Gå til innhold

Har vært utro

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Trur du mistforsto meg :)

Selvfølgelig finnes det oss som er monogame fra naturens side! Trur du det at noen av oss blir dypt såret av en utro partner er noe vi har fått tillært fra dagens samfunn? Her er du på bærtur kjære deg!

Mennesket er en kompleks og differansiert art med plass til både oss monogame og dere polygame :)

Og tilogmed noen som er midt imellom

Anonymous poster hash: 850a0...33e

Hehe......Ja, jeg tror sjalusi er i stor grad tillært når det kommer til konseptet sex utenfor pardannelsen. På samme måte som kvalmen du får av å skulle spise en gresshoppe. Frykt, engstelse og usikkerhet er riktignok instinktive medfødte reaksjonsmønster, men hvor vi tilegger de verdi derimot er av høyst variabel art. Både rent kulturellt og historisk.

Utroskap og polygamy er heller ikke en og samme ting - viktig å få med seg det.

Ja, kansje vi mennesker egentlig er tre forskjellige arter. En biologisk monogam art, en biologisk polygam og en biologisk monopolygam? :sjokkert:

Merker at jeg trives mer og mer på bærtur :)

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe......Ja, jeg tror sjalusi er i stor grad tillært når det kommer til konseptet sex utenfor pardannelsen. På samme måte som kvalmen du får av å skulle spise en gresshoppe. Frykt, engstelse og usikkerhet er riktignok instinktive medfødte reaksjonsmønster, men hvor vi tilegger de verdi derimot er av høyst variabel art. Både rent kulturellt og historisk.

Utroskap og polygamy er heller ikke en og samme ting - viktig å få med seg det.

Ja, kansje vi mennesker egentlig er tre forskjellige arter. En biologisk monogam art, en biologisk polygam og en biologisk monopolygam? :sjokkert:

Merker at jeg trives mer og mer på bærtur :)

Ja jeg er nok ikke like oppdatert på terminologien på dette området som deg.

Med monogame så mente jeg de som forholder seg til en partner om gangen, polygame mente jeg resten.

Med midt imellom tenkte jeg på de som iløpet av sitt liv er monogame med enkelte partnere og andre er de ikke monogame med.

Okey hvis du mener følelsen av å bli såret av en utro partner er noe som er blitt tillært av samfunnet føler jeg vel egentlig at det ikke er noe håp for videre diskusjon.

Skrevet

Følelsen du får av å bli såret*

Skrevet

Okey hvis du mener følelsen av å bli såret av en utro partner er noe som er blitt tillært av samfunnet føler jeg vel egentlig at det ikke er noe håp for videre diskusjon.

Ikke mener jeg det, og ikke har jeg skrevet det heller. Hypp på en gresshoppe?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...