Gå til innhold

Har vært utro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har da gjort den store tabben å vært utro mot kjæresten min. Han har vært i Danmark med kompisene sine denne ferien. På lørdag gikk jeg på fest med venninnene mine, hvor jeg støtte på eksen min. Det ble inntatt en del alkohol, og vi to satt å snakket sammen. Vi mimret om gamle minner og hadde det utrolig koselig. Så endte det med at han spurte om jeg ville bli med han hjem, noe jeg ikke nølte med å si ja til. Det ene førte til det andre, og vi gikk altfor langt. Jeg prøver alltid å motsi meg selv og nekte på at jeg fortsatt har følelser for eksen, men det har jeg. Fyren jeg er sammen med nå er verdens beste gutt, men jeg klarer ikke å få dårlig samvittighet for hva jeg har gjort mot han, fordi at følelsene for eksen fortsatt er der. Han kommer hjem idag og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si eller gjøre. Jeg har aldri vært i en slik situasjon før. Jeg vet at han kommer til å bli knust når jeg forteller han det. Jeg føler på hele meg at vi er nødt til å slå opp uansett, da jeg desverre ikke lenger har så store følelser for han mer. Skal jeg si at jeg har vært utro, og så slå opp? Eller skal jeg slå opp med han uten å fortelle det, for at han skal bli minst mulig såret?

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 19873...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ansvar.

Forklar ham hva som skjedde slik du beskriver det her. At du angrer på det, men at du ikke ønsker å være sammen med ham lenger.

Det er desverre ingen pen måte å si det på men jeg synes du skylder ham en forklaring.

• Liker 5
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Ingenting galt med litt forandring

Skrevet

Fortell han det, men gi han sjansen til å dumpe deg før du evt dumper han. Gi han en sjanse til å gå ut av forholdet med litt stolthet.

Anonymous poster hash: f9d6e...035
  • Liker 15
Skrevet

Utroskap er noe som i dag tas alt for hardt på. Hvis man tar seg et knull eller tre uten at partneren vet om det, og man er fortsatt like glad i dem, ser jeg faktisk ikke problemet. Laget et helvete fordi man har koset seg litt med noen andre? Vi er ikke skapt til ål være monogame. Og jeg tror man hadde sett at et enormt antall ekteskap hadde blitt bevart om partene hadde kunnet unne seg litt sex på siden av og til.

Man trenger jo ikke si noe som helst? Om min mann i løpet av et langt liv hadde hatt sex med andre kvinner noen få ganger, uten å sagt det til meg, hva galt hadde dette gjort? Eller om jeg hadde koset meg med noen kjekke menn?

Finnes mye verre ting enn utroskap. Vold, spille bort familiens penger, dele intime hemmeligheter med andre etc.

Anonymous poster hash: e3257...9f9
  • Liker 6
Skrevet

Utroskap er noe som i dag tas alt for hardt på. Hvis man tar seg et knull eller tre uten at partneren vet om det, og man er fortsatt like glad i dem, ser jeg faktisk ikke problemet. Laget et helvete fordi man har koset seg litt med noen andre? Vi er ikke skapt til ål være monogame. Og jeg tror man hadde sett at et enormt antall ekteskap hadde blitt bevart om partene hadde kunnet unne seg litt sex på siden av og til.

Man trenger jo ikke si noe som helst? Om min mann i løpet av et langt liv hadde hatt sex med andre kvinner noen få ganger, uten å sagt det til meg, hva galt hadde dette gjort? Eller om jeg hadde koset meg med noen kjekke menn?

Finnes mye verre ting enn utroskap. Vold, spille bort familiens penger, dele intime hemmeligheter med andre etc.

Vi er faktisk det.

• Liker 11
Skrevet

Kvalmt.

Anonymous poster hash: 211c3...e9b

• Liker 14
Skrevet

Jeg er helt, heeeeelt enig med deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

....

Endret av xfce123
Skrevet

Og her er den anonyme koden min, bare så det skal være klart at jeg ikke svarer på eget innlegg her.

Anonymous poster hash: e357b...189

Skrevet

Sarkasme?

• Liker 1
Skrevet

Du har INGENTING å gjøre i et forhold når du har disse holdningene. Hvis du skal ha det slik som du beskriver her, så håper jeg virkelig at du har forklart hva du mener til den du er/blir sammen med. Jeg ville virkelig visst hvis min kjæreste hadde disse meningene. Han hadde blitt kastet ut døra med en gang.

• Liker 3
Skrevet

Du har INGENTING å gjøre i et forhold når du har disse holdningene. Hvis du skal ha det slik som du beskriver her, så håper jeg virkelig at du har forklart hva du mener til den du er/blir sammen med. Jeg ville virkelig visst hvis min kjæreste hadde disse meningene. Han hadde blitt kastet ut døra med en gang.

Det er din mening. Det er ikke du som sitter på "fasiten". Greit at du ikke deler mitt synspunkt, men du har ingen som helst rett til å bestemme at jeg har "ingenting i et forhold å gjøre".

Folk er i dag utro over en lav sko, og da tenker jeg ikke seksuelt. Venninner utleverer intime detaljer ra sitt sex liv, uten at mannen vet om det. Bruk av familines økonomiske midler til egen vinning etc.

Poenget mitt er: Det du ikke vet har du ikke vondt av. Det handler heller ikke om å være notorisk utro. Om mannen min er bortreist f.eks. i 1 måned, hva i huleste er galt om jeg har sex med en annen mens han er borte, så lenge han ikke vet om det? Og det samme er motsatt. Om mannen min har sex med noen mens han f.eks. er på jobbreise, ser jeg ikke på som noe problem, så lenge han beskytter seg, og ikke sier noe om det til meg.

Men det er mulig du liker å sitte på din høye hest og fordømme andre mennesker, som jo stort sett er regelen og ikke unntaket her på KG.

• Liker 4
Skrevet

Det er din mening. Det er ikke du som sitter på "fasiten". Greit at du ikke deler mitt synspunkt, men du har ingen som helst rett til å bestemme at jeg har "ingenting i et forhold å gjøre".

Folk er i dag utro over en lav sko, og da tenker jeg ikke seksuelt. Venninner utleverer intime detaljer ra sitt sex liv, uten at mannen vet om det. Bruk av familines økonomiske midler til egen vinning etc.

Poenget mitt er: Det du ikke vet har du ikke vondt av. Det handler heller ikke om å være notorisk utro. Om mannen min er bortreist f.eks. i 1 måned, hva i huleste er galt om jeg har sex med en annen mens han er borte, så lenge han ikke vet om det? Og det samme er motsatt. Om mannen min har sex med noen mens han f.eks. er på jobbreise, ser jeg ikke på som noe problem, så lenge han beskytter seg, og ikke sier noe om det til meg.

Men det er mulig du liker å sitte på din høye hest og fordømme andre mennesker, som jo stort sett er regelen og ikke unntaket her på KG.

Ser han på det som et problem?

Skrevet

Det er greit dere har det slik om begge er inneforstått med at det er slik forholdet deres er.

Men om ene parten tror man er helt monogam, så kan du ødelegge det mennesket om de finner ut av du har løyet til dem gjennom hele forholdet.

Anonymous poster hash: 51e37...19f

• Liker 5
Skrevet

Om det er noen som helst sjangse for at han kan høre det fra noen andre i ettertid at du var utro så ville jeg fortalt det selv.. Men om absolutt ingen vet om det eller KAN ha sett det så ville jeg heller bare sagt at jeg ikke hadde følelser for han mer ellernoe..

Og la han slippe å kjenne på det verste som kan skje en, å bli utro imot ..

Anonymous poster hash: 7bb27...a85
  • Liker 1
Skrevet

Herregud... Så du er helt komfortabel med tanken på at din mann har sex med noen andre? Fint for deg, men for oss som ikke er det synes jeg ikke det er riktig av deg å si at det taes for hardt på... For noen, ja faktisk de fleste, er dette faktisk en dealbreaker. Ikke uten grunn heller... Ikke alle er så kyniske og kalde at de har samvittighet til å ligge rundt med andre mens man er i et forhold. Og de aller fleste har ikke lyst heller. Ser for meg at du ikke kan ha et veldig rikt sexliv med din partner om du har behov for å ha samkvem med andre menn i tillegg...

• Liker 1
Skrevet

Sarkasme?

Nei, pragmatisme.

Skrevet

Herregud... Så du er helt komfortabel med tanken på at din mann har sex med noen andre? Fint for deg, men for oss som ikke er det synes jeg ikke det er riktig av deg å si at det taes for hardt på... For noen, ja faktisk de fleste, er dette faktisk en dealbreaker. Ikke uten grunn heller... Ikke alle er så kyniske og kalde at de har samvittighet til å ligge rundt med andre mens man er i et forhold. Og de aller fleste har ikke lyst heller. Ser for meg at du ikke kan ha et veldig rikt sexliv med din partner om du har behov for å ha samkvem med andre menn i tillegg...

Poenget mitt er at så lenge man ikke vet om det, og så lenge det ikke er snakk om notorisk utroskap.

Men jeg registrerer jo det som er mitt hovedpoeng. Annen form for utroskap driter man i, spesielt kvinner. Så lenge man unngår å ligge med noen andre så er alt greit liksom?

Skal innrømme at jeg setter det noe på spissen, men jeg mener helt ærlig at jeg vil heller ha en mann som tar seg et knull med noen andre i ny og ne, enn en mann som utleverer vårt privatliv til sine venner, bruker våre felles økonomiske midler til f.eks. gambling etc.

Skrevet

Poenget mitt er at så lenge man ikke vet om det, og så lenge det ikke er snakk om notorisk utroskap.

Men jeg registrerer jo det som er mitt hovedpoeng. Annen form for utroskap driter man i, spesielt kvinner. Så lenge man unngår å ligge med noen andre så er alt greit liksom?

Skal innrømme at jeg setter det noe på spissen, men jeg mener helt ærlig at jeg vil heller ha en mann som tar seg et knull med noen andre i ny og ne, enn en mann som utleverer vårt privatliv til sine venner, bruker våre felles økonomiske midler til f.eks. gambling etc.

Hvorfor må man ha en mann som enten utleverer deg, gambler eller ha sex med andre? Hvorfor må man velge en av delene?

Jeg er kanskje såpass naiv at jeg tror det finnes menn der ute som ikke gjør noen av disse tingene.

Anonymous poster hash: 51e37...19f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...