Gå til innhold

Presserier.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange sier at presseriene gjorde mest vondt. Mener dere selve riene eller det at det svidde så forferdelig da hodet var på vei ut?

Jeg hadde epidural så presseriene jeg hadde føltes bare ut som at jeg måtte på do men det som gjorde vondt da hodet var på vei ut.

Anonymous poster hash: a2ce5...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pressrier er digg.

Litt sviing med hodet, men for så vidt bare sånt; å shit, det svidde! mer enn fy faen i helvete så jævlig vondt at jeg dauer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føltes som om hele understellet skulle sprenges i fillebiter, jeg skrek så høyt at alle innenfor en radius av 1 km fra fødestua hørte meg helt sikkert. Dette er 13 år siden, og jeg gjør det aldri igjen. Det holdt med det ene barnet for min del.

Anonymous poster hash: dc817...f5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var best hos meg. Jeg sovnet mellom pressriene og.

Anonymous poster hash: b2aac...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pressriene var en befrielse når jeg etter 2 timer fikk lov å presse. Syns ikke det var sykt vondt når hode sto i åpninga, litt kraftig svie bare.

Men så kan jeg ikke huske at fødselen var veldig vond, bare veldig utmattende da det tok lang tid og jeg ikke sov på godt over to døgn.

Faktisk husker jeg det så lite vondt at jeg oppriktig gleder meg til nært forestående fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke følelsen av noen pressrier, så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si. Det var vondt som i et belte rundt nederste del av magen, ingen følelse av utdrivning. Jeg som hadde sett fram til den følelsen av at "nå må jeg presse" skjønte ingenting og var bare forbanna fordi det kjentes som om kroppen motarbeidet meg istedet for å drive ut ungen. Jeg presset bare på trass, hadde drypp som ble økt kontinuerlig uten særlig effekt, og til slutt ble det vakuum.

Da barnet til slutt begynte å nærme seg "utgangen", ja, det var vondt, men også veldig godt fordi jeg kjente at det faktisk skjedde noe. Da hodet sto i åpningen tenkte jeg "shit, det var ikke noe godt", men det var bare småfis i forhold til de ubrukelige riene. Det viste seg etterpå at jeg hadde fått 3. grads rifter, det syntes jeg var veldig merkelig i forhold til hvor lite vondt jeg egentlig syntes det var.



Anonymous poster hash: 5c36f...f78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk epidural og kan ikke komme på at pressriene var spesielt vonde. Var rimelig i ørska på det tidspunktet altså, husker ikke noe svie heller, men husker at jeg tenkte rett etterpå at det kjentes ut som en atombombe gikk av mellom beina mine når hodet kom ut. Hun ble tatt med vakum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Jeg synes pressriene var de beste av alle. Å kunne jobbe med kroppen, å kunne bruke smerten til noe, og å fokusere på pressingen istedet for å bare sitte der og ha vondt gjorde veldig mye. Eneste var at jeg ble veldig sliten på slutten, etter nesten tre timer med pressing hvorav over to av de var stående på huk så var kroppen helt tom for krefter. Er enig med silfen, det svidde noe helt utrolig når hodet stod i åpningen, men utover det så var pressriene helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her jeg hadde bare 20 minutter med pressing så hadde sikkert ikke tid til å tenke på presseriene noe serlig, da babyen var halveis ute med hodet fortsatte jeg å presse selvom jeg ikke hadde rie, det svidde så mye at jeg bare ville få ut hodet fortest mulig.

Men dere som ikke hadde epidural gjorde det veldig vondt etter fødsel? Jeg hadde jo fortsatt bedøvelse i kroppen så hadde ikke noe serlig vondt var bare sliten.

Anonymous poster hash: a2ce5...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke pressrier i det hele tatt. Fødte uten epidural. Var bare sliten etter en fødsel som gikk på andre døgnet, maserier, røntgen mm. Trodde ikke jordmor når hun så jeg måtte presse. Husker jeg spurte om hvor lang tid det tok. Jeg tenkte timer. Presset tre ganger og så var gutten ute. Husker mest lettelsen at det var over.



Anonymous poster hash: 1945b...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes pressrier er "a walk in the park" sammenlignet med åpningsrier. Selve pressriene var ikke spesielt smertefulle. Klart det svir og gjør vondt når en hel baby skal ut, men for min del var det mest lettelse etter de vonde åpningsriene.

Men dere som ikke hadde epidural gjorde det veldig vondt etter fødsel? Jeg hadde jo fortsatt bedøvelse i kroppen så hadde ikke noe serlig vondt var bare sliten. Anonymous poster hash: a2ce5...2a5

Jeg hadde bare epidural med nr 1. Jeg hadde store smerter etter fødselen og i flere uker etterpå pga ruptur. Med de to andre hadde jeg ikke vondt etter fødselen, litt øm bare (type "jeg slenger meg ikke akkurat nedpå den harde stolen der bare to dager etter fødsel"). Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes pressrier er "a walk in the park" sammenlignet med åpningsrier. Selve pressriene var ikke spesielt smertefulle. Klart det svir og gjør vondt når en hel baby skal ut, men for min del var det mest lettelse etter de vonde åpningsriene.

Helt enig med Arkana her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pressriene var ingenting i forhold til de aller siste åpningsriene, da trodde jeg rumpa skylle revne. Jeg sovnet også mellom riene på slutten fordi jeg var så sliten. Jeg husker det brant da hodet kom, men igjen ingenting i forhold til de siste riene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pressriene er jo en stor lettelse. Hvertfall når man får lov å presse. Syns pressingen i seg selv har vært smertelindrende. Nå skal det sies at jeg syns selve utdrivningen til dels var ganske ubehagelig ved min siste fødsel, spesielt rett før hodet poppet ut og skuldrene skulle ut, men nå fikk jeg en stor gutt med brede skuldre. Etter fødselen hadde jeg ganske så vondt i symfysen i flere dager. Hadde ikke egentlig bekkenløsning i graviditeten, så dette pådro jeg meg under fødselen, men tror som sagt det hadde med størrelse på baby å gjøre, siden jeg ikke opplevde dette første gang (men smertene forsvant etter noen få dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine rier i starten var så vonde at det var godt med pressrier. Og med stor baby(nesten 4,5 kg) merka jeg ikke at det var spesielt vondt når hodet skulle ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...