Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

PÅ torsdag i forrige uke ble det ført slitt styrketrening  (nedtrekk, sittende roing, benpress) før jeg hev meg med på 30 min Fatburner. Skikkelig høypuls. Og siden jeg da var igang ble meg med på 30 min styrke med Corebar etterpå. Men det har jeg ikke helt sansen for altså. Ble litt mye teknikk med den Corebaren, så vanskelig å få kjørt max på øvelsene.

På fredag dro jeg på StepStyrke. Og det var den dårligste stepStyrke-timen jeg noen sinne har vært på. Snakker om instruktør med null energi og evne til å motivere. Styrkeøvelsene var forsåvidt ok, men hun sa jo ikke fra på forhånd hvilke øvelser man skulle ta slik at man kunne tilpasse tyngden på vekter. Greit nok når man har vært med noen ganger å kjenner programmet, men håpløst når man bare tar timen en gang i blandt. Og kondisjonssekvensene i mellom var så driiit dårlige! Vi måtte legge på armer m.m. selv bare for å få opp pulsen litt mer. Var så sur etter timen at jeg endte med å gå 4 km i raskt tempo bare for å føle at jeg har pustet litt i alle fall (gadd ikke skifte til passende løpetøy, eller hadde jeg løpt en runde).

I helga var egentlig planen langkjøring på søndagen (løping). Men så fikk jeg tilbud om å være med på stisykling istedet, og da hev jeg meg på. 2 timer opp og ned over steiner og røtter i skogen. Jeg ble sinnsykt sliten! I starten angret jeg skikkelig på at jeg ble med, men etter en stund så ble det bare kjempegøy. Det er skikkelig utfordrende, og jeg får pushet grensene skikkelig. Bare to velt i løpet av turen.:fnise: Og jeg kom meg opp noen skikkelig steinete bakker som jeg aldri hadde turt å prøve å sykle alene. Ganske stolt av meg selv faktisk!:jepp:

I dag ser det ut til at jeg kan klare å få med meg bootcamp-timen. Det er bra.

Leker litt i tankene med noen skikkelig hårete mål for neste år. Har lyst til å teste ut noe helt nytt, men vet ikke helt om jeg tør. Det vil være en skikkelig utfordring treningsmessig. Så tror jeg må se an litt hvordan jeg får trent i vinter før jeg evt tør å si noe om de målene høyt. Det krever at jeg klarer trene mye styrke i tillegg til kondisjon/løping. Vel, uansett tror jeg at jeg skal investere i en doorgym, og muligens en enkel slynge slik at det blir lettere å få trent styrke hjemme også. Så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Trening forrige uke:

Mandag: Bootcamp

Onsdag: 5 km joggetur+litt styrke

Lørdag: Innetrening oppvarming+30 min styrke +20 min intervall på mølla

Søndag: 9 km gåtur... (ok, egentlig ikke for trening å regne)

Denne uka:

Tirsdag 5 km joggetur

Onsdag: Spinning er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spinning på onsdag, og i dag skal jeg trene styrke rett etter jobb, før jeg tar helg.

Jeg nevnte før her at jeg luktet på et litt (for meg) hårete mål for neste sommer. Vel, fikk plutselig hjelp til å bestemme meg her da treningssenteret jeg går på la ut at de ønsker å få med en gruppe til å delta på x-run i Oslo i august 2017, og vil sette opp egene treninger rettet mot dette. Da var det bare å hive seg med...:fnise: Galskap.... http://x-run.no/#om

For de som ikke kjenner til det så er x-run et hinderløp. Man kan delta individuelt eller på lag med 3 personer der man hjelper hverandre gjennom banen. Jeg satser på det siste. Så... 10 km med masse heftige hinder underveis...

Grunnen til at jeg har sett på det er at slike løp krever god fysikk/styrke i tilegg til kondis. Dvs at det er seriøst god trening. Jeg må virkelig trene styrke i armer og overkropp, for ikke å snakke om grepet. Øvelser som armgang m.m. er ikke helt gjennomførbare nå nei... Så da er det bare å legge seg i hardtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente styrke på fredag som planlagt, god økt, helkropp. Og på lørdag ble det 1 time spinning, og så en joggetur på 5 km på søndag, men på søndag var jeg både støl og sliten, så det ble litt så som så.

Løpetur+styrke igjen i går, onsdag. Må prøve å få inn en løpetur i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen løpetur på torsdagen, men løping på mølla på fredagen, og 4x4 intervaller på mølle + styrke på søndag. Bootcamp på mandag, restitusjon med bare 5 km rask gange (ute) i går, og så skal jeg trene i kveld, men er litt usikker på hva... Ville normalt trent spinning i dag, men det er vikar på timen og de timene hennes er jeg ikke så glad i. Så det er mulig det blir mølle+styrke bare i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble styrketrening på onsdag, helkropp. Og i dag fredag har jeg vært på morgenspinning for første gang. Det var faktisk veldig deilig! Var skikkelig våken og opplagt når jeg kom på jobb. Spinning fungerte også greit som morgentrening. Har tidligere prøvd å løpe på morgenen, og det funker ikke, da får jeg ingenting ut av økta siden jeg har altfor lite energi.

Litt usikker på helgas trening. Venter på helgens program på treningssenteret da det varierer litt fra uke til uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helga ble det løpetur på 9 km på søndag, veldig deilig! Mandag var jeg på bootcamp, super som vanlig! Har sååå sansen for instruktøren! Hun er så herlig full av energi og flink til å motivere til ekstra innsats. På onsdag tenkte jeg trene litt styrke bare før jeg skulle hente minstemann i en bursdag. Men når jeg kom på senteret skulle de ha testkjøring av nytt utstyr og treningsopplegg, så da ble jeg dratt med der. Sirkeltreningsprinsipp det også, men kondisjon og styrkeøvelser i intervaller. Og kule, nye Skillmills-møller! Kjempegøy! :) Og jeg ble døsliten. Effektiv trening ja. Offisiell start er på førstkommende onsdag, da har jeg dessverre ikke mulighet til å være med, så er glad jeg fikk testet det nå. Det er definitivt trening jeg skal gå på. Bare synd det kolliderer med ukas beste spinningtime....

I helga tror jeg det blir spinning i morgen, og forhåpentligvis en løpetur på søndag. Kanskje litt styrketrening i dag, har fått meg slynge hjemme som jeg må få brukt litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka går jammen fort... Det ble spinningtime på lørdag, men på søndag ble det ingen trening i det heletatt. Mandag var det bootcamp igjen, torsdag ble det en rolig joggetur på 6 km, med støle legger og tendenser til krampe...

I går var det bare litt lett fysisk aktivitet i sosial-jobbsetting, og i dag har jeg faktisk meldt meg på ballspill med jobbkollegaer. Bare mannfolk da.... Blir nok fotball eller innebandy, krysser fingrene for Basketball.

Hvis jeg orker i morgen tidlig tror jeg det blir morgenspinning. Resten av helga går med til julebord og bursdag til ei venninne. Får kanskje presset inn en løpetur på søndag. Og fra og med neste uke starter juleavslutningene for ungene, så da blir det ikke lett å få lagt inn trening. Men tror bootcampen på mandag skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt hvor god trening innebandy er! Hvem trenger løpe intervaller med sånn trening? Puh! Ble en morsom økt på torsdag. Vi var bare 6 stk, altså bare 3 på hvert lag, så da ble det ganske intens jobbing. Skal sterkt vurdere å få med meg denne treninga annenhver uke.

Jeg kom meg også på morgenspinning på fredag. Men resten av helga har vært rolig, bare gått litt. Og spist mye god mat og snop, og drukket mye vin...:rodme: Jaja, ny uke nye muligheter! Forresten så er det helt innafor å kose seg litt.

Bootcamp igjen i dag selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk trent 4 ganger forrige uke også, veldig fornøyd med det!

Mandag bootcamp, onsdag 5 km løpetur + litt styrke, lørdag 60 min spinning og søndag 7 km løpetur + litt styrke.

Planen denne uka er spinning, circeltrening (ala bootcamp), innebandy, spinning. Så får vi se hva jeg finner på i helga. Hadde hviledag i går pga juleavslutning på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hektisk i desember. Men har trent som jeg pleier. I forrige uke ble det bootcamp på mandag, circeltrening på onsdag og en rolig løpetur i går, søndag. Blir stort sett det samme denne uka + evt innebandy eller spinning på torsdag tenker jeg. Og kanskje en løpetur på fredag, for da har jeg fri og mulighet til å komme meg ut i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nytt år og nye muligheter. Men foreløpig trenes det som før jul så ingen vits å si mye om det. Men jeg syns kondisen er dalende nå, så planen er å få kjørt på med litt mer løping igjen. Spinning og sirkeltreninger/bootcamp blir for slappt tydeligvis. Men det hjelper på styrken da. Trente litt i jula også, noen løpeturer og en økt med sirkeltrening. Men det ble bare roltoge løpeturer. Må kjøre opp tempoet og intensitet litt utover og se om formen kommer tilbake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Et halvt år uten oppdatering... Jeg HAR trent altså, stort sett som ellers. Og løp et 10 km løp i vår også. Men etter å ha fått smerter i høyrearmen, og delvis mistet følelsen i armen fikk jeg påvist prolaps i nakken. Kom for fullt i slutten av mai. Løping gir smerter, så det er litt alternativ trening her nå. Å gå går greit, og ellipsmaskinen funker også. Sykling funker også tålelig nå. Og kan trene styrke med litt forsiktighet. Det er hovedsaklig løping og hopping som er fy-fy (gir støt opp gjennom kroppen).

Litt dårlig treningstilbud på treningssenteret foreløpig, litt frustrende nå som jeg ikke kan løpe ute. Tar seg opp om et par uker da. Er spent på å se høstens plan. Vet at en av favorittinstruktørene mine har sluttet dessverre. men håper det kommer noen nye som er bra.

I går ble det intervalltrening på ellipsemaskin, 10x60/60, etterfulgt av styrketrening med kettelbells og kropsvekt (knebøy, strakmark, dips, pushups, planken, bicepscurl)

I dag blir det kun rolig aktivitet, tok sykkel til jobb (6 km hver vei) og tar kanskje en gåtur i kveld.

Så får jeg se hva jeg finner på på onsdagen. Vurderer spinning på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...