Gå til innhold

18 år og gravid


Kkristina

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg er en jente på 18 år som er gravid i uke 7.. (Før noen rakker ned på meg og sier jeg ikke er klar, blablabla, jeg kjenner meg selv bedre enn det du gjør) Jeg er i et stabilt forhold med kjæresten min, jeg jobber og tjener ca 20.000 i mnd og har ingen utgifter. Jeg er helt 100% bestemt og sikker på at jeg skal beholde dette barnet. Men problemet er at kjæresten min vil at jeg skal ta abort, han sier det ikke på noen måte med tvang men han føler seg ikke klar. Jeg er bare så redd for at han skal gå fra meg hvis jeg ikke tar abort, vi har vært sammen i 3 år nå og jeg klarer ikke tanken på å miste han! Har noen av dere erfaring med dette? Kan det være han bare har kalde føtter og at ting roer seg eller tror dere at jeg virkelig kommer til ødelegge livet hans?.. Jeg trenger bare å få høre noen andre sin historie om dette, for det er så fælt å gå igjennom. Jeg har vært på flere tidlige ultralyder (grunnet 2 svangerskap utenfor livmor) og har sett hjertet slå. Er så trist å ikke kunne dele den gleden med partneren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm..kjip kjæreste da. Han kommer vel på bedre tanker tenker jeg. Han er bare livredd for å bli pappa.



Anonymous poster hash: 32613...b6c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen utgifter? Bor du hjemme hos foreldrene dine da? Ingen leie, strøm, mat, mobil? Høres da rart ut.

Du gjør det som du mener er best for deg. Du kan ikke la noen andre tvinge deg til abort. Så om han velger å gå fra deg, får være opp til han... Eller så blir det rett og slett du som må velge ham eller barnet.

Det kan absolutt være at han har kalde føtter men vil roe seg etterhvert og også glede seg, men det vet du ikke før du er der. Du må nok sette deg ned og snakke med han om dette, og få han til å forstå at du ønsker dette barnet med han.



Anonymous poster hash: de4b6...b4d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen utgifter nå nei, fordi jeg enda bor hjemme! :) men jeg har selvfølgelig planer om å flytte når barnet kommer til verden, hvis alt går som forventet under graviditeten selvfølgelig.

Jeg og han er som knoll og tott, vi klarer oss ikke uten hverandre, så jeg håper egentlig bare at uansett hva som skjer at han står der med meg under hele graviditeten! Må være så utrolig trist å gå gjennom en graviditet alene, det er min største frykt.. Har heldigvis en familie som støtter meg 110%, og en mor som er kjempe positiv til dette! Det er jo en veldig god følelse :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har prøvd å bli gravid en stund med kjæresten din, og nå vet han ikke om han vil bli pappa? (du nevte 2 svangerskap utenfor livmor).



Anonymous poster hash: 730f8...214
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har prøvd å bli gravid en stund med kjæresten din, og nå vet han ikke om han vil bli pappa? (du nevte 2 svangerskap utenfor livmor).

Anonymous poster hash: 730f8...214

Nei, det har faktisk bare vært slurv med ppillene.. Denne gangen var også helt uventet og jeg var 99% sikker på at det var utenfor livmor denne gangen også. Første gang jeg var gravid utenfor livmoren fjernet de høyre eggleder, og andre gangen klarte de å redde venstre så jeg ble veldig lettet når jeg fikk vite at dette var inni livmoren. Derfor vil jeg ikke ta abort, tenk om dette er min siste og eneste sjanse til å få barn på naturlig måte.. Blir jeg gravid utenfor livmoren igjen må jeg jo fjerne venstre eggleder som vil si at jeg aldri kan bli gravid på naturlig måte, noe som er viktig for meg..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor

Hmmm..kjip kjæreste da. Han kommer vel på bedre tanker tenker jeg. Han er bare livredd for å bli pappa.

Anonymous poster hash: 32613...b6c

Har ikke noe med og være kjip og gjøre.

Det er slettes ikke sikkert at han ønsker og ha barn på dette tidspunktet.

Og hun sier ingenting om hvorfor hun er gravid, har de snakket om det i forkant osv.

edit: slurv med p-pillene.

Uansett så kan han ikke tvinge henne til noe som helst, så hvis det kommer til det må hun simpelthen velge - han eller det potensielle barnet.

Endret av Malanthor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har faktisk bare vært slurv med ppillene.. Denne gangen var også helt uventet og jeg var 99% sikker på at det var utenfor livmor denne gangen også. Første gang jeg var gravid utenfor livmoren fjernet de høyre eggleder, og andre gangen klarte de å redde venstre så jeg ble veldig lettet når jeg fikk vite at dette var inni livmoren. Derfor vil jeg ikke ta abort, tenk om dette er min siste og eneste sjanse til å få barn på naturlig måte.. Blir jeg gravid utenfor livmoren igjen må jeg jo fjerne venstre eggleder som vil si at jeg aldri kan bli gravid på naturlig måte, noe som er viktig for meg..

Men kjære! Da må du jo i alle fall ikke la deg presse til abort, dette kan være din siste sjanse. Jeg skjønner deg godt at du vil beholde. Jeg ville aldri tatt abort i dine sko. Det kan henda han drar fra deg, men det har du aldri noen garantier for uansett

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære! Da må du jo i alle fall ikke la deg presse til abort, dette kan være din siste sjanse. Jeg skjønner deg godt at du vil beholde. Jeg ville aldri tatt abort i dine sko. Det kan henda han drar fra deg, men det har du aldri noen garantier for uansett

Åh det er godt å høre det er noen som ikke er negative til det. Jeg håper bare alt går bra nå de første 12 ukene. 5 uker igjen så kan jeg puste lettet ut! Dette er nok min sjanse og den skal ingen få ta fra meg :-)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har faktisk bare vært slurv med ppillene.. Denne gangen var også helt uventet og jeg var 99% sikker på at det var utenfor livmor denne gangen også. Første gang jeg var gravid utenfor livmoren fjernet de høyre eggleder, og andre gangen klarte de å redde venstre så jeg ble veldig lettet når jeg fikk vite at dette var inni livmoren. Derfor vil jeg ikke ta abort, tenk om dette er min siste og eneste sjanse til å få barn på naturlig måte.. Blir jeg gravid utenfor livmoren igjen må jeg jo fjerne venstre eggleder som vil si at jeg aldri kan bli gravid på naturlig måte, noe som er viktig for meg..

Jeg forstår godt at hvis dette er din siste sjangse, så vil du ikke gi den opp!

Og om dere faktisk er som knoll og tott, og han elsker deg så vil han stå ved din side, og hvis ikke så er han ikke den mannen du trodde han var.

Du skal ikke bli presset til å ta abort, du må gjøre det som er rett for deg og din kropp, det er ditt valg. Du må forklare han at du ønsker ikke å presse på ham noe papparolle, men en abort går helt imot deg som person og din situasjon. Og du håper at han fortsatt vil stå sammen ved din side.

Anonymous poster hash: ee0aa...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til :)

Håper han bestemmer seg for å støtte deg og ditt valg :)

Snakk med han og si de som du skrev her inne, kanskje han skjønner mer valget ditt da? :)

Dere har vært sammen såpass lenge at dere burde være såpass trygge på hverandre at dere skal takle en graviditet og et barn :)



Anonymous poster hash: a1f4a...0a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at hvis dette er din siste sjangse, så vil du ikke gi den opp!

Og om dere faktisk er som knoll og tott, og han elsker deg så vil han stå ved din side, og hvis ikke så er han ikke den mannen du trodde han var.

Du skal ikke bli presset til å ta abort, du må gjøre det som er rett for deg og din kropp, det er ditt valg. Du må forklare han at du ønsker ikke å presse på ham noe papparolle, men en abort går helt imot deg som person og din situasjon. Og du håper at han fortsatt vil stå sammen ved din side.

Anonymous poster hash: ee0aa...b1b

Det er utrolig godt å høre :-) sitter med tårer i øynene, haha! Så mye hormoner ute å går om dagen. Trodde alle her inne skulle være så negative med tanke på alderen min, så er kjempe koselig med så gode tilbakemeldinger! Tusen takk for oppmuntring og gode råd, skal sette meg å ta en ordentlig prat med han ang dette og si det du nevnte her. Håper han åpner øynene og klarer å se positivt på dette :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til :)

Håper han bestemmer seg for å støtte deg og ditt valg :)

Snakk med han og si de som du skrev her inne, kanskje han skjønner mer valget ditt da? :)

Dere har vært sammen såpass lenge at dere burde være såpass trygge på hverandre at dere skal takle en graviditet og et barn :)

Anonymous poster hash: a1f4a...0a6

Tusen takk! Jeg tenkte å sette meg ned å snakke med han i ettermiddag, og kanskje vise han denne lenken :) jeg kommer ikke til å ta abort uansett hva, så får bare håpe han vil stå der med meg og støtte meg, vi kan få en kjempe fin tid fremover hvis vi står sammen om dette og gjør det beste ut av det!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom han stikker av håper jeg du klarer å fokusere på deg selv og barnet, så dere to får det fint fremover!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han stikker av håper jeg du klarer å fokusere på deg selv og barnet, så dere to får det fint fremover!

Ja selvfølgelig :) barnet mitt kommer alltid til å komme først og jeg kommer til å gjøre alt i hele verden for at han/hun skal ha det bra! Om han tar det valget skal jeg ikke la det gå utover barnet sin glede eller liv på noen måte 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra!

Håper han kommer til fornuft - samtidig som jeg skjønner at han har kalde føtter.

Jeg forstår også dine utfordringer mtp. alder, bosted og partner som ikke vil, samtidig som jeg ser at dette kan være din siste sjanse. Uansett grunn til å beholde: det er ditt valg. Greier du å la ham seile dersom han melder seg ut, og å fokusere på deg og barnet uten at tankene og energien strømmer til ham bør mange ta av seg hatten for deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gammel er typen din? :)



Anonymous poster hash: a1f4a...0a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at det ikke er uvanlig med gjentatte svangerskap utenfor livmor om man først er tilbøyelig til å ha det, så er det omtrent selvsagt at du skal beholde barnet når du først er gravid på riktig sted. Jada, du er ung, jada, ting går muligens til helsike med kjæresten din, who cares. Du har støtte i familien din og alt ordner seg. Lykke til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis ville jeg kanskje sagt du burde vente, men mtp din situasjon så forstår jeg deg godt. Ble selv gravid tidlig i et forhold (men skal sies at jeg var 24 da), og det var uaktuelt med abort i og med at jeg hadde hatt flere spontanaborter og vært gravid utenfor livmoren før (egentlig var det ikke noe alternativ uansett, for jeg var klar for barn, det eneste som var "feil" var at vi ikke hadde vært sammen så lenge).

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er typen din? :)

Anonymous poster hash: a1f4a...0a6

Han er 19 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...