Gå til innhold

Stemte din magefølelse på om du fikk gutt eller jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle sa at jeg kommer til å få en gutt så begynte å tro på det selv, men jeg tullet alltid og sa at hvis de fortsetter med å si at det er gutt så blir det en jente. Så på ultralyd i uke 18 sa legen at hun var ganske sikker på at det var jente :)

Anonymous poster hash: 5b948...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første, ja det stemte. Drømte at det var gutt og hadde etter det sterk følelse av at det var gutt. Ble bekreftet på OUL.

Denne gangen: usikker, svangerskapet er ganske likt så tror kanskje det er en liten gutt til, men mannen tror jente.



Anonymous poster hash: 3b226...f5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemt begge gangene (jente og gutt), dvs med siste har jeg kun fått det bekreftet på ultralyd to ganger da.

Anonymous poster hash: bbca6...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen tippet jeg jente en god stund, fordi jeg var så kvalm (målte for øvrig hcg flere ganger pga blødninger, og den var så høy at fastlegen faktisk tippet tvillinger, så detforklarte vel kvalmen). Men det var gutt. Andre gang tippet jeg gutt fordi jeg kjente spark veldig tidlig og det var så kraftig at mannen kjente det utenpå magen en god stund før ordinær ultralyd. Samme som første gang,bare enda tidligere og kraftigere. Vet ikke om dette er en kjønnsgreie, men alle jeg vet om som har hatt jenter, har beskrevet veldig rolige babyer i magen.

Men hvordan man kan være så sikker på kjønn, forstår jeg ikke. Det er jo 50% sjanse for å tippe riktig, så vil tro det er mye flaks ute og går på om man tipper rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurer på om dere som har født/fått vite kjønn fikk det kjønnet dere selv hadde fått på følelsen av at dere skulle få?

Jeg er gravid, og både jeg og samboer har fått for oss at det er gutt. Vi ønsker oss ikke et kjønn foran et annet, men magefølelsene sier altså gutt hos oss begge. :babygutt:

Så hvor ofte stemmer magefølelsen?

Anonymous poster hash: 4af6b...e46

Nei! :) Jeg hadde ingen anelse om hva jeg fikk før jeg gikk på ultralyd , og fikk vite hva jeg skulle få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kan nå si at det gjorde det. Hadde drømt flere ganger at jeg og mannen hadde en liten gutt til og med før graviditeten var påtenkt. Men da jeg var gravid så tenkte jeg at det sikkert ikke stemte disse drømmene. Dagen før 12 ukers ultralyd fikk jeg likevel en sterk følelse på at det var gutt, men fikk ikke det bekreftet før OUL i uke 19. Har ikke født enda så vi får vel se om det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang var jeg helt sikker på at det var gutt, ble bekreftet på OUL og 3D UL og ut kom en gutt. Denne gangen er jeg mer usikker, har litt følelse av at det kan være jente siden jeg har vært så mye dårligere og graviditeten hsr vært så annerledes. Får vente og se hva som gjemmer seg der om noen uker...

Anonymous poster hash: 1020f...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at det stemmer i sånn ca 50% av tilfellene ;)



Anonymous poster hash: 62830...f2a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic. Men min magefølelse stemte om at det var tvillinger 😊 så magefølelsen tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge gangene :)



Anonymous poster hash: 202bf...d17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg fant ut at jeg var gravid i uke 5, og drømte den natta om en jentebaby. Gjennom hele svangerskapet slapp aldri det bilde taket, og jeg fikk bakoversveis da jeg fødte henne og så at det var akkurat den babyen i drømmen min. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vært gravid eller planer om å bli det i nærmeste fremtid (men planlagt at vi skal begynne å prøve i oktober.. hehe) og jeg har alltid ønsket meg en gutt eller to. Men likevel er magefølelsen på at førstefødte blir en jente :) Gjør meg ingenting altså! Just sayin.

Men den følelsen kan lett forandre seg når jeg først blir gravid da. Og det er ikke en sterk følelse jeg har nå.. tror det har noe med at i min mors side så er ALLE førstefødte jenter. Men to av kusinene mine har fått barn og hun ene fikk jente mens hun andre gutt. Så hun som fikk gutt "brøt" jo den linja eller hva jeg skal si :P

Om jeg kunne velge, ville jeg fått en gutt først så en jente senere.



Anonymous poster hash: 34de7...cb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første var det ingen direkte magefølelse, kun en "forestilling" om hva man kom til å få først..:) Så jeg ble ikke overrasket over at jeg tok feil.

Med nr 2 -visste- jeg kjønnet fra før jeg testet positivt. Jeg VISSTE det, og ble egentlig litt irritert på han som så på ultralyden og sa det så ut som det andre. Jeg fikk bekreftet at jeg hadde rett senere...;)

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magefølelsen stemte hos meg. Følte det ble en gutt og det ble det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer føler jente. (Ďet sier også overtroiske tester som kinesisk kart og ringtesten... Hehe). Samtidig har jeg hørt at man er mer kvalm osv i starten om det er jente, og jeg har hatt det veldig lett til nå. Får se hva ul sier om noen få uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jente, men på oul i uke 18 var det en gutt :)

Anonymous poster hash: 43193...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...