Gå til innhold

Opp, opp, opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg GJØR DET. Er det mulig...

Ja, skal jeg ut hver dag er det 2000 kroner i mnd. 3 dager i uka, 1200 kr. Ikke alle er stinne av penger ;)

Anonymous poster hash: 20c72...a75

For det første koster det ikke så mye om du skaffer deg et BUSSKORT.

For det andre sier du at du kunne tenkt deg det, men ikke har råd akkurat NÅ. Har du ikke råd til en enkelt bussbillett burde du ikke ha satt barn til verden.

Kall meg kald, men det er min ærlige mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor spurte du hvor mye en bussbillett kostet da?

Anonymous poster hash: e48b0...871

Fordi jeg antok TS overdrev, noe som også var tilfellet. Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Er du så blakk for du gå utafor huset med barnet da. Ungen bryr seg jo ikke hvor langt dere går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden babyen ikke er sånn når han er alene med far, tror jeg ikke det handler om "behov" i akkurat dette tilfellet. Handler det mer om at han kjeder seg og vet han får oppmerksomhet hos mor når han gråter? Far responderer annerledes, og dermed er han annerledes hos far?

Men sa du at han er ni mnd og sitter ikke selv enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første koster det ikke så mye om du skaffer deg et BUSSKORT.

For det andre sier du at du kunne tenkt deg det, men ikke har råd akkurat NÅ. Har du ikke råd til en enkelt bussbillett burde du ikke ha satt barn til verden.

Kall meg kald, men det er min ærlige mening.

Du er virkelig like idiotisk som man kan mistenke. Dakar :(

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden babyen ikke er sånn når han er alene med far, tror jeg ikke det handler om "behov" i akkurat dette tilfellet. Handler det mer om at han kjeder seg og vet han får oppmerksomhet hos mor når han gråter? Far responderer annerledes, og dermed er han annerledes hos far?

Men sa du at han er ni mnd og sitter ikke selv enda??

Ja - faren responderer annerledes. Dvs at det er kjedelig å være hos pappa, for da blir man ikke underholdt, og man må gråte lenger før man blir plukket opp. Så det kan hende at jeg er myyye mer spennende enn leker :)

Kanskje jeg får gjøre meg selv kjedelig?

Sitter ikke selv enda, nei :) var nylig på barseltreff, kun én av de andre babyene der sitter selv. Så ingen fare på ferde.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er virkelig like idiotisk som man kan mistenke. Dakar :(

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Det er heldigvis ikke meg det er å syns synd på her. :rolleyes:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ikke meg det er å syns synd på her. :rolleyes:

Haha, tro det du ja :)

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i de som sier du må ut av huset. Jeg forstår kollektivtrafikk kan sees på som en unødvendig utgift når man har dårlig rådt, men når alternativet er at man drar på seg senebetennelser og depresjon av å gå hjemme hver dag så er det kanskje ikke så dumt med et busskort allikevel?

Jeg har en baby på 11 mnd selv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde blitt smågal hvis vi skulle være hjemme i leiligheten hver dag. Så siden tassen vår var rundt 8-9 mnd har vi gått på åpen barnehage, babysvømming, babysang (gratis arrangement i regi av kirken), barseltreff, gått trilleturer, vært på lekeplassen, vært på besøk etc. nesten hver dag. De dagene vi bare er hjemme så har vi en eller annen oppgave som skal gjøres, vi er aldri hjemme uten et formål hele dagen.

Poenget er at de dagene vi bare er hjemme er de mest slitsomme dagene. Hvis vi derimot kommer oss ut av døra blir dagen mye bedre både for mor og barn :)



Anonymous poster hash: 1e9ca...399
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i de som sier du må ut av huset. Jeg forstår kollektivtrafikk kan sees på som en unødvendig utgift når man har dårlig rådt, men når alternativet er at man drar på seg senebetennelser og depresjon av å gå hjemme hver dag så er det kanskje ikke så dumt med et busskort allikevel?Jeg har en baby på 11 mnd selv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde blitt smågal hvis vi skulle være hjemme i leiligheten hver dag. Så siden tassen vår var rundt 8-9 mnd har vi gått på åpen barnehage, babysvømming, babysang (gratis arrangement i regi av kirken), barseltreff, gått trilleturer, vært på lekeplassen, vært på besøk etc. nesten hver dag. De dagene vi bare er hjemme så har vi en eller annen oppgave som skal gjøres, vi er aldri hjemme uten et formål hele dagen.Poenget er at de dagene vi bare er hjemme er de mest slitsomme dagene. Hvis vi derimot kommer oss ut av døra blir dagen mye bedre både for mor og barn :)Anonymous poster hash: 1e9ca...399

Kan jo prøve det etterhvert. Nå skal jeg snart ut avpermisjonen, men får prøve å gjøre de siste ukene ålreite :)

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - faren responderer annerledes. Dvs at det er kjedelig å være hos pappa, for da blir man ikke underholdt, og man må gråte lenger før man blir plukket opp. Så det kan hende at jeg er myyye mer spennende enn leker :)

Kanskje jeg får gjøre meg selv kjedelig?

Sitter ikke selv enda, nei :) var nylig på barseltreff, kun én av de andre babyene der sitter selv. Så ingen fare på ferde.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Ok.

Ja, kanskje lurt å gjøre deg "kjedelig". Desuten er det stor forskjell på å gråte av utrygghet og å gråte fordi man kjeder seg. Tenker at du godt kan la ham gråte av kjedsomhet litt, så lærer han etter hvert å leke selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig like idiotisk som man kan mistenke. Dakar :(

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Hva er idiotisk med det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Nei, over hodet ikke det jeg mener!

Jeg sier bare at om man er så dum at man lager dårlige vaner får man bare takke seg selv!

Jeg egner meg utmerket som mamma. Jeg tenker fremover og lager ikke problemer for meg selv eller baby! Hun trives godt med å underholde seg selv i perioder, når hun blir lei finner vi på noe sammen. Poenget er at hun ikke har blit vant til å bæres, dulles og dalles med hele tiden. Det er jo en grunn til at du må underholde ungen din i 7 timer, som du selv sier.

Anonymous poster hash: 8671e...344

Det er neppe ålreit å kalle noen for dum av den grunn de forsøker å finne ut av det. Husk at for mange så er det prøving/feiling som gjelder.

Lever du ikke, du da liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er min åtte måneder. Hun har nettopp lært seg å sitte selv og holder på å øve på krabbingen. Den siste uka har hun blitt MYE lettere å ha med og gjøre. Frem til nå har jeg bært og bært og bært. Nå vil hun kun være på gulvet og leke. Nye leker har hun også fått (litt mer "voksne"). Så har vi begynt å trille tur hvor hun sitter i vogna. Det er stor stas. Vi går også på babysang, og babytreff. Det er f.eks. gratis for barn under et år og voksne på lekeland. Så der er vi innimellom :)



Anonymous poster hash: e773c...441
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig like idiotisk som man kan mistenke. Dakar :(

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Du som ikke en gang er klar over at det er noe som heter månedskort er virkelig ikke i en posisjon til å kalle andre noe som helst. Skulle vært IQ-test før man fikk formere seg.

Anonymous poster hash: 09118...33d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe ålreit å kalle noen for dum av den grunn de forsøker å finne ut av det. Husk at for mange så er det prøving/feiling som gjelder.

Lever du ikke, du da liksom.

Om jeg lever? Hvor f... kom det fra?

:eeeh:

Eeeehhhhh, jo, jeg lever!

Anonymous poster hash: 8671e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brienne of Tarth

Stemmer i de som sier du må ut av huset. Jeg forstår kollektivtrafikk kan sees på som en unødvendig utgift når man har dårlig rådt, men når alternativet er at man drar på seg senebetennelser og depresjon av å gå hjemme hver dag så er det kanskje ikke så dumt med et busskort allikevel?

Jeg har en baby på 11 mnd selv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde blitt smågal hvis vi skulle være hjemme i leiligheten hver dag. Så siden tassen vår var rundt 8-9 mnd har vi gått på åpen barnehage, babysvømming, babysang (gratis arrangement i regi av kirken), barseltreff, gått trilleturer, vært på lekeplassen, vært på besøk etc. nesten hver dag. De dagene vi bare er hjemme så har vi en eller annen oppgave som skal gjøres, vi er aldri hjemme uten et formål hele dagen.

Poenget er at de dagene vi bare er hjemme er de mest slitsomme dagene. Hvis vi derimot kommer oss ut av døra blir dagen mye bedre både for mor og barn :)

Anonymous poster hash: 1e9ca...399

Signerer her!

Å være hjemme alene med lillemor en hel dag er et mareritt. Både hun og jeg tygger tapeten, så det er absolutt nødvendig å dele opp dagen i bolker og komme seg ut en tur.

Som nevnt tidligere er det underholdning for minier å dra på butikken, ellers drar vi på lekeplassen, på biblioteket eller bare går rundt og ser på ting i nærmiljøet.

Er det noen du kjenner du kan dra på besøk til? Det er iallfall redningen for oss når dagen blir lang. Ungen blir kjempeglad over å få være sammen med flere enn bare mamma, og for meg er det litt mer avslappende når vi er flere som kan gi henne oppmerksomhet. Besteforeldre er for eksempel gull verdt, det er nesten som å være på ferie. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som ikke en gang er klar over at det er noe som heter månedskort er virkelig ikke i en posisjon til å kalle andre noe som helst. Skulle vært IQ-test før man fikk formere seg.

Anonymous poster hash: 09118...33d

Tjaaa, det finnes ikke månedskort hvor jeg er fra. Det finnes ikke i hele landet, så jeg hadde heller ikke tenkt på det. Man tanker sjeldent på ting man ikke har tilgang til. Så det handler ikke om IQ. Vil heller si at det er kort-tenkt å tru at det er månedskort i hele landet.

Anonymous poster hash: 82986...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa, det finnes ikke månedskort hvor jeg er fra. Det finnes ikke i hele landet, så jeg hadde heller ikke tenkt på det. Man tanker sjeldent på ting man ikke har tilgang til. Så det handler ikke om IQ. Vil heller si at det er kort-tenkt å tru at det er månedskort i hele landet.

Anonymous poster hash: 82986...5c1

Hvor er det man ikke har månedskort???? :klo:

Anonymous poster hash: 8671e...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa, det finnes ikke månedskort hvor jeg er fra. Det finnes ikke i hele landet, så jeg hadde heller ikke tenkt på det. Man tanker sjeldent på ting man ikke har tilgang til. Så det handler ikke om IQ. Vil heller si at det er kort-tenkt å tru at det er månedskort i hele landet.

Anonymous poster hash: 82986...5c1

Vel, det er vel ikke relevant all den tid du bor i Oslo. Da sjekker man ut tilbudet der. Noe annet er ufattlige korttenkt, så jo, det har i høyeste grad med manglende IQ å gjøre. Akkurat som du fremstår som svært lite oppegående at du ikke har sjekket om det finnes noe billige/gratis tilbud til spedbarn i nærheten av der du bor.

Anonymous poster hash: 09118...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...