Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, min lille Softie.

Her høljet det ned akkompagnert av lyn og torden for en stund siden. Og Softie satt stiv som en stokk i sofaen og sa "Jøste, jøste" (=løfte). Softie er engstelig for tordenvær, ikke så rart. Men han er så uvanlig bedårende når han er engstelig, for han vil bare kose og sitte på fanget. Hadde man ikke kjent ham godt hadde man kanskje ikke skjønt at han var redd heller, for han blir bare tilbaketrukket og stille, gråter ikke.

Nå koser Eldstemann og jeg oss mens Softie sover. I kjellerstua har vi stor tv, men ingen sofa. Men vi har en oppblåsbar dobbeltseng som står der nå som vi får overnattingsbesøk. Så nå har vi slengt oss opp i senga. Eldstemann ser Lego Batman, jeg leser The Goldfinch av Donna Tartt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dagbok jeg snublet over. Takk!

Det er jeg som skal takke - for hyggelig kommentar og for at du stakk innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens beste foreldre.

De kom i ettermiddag, og det var så hyggelig. Vi har bare slappet av på terrassen og kost oss.

Og mamma fornekter seg ikke. Mens jeg la ungene ryddet hun opp og vasket gulvene. Så spør hun forventningsfullt: "Er det greit at jeg fikser litt i hagen?" Ja, jøss, det er da helt utrolig greit for meg. Og vips var alt vissent lukt vekk, blomsterurner flyttet til bedre plasseringer. Så går hun i gang med å vanne. "Er det noe vits i da?" spør jeg. "Skal det ikke bli regn de neste dagene?" Da bare ser hun på meg med uutgrunnelig blikk og går i gang med å vanne. Og jeg som trodde jeg vannet skikkelig - vel, her er det kanne på kanne som fylles, i forskjellige temperaturer ("Rhododendron skal ha lunkent vann!") og etter alle kunstens regler.

Og siden har vi sittet ute, med tente lys, lyslenker, vin og sjokolade. Mamma hører like entusiastisk på alle kjedelige anekdoter jeg kommer med og bidrar selv med alskens fortellinger fra familiært hold (fordi hun bryr seg om alle og ringer og hører hvordan det går med alt som kan krype og gå hver eneste uke er hun noe av en sladdersentral - heldigvis av det positive slaget).

Og pappa er seg selv lik. Han sitter i stua og ser på nyheter og sport - de kanskje mest hjemmekoselige lydene jeg vet om.

Å, det er deilig å ha sånne foreldre. Og deilig å være litt barn i blant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var så herlig å lese om kosekvelden med foreldrene dine! Snille mammaen din som ville luke og vanne for deg.

og, som du sier, det er herlig å være litt barn iblandt!

Hagen min var prikkfri i pinsa, etter det har jeg vært så kvalm,orker ikke bøye meg til plantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det var så herlig å lese om kosekvelden med foreldrene dine! Snille mammaen din som ville luke og vanne for deg.

og, som du sier, det er herlig å være litt barn iblandt!

Hagen min var prikkfri i pinsa, etter det har jeg vært så kvalm,orker ikke bøye meg til plantene.

Ja, hun er god som gull!

Det skjønner jeg godt! Og sånn må det få lov til å være noen ganger. Man kan ikke alltid ha det prikkfritt, for å si det mildt, vi har liksom andre ting i livet som spiller inn. Men stakkars deg som er så kvalm! Det høres forferdelig slitsomt ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få informere om at etter inspirasjon fra denne tråden, så endte jeg opp med lavendel i balkongkassen min (da jeg endelig fikk plantet noe der), og i dag så jeg min første humle som var innom :laugh:

Lavendel ser forøvrig ut til å være den ultimate blomsten for meg, nå har den tålt både tørke og overvanning (la oss ikke snakke om hvordan det går med blomstene som står mellom lavendelene ... ) :nigo:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få informere om at etter inspirasjon fra denne tråden, så endte jeg opp med lavendel i balkongkassen min (da jeg endelig fikk plantet noe der), og i dag så jeg min første humle som var innom :laugh:

Lavendel ser forøvrig ut til å være den ultimate blomsten for meg, nå har den tålt både tørke og overvanning (la oss ikke snakke om hvordan det går med blomstene som står mellom lavendelene ... ) :nigo:

Så bra! Ja, lavendel er lettstelt, og fin akkurat som den er :) Fint å lese at du ble fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg noen fine dager, det er utelukkende i-landsproblematikk jeg har å sysle med.

1) Jeg skal på spa snart! Et døgn borte! Og problemet er: Skal man ta ryggmassasje OG ansiktsbehandling, eller bare ryggmassasje? Det er noen hundringser i forskjell, de burde jeg kanskje bruke på klær i stedet?

2) Skal jeg kjøpte en latterlig dyr cardigan jeg er ekstremt forelsket i, eller skal jeg kjøpe tre helt vanlige som jo er ganske greit å ha?

3) Og når skal jeg egentlig bestille time hos frisøren?

Ja, noen har fått lønn etter en blakk sommerferie. Og alltid når jeg føler høsten komme får jeg et vanvittig behov for å freshe meg opp litt. Jeg har nesten ikke kjøpt klær de siste par årene, og føler jeg ser ut som en slask. Jeg har faktisk slitt ut noen av klærne mine!

Inkludert BH-ene. Der er det ikke mye hold in og push up igjen, for å si det mildt. Så i går tok jeg affære og stakk innom en butikk for å kjøpe meg nytt. Undertøysbutikker er helt jævlige, jeg hater det. Først skal du finne størrelsen din blant en milliard BH-er på ørsmå hengere mens stroppene hekter seg i hverandre. Så skal du inn på et prøverom, hvor jeg alltid føler meg enda mer gusten enn vanlig. Svett var jeg også. Så er det på med BH-en, og hva tror dere? Den passer selvsagt ikke. Verre enn verst. Så da kler jeg på meg igjen, går ut og ser tilstrekkelig forvirret ut til at en av de ansatte forbarmer seg over meg og spør om jeg trenger hjelp. Og det er det jo åpenbart at jeg gjør: Jeg står der med en haug miniatyrhengere med BH'er på halv tolv og svetteperler i panna. Dermed blir det slik at jeg faktisk tar i mot hjelp, selv om min egentlige plan var å gjemme bort hengerne og stikke av. Og hjelp får jeg. "Først må jeg måle", sier hun, og konkluderer etterpå: "Det var det jeg så, du er ingen B eller C, du er F." Jeg bare humret litt skeptisk. Men jammen stemte det ikke. Her har jeg brukt 75B eller C de siste årene, mens 70F satt som et skudd. Og jeg er ikke en spesielt barmfager dame, bare så det er sagt...

Og så må jeg fnise litt av reaksjonen til mannen. Vi har aldri hatt det slik at han blir oppgitt over at jeg kjøper klær, sikkert fordi jeg ikke er ekstravagant på noen måte. Tvert i mot blir han særdeles entusiastisk, og synes det er helt ok at jeg kommer hjem to timer senere enn vanlig for å shoppe. Og særlig når jeg kjøper undertøy, selvfølgelig, det er tydeligvis vesentlig mer interessant enn cardigans, samme hvor fine de måtte være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiii! Shopping er gøy (selv om jeg kjenner meg igjen i det der prøve-helvete når man er svett og sliten)!

Grattis med nytt fint undertøy, skal ikke mer til for å føle seg vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min reaksjon første gang jeg faktisk fikk hjelp til å måle meg for å kjøpe bh :laugh:

Og hvordan klarer spesialistbutikkene å være så små, utilgjengelig og ... klamme? Får jeg ikke hjelp med en gang der, så går jeg igjen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg noen fine dager, det er utelukkende i-landsproblematikk jeg har å sysle med.

1) Jeg skal på spa snart! Et døgn borte! Og problemet er: Skal man ta ryggmassasje OG ansiktsbehandling, eller bare ryggmassasje? Det er noen hundringser i forskjell, de burde jeg kanskje bruke på klær i stedet?

2) Skal jeg kjøpte en latterlig dyr cardigan jeg er ekstremt forelsket i, eller skal jeg kjøpe tre helt vanlige som jo er ganske greit å ha?

3) Og når skal jeg egentlig bestille time hos frisøren?

Men det ER jo herlig at det ikke bare er fullt kjør og må-løse-nå-kriser å forholde seg til. Litt i-landsproblematikk er vel sånn sett et tegn på at tilværelsen tross alt er på stell? :Nikke:

Synes du skal fleske til med både ryggmassasje og ansiktsbehandling, jeg. Du er vel ikke plagsomt mye på spa? ;) Nei, skarreværra så skarreværra! Glem overfornuftige tanker, dra kortet, og nyt!

(og ellers stemmer jeg for hårklipp asap og tre cardigans. Kanskje du rett og slett skulle lage en KG-poll? :ler:)

Inkludert BH-ene. Der er det ikke mye hold in og push up igjen, for å si det mildt.

Pøh. Unge smukke piger som deg trenger da verken hold in eller push up! :opplyser:

God beskrivelse av marerittet i prøverommet, forresten. En av grunnene til at jeg hater å shoppe (til grader at mannen her i huset også blir entusiastisk når kona shopper. Hmm. Kanskje dette med at damer er så enormt shoppeglade og forfengelige er litt overdrevet? De fleste jeg kjenner shopper egentlig svært lite, og mødre er de som unner seg selv aller minst...). Men kos deg med F-størrelsen, og pass på å nevne det for gemalen! :sjarmor: Det er visstnok sånn at veldig mange går rundt med for stor størrelse og for liten cup. Og hvem kan vel nekte for at 70F høres bedre ut enn 80B? :fnise:

Koselig å lese om helgen din, forresten. Og du må hilse Ciara-mammaen og si at hun har en egen liten fanskare her på KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte bh i spesialbutikk.... de målte og styrte og jeg fikk noe helt annet enn jeg vanligvis bruker. Problemet er at det slett ikke er overførbart til andre typer bh så jeg kan ikke gå inn i en annen undertøysbutikk og finne størrelsen min... da er jeg heller tilbake der jeg (alltid trodde) jeg hørte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt tror jeg prosenten for "tilbakefall til gamle BH-synder" er ganske stor, Skravla... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakefallsprosenten er nok stor ja. Det er begrenset hvor mange bh'er i prisklasse 500+ man kan kjøpe seg og når man havner på Lindex/kappahl/hm i prisklasse under 200 så er ikke passformen helt den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er jeg for både rygg og ansikt, innkjøp av det antall cardigans du trenger/lyster på (hva med en dyr og en billigere?) og telefon til frisøren i dette øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Gode spørsmål du stiller!

1) Gå for både ryggmassasje og ansiktsbehandling. Hvem vet når det blir spa igjen?

2) Kjøp den dyre fine. Ett kvalitetsplagg du elsker er bedre enn tre helt greie - du kommer til å ta vare på den så den varer lenge, det er bedre for miljøet at du kjøper bare én (og kanskje er den ikke produsert av underbetalte småjenter?)

3) Så snart de har ledig time - og nyyyt det :)

Etter fem til dels tøffe permisjonsmåneder begynner jeg også å kjenne et behov for å føle meg fresh - ikke minst i klesveien, siden det er et år siden jeg gikk i normale klær som ikke måtte være tilpasset graviditet/konstant amming. De gamle buksene passer ikke lenger, så jeg bør vel ta meg et raid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri turt å bevege meg inn i en undertøysbutikk, fordi alle jeg kjenner som har prøvd kommer ut med helt absurd ukurante størrelser som er umulige å få tak i normale butikker og prisklasser. Da holder jeg meg helder til KappAhls som funker helt greit og er lykkelig uvitende om alternativene :fnise:

Forøvrig er jeg tilhenger av litt i-landsproblemer i ny og ne, og tenker som Mafalda at de er et godt tegn på at man ikke har noe verre å bekymre seg over. Vær vill og gal og gå for både massasjer, frisør og nye klær - er sikker på at du fortjener det, som det så vakkert heter i reklamen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Signerer Nesevisa! :opplyser:

Og som en av de mer barmfagre, må jeg bare påpeke kvalitetsforskjellen og holdbarheten på en BH til 200 og en til 500, for ikke å snakke om de som er enda litt dyrere. Men GUD. Jeg kunne løpe i en trapp uten sportsbh, uten å være redd for å ende med blødende tunge eller blåveis. (de er ikke såå ille, men det føles sånn når man løper ned trapper i billige BHer :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...