Gå til innhold

Har vært utro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor må man ha en mann som enten utleverer deg, gambler eller ha sex med andre? Hvorfor må man velge en av delene?

Jeg er kanskje såpass naiv at jeg tror det finnes menn der ute som ikke gjør noen av disse tingene.

Anonymous poster hash: 51e37...19f

Skrev et lignende svar, men scrolla ned og så at det allerede lå her. MIN partner gjør heldigvis ikke noen av disse tingene, og ikke jeg mot ham heller. Det finnes tross alt skikkelige mennesker her i verden også.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Poenget mitt er at så lenge man ikke vet om det, og så lenge det ikke er snakk om notorisk utroskap. Men jeg registrerer jo det som er mitt hovedpoeng. Annen form for utroskap driter man i, spesielt kvinner. Så lenge man unngår å ligge med noen andre så er alt greit liksom? Skal innrømme at jeg setter det noe på spissen, men jeg mener helt ærlig at jeg vil heller ha en mann som tar seg et knull med noen andre i ny og ne, enn en mann som utleverer vårt privatliv til sine venner, bruker våre felles økonomiske midler til f.eks. gambling etc. Anonymous poster hash: e3257...9f9

Tror det er større sjanse for at folk som er utro, også utleverer partneren sin til alle som gidder og høre på. Siden de en karakter som tilsier at ikke er så farlig å være uærlig. Hvorfor tror du ikke at også tenker at det greit med gamble litt felles midler. Parteren finner det sikkert ikke ut det heller.

Hvilken garanti du har for å ikke bli avslørt. Tror at de fleste som er utro er veldig sikre på å ikke bli avslørt.

Men de blir avslørt selv om de lever i en boble og tror at de er smartere enn alle andre.

Endret av Tba
  • Liker 5
Skrevet

Du har INGENTING å gjøre i et forhold når du har disse holdningene. Hvis du skal ha det slik som du beskriver her, så håper jeg virkelig at du har forklart hva du mener til den du er/blir sammen med. Jeg ville virkelig visst hvis min kjæreste hadde disse meningene. Han hadde blitt kastet ut døra med en gang.

Det bilde han skisserer er legitimt for mange forhold. Se for deg det scenarioet da du bodde hjemme hos foreldrene dine, og hvordan de stadig var i veien for det du ville gjøre, enten det var å feste til langt ut på natten, eller ha med seg ungdomsskjæresten på soverommet etter skolen.

Så blir man voksen, forplikter seg, og etter et år så fyller dama den samme rollen. En verden av attraktive, spennende og villige kvinner der ute, som du bare kan drømme om, fordi HUN står der. Hver morgen, hver eneste dag, står hun i veien for det du egentlig vil og er skapt for. Ikke kan du engang snakke med henne om det, hun er en autoritet som har vetorett og trenger ikke begrunne det med noe annet enn at hun er dama di. Akkurat som da du var fem og mora di kunne si det samme.

Skjønner du hvor frastøtende det kan være å bli i et forhold der alt er forbudt? Dessverre utarter mange forhold seg over tid til at dama ikke lenger er lyset i livet ditt, men mørket som ikke slipper deg ut, og har du planer om å leve monogamt så må du faktisk forstå den seksuelle biomekanismen med behovet for seksuell variasjon menn naturlig har, og samarbeide om en løsning som fungerer for begge.

Ingen kan forvente at noen skal være fornøyd med å leve livet sitt på en måte som er så unaturlig i forhold til de naturlige driftene og behovene, kun fordi det passer ypperlig med den kvinnelige partens naturlige ønsker og behov. Når selv kvinner oftere er utro enn menn, til tross for lavere seksualdrift, så bør det danne seg et bilde av hvor utfordrende momogamiet er for menn.

Skrevet

Det bilde han skisserer er legitimt for mange forhold. Se for deg det scenarioet da du bodde hjemme hos foreldrene dine, og hvordan de stadig var i veien for det du ville gjøre, enten det var å feste til langt ut på natten, eller ha med seg ungdomsskjæresten på soverommet etter skolen.

Så blir man voksen, forplikter seg, og etter et år så fyller dama den samme rollen. En verden av attraktive, spennende og villige kvinner der ute, som du bare kan drømme om, fordi HUN står der. Hver morgen, hver eneste dag, står hun i veien for det du egentlig vil og er skapt for. Ikke kan du engang snakke med henne om det, hun er en autoritet som har vetorett og trenger ikke begrunne det med noe annet enn at hun er dama di. Akkurat som da du var fem og mora di kunne si det samme.

Skjønner du hvor frastøtende det kan være å bli i et forhold der alt er forbudt? Dessverre utarter mange forhold seg over tid til at dama ikke lenger er lyset i livet ditt, men mørket som ikke slipper deg ut, og har du planer om å leve monogamt så må du faktisk forstå den seksuelle biomekanismen med behovet for seksuell variasjon menn naturlig har, og samarbeide om en løsning som fungerer for begge.

Ingen kan forvente at noen skal være fornøyd med å leve livet sitt på en måte som er så unaturlig i forhold til de naturlige driftene og behovene, kun fordi det passer ypperlig med den kvinnelige partens naturlige ønsker og behov. Når selv kvinner oftere er utro enn menn, til tross for lavere seksualdrift, så bør det danne seg et bilde av hvor utfordrende momogamiet er for menn.

De teoriene om biomekanisme om menn som du sikter til gamle og forkastet for lenge siden.

Prøv å finn litteratur som ikke bygger på teorier fra 50 tallet og eldre.

De vil også forklare deg hvorfor kvinner oftere er utro enn menn når de har like muligheter.

• Liker 2
Skrevet

hvis man ikke har det bra i forholdet lengre, så slår man opp.

Anonymous poster hash: fcb70...989

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vi er faktisk det.

Jasså? De som velger å støtte seg til en hypotese om at vi er monogame fra naturens side er oppe imot en overveldende mengde med bevis som peker i motsatt retning :klo:

Du vil ikke finne særlig bred støtte blant antropologer, biologer og primatologer at vi er skapt monogame, ei heller er det utpreget vanlig å være det hverken kulturellt og/eller i historisk perspektiv. Pardannelser derimot er vanlig blant sosiale primater, men som våre slektninger i naturen er det et fåtall av oss som forholder oss KUN til en sexpartner gjennom et helt liv.

Valget om å forfølge seriemonogami derimot er noe helt annet, og den finner man ufattelige mange varianter av i dagens sekulære Norge. Ordet utroskap blir jo nesten brukt om alt man ikke liker at partneren gjør........men det er vel strengt tatt en annen diskusjon.

Monogami kan være det riktigste, mest romantiske, og mest etiske valget man tar, men det er altså da på tross av vår naturtilstand.

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har da gjort den store tabben å vært utro mot kjæresten min. Han har vært i Danmark med kompisene sine denne ferien. På lørdag gikk jeg på fest med venninnene mine, hvor jeg støtte på eksen min. Det ble inntatt en del alkohol, og vi to satt å snakket sammen. Vi mimret om gamle minner og hadde det utrolig koselig. Så endte det med at han spurte om jeg ville bli med han hjem, noe jeg ikke nølte med å si ja til. Det ene førte til det andre, og vi gikk altfor langt. Jeg prøver alltid å motsi meg selv og nekte på at jeg fortsatt har følelser for eksen, men det har jeg. Fyren jeg er sammen med nå er verdens beste gutt, men jeg klarer ikke å få dårlig samvittighet for hva jeg har gjort mot han, fordi at følelsene for eksen fortsatt er der. Han kommer hjem idag og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si eller gjøre. Jeg har aldri vært i en slik situasjon før. Jeg vet at han kommer til å bli knust når jeg forteller han det. Jeg føler på hele meg at vi er nødt til å slå opp uansett, da jeg desverre ikke lenger har så store følelser for han mer. Skal jeg si at jeg har vært utro, og så slå opp? Eller skal jeg slå opp med han uten å fortelle det, for at han skal bli minst mulig såret?

Takk for svar! Anonymous poster hash: 19873...fad

Du slår opp, uten å fortelle om det, slik at han blir minst mulig såret, og fordi du unner han å finne noen som er ærlig, trofast, og som ikke fremdeles er keen på eksen. Så blir du sammen med eksen etterpå.

Anonymous poster hash: 76d29...ad2

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes ikke du skal fortelle han det. Det vil bare såre han noe fryktelig og det vil kun lette på din egen skyld følelse. Fortell han at du ikke har følelser lenger og at dere burde snakke om hva som skal skje videre. Har opplevd at kjæresten min har vært utro selv, med min bestevenninne. Hun fortalte det til meg 3 uker etter bare fordi hun hadde dårlig samvittighet….

Skrevet

Jasså? De som velger å støtte seg til en hypotese om at vi er monogame fra naturens side er oppe imot en overveldende mengde med bevis som peker i motsatt retning :klo:

Du vil ikke finne særlig bred støtte blant antropologer, biologer og primatologer at vi er skapt monogame, ei heller er det utpreget vanlig å være det hverken kulturellt og/eller i historisk perspektiv. Pardannelser derimot er vanlig blant sosiale primater, men som våre slektninger i naturen er det et fåtall av oss som forholder oss KUN til en sexpartner gjennom et helt liv.

Valget om å forfølge seriemonogami derimot er noe helt annet, og den finner man ufattelige mange varianter av i dagens sekulære Norge. Ordet utroskap blir jo nesten brukt om alt man ikke liker at partneren gjør........men det er vel strengt tatt en annen diskusjon.

Monogami kan være det riktigste, mest romantiske, og mest etiske valget man tar, men det er altså da på tross av vår naturtilstand.

Menneskerasen, som mange andre dyreraser, er skapt for å ha en partner gjennom hele livet, ja..

• Liker 3
Skrevet

Ingen som tvinger deg til å være i forhold vet du.

Anonymous poster hash: 51e37...19f

• Liker 3
Skrevet

Utroskap er noe som i dag tas alt for hardt på. Hvis man tar seg et knull eller tre uten at partneren vet om det, og man er fortsatt like glad i dem, ser jeg faktisk ikke problemet. Laget et helvete fordi man har koset seg litt med noen andre? Vi er ikke skapt til ål være monogame. Og jeg tror man hadde sett at et enormt antall ekteskap hadde blitt bevart om partene hadde kunnet unne seg litt sex på siden av og til.

Man trenger jo ikke si noe som helst? Om min mann i løpet av et langt liv hadde hatt sex med andre kvinner noen få ganger, uten å sagt det til meg, hva galt hadde dette gjort? Eller om jeg hadde koset meg med noen kjekke menn?

Finnes mye verre ting enn utroskap. Vold, spille bort familiens penger, dele intime hemmeligheter med andre etc.

Anonymous poster hash: e3257...9f9

Feil! Det finne IKKE verre ting enn utroskap. Det er det mmest destruktive man kan gjøre mot en mann (og sikkert kvinne og) Langt enklere å skilles grunnet hva det enn måtte være, og betale seg til randen av blakk, men utroskap, i en herlig symbiose med løgn... Absolutt lavmål!

Anonymous poster hash: c6c0c...509

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke at jeg hadde sagt det. Han hadde tatt det tungt å få en sånn nyhet out of the blue slik som det der, hvorfor gjøre det enda verre ved å si at man har vært utro?

Jeg hadde slått opp,kuttet kontakten og latt han finne noen bedre, slik han fortjener.

På den måten lar jeg han være og holdt meg langt unna, uten at vi skilles som uvenner.

Anonymous poster hash: 7e1cc...36e
Skrevet

Fortell han det, men gi han sjansen til å dumpe deg før du evt dumper han. Gi han en sjanse til å gå ut av forholdet med litt stolthet.

Anonymous poster hash: f9d6e...035

Hvis hun vil ut, synes jeg hun bare skal si det. Det er jo også en sjanse for at han ikke umiddelbart dumper henne eller vil "jobbe gjennom det" og det blir da enda verre når hun bekrefter at hun vil ikke engang det.

Anonymous poster hash: 415ad...96d

• Liker 1
Skrevet

Menneskerasen, som mange andre dyreraser, er skapt for å ha en partner gjennom hele livet, ja..

Anbefaller å leses Christopher Ryan and Cacilda Jetha Sex at Dawn: the prehistoric origins of modern sexuality

• Liker 1
Skrevet (endret)

Anbefaller å leses Christopher Ryan and Cacilda Jetha Sex at Dawn: the prehistoric origins of modern sexuality

Jeg elsker den boka, suprise surprise :)

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Skrevet (endret)

I hvilket univers? Du gjentar jo bare her det du sa tidligere, men presenterer ingenting som støtter det opp. Tro er vel og bra, men ta i betraktning at av ca 4.000 pattedyr er det kun en håndfull som kan kalles monogame, og da har man vært relativt slepphendt med den seksuelle ekslusiviteten, og vi mennesker er altså ikke blant de. Hvor mange har egentlig kun EN partner gjennom hele livet? :vetikke:

Ifølge The Ethnographic Atlas er kun ca 15% av dagens kulturer monogame, uten at man bør bruke det som en mal for hvordan man velger å leve sitt liv.

Sosial monogami (serimonogami er det vi har i Norge idag, altså ikke-overlappende partnere i serie, og selv det er ikke "godt" nok for en del) og pair-bonding er nemlig ikke det samme som seksuell ekslusivitet, og når man snakker om hva som er naturlig for primater og andre dyr forøvrig så er dette så sjeldent at selv erfarne forskere sliter med å finne de. Selv svaner som i en årrekke har vært den romantiske definisjonen på monogame dyr har blitt "avslørt" som å ha noe på si når sjansen byr seg.

Kan du nevne noen av disse dyrerasene? Enhjørninger teller ikke ;)

Endret av Mike Waters
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg elsker den boka

Enig, Christopher Ryan er veldig dyktig!

Endret av Fuckman1983
  • Liker 1
Skrevet

Dersom det ikke er noen sjanse for at han finner ut av utroskapen, så synes jeg du skal slå opp med ham uten å fortelle om det. Jeg hater utroskap over alt på jord, men om du allikevel skal forlate ham, så la være å si annet enn at du har mistet følelsene for ham. Med mindre han kan finne ut av utroskapen senere selvsagt.

Noen sier at utroskap ikke er så farlig her. Nei vel, så bryr det ikke dere, men det er så ekstremt egoistisk. Ønsker du å ha sex med andre enn partner, så skaff deg en partner som ønsker det samme da vel. Ikke risiker å såre noen fordi du ikke vil være monogam.

• Liker 3
Gjest åffårno
Skrevet

Jeg elsker den boka, suprise surprise :)

Enig, Christopher Ryan er veldig dyktig!

Vet ikke om det hjelper helt på oppfatningene til de ultramonogame når den bokanbefalingen kommer fra en selverklært gjenganger på gangbangs/sexklubber eller hva det nå er, en samtykkende ikke-monogami-idealist til tusen og han tredje der......jeg vet ikke hva du driver med , men la meg tippe begge deler :ler:

Det blir ca like virksomt som å sette hun derre eskortedama Hege Grostad i paneldebatt med leder av Ottar. Mission Impossible ;)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...