Gå til innhold

anonymas dagbok.

anonyma

Anbefalte innlegg

å få hjelp av profesjonelle tror jeg kan være en god ide. selv den sterkeste må av og til "gi opp" og søke hjelp. har gått til psykolog selv, jeg, og fikk hjelp til det jeg slet med.

du virker veldig sterk og reflektert, men det er ikke alt man trenger å takle på egenhånd. :trøste: ta kontakt med fastlegen din etter ferien din (eller kanskje allerede før du drar?) så h*n kan henvise deg til en psykolog.

vær sterk, men tillat deg å være svak også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Ønsker deg en god ferie og håper at du får kost deg litt.

Jeg skjønner at det er vondt og tøft for han, men man kan ikke la den andre være på pinebenken i det uendelige. Han må ta en avgjørelse og stå for det. Ikke bare gå rundt og ikke bestemme seg, for som Titti sier, den aller verste tiden er når man ikke vet/går rundt i uvisshet.

Masse :klem: til deg vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtten jenter, jeg blir helt rørt jeg. Masse :klem: og :blomst: til dere.

I dag går det litt bedre. Jeg må jo bli ferdig med å pakke og så driver jeg og shiner kåken litt. Liker ikke å dra fra rotete hus.

Har endel ting å gjøre og det er bra. Tenker ikke så mye da :wink: Det er uvissheten som er verst ja. Men jeg håper at vi etter neste time hos familiekontoret kan ha noen pekepinn på hvor vi går eller i hvertfall noen ide om tidsperspektivet her. Vi har to avtaler og jeg får jo i hvertfall gi ham den tida. Men jeg merker at jeg er klar for å begynne å stille krav selv. vet litt mer hva jeg vil kanskje? Jeg vil jo gjerne beholde mannen min, men mye må gjøres annerledes for at vi skal ha tillit og kunne fungere sammen.

Skjønner at vi ser på samme tv-serie Tigerlily ;)

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.phil mener du? jeg ser ikke på dr.phil - jeg ser på tour de france jeg ;) alle mine fantastiske visdomsord kommer nok kun fra meg, dessverre!

du må ha en kjempefin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.phil mener du? jeg ser ikke på dr.phil - jeg ser på tour de france jeg ;) alle mine fantastiske visdomsord kommer nok kun fra meg, dessverre!

Hmmm, jeg er ganske sikker på at han CSI-sjefen sa akkurat det om kakkerlakker og duct-tape i en av episodene på tirsdag. CSI er nemlig suuuuuuuper bra ;) Har ikke akkurat langtidshukommelse når det gjelder sitater, så jeg må ha hørt det nylig. Dr. Phil ser jeg ikke på, går ikke det på dagen?

Nok om det, i dag skal jeg på kino med noen venner. Jeg har tatt initiativet og spurt og ordnet kinobillettene. Litt stolt, for sånt har jeg innimellom vanskelig for å gjøre. Jeg er bare med jeg. Vi skal til og med på premiere på Kong Arthur. Har fått litt blandet mottakelse, men den er sikkert helt grei. Skal på en tidlig forestilling og jeg skal IKKE ut og drikke øl etterpå, det skal sikkert de andre. Jeg skal tidlig opp i morgen. :sjarmor:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg er csi-fan! veldig csi-fan faktisk. :sjarmor: kunne godt ha tenkt meg å bli åstedstekniker, men nå har jeg kommet inn på arkeologi, så da blir det nok det jeg blir.

som sagt, ha en kjempegod tur! (og si ifra om kong arthur var noe bra da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk alle sammen. Nå er sekken pakka, minus toalettsaker som legges ned i morgen. Nå MÅ jeg legge meg snart, må så grufselig tidlig opp i morgen, flyet går kl 7! Bør vel få bittelitt søvn.

Gleder meg masse og skal kose meg masse masse. :ler:

Filmen om Kong Arthur var bare sånn passe, de hadde jo fjerna det meste av myten og mystikken i historien. Men grei nok. Like hyggelig var det å være sammen med vennene. Som regel er også gubben med, det er sjelden det er bare meg. Men i dag var det veldig OK, føltes som det var bare mine venner. De skulle selvfølgelig ut og drikke mer øl, mens jeg tusla hjemover.

Ha det fint alle sammen mens jeg er borte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei, her er jeg igjen.

Har hatt en kjempetopp uke, masse moro, sol, nye bekjentskaper ++. Har virkelig fått lada batteriene nå. Det er selvfølgelig MASSE å fortelle, men det får jeg ta litt etterhvert. Ville bare si at jeg er tilbake.

Og ja, jeg har fått svar på tøffas-mailen jeg sendte. :sjarmor: Får fortelle mer om det senere. Må jobbe litt også :roll:

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonyma. Tenkte jeg skulle greie å rekke å ønske deg god tur, men det rakk jeg ikke. Så da får jeg si velkommen hjem i stedet! Er spent på å høre hvordan det var på turen. Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Nå venter jeg i spenning på å høre mer, både hvordan ferien har vært, mailen fra tøffa og hvordan det står til ellers.

Masse :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, litt tett program i dag. Måtte jo jobbe litt og så spiste vi middag sammen og fikk snakka endel sammen i og med at vi skal på familiekontoret i morgen. Det var ikke så veldig positivt synes jeg, men vi får se hvordan det går i morgen.

Vi klarer jo å omgås som vanlig og kan prate om altmulig når det bare ikke angår oss direkte.

Får skrive mer når jeg får bedre tid, har ennå ikke fått pakka helt ut engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen.

Jeg gleder meg ikke akkurat til det, men det skal nok gå bra. Vi snakka sammen endel i går og han er jo fortsatt usikker på om han vil bli da. Vi snakka om hvordan vi hadde hatt det det siste året og hvordan vi hadde det før, hva som har vært bra og hva som var dårlig. Det går helt fint å snakke, det som er trist er når han tenker at han holder både meg og seg for narr og snakker om å flytte.

Det var i det hele tatt en ganske konstruktiv samtale i går. Jeg tok opp hvordan han var å bo sammen med (lite ryddig, lite ansvar, det vanlig "mannegreiene") og han kom også med forslag til noe han kunne sette i gang som kanskje kunne gi ham litt mer positivitet og energi tilbake (ikke at han har vært så energisk før heller da :hoho: ) Jeg foreslo at han kunne ta kontakt med en psykolog, han er fortsatt usikker på seg selv og masse sånt (midtlivskrise?) Han skulle spørre på familiekontoret i dag om det.

Jeg fortalte også om alle de gangene jeg har tenkt for meg selv at det hadde vært godt å bo alene. Jeg har jo vært inne på tanken tidligere også, når det har vært som verst, og selvfølgelig endel ganger i det siste.

Jeg tenkte endel på det da jeg var i Portugal. Der var vi en stor gjeng folk, for det meste single, som hadde det moro sammen. Og jeg tenkte at sånn kan jo jeg også ha det, det er ikke BARE trist å være single (det var veldig trist forrige gang). Det kommer selvfølgelig til å være trist til å begynne med, men jeg fikk åpna øynene litt på den turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og prøver å samle tankene. Timen på familiekontoret gikk bra. Jeg synes den var ganske konstruktiv. Han snakka mest med meg i dag, forrige gang snakka han mest med gubben.

Vi snakka om hva vi har gjort siden sist, både hver for oss og sammen og hvordan det hadde vært. Jeg føler meg faktisk litt ovenpå nå etter turen min, det har gjort med veldig godt.

Vi snakka om hvordan vi er i hverdagen, mot hverandre og hva vi gjør og sånt. Fant at det stort sett er meg som har tatt initiativ til å gjøre ting, det snakka vi litt om her hjemme i går også.

Vi snakka om hvordan jeg hadde det, at jeg har blitt mer passiv og kanskje ikke gleder meg så mye lenger over ting jeg pleide å like. Og det er jo sant. Han snakka om to veier for mennesker som er trengt opp i et hjørne. Enten kan man slå seg ut, det er ofte mannemåten eller så kan man bare synke sammen og resignere og det er vel mer det jeg har gjort.

Så innførte han skalaer fra en til ti i forhold til hvor mye tro jeg hadde på at vi kom sammen igjen. Hvor jeg var på skalaen da bobla sprakk, da vi kom til familiekontoret første gang en måned senere og nå. Og hvor jeg trodde gubben var på samme skalaen. Det var litt sprik mellom oss da han spurte gubben, jeg trodde han var lenger ned på skalaen enn han selv mente.

Han spurte også noen vanskelige spørsmål om hva som burde skje for at jeg skulle bevege meg lenger opp på skalaen og sånne ting og det er veldig vanskelig å svare på. Han fikk også fram at jeg kanskje har litt vanskelig for å si fra når jeg er trist og lei og at gubben ikke ser dette så lett. Det er sikkert en ting vi kan jobbe med. Vi har faktisk snakka bedre sammen nå enn tidligere og det er jo bra.

Alt i alt var det en bra time synes jeg. Gubben fikk ikke noe helt klar respons på ønsket om psykolog, men han skulle sjekke på jobben sin om de har noe i forbindelse med bedriftshelsetjenesten. De driver visst ikke med enesamtaler på det familiekontoret. Det er jo fair det.

Så gikk vi hver til vår jobb, er jo ikke alltid det passer å ta fri heller. Vi har en halvveis avtale om å være hjemme i dag. Vi pleier å møte noen folk på tirsdager, men jeg hadde egentlig ikke lyst i dag, avventer litt. Skal prøve å skrive i krokodilleboka også, få ned noen flere tanker. Gubben var litt søt da, han hadde egentlig tenkt å gå i dag, om jeg skulle også..... Vi får se. Har fått rydda ut av sekken nå og føler egentlig for å slappe av litt til. Er trøtt og sliten ennå.

Usj, dette ble langt, har nok skrevet litt for mye nå. Håper ingen kjenner meg igjen på alt dette. Lurer noen ganger på om det blir litt for personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...