sitronkake Skrevet 8. mai 2014 #441 Skrevet 8. mai 2014 ^ Åh, herrejesus (bokstavelig talt). Jeg vet ikke engang om ræl er dekkende nok! Dagens overraskelse hentet fra Kiwi: "Hei. Kiwi i Sognsveien 66 er et av de dårligste dagligvareforretningene jeg har handlet i. Dessverre gjør dens umiddelbare nærhet at jeg likevel velger å handle der. Nesten hver gang jeg er der er de tomme for dagligdagse varer som økologiske egg, pastasaus, rundstykker (tidlig på dagen), bananer, melkesjokolade osv. Og de skylder alltid på leverandørene. Litt merkelig at akkurat denne butikken skal være så hardt rammet av leverandørsvikt? Er det noe som kan bli gjort med dette? Jeg har også lagt merke til flere andre kunder som har uttrykt sin frustrasjon ovenfor de ansatte, uten at dette ser ut til å hjelpe. Så jeg henvender meg til dere i håp om at det leder til noe. Jeg er klar over at dette er et first world problem, men det er ikke mindre et problem. Hilsen misfornøyd kunde" 5
Gjest Jørild Skrevet 9. mai 2014 #442 Skrevet 9. mai 2014 Jeg synes den kiwistatusen var helt grei, hva er galt med den? 18
sitronkake Skrevet 9. mai 2014 #443 Skrevet 9. mai 2014 Jeg synes den kiwistatusen var helt grei, hva er galt med den? Åh gud. Dette tyder på at jeg har utviklet en helt egen, dårlig sans for humor, preget av å ha jobbet noen år i butikk. Ikke bra!! Greia var bare at kunden påpekte selv at klagen hans muligens var litt "first world problem", og DET er det ikke mange som gjør. De fleste høres jo ut som om de nesten dør litt pga manglende sjokoladebiter og dårlig paprika.. Åh, spøker som må forklares i etterkant, da veit du at du har mislykkes. Sukk. Jeg tar dette på min kappe! 19
Mormont Skrevet 10. mai 2014 #445 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Fra Kiwi: "I går fikk jeg oppleve noe som jeg ikke trodde var mulig å oppleve i 2014. Jeg driver to restauranter og en liten kafee i Kr.sand sentrum. Pga feil bestilling på to av mine steder, så jeg meg nødt til å handle inn melk fra deres butikk i Markensgate. Jeg har beregnet mitt behov for helgen til ca 80 liter melk. Dermed sendte jeg en av mine ansatte til å handle og han kom tilbake med halvparten. Resterende 40 liter fikk han IKKE lov til å kjøpe av dere!!! Da tenkte jeg at her må det være en missforståelse så jeg gikk ned til butikken selv og snakket med vedkommende som ga denne beskjeden. Og gjett hva? Det stemte. Her står jeg i en av deres butikker med penger i hånda, klar til å handle en av deres varer og jeg blir NEKTET!!! Jeg blir nektet til å kjøpe MELK i Norge i 2014!!! Og her kommer begrunnelsen; de i butikken får dessverre ikke lov til å selge meg så mye fordi de er redde de kommer til å gå tomme til helgen. Så jeg ber den vedkommende til å ringe til sjefen sin og dobbelsjekke dette. Og igjen, gjett hva? DET STEMMER!!! En av deres kjøpmenn NEKTER en av deres betalende kunder til å kjøpe MELK!!! Dette kan da umulig stemme? For dere driver vel butikk eller? Så jeg har gjort følgende: Jeg har notert navnet på denne sjefen og jeg har informert den tilstedeværende om at jeg går rett til avisen med dette, men først så skal jeg få 8 tilfeldige mennesker jeg treffer i Markensgaten til å kjøpe 10 liter melk hver til meg, så nå står det 120 liter melk i de forskjellige kjøleskapene mine. Og i tillegg så har jeg tatt et bilde av deres melkedisk så jeg har svart på hvitt hvor mye melk som stod i kjøleskapet på daværende tidspunkt. I tillegg så vil jeg informere TINE`s regionkontor på Hellemyr for å høre om hva de syns om at dere nekter betalende kunder å kjøpe deres produkter. Nå er det heldigvis helg så dere får 2 dager på dere for å komme med en fornuftig uttalelse om hvordan noe sånt kan skje?" Syns ikke det er så rart at sjefen ikke ønsket at én person skal kjøpe 80 liter melk, altså hele åtti kartonger melk. Digger at han truer med å gå til avisene, ser for meg sjokkoverskriften i VG: "Kunde ble nektet å kjøpe 80 liter melk" Edit: Skrivefeil Endret 10. mai 2014 av Silje33 29
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #446 Skrevet 10. mai 2014 Hei Kiwi Fra Kiwi: "I går fikk jeg oppleve noe som jeg ikke trodde var mulig å oppleve i 2014. Jeg driver to restauranter og en liten kafee i Kr.sand sentrum. Pga feil bestilling på to av mine steder, så jeg meg nødt til å handle inn melk fra deres butikk i Markensgate. Jeg har beregnet mitt behov for helgen til ca 80 liter melk. Dermed sendte jeg en av mine ansatte til å handle og han kom tilbake med halvparten. Resterende 40 liter fikk han IKKE lov til å kjøpe av dere!!! Da tenkte jeg at her må det være en missforståelse så jeg gikk ned til butikken selv og snakket med vedkommende som ga denne beskjeden. Og gjett hva? Det stemte. Her står jeg i en av deres butikker med penger i hånda, klar til å handle en av deres varer og jeg blir NEKTET!!! Jeg blir nektet til å kjøpe MELK i Norge i 2014!!! Og her kommer begrunnelsen; de i butikken får dessverre ikke lov til å selge meg så mye fordi de er redde de kommer til å gå tomme til helgen. Så jeg ber den vedkommende til å ringe til sjefen sin og dobbelsjekke dette. Og igjen, gjett hva? DET STEMMER!!! En av deres kjøpmenn NEKTER en av deres betalende kunder til å kjøpe MELK!!! Dette kan da umulig stemme? For dere driver vel butikk eller? Så jeg har gjort følgende: Jeg har notert navnet på denne sjefen og jeg har informert den tilstedeværende om at jeg går rett til avisen med dette, men først så skal jeg få 8 tilfeldige mennesker jeg treffer i Markensgaten til å kjøpe 10 liter melk hver til meg, så nå står det 120 liter melk i de forskjellige kjøleskapene mine. Og i tillegg så har jeg tatt et bilde av deres melkedisk så jeg har svart på hvitt hvor mye melk som stod i kjøleskapet på daværende tidspunkt. I tillegg så vil jeg informere TINE`s regionkontor på Hellemyr for å høre om hva de syns om at dere nekter betalende kunder å kjøpe deres produkter. Nå er det heldigvis helg så dere får 2 dager på dere for å komme med en fornuftig uttalelse om hvordan noe sånt kan skje?" Syns ikke det er så rart at sjefen ikke ønsket at én person skal kjøpe 80 liter melk, altså hele åtti kartonger melk. Digger at han truer med å gå til avisene, ser for meg sjokkoverskriften i VG: "Kunde ble nektet å kjøpe 80 liter melk" Edit: Skrivefeil Skulle ikke forundre meg om de hadde laget en sak av dette. De har trossalt skrevet om barna som ikke fikk betale flere hundre kroner med bare mynter når de skulle kjøpe leker. Buhu liksom. Anonymous poster hash: 3fe78...a28 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #447 Skrevet 10. mai 2014 Fra Kiwi: "I går fikk jeg oppleve noe som jeg ikke trodde var mulig å oppleve i 2014. Jeg driver to restauranter og en liten kafee i Kr.sand sentrum. Pga feil bestilling på to av mine steder, så jeg meg nødt til å handle inn melk fra deres butikk i Markensgate. Jeg har beregnet mitt behov for helgen til ca 80 liter melk. Dermed sendte jeg en av mine ansatte til å handle og han kom tilbake med halvparten. Resterende 40 liter fikk han IKKE lov til å kjøpe av dere!!! Da tenkte jeg at her må det være en missforståelse så jeg gikk ned til butikken selv og snakket med vedkommende som ga denne beskjeden. Og gjett hva? Det stemte. Her står jeg i en av deres butikker med penger i hånda, klar til å handle en av deres varer og jeg blir NEKTET!!! Jeg blir nektet til å kjøpe MELK i Norge i 2014!!! Og her kommer begrunnelsen; de i butikken får dessverre ikke lov til å selge meg så mye fordi de er redde de kommer til å gå tomme til helgen. Så jeg ber den vedkommende til å ringe til sjefen sin og dobbelsjekke dette. Og igjen, gjett hva? DET STEMMER!!! En av deres kjøpmenn NEKTER en av deres betalende kunder til å kjøpe MELK!!! Dette kan da umulig stemme? For dere driver vel butikk eller? Så jeg har gjort følgende: Jeg har notert navnet på denne sjefen og jeg har informert den tilstedeværende om at jeg går rett til avisen med dette, men først så skal jeg få 8 tilfeldige mennesker jeg treffer i Markensgaten til å kjøpe 10 liter melk hver til meg, så nå står det 120 liter melk i de forskjellige kjøleskapene mine. Og i tillegg så har jeg tatt et bilde av deres melkedisk så jeg har svart på hvitt hvor mye melk som stod i kjøleskapet på daværende tidspunkt. I tillegg så vil jeg informere TINE`s regionkontor på Hellemyr for å høre om hva de syns om at dere nekter betalende kunder å kjøpe deres produkter. Nå er det heldigvis helg så dere får 2 dager på dere for å komme med en fornuftig uttalelse om hvordan noe sånt kan skje?" Syns ikke det er så rart at sjefen ikke ønsket at én person skal kjøpe 80 liter melk, altså hele åtti kartonger melk. Digger at han truer med å gå til avisene, ser for meg sjokkoverskriften i VG: "Kunde ble nektet å kjøpe 80 liter melk" Edit: Skrivefeil Resturanter ol har jo ikke lov å handle på vanlig butikker nettopp pga det vil jo tømme hyllene tomt med varer. De skal bestille rett fra levendadør. Anonymous poster hash: f44c3...81a 18
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #448 Skrevet 10. mai 2014 Haha! Husker jeg hørte den på radioresepsjonen. Ja, var der jeg også hørte den. Da lo jeg godt Anonymous poster hash: f6786...a79
Gjest Ciegus Skrevet 10. mai 2014 #449 Skrevet 10. mai 2014 Fra Kiwi: "I går fikk jeg oppleve noe som jeg ikke trodde var mulig å oppleve i 2014. Jeg driver to restauranter og en liten kafee i Kr.sand sentrum. Pga feil bestilling på to av mine steder, så jeg meg nødt til å handle inn melk fra deres butikk i Markensgate. Jeg har beregnet mitt behov for helgen til ca 80 liter melk. Dermed sendte jeg en av mine ansatte til å handle og han kom tilbake med halvparten. Resterende 40 liter fikk han IKKE lov til å kjøpe av dere!!! Da tenkte jeg at her må det være en missforståelse så jeg gikk ned til butikken selv og snakket med vedkommende som ga denne beskjeden. Og gjett hva? Det stemte. Her står jeg i en av deres butikker med penger i hånda, klar til å handle en av deres varer og jeg blir NEKTET!!! Jeg blir nektet til å kjøpe MELK i Norge i 2014!!! Og her kommer begrunnelsen; de i butikken får dessverre ikke lov til å selge meg så mye fordi de er redde de kommer til å gå tomme til helgen. Så jeg ber den vedkommende til å ringe til sjefen sin og dobbelsjekke dette. Og igjen, gjett hva? DET STEMMER!!! En av deres kjøpmenn NEKTER en av deres betalende kunder til å kjøpe MELK!!! Dette kan da umulig stemme? For dere driver vel butikk eller? Så jeg har gjort følgende: Jeg har notert navnet på denne sjefen og jeg har informert den tilstedeværende om at jeg går rett til avisen med dette, men først så skal jeg få 8 tilfeldige mennesker jeg treffer i Markensgaten til å kjøpe 10 liter melk hver til meg, så nå står det 120 liter melk i de forskjellige kjøleskapene mine. Og i tillegg så har jeg tatt et bilde av deres melkedisk så jeg har svart på hvitt hvor mye melk som stod i kjøleskapet på daværende tidspunkt. I tillegg så vil jeg informere TINE`s regionkontor på Hellemyr for å høre om hva de syns om at dere nekter betalende kunder å kjøpe deres produkter. Nå er det heldigvis helg så dere får 2 dager på dere for å komme med en fornuftig uttalelse om hvordan noe sånt kan skje?" Syns ikke det er så rart at sjefen ikke ønsket at én person skal kjøpe 80 liter melk, altså hele åtti kartonger melk. Digger at han truer med å gå til avisene, ser for meg sjokkoverskriften i VG: "Kunde ble nektet å kjøpe 80 liter melk" Edit: Skrivefeil Ouch. Pinlig. 3
kaprifolen Skrevet 11. mai 2014 #450 Skrevet 11. mai 2014 Poenget var vel at det ikke er helt normalt å legge ut i det vide og brede om sin personlige helse - offentlig, og under fullt navn!Anonymous poster hash: 619f5...6e9 Her ble det jo gjort for å understreke poenget... Vonde tenner-stort problem-dekkes ikke. Vond negl- lite problem-dekkes. Hvordan skulle han ellers gjort akkurat det? Er jo ikke akkurat snakk om intimhelse heller, da... Jeg har forøvrig klart å henge meg opp i saken om ungen med småpengene... Ser på en avde lokale sidene for Sandefjord at folk påstår dette er dårlig reklame for hele byen. Oh my...... 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #451 Skrevet 11. mai 2014 Libresse reklamerer for design-tamponger som "skal gjøre mensen morsommere", og damene som kommenterer har ikke noe imot å legge ut intime detaljer om deres mens: "Kunne ikkw brydd meg mindre! Kjøper Tampax! ALLE strl til Libresse og O.B. detter ut og for no gris det er! Design heller en tampong som funker!" "Gudsjelov så er det ikke urenslig og ha mensen lengre:D Og gudsjelov også for at det finnes O.B`er og få kjøpt og truseinnlegg i tillegg! Bruker bare tamponger på dagtid og om natten da er dt nattbind som gjelder!! Orker fader ikke gå med bind på dagtid for dt syns jeg rett og slett er og blir grisete. Og det føles da ut som man går med bestemor bind på seg.fysj fyst!!!! Føler seg veldig kvinnelig med mensen da,selv om blir oppblåst og litt vondt i magen men dt hører jo med det! Jeg er nok meget ærlig her nå,men det er sånn jeg er det!"Anonymous poster hash: 070c4...9bc 16
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #452 Skrevet 11. mai 2014 Libresse reklamerer for design-tamponger som "skal gjøre mensen morsommere", og damene som kommenterer har ikke noe imot å legge ut intime detaljer om deres mens: "Kunne ikkw brydd meg mindre! Kjøper Tampax! ALLE strl til Libresse og O.B. detter ut og for no gris det er! Design heller en tampong som funker!" "Gudsjelov så er det ikke urenslig og ha mensen lengre:D Og gudsjelov også for at det finnes O.B`er og få kjøpt og truseinnlegg i tillegg! Bruker bare tamponger på dagtid og om natten da er dt nattbind som gjelder!! Orker fader ikke gå med bind på dagtid for dt syns jeg rett og slett er og blir grisete. Og det føles da ut som man går med bestemor bind på seg.fysj fyst!!!! Føler seg veldig kvinnelig med mensen da,selv om blir oppblåst og litt vondt i magen men dt hører jo med det! Jeg er nok meget ærlig her nå,men det er sånn jeg er det!"Anonymous poster hash: 070c4...9bc Hva faen? Selvfølgelig måtte jeg se om jeg fant noe lignende. Fra Tampax sine sider: I will always take a tampon over a pad but I don't care how good anyone makes their tampon adds look,there hasn't yet been any kind of tampon that I haven't been able to leak through! Even with a super plus tampon,an hour to an hour and a half and I leak through! I have to wear a pad with even a super plus tampon! Its not fair! This runs in my family! Og dette skriver de med fullt navn og bilde... Anonymous poster hash: 3fe78...a28 7
Amananas Skrevet 11. mai 2014 #453 Skrevet 11. mai 2014 Fra Kiwi: "I går fikk jeg oppleve noe som jeg ikke trodde var mulig å oppleve i 2014. Jeg driver to restauranter og en liten kafee i Kr.sand sentrum. Pga feil bestilling på to av mine steder, så jeg meg nødt til å handle inn melk fra deres butikk i Markensgate. Jeg har beregnet mitt behov for helgen til ca 80 liter melk. Dermed sendte jeg en av mine ansatte til å handle og han kom tilbake med halvparten. Resterende 40 liter fikk han IKKE lov til å kjøpe av dere!!! Da tenkte jeg at her må det være en missforståelse så jeg gikk ned til butikken selv og snakket med vedkommende som ga denne beskjeden. Og gjett hva? Det stemte. Her står jeg i en av deres butikker med penger i hånda, klar til å handle en av deres varer og jeg blir NEKTET!!! Jeg blir nektet til å kjøpe MELK i Norge i 2014!!! Og her kommer begrunnelsen; de i butikken får dessverre ikke lov til å selge meg så mye fordi de er redde de kommer til å gå tomme til helgen. Så jeg ber den vedkommende til å ringe til sjefen sin og dobbelsjekke dette. Og igjen, gjett hva? DET STEMMER!!! En av deres kjøpmenn NEKTER en av deres betalende kunder til å kjøpe MELK!!! Dette kan da umulig stemme? For dere driver vel butikk eller? Så jeg har gjort følgende: Jeg har notert navnet på denne sjefen og jeg har informert den tilstedeværende om at jeg går rett til avisen med dette, men først så skal jeg få 8 tilfeldige mennesker jeg treffer i Markensgaten til å kjøpe 10 liter melk hver til meg, så nå står det 120 liter melk i de forskjellige kjøleskapene mine. Og i tillegg så har jeg tatt et bilde av deres melkedisk så jeg har svart på hvitt hvor mye melk som stod i kjøleskapet på daværende tidspunkt. I tillegg så vil jeg informere TINE`s regionkontor på Hellemyr for å høre om hva de syns om at dere nekter betalende kunder å kjøpe deres produkter. Nå er det heldigvis helg så dere får 2 dager på dere for å komme med en fornuftig uttalelse om hvordan noe sånt kan skje?" Syns ikke det er så rart at sjefen ikke ønsket at én person skal kjøpe 80 liter melk, altså hele åtti kartonger melk. Digger at han truer med å gå til avisene, ser for meg sjokkoverskriften i VG: "Kunde ble nektet å kjøpe 80 liter melk" Edit: Skrivefeil Åh, herregud..... Reading this is like being stabbed in the face. 5
Crobern Skrevet 11. mai 2014 #454 Skrevet 11. mai 2014 Fra Freia: (Håper ikke denne er lagt ut før) Kunde: Mitt navn er xxxxxxx xxxxxxx. Jeg har ikke bachelor i kjemi, og har ingen erfaring med å sette sammen nye smaker. Likevel har jeg et forslag jeg tror ville slått an hos folket. "Freia Morsmelk(e)sjokolade"! Se det for dere. Embalasjen kan være akkurat som nå, men med kvinner, nakne på alle fire. Slagordet: " Et lite stykke omsorg". Hva sier dere? Freia:Hei xxxxxxx! Takk for kreativt innspill, men vi blir nok dessverre ikke å vurdere dette med det første. Ha en fin dag videre! 22
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #455 Skrevet 11. mai 2014 Fra Freia: (Håper ikke denne er lagt ut før) Kunde: Mitt navn er xxxxxxx xxxxxxx. Jeg har ikke bachelor i kjemi, og har ingen erfaring med å sette sammen nye smaker. Likevel har jeg et forslag jeg tror ville slått an hos folket. "Freia Morsmelk(e)sjokolade"! Se det for dere. Embalasjen kan være akkurat som nå, men med kvinner, nakne på alle fire. Slagordet: " Et lite stykke omsorg". Hva sier dere? Freia:Hei xxxxxxx! Takk for kreativt innspill, men vi blir nok dessverre ikke å vurdere dette med det første. Ha en fin dag videre! Det finnes ikke den forfatter i denne verden som kan adekvat beskrive ansiktsuttrykket mitt nå. Liksom... Hva faen?!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: e7b4d...cc0 11
sofie777 Skrevet 11. mai 2014 #456 Skrevet 11. mai 2014 Fra Freia: (Håper ikke denne er lagt ut før) Kunde: Mitt navn er xxxxxxx xxxxxxx. Jeg har ikke bachelor i kjemi, og har ingen erfaring med å sette sammen nye smaker. Likevel har jeg et forslag jeg tror ville slått an hos folket. "Freia Morsmelk(e)sjokolade"! Se det for dere. Embalasjen kan være akkurat som nå, men med kvinner, nakne på alle fire. Slagordet: " Et lite stykke omsorg". Hva sier dere? Freia:Hei xxxxxxx! Takk for kreativt innspill, men vi blir nok dessverre ikke å vurdere dette med det første. Ha en fin dag videre! "Vi blir å"???? Forferdelig dårlig språk hos Freia-ansatte også! 12
Skatt Skrevet 11. mai 2014 #457 Skrevet 11. mai 2014 Denne er ikke fra facebook, men er et innlegg i en avis for en del år siden, jeg har bare aldri klart å glemme den. Fritt fra hukommelsen: Kjære NRK-sportskommentatoren, vil bare opplyse om at navnet Geoff uttales Jeff, og ikke GOFF !! 7
kaprifolen Skrevet 12. mai 2014 #458 Skrevet 12. mai 2014 "Vi blir å"???? Forferdelig dårlig språk hos Freia-ansatte også! Jeg får også helt mark av å lese sånt! Men i følge Sylfest Lomheim er det visst akseptert av dialektiske årsaker.... 2
Amananas Skrevet 12. mai 2014 #459 Skrevet 12. mai 2014 Til Nille: "Cyclax Aloe Vera pure nature: at dette kun var en kampanjevare er å lure folk! Har mistet troen på dere, Nille, kommer til å benytte annen lavprisbutikk heretter." Jaha.... Hvordan er dette å lure folk? :S 1
Herandjetzt Skrevet 13. mai 2014 #460 Skrevet 13. mai 2014 Fra Kiwi: "I går fikk jeg oppleve noe som jeg ikke trodde var mulig å oppleve i 2014. Jeg driver to restauranter og en liten kafee i Kr.sand sentrum. Pga feil bestilling på to av mine steder, så jeg meg nødt til å handle inn melk fra deres butikk i Markensgate. Jeg har beregnet mitt behov for helgen til ca 80 liter ..... Noen folk har ingen sperrer og tenker bare på seg selv. Hjelp! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå