Gå til innhold

Navere på kafe og restauranter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen perifere venner på face som er navere. Godt voksne også. Ser at etpar av de til stadighet lunsjer på kafe og går på restaurant. Samtidig så klager de stadig over dårlig råd.

Kjenner at jeg blir provosert. Jeg mener ikke at navere skal låses inne, men når vi andre må gå på jobb å tjene til livets opphold så går de naverene på kafe å lunsjer.

Flere enn meg som blir provosert?



Anonymous poster hash: e1cd8...a8b
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hyssingen

Syns at navere skal få smekk i bakhue. Men folk som faktisk mottar penger fra nav fordi de trenger det, syns jeg skal få gjøre det de vil med pengene sine.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at navere skal få smekk i bakhue. Men folk som faktisk mottar penger fra nav fordi de trenger det, syns jeg skal få gjøre det de vil med pengene sine.

Selvsagt er det de som trenger støtte fra Nav også. Det er ikke de jeg kritiserer.

Men når naveren stadig skriver en status om at h*n er utslitt etter dagens aktiviteter, gå på et kontor + lunsje med venner å samtidig stadig klager på dårlig økonomi, da lar jeg meg provosere...

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen perifere venner på face som er navere. Godt voksne også. Ser at etpar av de til stadighet lunsjer på kafe og går på restaurant. Samtidig så klager de stadig over dårlig råd.

Kjenner at jeg blir provosert. Jeg mener ikke at navere skal låses inne, men når vi andre må gå på jobb å tjene til livets opphold så går de naverene på kafe å lunsjer.

Flere enn meg som blir provosert?

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

Du motsier deg selv, du vil ikke at de skal låses inne, men de får ikke lov til å gå på kafè? Hva får de lov til av deg da, gudinne?

Jeg mistenker at du mener at alle som mottar stønad fra nav, er navere.

Anonymous poster hash: 3cbd8...69c

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det de som trenger støtte fra Nav også. Det er ikke de jeg kritiserer.

Men når naveren stadig skriver en status om at h*n er utslitt etter dagens aktiviteter, gå på et kontor + lunsje med venner å samtidig stadig klager på dårlig økonomi, da lar jeg meg provosere...

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

Da rekner jeg med du vet ALT om hvorfor denne personen får penger fra NAV? Du vet hva søknaden var begrunnet med og hva vedtaket er begrunnet med, sånn grovt sett? For om ikke, så synes jeg ikke du skal bry deg.

Og både navere og trygdede personer kan gå på cafe og allikevel klage å dårlig råd.

Anonymous poster hash: c98e7...54a

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Selvsagt er det de som trenger støtte fra Nav også. Det er ikke de jeg kritiserer.

Men når naveren stadig skriver en status om at h*n er utslitt etter dagens aktiviteter, gå på et kontor + lunsje med venner å samtidig stadig klager på dårlig økonomi, da lar jeg meg provosere...

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

Jaja, la vedkommende få klage over dårlig økonomi. Det syns jeg egentlig alle gjør, til og med de som har relativt god økonomi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er provoserende.

Og det er politikere i litt tidligere tider som har laget disse ordningene slik att folk som ikke vil, kan snylte på folk som faktisk ofrer seg, jobber ,sliter å tar ansvar.

Selfølgelig er det de som trenger støtte, ikke si det her, det er så slitsomt, det sier seg selv, men det er en hop som ikke lider, ikke gjør nok for å forandre på situasjonen sin og som er hensynsløse ovenfor andre fordi de snylter på dem. Det er nok sikkert sånne TS mener.

Det er ingenting jeg vil mer enn å røske disse ordningene vekk å begynne på nytt. Få alle slabbedaskene på uførighetstrygd og slikt på ordninger der de hjelpes til å få enten tilrettelagt arbeidsplass eller bare en jobb som er lang nok til att de kan greie den. En busjåfør i Norge var i en bilulykke å mistet begge beina. De bygde om en buss for en mill.kroner der han hadde alt på hendene og kunne kjøre buss igjen. Samfunnet sparte og han fikk viljen sin å kom seg ut av sofaen. Det meste går om en vil og alle hjelper til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den nye regjeringen klarer å piske de ut i arbeid etterhvert...Har en bror som NAVer. Er irriterende.

Anonymous poster hash: 629f8...4b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du sier er navere, vet du om de har en helsesituasjon eller er de bare arbeidsledige?

Jeg er uføretrygdet, og jeg har selvfølgelig dårlig råd. Jeg går ikke ofte på kafe, men noen ganger gjør jeg det for å få litt sosialt liv med venner. Jeg klager ikke over dårlig råd, forsøker å spare penger til kafebesøket først, men selvfølgelig må jeg alltid velge noe av det billigste på menyen. Det er ikke alltid like gøy å se forskjellen på mitt fat og mine venners fat.

Jeg kan bli utslitt av, som du nevner en annen gjør, å gå på et kontor med viktige papirer og deretter kafe med venner. Så jeg har forståelse for de som blir utslitt av det.



Anonymous poster hash: d631b...19c
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller enkleste måten et menneske kan bli ulykkelige på, - og dette her er gratis-tips fra meg, - den aller enkleste måten å bli ulykkelige på, ja det er å tenke på hva som gjør andre mennesker lykkelige.

Om en naver har dårlig råd fordi han går på cafe, - hva plager det deg? Hvorfor skal du bli ulykkelig for at en annen forsøker å være lykkelig?

=)

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Det er provoserende.

Og det er politikere i litt tidligere tider som har laget disse ordningene slik att folk som ikke vil, kan snylte på folk som faktisk ofrer seg, jobber ,sliter å tar ansvar.

Selfølgelig er det de som trenger støtte, ikke si det her, det er så slitsomt, det sier seg selv, men det er en hop som ikke lider, ikke gjør nok for å forandre på situasjonen sin og som er hensynsløse ovenfor andre fordi de snylter på dem. Det er nok sikkert sånne TS mener.

Det er ingenting jeg vil mer enn å røske disse ordningene vekk å begynne på nytt. Få alle slabbedaskene på uførighetstrygd og slikt på ordninger der de hjelpes til å få enten tilrettelagt arbeidsplass eller bare en jobb som er lang nok til att de kan greie den. En busjåfør i Norge var i en bilulykke å mistet begge beina. De bygde om en buss for en mill.kroner der han hadde alt på hendene og kunne kjøre buss igjen. Samfunnet sparte og han fikk viljen sin å kom seg ut av sofaen. Det meste går om en vil og alle hjelper til.

Det er jeg enig i, det trengs flere tilrettelagte jobber, og aktiviteter for uføretrygdede o.l. Ikke enig i at du kaller de slabbedasker, det skal jeg ikke ha på meg.

Men det er lett å bli passiv når det hverken er tilrettelagte fritidsaktivitetsmuligheter, adekvat behandlingstilbud eller tilrettelagte arbeidsplasser mange steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er provoserende.

Og det er politikere i litt tidligere tider som har laget disse ordningene slik att folk som ikke vil, kan snylte på folk som faktisk ofrer seg, jobber ,sliter å tar ansvar.

Selfølgelig er det de som trenger støtte, ikke si det her, det er så slitsomt, det sier seg selv, men det er en hop som ikke lider, ikke gjør nok for å forandre på situasjonen sin og som er hensynsløse ovenfor andre fordi de snylter på dem. Det er nok sikkert sånne TS mener.

Det er ingenting jeg vil mer enn å røske disse ordningene vekk å begynne på nytt. Få alle slabbedaskene på uførighetstrygd og slikt på ordninger der de hjelpes til å få enten tilrettelagt arbeidsplass eller bare en jobb som er lang nok til att de kan greie den. En busjåfør i Norge var i en bilulykke å mistet begge beina. De bygde om en buss for en mill.kroner der han hadde alt på hendene og kunne kjøre buss igjen. Samfunnet sparte og han fikk viljen sin å kom seg ut av sofaen. Det meste går om en vil og alle hjelper til.

Enig, det er veldig mange som kan klare å gjøre litt for trygden de får med tilrettelegging. Vi må heller ikke glemme at noen også "bare" trenger et spark i ræva.

Systemet har også kreert mange navere ved å la de gå på stas istedenfor å stille krav til de.

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den nye regjeringen klarer å piske de ut i arbeid etterhvert...Har en bror som NAVer. Er irriterende.

Anonymous poster hash: 629f8...4b2

Du skjønner det at dersom alle navere kommer ut i arbeid, ja hva tror du det vil gjøre med real-lønnen din? Vil den synke fortere enn titanic eller tror du at du på en eller annen merkelige måte kommer til få mer i lønn? Er du villig til å dele lønnen din med navere?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, la vedkommende få klage over dårlig økonomi. Det syns jeg egentlig alle gjør, til og med de som har relativt god økonomi.

Ja, hadde en venn som tjente mer enn 20000,- pr mnd etter skatt (jeg hadde da ca 9000,- å leve for pr mnd) som beklaget seg over dårlig råd. Han brukte en del penger på dyre sjampoer, hårprodukter, frisør og klær. Slikt som jeg ikke kunne ta meg råd til. Men jeg forstår at det gravde et hull i hans økonomi. Men, et selvvalgt hull da.

Anonymous poster hash: d631b...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde en venn som tjente mer enn 20000,- pr mnd etter skatt (jeg hadde da ca 9000,- å leve for pr mnd) som beklaget seg over dårlig råd. Han brukte en del penger på dyre sjampoer, hårprodukter, frisør og klær. Slikt som jeg ikke kunne ta meg råd til. Men jeg forstår at det gravde et hull i hans økonomi. Men, et selvvalgt hull da.

Anonymous poster hash: d631b...19c

Ser du, uansett hvor mye penger du tjener så kan du alltid føle deg fattig, det er ulempen med å være rik.

Fordelen med å være fattig er at man klarer seg i et år på hva det de rike bruker på en uke. =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det at dersom alle navere kommer ut i arbeid, ja hva tror du det vil gjøre med real-lønnen din? Vil den synke fortere enn titanic eller tror du at du på en eller annen merkelige måte kommer til få mer i lønn? Er du villig til å dele lønnen din med navere?

Min bror har blitt mer og mer skrøpelig etter at han sluttet på vdg og begynte på NAV. Forfalt til de grader... Det er tragisk. Det hjelper jo ikke han akkurat.

Anonymous poster hash: 629f8...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Har noen perifere venner på face som er navere. Godt voksne også. Ser at etpar av de til stadighet lunsjer på kafe og går på restaurant. Samtidig så klager de stadig over dårlig råd.

Kjenner at jeg blir provosert. Jeg mener ikke at navere skal låses inne, men når vi andre må gå på jobb å tjene til livets opphold så går de naverene på kafe å lunsjer.

Flere enn meg som blir provosert?

Anonymous poster hash: e1cd8...a8b

Sett at du hadde kjent meg perifert, så ville du tatt meg for å være "naver" hvis jeg frekventerte et spisested rundt lunsjtid?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er provoserende.

Og det er politikere i litt tidligere tider som har laget disse ordningene slik att folk som ikke vil, kan snylte på folk som faktisk ofrer seg, jobber ,sliter å tar ansvar.

Selfølgelig er det de som trenger støtte, ikke si det her, det er så slitsomt, det sier seg selv, men det er en hop som ikke lider, ikke gjør nok for å forandre på situasjonen sin og som er hensynsløse ovenfor andre fordi de snylter på dem. Det er nok sikkert sånne TS mener.

Det er ingenting jeg vil mer enn å røske disse ordningene vekk å begynne på nytt. Få alle slabbedaskene på uførighetstrygd og slikt på ordninger der de hjelpes til å få enten tilrettelagt arbeidsplass eller bare en jobb som er lang nok til att de kan greie den. En busjåfør i Norge var i en bilulykke å mistet begge beina. De bygde om en buss for en mill.kroner der han hadde alt på hendene og kunne kjøre buss igjen. Samfunnet sparte og han fikk viljen sin å kom seg ut av sofaen. Det meste går om en vil og alle hjelper til.

Slabbedasker på uføretrygd? De som har fått uføretrygd har som regel fått det av en gyldig grunn.

Anonymous poster hash: d631b...19c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har blitt mer og mer skrøpelig etter at han sluttet på vdg og begynte på NAV. Forfalt til de grader... Det er tragisk. Det hjelper jo ikke han akkurat.

Anonymous poster hash: 629f8...4b2

I et kapitalistisk samfunnssystem som vårt så er det ikke plass til alle. I alle konkurransesamfunn skapes det flere tapere enn vinnere.

Skal det være behov for alle i vårt samfunn må vi omfordele velstand, og gi alle en verdig borgerlønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at du hadde kjent meg perifert, så ville du tatt meg for å være "naver" hvis jeg frekventerte et spisested rundt lunsjtid?

yes, den alminnelige forakt mot navere gjenspeiler seg i dagligtalen. Navere behøver ikke å spise mat og de trenger ikke å late som de er lykkelige. Det provoserer de i arbeid skjønner du.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...