Gå til innhold

hvor lenge sover ditt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ja som overskriften sier så lurer jeg bare på hvor lenge ditt barn/baby sover i strekk om nettene?

min jente på 10 måneder sover 10 timer i strekk.

hun sovner fra kl 19 og våkner kl 5 på natten.

og da våkner hun og er sulten

jeg hører jo om babier som sover til klokka 8 og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.

min lille jente komme nok aldrig å sove så lenge!

jaja. så isåfall om hun/han sover lenger, hva er grunnen?

gir dere melk eller pupp så barnet sovner igjen?

eller er ditt barn bare veldig glad i å sove?

:)



Anonymous poster hash: a6528...de9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby har sovet fra klokken 20-21 til mellom klokken 08-10 fra den var ca 9 mnd. Kan ikke finne noen årsak til det annet enn at den sover like godt som sin mor! Får av og til en slurk vann om natten, ellers ikke noe spesielt. Har vel bare vært heldige og fått gode sovegener.

Anonymous poster hash: e7f88...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby har sovet fra klokken 20-21 til mellom klokken 08-10 fra den var ca 9 mnd. Kan ikke finne noen årsak til det annet enn at den sover like godt som sin mor! Får av og til en slurk vann om natten, ellers ikke noe spesielt. Har vel bare vært heldige og fått gode sovegener.

Anonymous poster hash: e7f88...bd3

ok. baby sovner jo også to-tre timer etter min. så da er det jo hipp som happ..

Anonymous poster hash: a6528...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er 10 mnd og sover 10 timer i strekk har du virkelig ikke noe å klage på. Min var våken hver time i den alderen der. Nå er han snart 2 og er som regel våken tre timer hver natt.

Anonymous poster hash: 93cec...1a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, 10 timer i strekk for en på 10 måneder er bra. Men jeg forstår at det er slitsomt å stå opp klokken 5, man føler seg helt knust!

Eldste på 2,5 år sover som regel fra 19 til alt mellom 5 og 6:30. Når hun sover til 6:30 har hun sovet lenge.

Yngste på 1 år sover fra 18 til 5:30 ca. Hun har nettopp begynt å sove hele natten uten å våkne. :)

Jeg har egentlig bare innfunnet meg med at begge to er morgenfugler, akkurat som sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg litt senere og se om den da står opp senere, funker alltid med forskyvning når vi er på ferie hvertfall.

Anonymous poster hash: 52f34...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillesøster er 14 mnd og sover fra 20 til 8 (da våkner de to andre også). Ingen av våre har våknet så tidlig som 5-6, men siden de ikke skal opp tidlig om morgenen har vi heller ikke sett poenget med å legge dem før 20, så det gjør jo litt forskjell i forhold til når de våkner. Storebror sov faktisk til 10-11 helt til han var to år, det var herlig, men han hadde ekstremt godt sovehjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ikke kl fem natta, altså. Jeg var hvertfall strålende fornøyd da min eldste begynte å sove akkurat som ts sitt barn fra åtte mnd alder. Det var mye bedre enn mange andre barn på samme alder da. Og så sov han gradvis lengre om morgenen rundt et års alder, trolig ettersom han hadde færre, men lengre blunder på dagtid. Sov fra ca 19 til 7 lenge. Som 2-åring sover han stort sett en halvtime kortere, men har også hatt perioder hvor han plutselig har våknet fem igjen (men da er han skikkelig trøtt). En del av det å ha små barn. Jeg er egentlig bare glad så lenge han ikke våkner om natta, noe han gjør svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 21 mnd og sover fra kl 19-20-8.00. Hun var LANGT fra en sove baby som liten. De dagene hun ikke er like aktiv så sover hun dårligere.



Anonymous poster hash: 8b2b0...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente er også ti måneder, og sover fra 21-22 til 05-06, med et par matinger i løpet av natten.

På dagen sover hun to lurer på ca et kvarter, men hun kan sove lenger hvis vi triller tur eller kjører bil (upraktisk nok, siden hun da ofte sovner på ettermiddagen og blir skikkelig gira til kvelden). Med andre ord har hun ikke det største søvnbehovet ;)

Jeg kaller heller ikke 05 for "natt", det er jo "morgen"- mine babyer har alltid vært morgenfugler, så selv om jeg opprinnelig var B-menneske har jeg bare måttet venne meg til det. Ingen av dem har sovet lenge på morgenen, men i og med at det etter eldstemann har vært barnehage, jobb og skole i babyperioden har det vært like greit.

For meg hadde det vært null stress om hun sto opp i femtiden hver dag, men det hadde vært deilig å kunne legge henne i sjutida. Nå sovner hun en gang mellom halv ni (tidligste rekorten) og halv elleve, og da med et par-tre omganger pupp... Jaja, det er godt hun er søt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 9.5 måned sover fra 19/19:30-09:00 uten å våkne på natten.
På dagtid sover han fra 12:30-15:00 ca, ca 2-3 timers lur.

Her er kl 5 natt, så om han skulle våkne kl 6 gir vi han tutt og tar på dynen igjen og da sover han videre til kl 9. Men han våkner sjeldent om natten så er sjeldent vi gjør det :)
Men vi vet jo at han normalt våkner 9 og da er det ødeleggende å stå opp kl 6, blir grinete og sur utover dagen da.
Og siden han sovner igjen når vi gjør det tyder det jo på at han ikke var ferdig uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer er bra! Jenta mi er 13 måneder. Først nå er det slutt på melk om natten. Og hun sover som regel fra 19-23 (får vann) og sover videre til 07. Utrolig deilig. Da hun var 10 måneder tok det ca 2 timer før hun sovna på kvelden og var våken 1 times tid rundt midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok. baby sovner jo også to-tre timer etter min. så da er det jo hipp som happ..

Anonymous poster hash: a6528...de9

Forsøkt å forskyve leggetiden litt?

Anonymous poster hash: e7f88...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken på 3mnd sover fra kl 19/20 til en gang mellom 0630/0830.

Noen ganger vokser han ila natten for mat, men som oftest ikke.

En stund vekket jeg han for mat, da jeg synes 12 timer var lenge, men fikk beskjed av HS at siden han legger godt på seg ( skikkelig liten bolle) er ikke dette nødvendig.

Han sover derimot skjeldent mer 30 min av gangen på dagtid.

Noen andre som har/har hatt en sånn sovebaby? Erfaringer? Synes jo han går lenge uten mat :s

Men det sovemønsteret kommer nok ikke til å vare, så kanskje man bare skal nyte det?

Anonymous poster hash: 6ce25...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Min sovner også 19 og våkner 5-6. Har flere små oppvåkninger, og et par "store" gjennom natten da. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

05 er natt, altså. Natt, natt, natt, natt. Hadde satt himmel og jord i bevegelse for å endre søvnmønsteret dersom jeg hadde en som mente det var morgen kl 05. Greit nok om den får mat og sovner igjen etterpå, men stå opp 05? Aint gonna happen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn starter dagen så tidlig som 5.. minste her har alltid gjort deg, selv om vi prøvde å legge henne senere i en lengre periode. Funket iallefall ikke, hun våknet før fuglene, men var grinete og sur pga for lite søvn (hun la seg kl 19). Nå er hun 10 år, er lengre oppe om kvelden, og sover litt lengre, men som oftest spretter hun opp mellom 5.30 og 6 om det er helg eller hverdag.

Storesøster derimot er B-menneske på sin hals, hun sov gjerne til både 9 og 10 da hun var baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne forteller at hennes baby på 5 mnd sover til kl 07.00. Men de legger henne rundt 19-20 og vekker henne igjen kl 23.00 for mat.De ble anbefalt dette av helsesøster og det fungerer! :)



Anonymous poster hash: 7ccc7...9c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 6 mnd har siden hun var 10 uker sovet 12 timer i strekk.

Fra 19.00 til 7.00

Hun er veldig sulten på kveldstid og etter dette sover hun hele natten gjennom.



Anonymous poster hash: f8dfa...7c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...