Gå til innhold

Opp, opp, opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sliten, babyen min skal bare opp hele tiden. Kommer og maser hele tiden, og skal bæres. Har fått senebetennelse i skulderen pga det. Sutrer mye og skal underholdes. Er ikke slik når jeg ikke er tilstede, dvs når pappaen er med babyen uten meg.

Sover dårlig om natten og, så føler meg utslitt babyen er 9 mnd. Hva kan jeg gjøre for å endre mønsteret? Orker ikke lenger å underholde og bære i 7 timer.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som man reder ligger man.

Husk det dere som starter med denne bæringa. :fnise:



Anonymous poster hash: 8671e...344
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man reder ligger man.

Husk det dere som starter med denne bæringa. :fnise:

Anonymous poster hash: 8671e...344

Ja, huff, tenk å bære sitt eget barn!

Til TS: Jeg brukte sjal eller sele, gjerne på ryggen, så babyen fikk komme opp og se. De vil jo gjerne følge med på det vi driver med. Ellers kan du jo finne en leke han/hun kan holde på med der du er, men det har du kanskje prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man reder ligger man.

Husk det dere som starter med denne bæringa. :fnise:

Anonymous poster hash: 8671e...344

Og du kener man skal la ungen ligge på gulvet og virkelig hyle? Håper ikke du har eller får barn, for det egner du deg ikke til.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi mye på badet på varmekablene. Han har noen leker på gulvet, mens jeg rydder litt. Eneste stedet han er rolig utenom på armen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff, tenk å bære sitt eget barn!

Til TS: Jeg brukte sjal eller sele, gjerne på ryggen, så babyen fikk komme opp og se. De vil jo gjerne følge med på det vi driver med. Ellers kan du jo finne en leke han/hun kan holde på med der du er, men det har du kanskje prøvd?

Jeg har sjal, det liker ikke babyen. Sele er OK, men klarer ikke å få den på på ryggen, og ungen oppi selv + at jeg ikke går rundt hele dagen. Prøver å samle energi pga manglende nattesøvn... Er svimmel, slapp og har hjertebank (hopper over slag) pga store mengder stress.

Jepp, har prøvd babyleker, leker for større, blinkende, treleker, visper og sleiver, flasker, bøker. Kan ikke trille ute hele dagen heller, dessverre. Da blir babyen utålmodig til slutt. Og så vil den opp og gå, men får ikke til. Tror at "alt er kjedelig"... Klarer ikke å komme på noe som kan være nytt, og spennende? Som ikke innebærer bæring, da :) babyen er så tung at jeg må bære på rygg.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er vi mye på badet på varmekablene. Han har noen leker på gulvet, mens jeg rydder litt. Eneste stedet han er rolig utenom på armen min.

Er så mange høyder her, så babyen kan falle, så dørene må være lukket. Er kun i stua i løpet av dagen. Bbyen vil at jeg skal underholde, vise ting, fortelle hva ting heter, lese bøker, vise videoklipp osv... Klarer kun å underholde seg selv i fem minutter, men hvorfor er det ikke sånn når pappaen er tilstede bare?

Vet om utviklingssprang, og har "the wonder weeks", er ikke i en slik periode nå. Skjønner ikke hva jeg kan gjøre for at babyen ønsker å leke litt selv på gulvet, uten meg. Forresten, dersom jeg sitter på gulvet leker babyen noe mer med leker, men aner ikke hvorfor, tenker kanskje separasjonsangst.

20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kener man skal la ungen ligge på gulvet og virkelig hyle? Håper ikke du har eller får barn, for det egner du deg ikke til.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Nei, over hodet ikke det jeg mener!

Jeg sier bare at om man er så dum at man lager dårlige vaner får man bare takke seg selv!

Jeg egner meg utmerket som mamma. Jeg tenker fremover og lager ikke problemer for meg selv eller baby! Hun trives godt med å underholde seg selv i perioder, når hun blir lei finner vi på noe sammen. Poenget er at hun ikke har blit vant til å bæres, dulles og dalles med hele tiden. Det er jo en grunn til at du må underholde ungen din i 7 timer, som du selv sier.

Anonymous poster hash: 8671e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, over hodet ikke det jeg mener!Jeg sier bare at om man er så dum at man lager dårlige vaner får man bare takke seg selv! Jeg egner meg utmerket som mamma. Jeg tenker fremover og lager ikke problemer for meg selv eller baby! Hun trives godt med å underholde seg selv i perioder, når hun blir lei finner vi på noe sammen. Poenget er at hun ikke har blit vant til å bæres, dulles og dalles med hele tiden. Det er jo en grunn til at du må underholde ungen din i 7 timer, som du selv sier. Anonymous poster hash: 8671e...344

Og hva nøyaktig gjør du når babyen hyler ustanselig? Gir den en leke, som den kaster fra seg?

Det er ikke alle som har DIN unge, skjønner du.

Det er ikke alltid det er foreldrenes feil, se jeg nevnte separasjonsangst. Det er en periode alle babyer har.

At babyer ikke skriker betyr ikke at de er fornøyde, det kan også bety at de har gitt opp å skrike fordi foreldrene ikke responderer husk at babyer ikke skriker fordi de er jævlige, men fordi de har et behov som må bli dekket.

Det jeg ønsker å finne ut er om jeg kan dekke behovet på andre måter enn ved å bære eller bruke så mye av meg selv hele tiden.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby er ikke vant til å bæres og leker en del på gulvet for seg selv, MEN hun er også inne i en fase der hun fort blir lei og utålmodig. Jeg tror det handler om at de begynner å bli større og rett og slett kan kjede seg litt når det skjer for lite rundt dem. Jeg bærer jenta på armen en del, eller så står hun og henger i buksebeina mine mens jeg rydder på kjøkkene etc. Jeg tar henne med ned på vaskerommet og setter henne i en haug med ubrettede håndklær eller noe når jeg er der, hun får styre med tannkremtuber og såpedispensere når jeg holder på på badet og står og henger på oppvaskmaskinen når jeg tømmer den. Men ingenting av dette holder på oppmerksomheten hennes i lang tid, og da sier hun tydelig ifra. Som sagt: tror det bare betyr at hun blir større og ønsker å gjøre nye ting. Det jeg gjør er at jeg forsøker å stykke opp dagen slik at det ikke blir så veldig mange timer i strekk hjemme. Ta en handletur på butikken (det er gøy å sitte i handlevogna og kikke!), gå en liten tur, dra på babysang og åpen barnehage. Da får hun luftet seg litt og har bittelitt mer tålmodighet når hun kommer hjem. De dagene vi bare er hjemme, kan fort bli veldig lange og kjedelige (selv om jeg gjerne skulle hatt mer sofatid og søvn...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - kunne tenkt meg en tur ut, men har dessverre ikke råd akkurat nå :( koster masse penger for oss å dra ut pga kollektiv transport. Babyen sitter ikke selv, så hadde kun vært sele eller vogn, da. Er mye bare hjemme, dvs vi kan gå ut i nærmiljøet, men er sjelden på tur til andre steder eller butikker. Kan være at det er kjedelig, eller en blanding av mye rart som gjør det vanskelig å analysere? Sitsomt er det i allefall. Har liksom prøvd alt jeg kan komme på..

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan det seriøst koste for en bussbillett?

Dessuten kan du vel gå ut i naturen?

Snakk om å være lite løsningsorientert..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan det seriøst koste for en bussbillett?

Dessuten kan du vel gå ut i naturen?

Snakk om å være lite løsningsorientert..

Les tråden før du svarer.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les tråden før du svarer.

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Jeg gjorde det. Og har gjort det igjen.

Du skriver at dere er mye hjemme, men at dere "kan" gå utenfor i nærmiljøet. Gjør det da.

Og hvor mye koster denne bussbilletten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan det seriøst koste for en bussbillett?

Dessuten kan du vel gå ut i naturen?

Snakk om å være lite løsningsorientert..

I Oslo kan den fort komme opp i en 50 lapp en vei.

Anonymous poster hash: e48b0...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo kan den fort komme opp i en 50 lapp en vei.

Anonymous poster hash: e48b0...871

I Oslo har man stort sett en dagligvarebutikk i gangavstand. Dessuten har man gratis overgang i én time. Plutselig skulle visst alle miste løsningssansen.. Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde det. Og har gjort det igjen.

Du skriver at dere er mye hjemme, men at dere "kan" gå utenfor i nærmiljøet. Gjør det da.

Og hvor mye koster denne bussbilletten?

Jeg GJØR DET. Er det mulig...

Ja, skal jeg ut hver dag er det 2000 kroner i mnd. 3 dager i uka, 1200 kr. Ikke alle er stinne av penger ;)

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har man stort sett en dagligvarebutikk i gangavstand.

Hvorfor spurte du hvor mye en bussbillett kostet da?

Anonymous poster hash: e48b0...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg GJØR DET. Er det mulig...

Ja, skal jeg ut hver dag er det 2000 kroner i mnd. 3 dager i uka, 1200 kr. Ikke alle er stinne av penger ;)

Anonymous poster hash: 20c72...a75

Ja, for enkeltbilletter er jo det eneste Ruter tilbyr. :sarkasme:

https://ruter.no/billetter/oslo_og_akershus/

Det er ikke rart du ikke er stinn av penger når du er så vanvittig lite prisbevisst.

Anonymous poster hash: 09118...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ut av huset. Ikke rart både mor og barn blir lei av å være i det samme miljøet hele tida :) Gå til det som er innen gangavstand - en park, butikk, kafé, lekeplass? Hva med åpen barnehage? Barseltreff?

Hvis dere ikke har bil på dagtid så virker det nesten uunngåelig å ikke kjøpe seg et busskort... Eventuelt ha sykkelvogn eller bruke beina mye. En tur med bæresele gir mange fine inntrykk for en våken baby.

Det krever litt trening å få babyen opp på ryggen alene, men det er slett ikke så vanskelig som det virker. Se på videoer på YouTube og øv dere. Da kan du få gjort ting både inne og ute, og ungen blir stort sett fornøyd.

Når dere er hjemme og du ikke har noe spesielt å gjøre kan dere jo ligge på gulvet sammen og leke, lese bok i sofaen eller leke babyvennlige spill på ipad (soundtouch eller lignende). Lag mat mens babyen ser på og får smake på råvarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...