Gå til innhold

Bør man kjøpe inn brystpumpe før fødsel?


bib_84

Anbefalte innlegg

Dere som ikke har hatt behov for pumpe, har dere gitt mme når du var borte? Ved barnevaktstilfeller har jeg pumpet meg opp et lager slik at gutten får mm selv om jeg ikke er der. Det har vært viktig for meg.

Anonymous poster hash: a0ec7...36b

Grunnen til at jeg ga opp pumpingen med min eldste var at babyen overhodet ikke var interessert i flaske. En test-barnevakt ved tre måneders alder endte med hylende baby og hysterisk barnevakt, og fristet ikke til gjentakelse.

Etter det har jeg ikke giddet, det har vært like greit å vente til de drikker vann, juice og spiser litt grøt/skive/middagsglass. Er jo bare snakk om noen ekstra måneder.

Jeg er ikke noen hysteriker som mener at det er barnemishandling hvis ikke ungen får dingle på ryggen til mor konstant til den er to år, altså :fnise: Men det første halve året koster det meg lite å være i nærheten av babyen uansett, alternativet fremstår som sagt bare som styr og lite kos. Det er min erfaring, men andre har sikkert opplevd dette helt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri brystpumpe. Håndmelka hvis jeg skulle noe, men som regel var babyen med meg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ga opp pumpingen med min eldste var at babyen overhodet ikke var interessert i flaske. En test-barnevakt ved tre måneders alder endte med hylende baby og hysterisk barnevakt, og fristet ikke til gjentakelse.

Etter det har jeg ikke giddet, det har vært like greit å vente til de drikker vann, juice og spiser litt grøt/skive/middagsglass. Er jo bare snakk om noen ekstra måneder.

Jeg er ikke noen hysteriker som mener at det er barnemishandling hvis ikke ungen får dingle på ryggen til mor konstant til den er to år, altså :fnise: Men det første halve året koster det meg lite å være i nærheten av babyen uansett, alternativet fremstår som sagt bare som styr og lite kos. Det er min erfaring, men andre har sikkert opplevd dette helt annerledes :)

Skjønner. Hadde ikke barnevakt de første månedenevi heller, men siden jeg ammer i 12 mnd var det fint med melkelager i fryser'n. I tillegg til at det er kjekt med pumpa melk når jeg skulle til frisøren og ha et par timer for seg selv. Da var pappa'n hjemme og ga mm fra flaske.

Anonymous poster hash: a0ec7...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt klarte ikke sutte riktig og jeg hadde veldig lite melk, og måtte pumpe rett etter jeg kom hjem så er veldig glad for at vi hadde pumpa! Hadde kjøpt den på salg på nettet så hadde spart litt kr og, isteden for å kjøpe den på vei hjem fra sykehuset.

Jeg ville jo egentlig fullamme så grunnen til at jeg kjøpte den var at jeg tenkte at samboer skulle få gi ungen mat i blant, og om jeg måtte bort.



Anonymous poster hash: 5bf53...6c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...