Gå til innhold

Engels treningsdagbok

Engel

Anbefalte innlegg

Utetrening i går! Med jogg til og fra ble det 7 km, da inkludert både trappetrening, bakkeintervaller, burpees, mageøvelser og spensttrening. I dag er det hviledag. Er helt sinnsykt støl!

Var ikke like mange på den utetreningen i går da, rundt 40 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utetrening høres så gøy ut! :jepp: Vi har ikke noe sånt her i byen, da blir det i så tilfelle bare crossfit. Som koster 7-800 kr i måneden å være medlem av. :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som sagt et stunt for å dra folk til et treningssenter som starter i høst, så det er litt spesielt. Men også treningsseneret jeg trener på har hatt noe utetrening innimellom. Og Friskis & Svettis pleier å kjøre gratis utetreninger på sommeren, men tror ikke det starter opp før i juni. I tillegg til at det er en del joggegrupper også. Så det er bra tilbud her ja. Generelt er det uhorvelig mange treningssenter i denne lille byen også, fatter ikke at det kan gå rundt...

Så crossfit er såpass dyrt ja... Det er flere tilbud om det her også. Men jeg er fornøyd med tilbudet der jeg trener (kanskje akkurat med unntak av sommerhalvåret da, som er litt dårligere). Og med litt rabatt betaler jeg bare 430 kr i mnd, så det er jeg godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en løpetur på 12,9 km på lørdag. Veldig rolig tempo.

På søndag ble det ikke helt tid til å løpe. Men tenker det var greit nok, holder i grunnen med trening 5 dager på ei uke. Burde ta en liten runde i kveld, men det er litt upraktisk da eldstemann er sent hjemme fra trening og jeg ikke liker å la da to yngste være alene. Så spørs om jeg får drøye til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,2 km rolig i går. Har blitt forkjølet, så hverken orker eller tør å presse kroppen. Får håpe jeg blir raskt frisk. Men er frossen i dag kjenner jeg, og "øm i leddene". Lover ikke helt bra.:icon_frown:

Har straks passert 6 mil løping i april. Men det blir da hard nok innspurt for å klare 10 mil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preget av forkjølelse har det blitt mindre trening enn planlagt den siste uka. Løp 5 km på fredag, og 7,5 km på søndag, begge i veldig rolig tempo. Og så ble det 7 km i går, fortsatt rolig. Mye slim og gørr i systemet.

Det blir stort sett løping denne uka, bare sper på med litt styrkeøvelser etter løpinga. Mangler fortsatt 20,7 km for å nå 10 mil i april, så det er bare å stå på. Når jeg først har bestemt meg og sagt at jeg skal løpe 10 mil i april, så skal jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en runde på 10 km på onsdag, enedlig fungerte kroppen igjen! Og i går ble det intervalltrening på mølla inne siden det var så innmari vått ute. 6 x4 min i måltempo, med 2 min rolig jogg mellom. Og nå gjenstår bare 4 km før jeg runder 10 mil i april faktisk. Bør klare det i løpet av de to siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink! :duskedame: Har faktisk vært joggelysten jeg også, men så bare...regna det i går. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 101,1 km løping/jogging i april!:hoppendeglad: Med reising og forkjølelse så er jeg stolt av den altså. Og i tillegg var det litt terrengsykling og bootcamp også. Og en god del gåturer. Men det teller ikke som trening da i mitt hode.

Mai er altfor travel til at jeg tror jeg klarer 10 mil. Fokuset nå blir heller kvalitet på øktene, og så skal jeg løpe iForm-løpet siste helga i mai. 10 km. Har ikke noe spesielt mål for det løpet siden jeg ikke har løpt det før, men håper å løpe 10 km på mindre enn 58 min i alle fall. 1 mnd senere skal jeg definitivt perse på 10 km i det lokale løpet her. DET er hovedmålet før ferien.

Løp litt over 5 km i går, progressivt. Gikk ganske greit. Men det var litt dum runde, fikk masse motbakke siste km når farten skal være størst. Det funket ikke helt... Så får finne en rute som er litt flatere til de øktene. Og prøve å få med 1-2 km til. Trenger virkelig å få opp farten litt. Får se om jeg kommer meg ut en tur i kveld og løper intervaller. Har ikke tid til å trene i morgen. Men det regner....:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er jo kjempebra!

Regn er intet problem. Bare kle deg godt. "Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" vet du. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, KaDust skrev:

Oi, det er jo kjempebra!

Regn er intet problem. Bare kle deg godt. "Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" vet du. :nigo:

Jada, og jeg er stadig ute og løper i regn jeg altså, senest på lørdag. Men i går hadde jeg flaks, regnet letnet, og jeg fikk meg en runde med kortintervaller. 10x40 sek, 20 sek pause. Noe jeg innser egentlig er litt lite nå... bør nok kjøre opp til minst 15 repetisjoner nå for å få skikkelig treningseffekt. Men jeg ble sliten av 10 også jeg altså...

Hviledag i dag. Skal ut og drikke øl med jobben.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at øl er en skikkelig god restitusjonsdrikk :laugh: Men jeg er redd man kanskje må fjerne alkoholen for at den skal være det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎05‎.‎2016 at 10.54, Wolfmoon skrev:

Jeg har hørt at øl er en skikkelig god restitusjonsdrikk :laugh: Men jeg er redd man kanskje må fjerne alkoholen for at den skal være det :P

Tok ingen sjanser, så ble treningsfri på torsdag også...:fnise:

Løp 10,3 km på fredag, rolig, og 7 km i går, søndag, hvor jeg prøvde å ligge mer i ønsket 10 km tempo. Var tungt i starten, men gikk litt bedre etter hvert. Vurderer å kjøre litt intervaller i måltempo i kveld. Må jobbe med tempoet merker jeg. Har lett for å ende opp med å dilte avgårde i rolig tempo bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker dilting i rolig tempo. Det jeg bedrev i går, da var til og med 21 km overkommelig. Å løpe fort er jo... Slitsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man langt så er dilting ok ja, men når man prøver å bli raskere så funker det dårlig... 21 km er jo kjempebra! Må egentlig jobbe meg litt opp dit igjen jeg også hvis jeg faktisk skal løpe halvmaraton i sommer...

Det ble en litt raskere 5 km i går, hadde ikke tid til noe mer. Holdt greit tempo på deler av den, men er ikke helt fornøyd med sluttida... Men jeg er nok litt utålmodig tror jeg. Jeg tror jeg er i bedre form nå enn på denne tida i fjor uansett.

Skal prøve å få meg en rolig langtur på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Den rolige langturen på sist torsdag ble faktisk på 15 km, så det var helt greit. Og ingen problemer med knærne etterpå heller!

Ellers ble det 5 km på lørdagen, nesten 10 km på mandag (6x1 km i måltempo med 3 min jogg mellom), og i går tok jeg ny 3 km test. Tid 15.40, som er 30 sek bedre enn 24. mars, men bare 4 sek bedre enn i mai i fjor. Er ikke helt fornøyd med det, jeg burde vært i bedre form i år enn i fjor. Fikk virkelig ikke trent optimalt i april.

Skal ta meg en tur i kveld også, men bare ca 6 km tenker jeg. Ganske rolig. Og så prøve en lengre tur igjen på lørdag. Da er det bare 1 uke til årets første løp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier det, på lørdag er det bare en uke til årets første løp for meg også :sjokkert: Men jeg må si jeg ikke har noen store ambisjoner for det løpet, annet enn å gjennomføre på en grei tid. Her blir det neppe slått noen rekorder i år. Jeg er jo i bedre form enn i fjor, jeg er bare ikke raskere. Burde sikkert løpt intervaller, men jeg bare liker det ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Wolfmoon skrev:

Når du sier det, på lørdag er det bare en uke til årets første løp for meg også :sjokkert: Men jeg må si jeg ikke har noen store ambisjoner for det løpet, annet enn å gjennomføre på en grei tid. Her blir det neppe slått noen rekorder i år. Jeg er jo i bedre form enn i fjor, jeg er bare ikke raskere. Burde sikkert løpt intervaller, men jeg bare liker det ikke :P

Det er ikke tilfeldigvis IForm-løpet du også skal løpe vel?

Har vel samme ambisjoner som deg, kun gjennomføre helt greit. Har aldri løpt løpet før, så vanskelig å sette noe mål. Bare hev meg med siden jeg har et par venninner som skal løpe. Årets løpemål er om 1 mnd, da skal jeg definitivt slå tida fra i fjor. Så dette blir mer en grei gjennomkjøring i forhold til det løpet også. Jeg tror nok også jeg er i bedre form enn i fjor, men det gir ikke utslag på tempoet. Litt irriterende det der. Får nok bli litt flittigere med intervallene fremover.

Ble ikke tid til å løpe i går, så får prøve å komme meg ut i kveld istedet, selv om fredager er dårlige treningsdager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da,  samme løp. Første gang jeg er med der også. 

Hva skal du løpe om en måned? 

Kjipt når tempoet ikke vil opp, rett og slett. Fredag er en dårlig treningsdag her også, men er hos foreldrene mine, så nøyer meg med en tur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en mnd er det Kristinaløpet i Tønsberg.

Jeg kom meg ikke ut på fredag... Var hos tannlegen på ettermiddagen, ble salig bedøvd, og da ble det bare surr med spising og treningstid... Men var ute på lørdag morgen og løp en rolig 10 km. Ble veldig rolig, for morgentrening (kun spist frokost) fungerer særdeles dårlig for meg. Ingen energi, elendig tempo. Så jeg var helt deppa etterpå egentlig. Og i går ble det bare en gåtur etter familiebursdag for eldstemann (full av kake i magen ja...).

I kveld blir det intervalløkt. Så blir det en rolig runde på 6-7 km på onsdag, før da løp på lørdag. Har null forventninger til det løpet akkurat nå. Får bruke det som trening/gjennomkjøring bare og ikke fokusere på tid tror jeg. er så mye som skjer for tida at det er håpløst å få trent skikkelig også. Mai og juni er alltid håpløs sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...