Gå til innhold

Bleiebøtte - kjøpe eller ikke kjøpe?


bib_84

Anbefalte innlegg

Bare tull. Kjøp hundebæsj poser eller libero bleieposer og bruk vanlig søppelkasse. Akkurat like bra! Må jo tømme de etter max 2 dager uansett.

Anonymous poster hash: 914ea...e18

Det var ikke det jeg spurte om.

Babyshop sin er super :)

Refillen kjøpes billig på ebay eller på tilbud!

Tømmer den ca en gang i uken.

Takk for svar!

Anonymous poster hash: cdf9e...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg siterer meg selv. Les det uthevede:

Dette var et svar på det utrolig umodne innlegget du presterte å vrenge ut av deg. Man kan argumentere uten å gjøre narr av folk vet du. :)

Herregud, du går tilbake og redigerer dine egne innlegg for å få noe "på meg"?!

Det var ikke jeg som startet å gjøre narr, jeg svarte på spørsmålet ditt, som var hvorfor man trenger vann ved stelleplassen, noe jeg trodde sa seg selv!

Det var du som startet med å kverrulere med denne andre personen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer med lukt, selvom den står på varmekabler. Glemte å tømme den før vi reiste på en ukes ferie, ingen lukt. Men det ble så mye styr at den ble ikke brukt lenge.. Husker ikke navnet, men den man får hos barnas hus.

Gjorde det enkelt, kjøpte knagg med teip bakpå. Hang opp ved stellebordet og har sånne lilla bleieposer hengende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også et svært sterkt argument. :wink:

Argument??? Det er ikke et argument, det er en konklusjon på en observasjon! Noe må jo ha skjedd for at man blir så på hugget, for absolutt ingenting!

Slapp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ligge dødt og slutt å krangle! Ta dere sammen, skulle trodd det var et forum for 13 år gamle jenter dette.



Anonymous poster hash: 48435...0b9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, du går tilbake og redigerer dine egne innlegg for å få noe "på meg"?!

Det var ikke jeg som startet å gjøre narr, jeg svarte på spørsmålet ditt, som var hvorfor man trenger vann ved stelleplassen, noe jeg trodde sa seg selv!

Det var du som startet med å kverrulere med denne andre personen!

Nei, jeg redigerte innlegget mitt med en gang etter at jeg postet det. Glemte rett og slett å legge til den siste setningen, som selvsagt var ganske relevant. Ser den.

Synes du skal lese gjennom det innlegget ditt en gang til, så kanskje du ser at måten du svarer på ikke er så allright? Man kan argumentere uten å legge til "latter-smileyer", bruke blokkbokstaver og en million utropstegn. Det er ganske tydelig latterliggjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg redigerte innlegget mitt med en gang etter at jeg postet det. Glemte rett og slett å legge til den siste setningen, som selvsagt var ganske relevant. Ser den.

Synes du skal lese gjennom det innlegget ditt en gang til, så kanskje du ser at måten du svarer på ikke er så allright? Man kan argumentere uten å legge til "latter-smileyer", bruke blokkbokstaver og en million utropstegn. Det er ganske tydelig latterliggjøring.

En million utropstegn? Seriøst?

Dette gidder jeg ikke mer! Vi får være enige om å være uenige.

Jeg syntes det er mest praktisk å ha stellebordet på badet, nær vann. Du syntes det er mer praktisk å ha det der det ikke er vann, og heller bære ungen/badebalja.

Ha en fortreffelig kveld!

Og til TS, beklager avsporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En million utropstegn? Seriøst?

Dette gidder jeg ikke mer! Vi får være enige om å være uenige.

Jeg syntes det er mest praktisk å ha stellebordet på badet, nær vann. Du syntes det er mer praktisk å ha det der det ikke er vann, og heller bære ungen/badebalja.

Ha en fortreffelig kveld!

Og til TS, beklager avsporingen.

Flott at noen kunne gi seg :) Bra!

Er forresten enig med at stellebordet er lettest å ha på badet nær vann. Hadde ikke klart meg uten å vaske hendene mine etter et stell eller rumpa til babyen om det var bæsj over alt :fnise:

Anonymous poster hash: 48435...0b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Da får vi se det an, men jeg heller mot å droppe bleiebøtte. En vanlig søppelbøtte kan man jo ha bruk for selv om man ikke har bleiebarn også, og søppla har vi like utenfor inngangsdøra, så det er ikke noe stress å ta med ut en gang om dagen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ro ned gravidhormonene dine. Helt latterlig å bli fornærmet fordi noen antar at det er mest vanlig å ha stellebord på badet. Skjerp deg.

Nei, jeg redigerte innlegget mitt med en gang etter at jeg postet det. Glemte rett og slett å legge til den siste setningen, som selvsagt var ganske relevant. Ser den.

Synes du skal lese gjennom det innlegget ditt en gang til, så kanskje du ser at måten du svarer på ikke er så allright? Man kan argumentere uten å legge til "latter-smileyer", bruke blokkbokstaver og en million utropstegn. Det er ganske tydelig latterliggjøring.



Anonymous poster hash: 4520c...9aa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En million utropstegn? Seriøst?

Dette gidder jeg ikke mer! Vi får være enige om å være uenige.

Jeg syntes det er mest praktisk å ha stellebordet på badet, nær vann. Du syntes det er mer praktisk å ha det der det ikke er vann, og heller bære ungen/badebalja.

Ha en fortreffelig kveld!

Og til TS, beklager avsporingen.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte mesoft og babyolje til vask av babyen. Ikke vann. Dette lærte de oss på barsel, slik at huden ikke sku

Bare til info så sier de på barsel at man skal bruke olje så lenge de har babybek, og det er jo kort tid. Det sitter ofte så hardt st det derformå fjernes m olje. Til vanlig skal man ikke bruke olje. Det legger seg som en hinne på huden og huden får ikke puste.

Og å påstå at det er veldig praktisk med stelleplass uten vask er jo helt høl i hodet. Greit å vaske seg på hendene f.eks uten å måtte legge baby et annet sted først.

Anonymous poster hash: 914ea...e18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker bleiebøtta kun til bæsjebleier. Tissebleiene legger vi i en plastpose og kaster hver/annenhver dag. Da sparer vi penger, foe bleieposene er dyre.

Anonymous poster hash: 89760...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Bleiebøtte trengte vi virkelig!

Prøvde hundeposer også, men å stå der og rulle sammen tunge våte bæsjebleier og stappe dem inn i en liten pose, urg, nei. Mye greiere å bare slippe dem opp i bleiebøtte og sveive rundt til den var vips borte.

(ihvertfall inntil bøtta måtte tømmes..)

Anonymous poster hash: be671...944

Men med bleiebøtte må man ta den grisete bleia og rulle den sammen, for så å stappe den ned i et trang hull. Grisete og ekkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke det er så uvanlig med stellebord på soverommet som enkelte her skal ha det til. Bad i leiligheter er som regel ikke så store, og da må man ha stellebordet på soverommet. Vi hadde det i begynnelsen, nå bor vi i rekkehus, men er fremdeles ikke plass til stellebord på badet, så nå har vi stelt på soverommet uten problemer i nesten 2 år. Vi går innom på badet og fukter x antall engangskluter som vi tar med oss på soverommet, skifter bleie der. Er det bæsjebleie bruker jeg doggybag rundt, men er det bare tissebleie hives den i vanlig søppeldunk med lokk fra Ikea. Så setter jeg ungen på gulvet for å vaske mine egne hender. Verre er det faktisk ikke. Helt problemfritt med tanke på bading også, sleper ikke med meg en badebalje fra rom til rom.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har angel care bleiebøtte fra barnas hus og er veldig fornøyd. Den står på badet og vi har varmekabler, men vi er ikke plaget av lukt annet enn når posen er full og vi åpner lokket. Kjøper poser på Amazon.co.uk. Det er mye billigere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig med stellebord på soverommet som enkelte her skal ha det til. Bad i leiligheter er som regel ikke så store, og da må man ha stellebordet på soverommet. Vi hadde det i begynnelsen, nå bor vi i rekkehus, men er fremdeles ikke plass til stellebord på badet, så nå har vi stelt på soverommet uten problemer i nesten 2 år. Vi går innom på badet og fukter x antall engangskluter som vi tar med oss på soverommet, skifter bleie der. Er det bæsjebleie bruker jeg doggybag rundt, men er det bare tissebleie hives den i vanlig søppeldunk med lokk fra Ikea. Så setter jeg ungen på gulvet for å vaske mine egne hender. Verre er det faktisk ikke. Helt problemfritt med tanke på bading også, sleper ikke med meg en badebalje fra rom til rom.... :)

Nei verrre er det ikke! Jeg ser jo det nå at det er MYE enklere enn å legge ungen på stellebordet, ta av bleia, skru på vasken og vaske stumpen under vannstrålen!

Legge ungen på stellebordet igjen, kle på den og vaske henda.....

Mye enklere og mer praktisk slik du gjør det, helt klart!

Anonymous poster hash: 914ea...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har angel care bleiebøtte fra barnas hus og er veldig fornøyd. Den står på badet og vi har varmekabler, men vi er ikke plaget av lukt annet enn når posen er full og vi åpner lokket. Kjøper poser på Amazon.co.uk. Det er mye billigere:-)

Det er denne vi har også :) Vi er også veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...