Gå til innhold

Bleiebøtte - kjøpe eller ikke kjøpe?


bib_84

Anbefalte innlegg

Vi brukte bleiebøtte med mellomstemann og hadde den på varmekabler, det lukta ikke bæsj, men det lukta nesten værre enn bæsj etter to døgn. Har derfor ikke brukt det nå, funker akkurat like bra uten. Minsta bæsjer bare en gang i døgnet så vi kaster søpla etter det.

Og det med at man "som regel" har stellebordet på badet tror jeg man kan anta. Det må da være ganske upraktisk å ikke ha vask og badekar/dusj i samme rom som man skifter bleie i? Vet at noen har stellebordet på soverommet, men jeg tror nok man kan anta at de som har det er i mindretall. ;)

Hvorfor er det upraktisk å ha stellebordet på soverommet? :klo: Trenger vel ikke vask/dusj/badekar for å skifte bleie? Og hva så om vi som er så gale å ha stellebordet på soverommet er i mindretall? Er det ikke lov å uttale seg da? Kjenner som sagt mange som har stellebord andre steder enn på badet, både med og uten bleiebøtter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk med bleiebøtte fra Babyshop.

Vi er veldig fornøyde med bleiebøtta. Har aldri vært noe vond lukttil tross for at den står på et gulv med varmekabler. Refillene er dyre, men for å gjøre det billigere kan man heller bruke brødposer/hundeposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet en sånn gratis bleiebøtte for å teste. Syns det var kjempegreit når baby var liten og det fortsatt var ørten bleier om dagen, da luktet det ikke skikkelig bæsj heller (ammet). Hadde den på badet med varmekabler og syns ikke den luktet noe særlig - ville sikkert luktet mer om det var snakk om en 2-årings bæsjebleier. Men det er ikke noe jeg hadde giddet å betale mye for selv. Bruker bare vanlig søppelbøtte nå, og knyter bæsjebleiene i hundeposer. Vi tømmer den uansett hver morgen når vi drar på jobb, og syns ikke det rekker å bli noe særlig lukt av det. Skulle det bli det, så henger jeg bare posen utenfor til morgenen etter (langt å gå til søpla).



Anonymous poster hash: f3011...952
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtta i seg selv er en fin oppfinnelse, men til den prisen var det absolutt ikke verdt det for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det upraktisk å ha stellebordet på soverommet? :klo: Trenger vel ikke vask/dusj/badekar for å skifte bleie? Og hva så om vi som er så gale å ha stellebordet på soverommet er i mindretall? Er det ikke lov å uttale seg da? Kjenner som sagt mange som har stellebord andre steder enn på badet, både med og uten bleiebøtter. :wink:

Har jeg sagt at man ikke kan uttale seg? Du satte spørsmålstegn ved det hun andre sa om at det var mest vanlig å ha stellebordet på badet. Enten du tror det eller ei så er det nok mest vanlig! Er det noe å kverrulere på`?

Hvorfor det er mest praktisk å ha stellebordet på badet? Det sier seg vel selv? VANN! Når minsta har bæsjet bruker jeg våtservietter til å ta vekk det værste, men bruker alltid vann etterpå, har hørt at mange reagerer på våtservietter og syntes huden hennes blir klissete og ekkel om vi bare bruker våtservietter. Ungen min bader også, så da er det praktisk å ha stellebordet nær vann!!! At man ikke skjønner det er meg en gåte. :fnise: Jeg kler av henne på stellebordet, putter henne i badebalja som vi har fylt opp med VANN og legger henne tilbake på stellebordet for å kle på henne.

Slipper å bære ungen eller badebalje fra rom til rom, men noen syntes kanskje ikke det er praktisk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtta i seg selv er en fin oppfinnelse, men til den prisen var det absolutt ikke verdt det for vår del.

Du får de jo gratis overalt?

Når det gjelder de dyre refillene så hører jeg at de kan kjøpes billig på ebay.

Noen fler som har erfaringer om hvilken bøtte som er best og hvor man får denne?

Anonymous poster hash: cdf9e...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får de jo gratis overalt?

Når det gjelder de dyre refillene så hører jeg at de kan kjøpes billig på ebay.

Noen fler som har erfaringer om hvilken bøtte som er best og hvor man får denne?

Anonymous poster hash: cdf9e...891

Bare tull. Kjøp hundebæsj poser eller libero bleieposer og bruk vanlig søppelkasse. Akkurat like bra! Må jo tømme de etter max 2 dager uansett.

Anonymous poster hash: 914ea...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtte trengte vi virkelig!

Prøvde hundeposer også, men å stå der og rulle sammen tunge våte bæsjebleier og stappe dem inn i en liten pose, urg, nei. Mye greiere å bare slippe dem opp i bleiebøtte og sveive rundt til den var vips borte.

(ihvertfall inntil bøtta måtte tømmes..)



Anonymous poster hash: be671...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at man ikke kan uttale seg? Du satte spørsmålstegn ved det hun andre sa om at det var mest vanlig å ha stellebordet på badet. Enten du tror det eller ei så er det nok mest vanlig! Er det noe å kverrulere på`?

Hvorfor det er mest praktisk å ha stellebordet på badet? Det sier seg vel selv? VANN! Når minsta har bæsjet bruker jeg våtservietter til å ta vekk det værste, men bruker alltid vann etterpå, har hørt at mange reagerer på våtservietter og syntes huden hennes blir klissete og ekkel om vi bare bruker våtservietter. Ungen min bader også, så da er det praktisk å ha stellebordet nær vann!!! At man ikke skjønner det er meg en gåte. :fnise: Jeg kler av henne på stellebordet, putter henne i badebalja som vi har fylt opp med VANN og legger henne tilbake på stellebordet for å kle på henne.

Slipper å bære ungen eller badebalje fra rom til rom, men noen syntes kanskje ikke det er praktisk?

Hvis du leser mitt svar til deg ser du at jeg ikke betviler at vi er i mindretall, men det er fortsatt mange som har stellebordet andre steder enn på badet.

Hvis du virkelig trenger det inn med teskje:

Vi brukte mesoft og babyolje til vask av babyen. Ikke vann. Dette lærte de oss på barsel, slik at huden ikke skulle bli sår. Stellebordet stod ca hele 5 meter fra badet, så om det skulle være behov for det kunne vi, hold deg fast, bære henne hele lange veien til badet. (Var jo selvfølgelig fryyyktelig slitsomt, men hva gjør man ikke for barna sine, ikke sant?) Og tro det eller ei, vil klarte til og med å bære henne til og fra badebalja som vi også hadde på badet. (Noen ganger tok vi til og med, gale som vi er, av bleia og klærne på SOFAEN før vi bar henne til badet! Crazy bananas!!) Sånn. Syntes liksom du satt standarden for latterliggjøring av andre, derav svaret mitt.

Endret av Bestee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser mitt svar til deg ser du at jeg ikke betviler at vi er i mindretall, men det er fortsatt mange som har stellebordet andre steder enn på badet.

Hvis du virkelig trenger det inn med teskje:

Vi brukte mesoft og babyolje til vask av babyen. Ikke vann. Dette lærte de oss på barsel, slik at huden ikke skulle bli sår. Stellebordet stod ca hele 5 meter fra badet, så om det skulle være behov for det kunne vi, hold deg fast, bære henne hele lange veien til badet. (Var jo selvfølgelig fryyyktelig slitsomt, men hva gjør man ikke for barna sine, ikke sant?) Og tro det eller ei, vil klarte til og med å bære henne til og fra badebalja som vi også hadde på badet. (Noen ganger tok vi til og med, gale som vi er, av bleia og klærne på SOFAEN før vi bar henne til badet! Crazy bananas!!)

Ja, men da har du jo rett da! Mye mer praktisk å ha stellebordet på soverommet. Rart ikke alle har det....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da har du jo rett da! Mye mer praktisk å ha stellebordet på soverommet. Rart ikke alle har det....

Det er noe som heter smak og behag vet du. Mener du vi skulle hatt stellebordet på badet bare fordi "alle" andre har det? Lov å gjøre det man selv mener er best også. Helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser mitt svar til deg ser du at jeg ikke betviler at vi er i mindretall, men det er fortsatt mange som har stellebordet andre steder enn på badet.

Hvis du virkelig trenger det inn med teskje:

Vi brukte mesoft og babyolje til vask av babyen. Ikke vann. Dette lærte de oss på barsel, slik at huden ikke skulle bli sår. Stellebordet stod ca hele 5 meter fra badet, så om det skulle være behov for det kunne vi, hold deg fast, bære henne hele lange veien til badet. (Var jo selvfølgelig fryyyktelig slitsomt, men hva gjør man ikke for barna sine, ikke sant?) Og tro det eller ei, vil klarte til og med å bære henne til og fra badebalja som vi også hadde på badet. (Noen ganger tok vi til og med, gale som vi er, av bleia og klærne på SOFAEN før vi bar henne til badet! Crazy bananas!!) Sånn. Syntes liksom du satt standarden for latterliggjøring av andre, derav svaret mitt.

Her er forresten det du svarte hun andre:

"Har man som regel det? Vet om mange som ikke har stellebordet på badet, inkludert oss selv."

Alt jeg sa var at, Ja, man har som regel det. Og da mente jeg at de fleste har det......ikke alle.

Take a chill pill, du virker litt hissig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter smak og behag vet du. Mener du vi skulle hatt stellebordet på badet bare fordi "alle" andre har det? Lov å gjøre det man selv mener er best også. Helt sant.

Holy crap! Hvem har driti i frokosten din i dag? :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er kjempeglad i vår. Hadde ikke klart oss uten. Bøtten er gratis og det koster 299 kr for 3 ruller. En pakke holder ca i ca 3 måneder. Jeg syns ikke det er noe særlig dyrt men.
Vi kjøper de på tilbud eller via ebay. Da er de enda billigere.
Vi har veldig lang vei til bosset og det hadde vært veldig stress å kaste bleiene opp til flere ganger om dagen om vi ikke hadde hatt den bleiebøtten.
Lukter ingenting selv om varmekablene står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får de jo gratis overalt?

Når det gjelder de dyre refillene så hører jeg at de kan kjøpes billig på ebay.

Noen fler som har erfaringer om hvilken bøtte som er best og hvor man får denne?

Anonymous poster hash: cdf9e...891

Babyshop sin er super :)

Refillen kjøpes billig på ebay eller på tilbud!

Tømmer den ca en gang i uken.

Endret av Underverker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten det du svarte hun andre:

"Har man som regel det? Vet om mange som ikke har stellebordet på badet, inkludert oss selv."

Alt jeg sa var at, Ja, man har som regel det. Og da mente jeg at de fleste har det......ikke alle.

Take a chill pill, du virker litt hissig.

Jeg siterer meg selv. Les det uthevede:

Hvis du leser mitt svar til deg ser du at jeg ikke betviler at vi er i mindretall, men det er fortsatt mange som har stellebordet andre steder enn på badet.

Hvis du virkelig trenger det inn med teskje:

Vi brukte mesoft og babyolje til vask av babyen. Ikke vann. Dette lærte de oss på barsel, slik at huden ikke skulle bli sår. Stellebordet stod ca hele 5 meter fra badet, så om det skulle være behov for det kunne vi, hold deg fast, bære henne hele lange veien til badet. (Var jo selvfølgelig fryyyktelig slitsomt, men hva gjør man ikke for barna sine, ikke sant?) Og tro det eller ei, vil klarte til og med å bære henne til og fra badebalja som vi også hadde på badet. (Noen ganger tok vi til og med, gale som vi er, av bleia og klærne på SOFAEN før vi bar henne til badet! Crazy bananas!!) Sånn. Syntes liksom du satt standarden for latterliggjøring av andre, derav svaret mitt.

Dette var et svar på det utrolig umodne innlegget du presterte å vrenge ut av deg. Man kan argumentere uten å gjøre narr av folk vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er kjempeglad i vår. Hadde ikke klart oss uten. Bøtten er gratis og det koster 299 kr for 3 ruller. En pakke holder ca i ca 3 måneder. Jeg syns ikke det er noe særlig dyrt men.

Vi kjøper de på tilbud eller via ebay. Da er de enda billigere.

Vi har veldig lang vei til bosset og det hadde vært veldig stress å kaste bleiene opp til flere ganger om dagen om vi ikke hadde hatt den bleiebøtten.

Lukter ingenting selv om varmekablene står på.

Det skal jeg virkelig sjekke ut denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg virkelig sjekke ut denne gangen! :)

Pleier å kjøpe på Ebay til ca 100-150 kr :)

Greit å bestille litt før du går tom feks så slipper man lang ventetid.

Tar vel mellom 1-2 uker før jeg har fått mine.

Endret av Underverker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtte trengte vi virkelig!

Prøvde hundeposer også, men å stå der og rulle sammen tunge våte bæsjebleier og stappe dem inn i en liten pose, urg, nei. Mye greiere å bare slippe dem opp i bleiebøtte og sveive rundt til den var vips borte.

(ihvertfall inntil bøtta måtte tømmes..)

Anonymous poster hash: be671...944

Da har du ikke prøvd Libero sine waste bags. De koster 15kr på rema og har plass til sikkert 3 bleier som ikke er rulla sammen. Men vi sparer de ikke til neste bleie og bruker de kun til bæsjebleier. Genialt og mye billigere enn refillene til bleiebøtter :)

Anonymous poster hash: e7643...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe på Ebay til ca 100-150 kr :)

Greit å bestille litt før du går tom feks så slipper man lang ventetid.

Tar vel mellom 1-2 uker før jeg har fått mine.

Goodie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...