Gå til innhold

Nugatti - greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg var lita var jeg veldig småspist, så jeg fikk nugatti på skolematen veldig ofte. Min mor konkluderte med at det var bedre med to nugattiskiver enn å ikke spise noenting. Det var aldri noe "jeg vil ikke spise sunt pålegg" eller noe sånt, var bare ikke glad i å spise så mye mat generelt.

Jeg syns faktisk ikke det er noen krise om barna spiser nugatti, jeg. Man kan jo også velge den max-varianten som har litt mindre sukker.



Anonymous poster hash: 72593...37f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke folk spiste nugatti lenger etter det programmet med Hellstrøm på tv3. haha.



Anonymous poster hash: 475d9...7b1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nugatti i skapet som jeg kjøpte for 2 år siden nå....... Selve årstallet sier sitt :fnise:

Barnet spør aldri etter nugatti, her går det i kyllingpølse og agurk, og så mye brokkoli at det er til å spy av. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å slutte å forundre meg over foreldre som ikke leser innholdsdeklarasjoner og som i det hele tatt lurer på om noe som er så pakket med sukker kan serveres hver dag. Skjønner de da i det hele tatt at de skal holde ungene unna gift?



Anonymous poster hash: 5b7f2...3f9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Nugatti her.

Jeg har alltid tenkt på det som godteri mer enn som pålegg, men da jeg fikk høre at det var over 160 sukkerbiter i en eneste boks var det faktisk verre enn jeg trodde... :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett Hellstrøm og hva som faktisk er i en nugattiboks så er nok ikke det noe som serveres ungene daglig... Men uansett sjelden vi har det i hus. Husker også at nugatti og sjokade var sommerferiepålegg da vi var små (dvs den uka vi faktisk var på ferietur).

Jeg ville nok trappet gradvis ned til at det ble helgepålegg og etterhvert også mindre.

Anonymous poster hash: b6fa4...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte. Om de spiser en skive med nugatti om dagen, og ellers spiser sunt og godt og pusser tennene godt ser jeg ovehodet ikke problemet med det.

Alt med måte er mitt motto.



Anonymous poster hash: 1e816...c22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei han får det kun en sjelden gang i helgene. Samme med syltetøy, men det hender han får syltetøy med ost oppå i ukedagene til kvelds, men det er sjeldent. :)

Synes ikke at barn skal få dette daglig. Jeg spiste selv mye nugatti til lunsj på skolen som barn, og tror at dette kan ha bidratt til min store last i hverdagen - sukkersug ;) Det psykiske behovet for noe godt er like sterkt som det fysiske, så det er liksom ikke bare å avvenne seg i noen dager. Det er rett og slett en stadig kamp.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så en ernæringsveileder på tv som sa at om du gir barna to skiver med nugatti blir det det samme som å gi dem en sjokoladeplate til frokost (ift sukkerinnholdet) - og hvilke foreldre ville egentlig gjort det??

Det er mao ikke greit i det daglige. Kun i helger eller en sjelden gang i blant



Anonymous poster hash: d99b3...1b4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nugatti er lov i helgene her. Men det er kun mannen min som spiser det en sjelden gang, ungene velger heller andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita var jeg veldig småspist, så jeg fikk nugatti på skolematen veldig ofte. Min mor konkluderte med at det var bedre med to nugattiskiver enn å ikke spise noenting. Det var aldri noe "jeg vil ikke spise sunt pålegg" eller noe sånt, var bare ikke glad i å spise så mye mat generelt.

Jeg syns faktisk ikke det er noen krise om barna spiser nugatti, jeg. Man kan jo også velge den max-varianten som har litt mindre sukker.

Anonymous poster hash: 72593...37f

Sånn er det her også, bortsett fra at det er salami som råder, ikke nugatti. Barnet mitt spiser rett og slett ikke noe annet på skivene, vi har prøvd alt mulig. Hun vil ikke ha noe annet - enten lar hun være å spise, rett og slett, eller så spiser hun bare skive uten noe på. Vi har prøvd mange forskjellige pålegg i åresvis, det nytter ikke. Hun spiser av og til syltetøy hjemme, men det er ikke ofte. Derfor har jeg også konkludert med at det er bedre med ensidig pålegg enn ikke noe mat i det hele tatt.

Men dersom barnet ellers spiser bra og ikke er veldig småspist/undervektig, ville jeg begrenset nugattien til helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og oboy. Tror egentlig ikke denne har særlig færre kalorier enn vanlig nugatti. Og hvorfor skal ungene dyttes fulle med kunstig søtning? Hvorfor ikke bare la vær å ha slikt pålegg i hus? Ungene spiser andre ting hvis de er sultne nok. Kjenner en unge som bare spiste tørre brødskiver en stund i protest, det er helt greit og MYE bedre enn en ha flytende sukker og olje på skiva.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...