Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra Rema 1000s facebookside:

Hei, Rema 1000.

Håper det gikk bra med laget fra Kalbakken på Birken, og at dere er fornøyd med skreiuken så langt. Det er vi.

Vi er et studentkollektiv i Trondheim, som bor like ved deres kommende butikk i Klæbuveien. Vi var fryktelig lei oss da vi mistet denne butikken sommeren 2012, men gleder oss til hyppige besøk i deres nye lokaler. Vi gleder oss faktisk så mye at vi tenker å feire åpningen av butikken deres med en FEST! Det håper vi dere også gjør.

Til festen vår kommer vi til å ha Rematema. Har dere noen gode tips til hvordan man kan gjennomføre en Rematemafest? Vi tar gjerne i mot innspill.

Vi er så heldige at vi har, ikke bare én, men to verandaer med perfekt utsyn til deres lokale. Her ville det vært perfekt å f.eks henge et banner. Hvis dere har lyst til det. Vi har lyst, men mangler banner. Dere skjønner greia.

Dere er selvfølgelig hjertelig velkomne til å delta på festen den 28. mars.

Bare ta kontakt, så fikser vi resten.

denne reklamen dere har lagt ut på youtube kan dere godt droppe... 4 minutter? hva er problemet deres? tror dere at folk vil handle mere hos dere etter å ha sett denne hælvettes reklamen? jeg ser på mange hint og tips om gaming som varer i gjerne 15 sekunder, og når denne reklamen kommer blir alt ødelagt! jeg vet jeg kan trykke skipp, men det er ikke så lett når man får raserianfall og mister kontroll på kroppen. håper dere kan fjerne denne reklamen snarest, takk og ha en fin dag
martin

Og etter et svar fra Rema:

wow! kjembebra med kjapt svar rema 100!! jeg har alltid på headsett, men sitter alltid klar til å skippe den... men jeg ville bare si ifra fordi dere mister kanskje 50% av kundene deres etter at de finner ut at dere har laget en 4 minuter lang video. som er veldig irriterende. jeg kastet en flaske urge i veggen sist. jeg hadde lagt meg i sengen for å se en 2 timer lang video med skyrimspilling, også måtte jeg se hele 4 minutter for jeg lå i sengen og ikke hadde tastaturet mit der. håper dere lager en bedre og kortere reklame neste gang, vil anbefale noe med katter og skjult kamera!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Nå sitter j her med 3 unger som hylgriner å er totalt knust fordi vi kjøpte en sjokolade av dere å får det første manglet det en bit!!!!!!!?for det anre var det jævla urettferdig fordi en av ungene fikk en bit mindre å vi måtte dele to av bitene i mange deler får å kunne dele likt?syns det er latterlig at dere kan få slippe unna med sånt!!!hverdagen er masete nokk fra før om ikke sånt skal skje!!!!"

:sur:

Anonymous poster hash: 34821...bbc
  • Liker 30
Skrevet

Her er også en fra Freia. Dere vet vel om den konkurransen de har nå om dagen? Registrer koden til sjokoladen og se om du kan åpne safen..

KUNDE: hei jeg har søkt et registrer koden i dag fra pakken men den sier at beklager, denne koden kunne ikke åpne safen men jeg sat jo et riktig koden men hvorfor viller den ikke åpne koden da vil for alt det jeg fikk koden i dag ville den ikke registrerer koden i dag YX447HYKCN

FREIA: Hei, uten å ha sett skjermen din kan det virke som om du får beskjed at du ikke har vunnet på dette nummeret. Dersom du vinner vil safen åpnes. Om vi har misforstått hadde det vært flott om du ville ta en screenshot, og evt sende til oss som en egen melding. Da kan vi lettere se på saken. Ha en fortsatt fin lørdag!

KUNDE: hva er screenshot?

FREIA: Et "bilde" av skjermen din. På den pc'en vi jobber med herfra trykker vi fn + prt sc, og kan så lime "bildet" rett inn i en mail.

KUNDE: hva er prt sc, for jeg fant et fn men ikke prt sc?

.... og slik fortsetter det !! :fnise:

• Liker 10
Skrevet

Vi må snart ha en egen tråd med "Gullkorn fra Freia sine Facebooksider" :ler:

• Liker 11
Skrevet

Herlighet, det er jo helt utrolig hvor dumme folk er! :overrasket:

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke fra en Facebookstatus, men siden det er så mye Freia-snakk her, så må jeg bare avspore bittelitt. Man sjekker på internett om koden i sjokoladepapiret er vinnerloddet, sant? Da må man jo ha kjøpt sjokoladen. Men jeg trodde det var veldig strenge regler i dette landet på at man ikke kan avholde konkurranser som krever kjøp av vare.

Enlighten me please.

• Liker 1
Skrevet

Hei!
Eg var på Rimi Røa i dag Mandag 17.02.14. Kl var 22.51 i det eg går inn i butikken. Så lenge man har kommet seg inn i butikken før stengetid, så vet eg at en skal kunne få handle ferdig. 23.00 kommer en av de ansatte og sier at vi måtte sjappe oss fordi kl var no 23.00 - Det første eg reagerer på her e at ansatt kommer ikkje bort til oss, men står derimot på avstand og hever stemmen for og si at vi må sjappe oss for kl var no 23.00. Eg sier i en helt vanlig tone " Ja, vi e straks ferdige, vi skal bare få med oss resten" Då kommer ansatte med den spydige holdningen sin å sier " Ja, så bli ferdig då, dokker trenger ikkje stå der og snakke sammen som dokker gjør no" Vi kommer til kassen 23.06 og skal til og betale. En annen ansatt sier då at vi må betale med kontanter fordi det ikkje gikk ann og betale med kort etter 23.00, men plutselig går det alikevell. Eg sier då igjen i en helt vanlig tone " Merkelig at det ikkje går an og betale med kort etter 23.00" Då kommer den frekke ansatte med en relativt truende holdning ovenfor meg og faktisk skriker mer eller mindre til meg " Sånn e det når dokker ikkje klarer og handle innen 23.00 " Eg sier at hu overhode ikkje trenge å ha den holdningen til meg eller prate slik til meg, men då topper den frekke ansatte kaken med og gå mot meg, stå helt opp i fjeset mitt. Eg sier då " Du trenger ikkje å gå opp i fjeset på meg, ka skal du gjøra? Eg kommer til å kontakte sjefen din for en slik holdning" Hu klarer då og si " Ka skal du gjøra med det? " Og fortsetter og gå nærmere meg.

For og si det slik, vil det bli siste gang eg handler på denne Rimi butikken. For og bli møtt med en frekk, hylende og truende ansatt det siste eg gidder kl 23 på en Mandag kveld.

:daane:

• Liker 16
Skrevet

Hei!

Eg var på Rimi Røa i dag Mandag 17.02.14. Kl var 22.51 i det eg går inn i butikken. Så lenge man har kommet seg inn i butikken før stengetid, så vet eg at en skal kunne få handle ferdig. 23.00 kommer en av de ansatte og sier at vi måtte sjappe oss fordi kl var no 23.00 - Det første eg reagerer på her e at ansatt kommer ikkje bort til oss, men står derimot på avstand og hever stemmen for og si at vi må sjappe oss for kl var no 23.00. Eg sier i en helt vanlig tone " Ja, vi e straks ferdige, vi skal bare få med oss resten" Då kommer ansatte med den spydige holdningen sin å sier " Ja, så bli ferdig då, dokker trenger ikkje stå der og snakke sammen som dokker gjør no" Vi kommer til kassen 23.06 og skal til og betale. En annen ansatt sier då at vi må betale med kontanter fordi det ikkje gikk ann og betale med kort etter 23.00, men plutselig går det alikevell. Eg sier då igjen i en helt vanlig tone " Merkelig at det ikkje går an og betale med kort etter 23.00" Då kommer den frekke ansatte med en relativt truende holdning ovenfor meg og faktisk skriker mer eller mindre til meg " Sånn e det når dokker ikkje klarer og handle innen 23.00 " Eg sier at hu overhode ikkje trenge å ha den holdningen til meg eller prate slik til meg, men då topper den frekke ansatte kaken med og gå mot meg, stå helt opp i fjeset mitt. Eg sier då " Du trenger ikkje å gå opp i fjeset på meg, ka skal du gjøra? Eg kommer til å kontakte sjefen din for en slik holdning" Hu klarer då og si " Ka skal du gjøra med det? " Og fortsetter og gå nærmere meg.

For og si det slik, vil det bli siste gang eg handler på denne Rimi butikken. For og bli møtt med en frekk, hylende og truende ansatt det siste eg gidder kl 23 på en Mandag kveld.

Oh lord! Kan du poste svarene??

• Liker 3
Gjest constance90
Skrevet

Dette er ikke fra en Facebookstatus, men siden det er så mye Freia-snakk her, så må jeg bare avspore bittelitt. Man sjekker på internett om koden i sjokoladepapiret er vinnerloddet, sant? Da må man jo ha kjøpt sjokoladen. Men jeg trodde det var veldig strenge regler i dette landet på at man ikke kan avholde konkurranser som krever kjøp av vare.

Enlighten me please.

Det ble klaget inn av EFTA da de mente at norsk markedsføringslov brøt med EØS reglementet. Så nå er vel fritt frem :)

Skrevet

Det ble klaget inn av EFTA da de mente at norsk markedsføringslov brøt med EØS reglementet. Så nå er vel fritt frem :)

Det ble diskutert om forbudet skulle oppheves - men barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet har valgt å opprettholde loven slik den har vært i påvente av avgjørelse i EU-domstolen. Så "på papiret" er konkurransen ulovlig, men forbrukerombudet (som er de som har ansvar for slike saker) har gått ut og sagt at de ikke vil prioritere å gripe inn i akkurat slike saker, med mindre det markedsføres veldig aggressivt (typ. bryter mot lotteriloven eller rettes tydelig mot barn) - trolig fordi de frykter at et vedtak mot slike konkurranser kan klages inn til EU.

Så svaret på om det er lovstridig er både ja og nei egentlig. Litt som å pilse i parken - så lenge du ikke lager kvalm så er ingen interessert i å ta deg på det.

• Liker 2
Skrevet

Oh lord! Kan du poste svarene??

Haha, kan poste noen av svarene som var under:

1.Så lenge man har kommet inn i butikken skal man få handle ferdig? Hvor er den regelen fra? Er absolutt imot at ansatte er truende, men å tro at så lenge man er innenfor dørene før 23:00 så kan man ta den tiden man trenger er tull. I noen butikker går faktisk kassene i oppdateringsmodus og oppgjørsmodus etter kort tid. Norsk tipping og bank tjenester stenger f.eks kl 22. Dønn umulig å gjøre noe etter da!

2. Det er lov å bruke hodet, gjelder både ansatte og kunder. Av respekt bør man være veldig rask om man kommer inn i butikken 22:59. Men det rettferdiggjør ikke en slik holdning av en ansatt. Regner med at Rimi Røa tar sin del av ansvaret og ordner opp!

3. om ikke folk klarer å handle innen butikken stenger da får de vente til dagen etter. er jo oppe fra 0700 til 2300 ..

4. Den ansatte var dust, men det var nå jaggu du som kunde også :P

• Liker 8
Gjest constance90
Skrevet

Det ble diskutert om forbudet skulle oppheves - men barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet har valgt å opprettholde loven slik den har vært i påvente av avgjørelse i EU-domstolen. Så "på papiret" er konkurransen ulovlig, men forbrukerombudet (som er de som har ansvar for slike saker) har gått ut og sagt at de ikke vil prioritere å gripe inn i akkurat slike saker, med mindre det markedsføres veldig aggressivt (typ. bryter mot lotteriloven eller rettes tydelig mot barn) - trolig fordi de frykter at et vedtak mot slike konkurranser kan klages inn til EU.

Så svaret på om det er lovstridig er både ja og nei egentlig. Litt som å pilse i parken - så lenge du ikke lager kvalm så er ingen interessert i å ta deg på det.

Ja de vet vel hva resultatet blir ;)

Skrevet

Ser for meg at markedsavdelinga til Freia river seg i håret...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg leste denne i "dumme ting kunder sier"-tråden. Måtte selvfølgelig inn på Facebook-siden til Rimi for å se hvem som postet denne. Snakk om å ha lite respekt for butikkansatte

Anonymous poster hash: 3fe78...a28

• Liker 7
Skrevet

Mange firmaer har Facebook-sider hvor kunder kan spy ut all eder og galle de har samlet opp. Dette fører til mange gullkorn!

Anbefaler f.eks NRK sport, TV2, TV3, TVNorge, Elkjøp, Ruter osv.

Kan begynne med et par eksempler selv:

TVNorge:

Dette bør dere syntes er flaut. 5.eller 6. gang reprise i 2 timer igjen med "millionær søker kjæreste".

Hun starter med pannelugg og kler seg som en gammel dame og ender med at hun omtrent verken kan åpne eller lukke øynene som så operert at det er kvalmt.

Har skrevet før at det er mange % som ikke kan jobbe pga sykdom og det er til enhver tid, innlagt mange mennesker på sykehus etc.

Dette er nedverdigende for oss som kun har vanlige kanaler å se på. Ikke alle med sykdom som har råd til disse ekstra kanalene heller og når dere bruker 2 timer hver dag på dette patetiske programmet, fornærmer dere oss med intelligensen i behold med å sende dette.

Har klaget en gang før, men fra i dag blir det sent i reprise nok engang. jeg vet om mange som blokkerer dere nå pga alle reprisene dere sender. Friends f.eks hvor de ikke har mobiltlf engang..så gammelt er det.

Max som også er en av deres kanaler, sender også kun reprise på reprise.

Tror jeg må be om at flere sender dere klager, for dette er tragisk!!!

NRK:

Nå har dere holdt folk for narr i en måned eller to på TextTV s. 279 med å meddele at finalen i Liga-cupen starter kl. 16.00. Kanskje på tide å rette det opp FØR start kl. 15.00???

Det programmet er jo dritbra :O

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Nesten helt sikker på at kunden vrir på hele samtalen, situasjonen, og totaltbildet her + legger på en haug som skal sette den ansatte i dårlig lys og seg selv i et godt. :glare:

• Liker 14
Skrevet (endret)

Enda et svar til den Rimi klagen:

"Karoline var ikke dust fordi hun gikk inn u butikken før di stengte.
Jeg har så mange ganger måtte gå innom butikken her jeg bur bare 1-2min før di stenger fordi jeg får føling (Diabetes) og ikke kan vente til dagen etter"

Altså, fy faen.. Har diabetes jeg også, men bruker det faen meg ikke som unnskyldning for å snike meg rundt i butikken etter stengetid. Har man diabetes og er redd for føling, så har man et lager hjemme og som regel noe på seg - ærlig talt.

(En ting er om det skjer en sjelden gang at man er uforberedt, men å bruke det som unnskyldning for at man pleier å gjøre det blir for dumt.)

Endret av Amananas
  • Liker 26
Skrevet

One Call sliter litt med dekning i dag, og jeg tenkte med EN GANG på denne tråden og må sjekke facebooksiden deres.... De skriver på sin side:

Vi jobber fortsatt for å rette opp feilen som har oppstått i mobilnettet.
Dessverre er det ikke helt i orden enda.
Problemet gjelder først og fremst 3G nettet. 2G nettet fungerer som normalt.
Vi har full forståelse for at dette er problematisk og frustrerende for våre kunder, og vi jobber på spreng for å rette det opp.
"

Så er det en som har kommentert under "Har prøvd alt men funke ikke..... Tatt ut sim kort i tillegg... Kos lenge bler de sånn??"

Dumme, dumme, dumme mennesker. DUMME MENNESKER!!!!

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...