskje sagt du burde vente, men mtp din situasjon så forstår jeg deg godt. Ble selv gravid tidlig i et forhold (men skal sies at jeg var 24 da), og det var uaktuelt med abort i og med at jeg hadde hatt flere spontanaborter og vært gravid utenfor livmoren før (egentlig var det ikke noe alternativ uansett, for jeg var klar for barn, det eneste som var "feil" var at vi ikke hadde vært sammen så lenge).

Lykke til!

Så bra at det gikk din vei til slutt :-) er så skummelt det med sponan abort og alle beskymringene rundt det, håper alt går bra med den lille i magen min frem til uke 12 så jeg endelig kan puste lettet ut :) tusen takk for svar!:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip sjansen og få barnet:) Det kan være det eneste du får, pga dette med livmorproblemer:) Så begynn å ta folsyretabletter med en gang (Dette forebygger diverse sykdommer på foster) Mannen din kommer nok til å tø opp. Og du har trossalt en familie i ryggen og en mor som er glad i deg:)

Visst han forlater deg fordi du velger å beholde ungen, så har de forskjellige støtter og ordninger for enslige mødre:) og da er ikke mannen din noe å samle på!

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke negativ ovenfor alderen din. Jeg er litt negativ til at det ikke virker som om du vet hvor dyrt det er å flytte hjemmefra og plutselig få regning fra ende til annen. Jeg regner med du aldri har vært ute av huset før, so to speak?



Anonymous poster hash: 4be8f...76b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke negativ ovenfor alderen din. Jeg er litt negativ til at det ikke virker som om du vet hvor dyrt det er å flytte hjemmefra og plutselig få regning fra ende til annen. Jeg regner med du aldri har vært ute av huset før, so to speak?

Anonymous poster hash: 4be8f...76b

Jeg skjønner tanken din veldig godt :) jeg skal ikke lyve å si jeg vet så mye om det å ikke bo hjemme, men det er noe som må bli en vanesak, en gang må bli den første. Hvis kjæresten min holder seg til meg gjennom graviditeten skal det nok gå bra, han har kjøpt leilighet som vi overtar 1.juni, så får satse på at alt går som jeg håper på :) og jeg vet det er veldig dyrt med regninger, og alt av utgifter, jeg hopper ikke rett ut i det uten å vite hva jeg gjør!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...