Gå til innhold

Til dere som insisterer på å skrive vell, Norsk og ann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er blitt påpekt utallige ganger her inne:

Vel skrives med en l.

Man er ikke hellig fordi man er norsk. Det skrives med liten n.

Ann er et pikenavn. An skrives med en n.

Hvorfor fortsetter dere å skrive dette da?

Anonymous poster hash: 05373...169

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man ikke kan være best i alt, vel?? :P Herre gud...



Anonymous poster hash: 1d9f4...345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er når det blir Ann med stor A midt i en setning. Det burde gå opp et lys for alle og enhver da :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det går Ann vell, vi er jo Norsk?



Anonymous poster hash: 0e9f3...223
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg elsker at grammer nazier får kløe, utslett og dårlig søvn og ligger der med blodskutte øyne og klør på seg neller hver gang de ser en skrivefeil.

Grammatikk naziene har ikke så mye mer å ta seg til her i verden enn å sutre om noen tilfeldigvis skriver feil så det er jo godt de holder seg oppdatert med noe iallefall.

Anonymous poster hash: 998e7...85d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazycatlady

Syns det er verre skrivefeil enn akkurat det, men tror ikke de insisterer på å skrive det selv om de vet at det er feil. Tror faktisk at endel tror at det er sånn det skrives, og andre er kanskje litt sløve og driter i om det er 100% rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg elsker at grammer nazier får kløe, utslett og dårlig søvn og ligger der med blodskutte øyne og klør på seg neller hver gang de ser en skrivefeil.

Anonymous poster hash: 998e7...85d

Da er du kanskje en av de utallige som skriver ett når det skal være et og att når det skal være at, bare for å gi meg og andre en søvnløs natt? :huh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et forum, og så lenge det skrives forståelig så hold kjeft a'!



Anonymous poster hash: 80845...a9c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du kanskje en av de utallige som skriver ett når det skal være et og att når det skal være at, bare for å gi meg og andre en søvnløs natt? :huh:

Gjerne det om det funker noe det nesten må gjøre så mye det irriterer dere

Anonymous poster hash: 998e7...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

De gjør det fordi de gir bengen, og at de tenker at folk sikkert skjønner poenget i hieroglyfene likevel. Det er ikke lenger noen stolthet i hvordan man ytrer seg, verken skriftlig eller muntlig, rett og slett. Det samme kommer til syne muntlig, der ord endres, forkortes og i ekstreme tilfeller kun er til å forstå blant nærmeste vennegjeng. Folk lager sitt eget språk...

Tipper det har litt å gjøre med mulighetene vi i dag har til å formidle tekst, som sms, data, nettbrett osv., der det slomses mer fordi ting skal gå kjapt (som i chat f.eks.), og det at vi skriver sjeldnere med penn og blyant.

Noen gramatikk-nazi er jeg ikke, men jo, jeg foretrekker å kommunisere med folk som behersker skriftspråket vårt noenlunde bra, disse fremstår mer seriøst i mine øyne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende for min del er "å" og "og" blandingene, har en på facebook som skriver HELT motsatt, jeg blir helt brydd av dette. Nå er det sånn at jeg irriterer meg over en hel del også da... :icon_lol: Samtidig er det jo mange som ikke har så lett for å lære seg rettskriving, det er jo en faktor som er viktig å huske på :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tsejG

Det mest irriterende for min del er "å" og "og" blandingene, har en på facebook som skriver HELT motsatt, jeg blir helt brydd av dette. Nå er det sånn at jeg irriterer meg over en hel del også da... :icon_lol: Samtidig er det jo mange som ikke har så lett for å lære seg rettskriving, det er jo en faktor som er viktig å huske på :danse:

"Å OG OG, OG OG OG Å", husker du denne? En regel i allefall jeg husker fra skolen, og den sitter ennå :)

Ja, det blandes mye med disse to, har også en kompis som aldri bruker Å, kun OG. Man merker det jo kun i skriftspråket da heldigvis, men det er som du sier irriterende, forstyrrende og regelrett slitsomt å lese tekst med disse feilene, da infinitivsmerke (Å) og konjunksjon (OG) brukes ofte og må være der.

Enig i at mange ikke har toppkarakterer i norsk av forskjellige vektige grunner, så man skal være forsiktig med å irettesette og slenge med leppa til innlegg der skrivefeilene florerer.

Men så har man jo også de som med selvtilliten på topp og eplekjekt slenger ut at de driter fullt i hvordan skribleriene deres ser ut, at det er innholdet som betyr noe og ikke hvor korrekt det er skrevet. Slike utsagn skremmer meg litt, da det vitner om null respekt og stolthet for språket vårt, og er jo bare helt tragisk. Det blir vanskelig å ta innlegg fra disse helt seriøst.

Endret av tsejG
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Når det står Ann midt i en setning, tenker jeg at personen sannsynligvis skriver på mobil og autokorrekten slår inn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Når det står Ann midt i en setning, tenker jeg at personen sannsynligvis skriver på mobil og autokorrekten slår inn...

Det tenker jeg også. Kjenner igjen mange skrivefeil fra telefonen som oppstår når man ikke er oppmerksom nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er blitt påpekt utallige ganger her inne:

Vel skrives med en l.

Man er ikke hellig fordi man er norsk. Det skrives med liten n.

Ann er et pikenavn. An skrives med en n.

Hvorfor fortsetter dere å skrive dette da?

Anonymous poster hash: 05373...169

Hvorfor skriver du dette til de som leser på språkforumet?

Eller er du kanskje så lite smart at du tror de som begår disse skrivefeilene jevnlig leser tråder i denne delen av forumet?

Anonymous poster hash: 6bd7c...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la dette innlegget under Generell debatt slik at flest mulig skulle lese det. Dessverre ble det flyttet til språk.

Anonymous poster hash: 05373...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Og/å er mest irriterende. Voksne mennesker som skriver "sunt å godt". Jeg forstår ikke at det går an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Og/å er mest irriterende. Voksne mennesker som skriver "sunt å godt". Jeg forstår ikke at det går an...

Eller når de skriver sundt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...