Gå til innhold

Hvordan fortelle kjæresten at jeg er ei eskorte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller så kan man kalle en spade for en spade.

Det er fortsatt en spade -bare et finere ord for en spade. ;)

Anonymous poster hash: b6714...dba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle sagt det fra starten, men alle de som kaller deg hore kan gå å legge seg.

Du velger selv Åssen du vil leve, og og bruke kroppen din som inntekt er opp til deg. Jeg støtter deg jeg.

Men du burde hinte innpå før du slipper bomben for å høre noen av hans synspunkt. Uansett blir det nok mye for han å svelge på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel godt selv at du burde fortalt dette med en gang. Nå er det flere problematiske ting her; du har vært eskorte, du har løyet og holdt ting skjult, og du vil mest sannsynlig begynne med det igjen.

Selvsagt kan han være den liberale typen og drite i punkt en og tre, men nr 2 er alvorlig for de fleste uansett.

For meg hadde alt dette vært dealbreaker, og kroken på døra umiddelbart.

Du må selvsagt fortelle det uansett om du risikerer det, det er ikke noe spørsmål. Ikke vær så egoistisk. En annen usjarmerende faktor her for meg er hvor viktig penger tydeligvis er for deg. Og det virker som du vil ha mest mulig ved å gjøre så lite som mulig. Hva med å få deg en ordentlig jobb?

M31



Anonymous poster hash: 85850...06b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle sagt det fra starten, men alle de som kaller deg hore kan gå å legge seg.

Du velger selv Åssen du vil leve, og og bruke kroppen din som inntekt er opp til deg.

Øøh. Hun har selv sagt at hun er en hore og det forsvaret du gir som argumentasjon her er definisjonen av hore. Så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du skulle sagt det fra starten, men alle de som kaller deg hore kan gå å legge seg.

Du velger selv Åssen du vil leve, og og bruke kroppen din som inntekt er opp til deg. Jeg støtter deg jeg.

Men du burde hinte innpå før du slipper bomben for å høre noen av hans synspunkt. Uansett blir det nok mye for han å svelge på en gang.

Jeg synes også "hore" er et stygt ord, men uansett "innpakning" er TS prostituert. Hun får betaling for sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre å si at man er renholdsbetjent kontra vaskekjerring.

Bedre å si at man er renovasjonsmedarbeider kontra søppelmann.

Bedre å si at man er butikkmedarbeider kontra kassedame.

Bedre å si at man er eskortepike kontra hore.

Anonymous poster hash: b6714...dba

Nå er det ikke bare kvinner som vasker, menn som henter søppel, kvinner som bipper varer og kvinner som er prostituerte.

Men, det er klart. Ressonementet ditt er helt gyldig og jeg er enig.

(Forøvrig er man renholdspersonell, eller operatør. Ikke betjent ;) )

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en spade -bare et finere ord for en spade. ;)

Anonymous poster hash: b6714...dba

Nettopp. Man kaller det for graveredskap istedenfor. Men det brukes fortsatt til å spa jord med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingen anelse, og jeg er vel den siste personen han ville trodd jobbet som eskorte. Forholdet vårt er forholdsvist nytt, og vi er begge svært unge. Hvordan kan jeg fortelle han dette på en måte som gjør at han ikke avskyr meg, blir såret og slår opp? Jeg vet det finnes menn der ute som er positive eller aksepterende til denne jobben, men det blir vanskelig å vite hva kjæresten min synes. På forhånd: tusen takk for alle svar.

Anonymous poster hash: 93cbd...ca6

For det første synes jeg at du må fortelle ham snarest mulig. Hvis det er sant at du sluttet dagen du møtt ham, si det. Det er mulig at han ikke kan akseptere din fortid og at dette ødelegger forholdet. Men da vet du det og kan ta det derfra.

Det er også mulig at han aksepterer din fortid så lenge denne "jobben" forblir i fortiden. Det er ikke så mange menn som vil akseptere at dama deres er en hore (uansett hva slags ord du kommer til å pynte det med, så er riktig begrep "hore").

Hvis han ikke kan akseptere din fortid og gjør det slutt, da er det bare å gå tilbake til det du drev med før ham og kose deg med spenningen og pengene.

Hvis han aksepterer din fortid, men gir klar beskjed at han ikke aksepterer at du fortsetter med det, da må du velge - ham eller "jobben".

Uansett hva du gjør, så vær ærlig med ham. Så tar dere det derfra. Jeg kunne kanskje (en stor kanskje) akseptere en sånn fortid hvis jeg virkelig, virkelig elsker personen og vil stifte familie med ham, men under forutsetningen at det er helt, helt slutt med det. Hvis han tier om det og jeg finner ut senere på en eller annen måte, kunne dette bety slutten på forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse drittkommentarene fra feige mennesker bak et tastatur skal du bare glemme og ikke ta på alvor idet hele tatt. Det virker som endel her ser ting utifra om de selv kunne tatt betalt for sex i en eller annen sammenheng. Og det kunne de nok gjort hele gjengen av dobbeltmoralistene her. De verste horene/ eskortepikene eller what ever you call it, vet dere hvem det egentlig er ? Jo, det er de som gifter seg med, er sammen med mer velstående partnere enn seg selv av BEGGE kjønn. Eller for å si det sånn, de trenger ikke være så veldig velstående eller rike heller , det holder at de dumsnille med dem de er elsker og bruker både penger og tid med det mennesket som bare er falsk og kynisk spekulerende tilbake. Mange som rett og slett blir lurt rundt omkring med falsk smiger og pissprat bare for å holde på den de er sammen med,for de har tross alt har fordeler av det. Da selvsagt økonomisk først og fremst.. Hva skal man kalle det? Horeri i verste grad spør du meg. Og det kan være hvem som helst, din mor, far, bror eller søster eller kanskje du som leser her er en skikkelig hore selv? Tenk på det du!



Anonymous poster hash: 84232...bf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette er TS.

Jeg kan stolt si at jeg har valgt kjærligheten over jobben, og jeg har aldri følt meg bedre for å endelig stå for ett eget valg. Fra nå av skal jeg leve livet fullt ut, og ikke minst elske kjæresten min hver dag som om det var vår siste.

Takk for meg, og takk til alle dere som har svart.

Glade hilsener fra TS.

Anonymous poster hash: 93cbd...ca6

Bare hyggelig hvis det har vært til hjelp.

Det virker som du har klart å tenke gjennom dette grundig og tatt den rette avgjørelsen for deg. Fokuser på fremtiden og se deg aldri tilbake.

Ønsker deg alt godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jentene fra Nigernia eller narkomane som selger sex omtaler seg selv eller blir omtalt som eskortepiker. Vi snakker om en klasseforskjell blant de som selger sex.



Anonymous poster hash: 98a05...031
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskortepike? Hva er forskjell på eskortepike og hore egentlig?

Det sosiale repertoaret til en eskortepike er nok noe større en enn gateprostituert.

Folk som insisterer på å bruke uttrykket hore (som er veldig stigmatiserende) om sexarbeidere gjør dette for å sende et tydelig signal til mottakeren om hva de synes om dette yrkesvalget...

Ren retorikk mao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg viller fortalt det. Jeg har også en litt spesiell fortid, selv om jeg ikke har vært eskortepike. Jeg har erfart at jeg mister respekten til en del menn når jeg har fortalt om det, men jeg vil heller være med noen som har såpass med empati, forståelse og kjærlighet ovenfor meg at de klarer å respektere noe som faktisk er fortid.

Problemet i ditt tilfelle er jo at du ikke har eskortedelen som en fortid. Da skal du være ærlig med han uansett! Hvis ikke er du direkte egoistisk og en stor drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hore er et skjellsord og veldig negativt ladet ord. Eskorte eller sexarbeider er bedre å bruke.

Anonymous poster hash: b6714...dba

Det blir ikke helt riktig. Fordi en hore/prostituert har som hovedjobb å selge sex.

Det finnes faktisk ekte eskortepiker. Vakre, omgjengelige, sosial oppegående piker som har som jobb å f.eks. være kvinnelig, representativt følge på forretningsmiddager o.l. Og flere av disse selger faktisk ikke sex. Noen av dem selger sex kun i helt spesielle tilfeller.

Etter det jeg har lest her, var TS ikke eskortepike - men derimot prostituert.

Anonymous poster hash: 828d8...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kundene mine via nettet. Det er alle mulige typer menn som oppsøker meg.

Tidus: Jeg valgte å ikke fortelle han dette fordi dette er en del av livet mitt som jeg hadde bestemt meg for å ta med til graven. Dessuten har ingen med min tidligere sexliv eller partnere å gjøre. Dette mener jeg alle mennesker kan få lov å holde privat dersom ønskelig, uavhengig om de tar betalt for sexen eller ei. Jeg hadde troen på at det ville være enkelt å legge dette livet bak meg så fort jeg innledet et forhold. Jeg tok feil. Det er derfor jeg sitter fast i dette dilemmaet nå. Når jeg leser hvor negative folk som deg er til prostitusjon, vurderer jeg sterkere å holde dette for meg selv allikevel.

TS

Anonymous poster hash: 93cbd...ca6

jeg tror nok du har et poeng her. For forteller du det til han så blir vel gjerne konsekvensen at han slår opp og sprer rykter. Og for guds skyld, la være å gjenta bedriften mens du er sammen med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er alle horer i en eller annen grad eller sammenheng, men ingen vil innrømme det. Bare et spørsmål om hvor mye man får betalt for det . Gå i dere selv jævla bedrevitende og fordømmende asslickers!



Anonymous poster hash: 84232...bf3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle horer i en eller annen grad eller sammenheng, men ingen vil innrømme det. Bare et spørsmål om hvor mye man får betalt for det . Gå i dere selv jævla bedrevitende og fordømmende asslickers!

Anonymous poster hash: 84232...bf3

Javel?

Definisjon på hore er at det er en kvinne som selger sex.

Jeg har aldri solgt sex, og er 49 år. Hvordan mener du da at vi alle er horer? Bokstavelig talt? Altså: Hva gjør meg til en hore? Og deg? (Og ikke legg in dobbelt/trippel/liksom/personlige tolkninger av hva en hore er. En hore selger sex.)

Anonymous poster hash: 828d8...69c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel?

Definisjon på hore er at det er en kvinne som selger sex.

Jeg har aldri solgt sex, og er 49 år. Hvordan mener du da at vi alle er horer? Bokstavelig talt? Altså: Hva gjør meg til en hore? Og deg? (Og ikke legg in dobbelt/trippel/liksom/personlige tolkninger av hva en hore er. En hore selger sex.)

Anonymous poster hash: 828d8...69c

"Alle har sin pris" er det noe som heter. Ikke alltid sex, men at man gjør det man gjør for penger.

Anonymous poster hash: 4250a...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingerregelen bør være at man ikke skal narre noen til å leve i et forhold på falske premisser. Du kaller det en fordom, og jeg er selv ikke spesielt glad i fordømmelsen av prostituerte, men enten det er prostitusjon eller bare en vill seksuell fortid mener jeg det er greit å ta partneren såpass på alvor at den som ikke ønsker å leve i et forhold til noen som har hatt en slik fortid skal få slippe.

Så tommelfingerregelen gjelder i alle retninger og uanset hva det er snakk om: Tror du hemmeligheten din vil bety noe fra eller til for at han/hun ønsker å dele livet med deg bør du fortelle det.

Det høres ut som en grei nok tommelfingerregel det, på overflaten i allefall. (Jeg snakker nå på generelt grunnlag og ikke nødvendigvis om TSs situasjon hvilket pr. i dag er noe som er pågående).

Jeg har selv en vanskelig fortid og det er sider ved meg som er blandt de mest stigmatiserte i vårt samfunn. Mine erfaringer har lært meg å være svært ydmyk og ikke dømme andre mennesker for deres fortid. En vond og vanskelig fortid trenger ikke nødvendigvis være av relevans i dag. Å mene å ha krav på informasjon om smertefulle sider ved sin partner nettopp fordi man ønsker å bruke det mot dem er en holdning jeg mener oser av privilegium. Hvis personen jeg elsker har en vanskelig fortid som i dag ikke er utslagsgivende på et praktisk plan, så tror jeg jeg helst ikke vil vite om det. Spessielt ikke hvis jeg innehar en irrasjonell fordom som ikke tåler sannheten. Til syvende og sist vil det være jeg som har et problem, ikke min utvalgte.

Når du sier "narre noen til å leve i et forhold på falske premisser" mener jeg du bruker ladet språk og jeg opplever det som et forsøk på ansvarsfraskrivelse for egene fordommer. Jeg synes order narre er svært problematisk i denne sammenheng, som om man utsetter sin utkårede for et slags bedrageri for egen vinnings skyld. Fks. er det mange mennesker som har en voldsom aversjon mot folk som har vært utsatt for incest eller andre seksuelle overgrep som barn. Det blir for meg en svært underlig tanke at å ikke informere om slikt er å narre noen til å leve i et forhold på falske premisser.

Det var en gang en tid jeg var ung og dum, og jeg ville nok forkastet mennesker i øst og vest uten ettertanke. I dag har jeg selv erfart å kjenne slikt på kroppen. Gjennom tung livserfaring har jeg lært meg å se gjennom illusjonen og jeg føler faktisk medlidenhet med de som ikke evener å se at de potensielt sett kaster livets store kjærlighet på dynga med slike fikse idèer.

Jeg har nylig truffet og forelsket meg i verdens mest fantastiske person. Hun har en særdeles vanskelig fortid, og mitt gamle jeg ville nok forkastet henne uten å blunke. Jeg er svært takknemmlig for at jeg har måttet gå livets harde skole og at jeg har lært meg hva som virkelig betyr noe og hva som ikke betyr noe her i livet. Jeg vil tro hennes vanskelige fortid har bidratt til å gjøre henne til det fantastiske mennesket hun er i dag, og jeg synes da det er en helt vill tanke å skulle forkaste henne på grunnlag av hennes fortid.

Folk må gjerne være så gunne de bare vil, men det er i mine øyne bare en trist afære. Jeg opplever et aldri så lite (eller stort) snev av hykleri hos folk som innehar slike holdninger. De mener å ha krav på å umiddelbart får vite ting de har fordommer mot, men på den annen side føler de seg ikke pliktig til å informere om sine egene fordommer i møte med andre mennesker. De krever å umiddelbart bli informert om tidligere psykiske problemer, overvekt, incest overgrep og voldtekt, men det kunne aldri falle dem inn å innlede et forhold med "Hei jeg heter Kåre og vil ikke ha noe å gjøre med kvinner som har vært overvektige, har vært utsatt for seksuelle overgrep eller som har hatt psykiske problemer".

Jeg mener folk skal praktisere det de preker, men de priviligerte og fordomsfulle er selvfølgelig ikke enig i det. Jeg har konfrontert menn med slike holdninger før og foreslått at de kanskje selv bør informere om holdningene sine til framtidige partnere. Svaret jeg har fått har nesten utelukkende vært "Jamen jeg kan jo ikke det! Får de vite om dette blir jeg jo dumpet på flekken!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...