Gå til innhold

Navere på kafe og restauranter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen i det hele tatt lest hovedinnlegget?

Det handler ikke om "navere" i sin helhet, ei heller hvor disse menneskene får sine penger fra, - det handler om at de KLAGER over dårlig råd, når de helt tydelig bruker pengene sine på fjas.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen i det hele tatt lest hovedinnlegget?

Det handler ikke om "navere" i sin helhet, ei heller hvor disse menneskene får sine penger fra, - det handler om at de KLAGER over dårlig råd, når de helt tydelig bruker pengene sine på fjas.

Du er dessverre litt for sent ute til å få med deg alt ts lirte av seg. Noe av det ble moderert bort.

Anonymous poster hash: d631b...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vondt å lese sånne innlegg når man selv står oppi det. Skjønner du ikke mener alle, men hvordan skal en som får penger av nav klare skille seg fra resten (de du mener provoserer deg)?

Personlig jobbet jeg knallhardt i tre år før ting gikk for langt. Hadde overarbeidet og stresset sånn etter å gjøre alt og mer til at jeg endte opp med anoreksi. De som har hatt spiseforstyrrelser vet at dette går ut over flere ting - mange blir deprimerte, får sosiale plager etc. Før var jeg supersosial, jeg elsket gå på kafe og var med venner og koste meg konstant når jeg ikke jobbet eller gikk skole. Etter jeg ble syk ble den største utfordringen å i det hele tatt klare komme ut av huset og å møte venner. Det å skulle gå på kafe er forferdelig ekkelt og krever mye både ift det sosiale og maten. Allikevel trengs det. Men når man oppdager slike tråder blir ting enda mer vanskelige enn de er.

Jeg savner være på jobb. Jeg vil virkelig, men slik situasjonen er vil det antageligvis ta livet av meg å jobbe igjen i det lange løp. Jeg skjemmes over å motta penger fra Nav, og iallefall de dagene jeg går ut på kafe og bruker dem (selv om jeg egenlig ikke har så mye annet å bruke dem på uansett) Og dette er på grunn av synet samfunnet har på de som mottar penger.
Nå ble jeg veldig personlig her, men jeg ville bare understreke at sånt treffer ganske hardt uansett hvilken del av gruppen det er ment på

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får penger fra NAV men går ikke på kafé. Men det handler jo om prioriteringer, hvor dyre boutgifter man har f.eks.

* redigert

Endret av Mupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vondt å lese sånne innlegg når man selv står oppi det. Skjønner du ikke mener alle, men hvordan skal en som får penger av nav klare skille seg fra resten (de du mener provoserer deg)?

Personlig jobbet jeg knallhardt i tre år før ting gikk for langt. Hadde overarbeidet og stresset sånn etter å gjøre alt og mer til at jeg endte opp med anoreksi. De som har hatt spiseforstyrrelser vet at dette går ut over flere ting - mange blir deprimerte, får sosiale plager etc. Før var jeg supersosial, jeg elsket gå på kafe og var med venner og koste meg konstant når jeg ikke jobbet eller gikk skole. Etter jeg ble syk ble den største utfordringen å i det hele tatt klare komme ut av huset og å møte venner. Det å skulle gå på kafe er forferdelig ekkelt og krever mye både ift det sosiale og maten. Allikevel trengs det. Men når man oppdager slike tråder blir ting enda mer vanskelige enn de er.

Jeg savner være på jobb. Jeg vil virkelig, men slik situasjonen er vil det antageligvis ta livet av meg å jobbe igjen i det lange løp. Jeg skjemmes over å motta penger fra Nav, og iallefall de dagene jeg går ut på kafe og bruker dem (selv om jeg egenlig ikke har så mye annet å bruke dem på uansett) Og dette er på grunn av synet samfunnet har på de som mottar penger.

Nå ble jeg veldig personlig her, men jeg ville bare understreke at sånt treffer ganske hardt uansett hvilken del av gruppen det er ment på

Nå mener ikke jeg at de som av en eller annen grunn går på nav skal låses inne - som enkelte her antyder. Selvsagt er det ok å gå på kafe, men jeg reagerer når enkelte stadig klager over dårlig råd, trygden er for liten osv, også legger de stadig ut om at de har vært på kafe.

Hvis man har så dårlig råd som enkelte gjerne deler med omverdenen så burde kanskje kafe besøkene begrenses til etpar ganger i mnd. å ikke etpar ganger i uken. Det burde utgjøre en stor forskjell på økonomien.

Å hvis man i tillegg ikke klarer å jobbe pga f.eks knærne sine så synes jeg det er rart at man klarer å gå på shopping til stadighet. Selvsagt er det bra å røre på kroppen, men gulvene på shoppingsentrene er ikke akkurat det gunstigeste for vonde knær, rygger osv.

Selvsagt kan det være de som har godt av å komme seg ut blandt andre, at det kan være en god mestringsfølelse å gå på kafe å i tillegg klare å spise litt. Det er ikke de jeg reagerer på, men overnevnt.

Et annet eksempel er der en person er 50% ufør. Det betyr at man er 50% arbeidsfør. Klarer man seg på det er jo det ok, men det er tragisk å måtte være avhengig av å bo med en forsørger for å klare seg. Personen kan da ikke ta et valg om å gå ifra sin samboer uten å ha en ny for handen, for personen vil ikke risikere å måtte jobbe 50%.

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg naver men går ikke på kafé. Men det handler jo om prioriteringer, hvor dyre boutgifter man har f.eks.

Gjør du virkelig? Naver altså? Du vet hva det betyr?

Anonymous poster hash: 3858e...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå mener ikke jeg at de som av en eller annen grunn går på nav skal låses inne - som enkelte her antyder. Selvsagt er det ok å gå på kafe, men jeg reagerer når enkelte stadig klager over dårlig råd, trygden er for liten osv, også legger de stadig ut om at de har vært på kafe.

Hvis man har så dårlig råd som enkelte gjerne deler med omverdenen så burde kanskje kafe besøkene begrenses til etpar ganger i mnd. å ikke etpar ganger i uken. Det burde utgjøre en stor forskjell på økonomien.

Å hvis man i tillegg ikke klarer å jobbe pga f.eks knærne sine så synes jeg det er rart at man klarer å gå på shopping til stadighet. Selvsagt er det bra å røre på kroppen, men gulvene på shoppingsentrene er ikke akkurat det gunstigeste for vonde knær, rygger osv.

Selvsagt kan det være de som har godt av å komme seg ut blandt andre, at det kan være en god mestringsfølelse å gå på kafe å i tillegg klare å spise litt. Det er ikke de jeg reagerer på, men overnevnt.

Et annet eksempel er der en person er 50% ufør. Det betyr at man er 50% arbeidsfør. Klarer man seg på det er jo det ok, men det er tragisk å måtte være avhengig av å bo med en forsørger for å klare seg. Personen kan da ikke ta et valg om å gå ifra sin samboer uten å ha en ny for handen, for personen vil ikke risikere å måtte jobbe 50%.

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

Isåfall er du ikkr som jeg først trodde . Lett å misoppfatte første innlegget :-(

Er til dels enig - synes også det blir feil å syte over dårlig råd også ta seg råd til tulleting. Men det gjelder igrunn ikke bare ''navere'' men folk generellt. Om man har en jobb man tjener litt for lite i til å betale ned studielånet men likevell har råd til å kjøpe fancy babyklær eller husdekor for å poste på instagram synes jeg det blir feil..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du virkelig? Naver altså? Du vet hva det betyr? Anonymous poster hash: 3858e...83a

at jeg mottar penger fra NAV fordi jeg er syk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Uff nei sånne bør bare sitte hjemme under et hullete ullteppe og fryse :sarkasme:

Også kalt et (h)ullteppe!

:ler:

(mod, føl deg fri til å slette avsporingen min. Syns personlig den var god nok til å få bli da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De som urettmessig mottar penger fra NAV fordi de egentlig ikke gidder å jobbe, men er i stand til det.http://no.wiktionary.org/wiki/nave http://www.nrk.no/kultur/a-nave-er-arets-nyord-1.9411357 Anonymous poster hash: 3858e...83a

aha, da lærte jeg noe nytt i dag også. Synd det ikke betyr å bare være på NAV, da hadde man liksom sluppet å spesifisere noe mer, dagpenger, AAP etc. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke naver. Jeg er ufør pga alvorlig sykdom. Det bryr meg midt i rævhølet hva uvitende idioter som TS mener om min pengebruk og kaféturer. Det virker som folk mener de har rett til å mene noe om alle som mottar penger fra NAV. Gæærnt blir det uansett og klage skal man ikke, for det jo bare å sitte hjemme og leve på first price?!

Anonymous poster hash: 48eba...177

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil.

Anonymous poster hash: f3b7a...572

Godt underbygget svar.

Anonymous poster hash: fe101...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han mottar våre skattepenger mens han sitter på sofaen hele dagen = naving. Foreldrene må være stolte.

hvem snakker du om?

Anonymous poster hash: 1f949...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener altså at vi som er uføretrygdete skal holde oss hjemme og ikke gå på kafè og kose oss litt? Har du tenkt på at det kanskje er noen andre som spanderer kaffen/middagen? Jeg går på kafe flere ganger i måneden fordi jeg sparer inn på andre ting og når jeg har betalt alle faste utgifter, unner jeg meg en kopp kaffe og en kakebit - og nei, jeg klager IKKE på at jeg har dårlig råd. Det kommer an på prioriteringer.

Siden vi klarer å komme oss ut døren, kan vi like godt begynne i jobb. Ikke sant...?

Anonymous poster hash: bc1e3...a74

Det har aldri vært snakk om de som faktisk ikke er i stand til å komme seg ut i jobb. Denne tråden handler om de som fint kunne vært i jobb, men som heller velger å snylte på staten. Jeg betaler mye skatt, og for meg er det supert at de pengene går til de som faktisk trenger de. Men det gjør meg forbanna at folk som kan være i jobb velger å leve på penger andre har jobbet for.

Anonymous poster hash: 5343d...f91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har aldri vært snakk om de som faktisk ikke er i stand til å komme seg ut i jobb. Denne tråden handler om de som fint kunne vært i jobb, men som heller velger å snylte på staten. Jeg betaler mye skatt, og for meg er det supert at de pengene går til de som faktisk trenger de. Men det gjør meg forbanna at folk som kan være i jobb velger å leve på penger andre har jobbet for.

Anonymous poster hash: 5343d...f91

Men DU eller andre har ikke noe med å mene om folk kunne klare å jobbe eller ikke. Du er så vidt jeg vet ikke fastlege, spesialist som vurdere sykdom eller lignende. Det er så forbanna lett å sitte her og mene noe om ting som ser annerledes ut enn det faktisk er.

Anonymous poster hash: 48eba...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært snakk om de som faktisk ikke er i stand til å komme seg ut i jobb. Denne tråden handler om de som fint kunne vært i jobb, men som heller velger å snylte på staten. Jeg betaler mye skatt, og for meg er det supert at de pengene går til de som faktisk trenger de. Men det gjør meg forbanna at folk som kan være i jobb velger å leve på penger andre har jobbet for.

Anonymous poster hash: 5343d...f91

Jeg har gitt opp denne tråden. Vi får så mange trygdemottakere på nakken. Tro om vi treffer spikeren på rette hode.

De som virkelig ikke er istand til å jobbe burde se hva som diskuteres her å motta sin trygd med god samvittighet. ja, t.o.m gå på kafe. De andre regner jeg med er de som er i full forsvarsposisjon å føler at angrep er beste metoden å bruke for å forsvare seg selv.

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slabbedasker på uføretrygd? De som har fått uføretrygd har som regel fått det av en gyldig grunn.

Anonymous poster hash: d631b...19c

Da får du skaffe dokumentasjon.

Jeg tror nemlig gyldig grunn hos NAV ofte kræsjer med både egne regler og i allefall sunn fornuft. Poenget med det som sies her er b.la att " gyldig grunn" må omarbeides i regelverket. Det er for lett. En annen ting er all svindelen. Jeg kjenner til tilfeller selv og vet att om en er skruppeløs nok er det ikke så vanskelig å tilfredstille en råtten og lat natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...