Gå til innhold

Navere på kafe og restauranter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til deg som lar deg provosere av de du kaller "navere" og som tillater seg å gå på kafe etc. Hvem er disse menneskene, hvorfor mottar de penger og hvilke diagnoser synes du skal kvalifisere til å motta penger fra NAV. Hvis du selv en dag blir nødt til å motta penger fra NAV - vil du takke nei til det? Mennesker som er uføretrygdet har vært igjennom en lang utredning.

Jeg står midt oppe i en cellegiftbehandling, og jeg håper på at jeg ikke får senvirkninger som gjør meg varig ufør. Om så skulle skje så håper jeg på at jeg kan komme meg ut døra og kanskje gå på kafe uten at noen synes jeg bruker opp skattepengene deres

Forøvrig har jeg betalt skatt i nesten 30 år, så om noen skulle bli provosert over at jeg eventuelt har brukt av skattekronene, så har jeg god samvittighet. Og forresten så har jeg jobbet i nesten 30 år og tjent til livets opphold. Om jeg skulle bli uføretrygdet, og en dag skulle melde at jeg gikk på kafe. Ville du bli så provosert av det TS?

Andres ulykke kan skape glede hos noen. Andres ulykke kan skape harme hos andre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg kopierer et innlegg jeg skrev i en annen tråd. Det passer like bra her.

"Dette er akkurat det samme som med hetsen mot alenemødre. De er snyltere og late og får penger fra NAV både i "hue og r***". Jeg har vært utsatt for ganske mange som trodde at dobbel barnetrygd betydde at man fikk for dobbelt så mange barn som man hadde. Det var vel ingen fare med meg, jeg fikk jo barnetrygd for 10. En nabo, en voksen mann som jeg ikke kjente privat, var til og med så frekk at han sa at hvis jeg var som andre alenemødre, hadde jeg vel inntekter på andre måter også. Det var ikke tvil om hva han siktet til. Folk kan virkelig være stygge og ondskapsfulle."

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, som en "naver" som jeg er, tross AAP, men jeg har IKKE råd til å lunsje på kafe så mye som 1 hel gang pr mnd.



Anonymous poster hash: 59959...771
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nei sånne bør bare sitte hjemme under et hullete ullteppe og fryse :sarkasme:

Det er noe sånt jeg gjør, men jeg har tross alt spandert på meg internett. Og det er mye mer nyttig en kafe-visitter ;)

Anonymous poster hash: 59959...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alle disse som ts anklager egentlig ikke finnes. Hun er bare ute etter å skape kvalme.



Anonymous poster hash: d631b...19c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr. Toad

Kanskje man burde tvinge navere til å ha et armbånd slik at vi normale kan kjenne dem igjen. Da kunne vi enklere nektet dem adgang til steder. Jeg synes hvertfall det er uhørt at navere skal sitte på siden av meg på bussen. Bruk nå for faen beina din late jævel. Egentlig burde de blitt tvangsflyttet til egne bydeler, avlåst fra oss andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man burde tvinge navere til å ha et armbånd slik at vi normale kan kjenne dem igjen. Da kunne vi enklere nektet dem adgang til steder. Jeg synes hvertfall det er uhørt at navere skal sitte på siden av meg på bussen. Bruk nå for faen beina din late jævel. Egentlig burde de blitt tvangsflyttet til egne bydeler, avlåst fra oss andre.

:hoho::5:

Anonymous poster hash: 59959...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er provoserende.

Og det er politikere i litt tidligere tider som har laget disse ordningene slik att folk som ikke vil, kan snylte på folk som faktisk ofrer seg, jobber ,sliter å tar ansvar.

Selfølgelig er det de som trenger støtte, ikke si det her, det er så slitsomt, det sier seg selv, men det er en hop som ikke lider, ikke gjør nok for å forandre på situasjonen sin og som er hensynsløse ovenfor andre fordi de snylter på dem. Det er nok sikkert sånne TS mener.

Det er ingenting jeg vil mer enn å røske disse ordningene vekk å begynne på nytt. Få alle slabbedaskene på uførighetstrygd og slikt på ordninger der de hjelpes til å få enten tilrettelagt arbeidsplass eller bare en jobb som er lang nok til att de kan greie den. En busjåfør i Norge var i en bilulykke å mistet begge beina. De bygde om en buss for en mill.kroner der han hadde alt på hendene og kunne kjøre buss igjen. Samfunnet sparte og han fikk viljen sin å kom seg ut av sofaen. Det meste går om en vil og alle hjelper til.

Det nytter ikke å bygge spesialbusser når "alle" uføretrygdede er har en psykisk diagnose, angst eller depresjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å bygge spesialbusser når "alle" uføretrygdede er har en psykisk diagnose, angst eller depresjon.

Kan ikke vi med fysisk sykdom få spesialbuss da?

Anonymous poster hash: 52d9a...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er naivt å tro at arbeidstakere i Norge er så mye «sykere» enn i andre land. Selvsagt finnes det mange som reelt sett ikke kan arbeide, men det er ikke disse det er snakk om her.

Fakta er at ifølge OECDs rapport er hele ti prosent av nordmenn i arbeidsfør alder er på uføretrygd, og fire prosent på arbeidsavklaring. I tillegg har Norge høyest sykefravær i OECD, og frafallet i videregående utdanning og høyere utdanning er på rundt 30 prosent.

Jeg mener at dette er et tegn på at noe er hakkende galt.

Så kan man diskutere hva som er grunnen til dette. Jeg tror noe av grunnen er at vi har det så bra at vi rett og slett utvikler i-landsproblemer som hemmer oss. Våre grunnleggende behov blir dekket, og dermed trenger vi ikke å arbeide hardt for dem. I stedet går vi rett til toppen av Maslows behovspyramide og krever selvrealisering for å føle oss vellykket, og der går mange på trynet og får en knekk fordi vi ikke når mål som mennesker i andre land ikke engang hadde vurdert fordi de sliter med å i det hele tatt få basisbehovene dekket.

Kan det være slik at mange rett og slett ikke møter nok motgang til å lære seg hvordan de skal håndtere å møte motstand i livet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som lar deg provosere av de du kaller "navere" og som tillater seg å gå på kafe etc. Hvem er disse menneskene, hvorfor mottar de penger og hvilke diagnoser synes du skal kvalifisere til å motta penger fra NAV. Hvis du selv en dag blir nødt til å motta penger fra NAV - vil du takke nei til det? Mennesker som er uføretrygdet har vært igjennom en lang utredning.

Jeg står midt oppe i en cellegiftbehandling, og jeg håper på at jeg ikke får senvirkninger som gjør meg varig ufør. Om så skulle skje så håper jeg på at jeg kan komme meg ut døra og kanskje gå på kafe uten at noen synes jeg bruker opp skattepengene deres

Forøvrig har jeg betalt skatt i nesten 30 år, så om noen skulle bli provosert over at jeg eventuelt har brukt av skattekronene, så har jeg god samvittighet. Og forresten så har jeg jobbet i nesten 30 år og tjent til livets opphold. Om jeg skulle bli uføretrygdet, og en dag skulle melde at jeg gikk på kafe. Ville du bli så provosert av det TS?

Andres ulykke kan skape glede hos noen. Andres ulykke kan skape harme hos andre.

Så sant så sant. Jeg håper det går bra med cellegift-kuren og at du snart blir frisk :hug:

Anonymous poster hash: bc1e3...a74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er "nav´ere" må også få lov å gå på restaurant og café. Forstår at det kan være provoserende når de klager over dårlig råd, enda de bruker penger på restaurant- og cafébesøk. Da burde de jo egentlig heller droppet å spise ute så ofte, slik at de har mer penger til overs. Men mange som lever på egen lønn har dyre vaner, som gir de dårlig råd og de klager de også...

Man må selv få velge hva sine egne penger skal gå til. Kanskje de prioriterer å spise ute framfor noe annet. Men dersom de klager over dårlig råd, så kan man kan jo selvfølgelig tipse om at å spise ute er dyrt om det skulle passe å si det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er naivt å tro at arbeidstakere i Norge er så mye «sykere» enn i andre land. Selvsagt finnes det mange som reelt sett ikke kan arbeide, men det er ikke disse det er snakk om her.

Fakta er at ifølge OECDs rapport er hele ti prosent av nordmenn i arbeidsfør alder er på uføretrygd, og fire prosent på arbeidsavklaring. I tillegg har Norge høyest sykefravær i OECD, og frafallet i videregående utdanning og høyere utdanning er på rundt 30 prosent.

Jeg mener at dette er et tegn på at noe er hakkende galt.

Så kan man diskutere hva som er grunnen til dette. Jeg tror noe av grunnen er at vi har det så bra at vi rett og slett utvikler i-landsproblemer som hemmer oss. Våre grunnleggende behov blir dekket, og dermed trenger vi ikke å arbeide hardt for dem. I stedet går vi rett til toppen av Maslows behovspyramide og krever selvrealisering for å føle oss vellykket, og der går mange på trynet og får en knekk fordi vi ikke når mål som mennesker i andre land ikke engang hadde vurdert fordi de sliter med å i det hele tatt få basisbehovene dekket.

Kan det være slik at mange rett og slett ikke møter nok motgang til å lære seg hvordan de skal håndtere å møte motstand i livet?

Du tar feil.

Anonymous poster hash: f3b7a...572

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de som ikke er i arbeid allikevel kan bruke penger er en av tingene som gjør at økonomien i Norge fungerer så bra. Penger i omløp medfører at flere er i arbeid.

Samfunnet vårt er avhengig av at også de med lite penger bruker penger. Det verste for samfunnet er de som sparer på alt de har.



Anonymous poster hash: 1d5fb...9d8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det her hørtes forferdelig urettferdig ut. Jeg skjønner at du er sinna! Dette her er jo ikke til å leve med.

Tror nesten jeg ble litt forelsket i deg ut i fra svarene dine i denne tråden! :kyss:

------------

Hvorfor skal noen blande seg opp i hva andre bruker pengene sine på?

Irritere seg over at andre tar en kopp kaffe? Herregud, ja klart uføretrygdede skal jo bare ligge hjemme og dø. Kan ikke smile eller treffe andre mennesker. Og i alle fall ikke SE bra ut! Gud forby.

:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører og leser alle klagene over de som mottar trygd, men hvor finnes egentlig alle jobbene for de som av ulike fysiske og psykiske årsaker ikke fungerer 100% arbeidslivet? Mitt inntrykk er nemlig at kravet til effektivitet er så stort at disse ikke forekommer annet enn i festtaler. I alle andre sammenhenger er det om å gjøre å bli kvitt dem så fort som mulig. Bedriften jeg jobber i er til og med en IA-bedrift!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh:

Skal vi holde et naver/uføre treff på den lokale kafeen imorgen dere?



Anonymous poster hash: d631b...19c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...