Gå til innhold

Nugatti - greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 barn 5-11 år. Favorittpålegget det iallefall to av de er nugatti. Syntes dere det er greit sånn i det daglige?

Spiser ellers sunn og variert middagsmat hver dag.



Anonymous poster hash: 110a7...832
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er for ofte. Her får de Nugatti når de er hos sin mormor.

Anonymous poster hash: ff380...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det blir bare nugatti hver dag. Mine var slike periode-spisere på nugatti, en uke på, og mange uker av. Så jeg lot dem spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dere som bestemmer, Ikke vi.



Anonymous poster hash: 855e4...732
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladepålegg er ikke greit hver dag synes jeg. Det er jo bare sukker og usunt fett.

Her er sjokoladepålegg forbeholdt en og annen gang på helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fryktelig mange av veninnene mine fra barneskolen alltid hadde med seg en skive med Nugatti på skolen.



Anonymous poster hash: ca982...fe9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Nugatti er jo veeeeeldig godt, men blir ikkje ungene lei viss dei spiser det kver dag?

Husker at eg var sånn i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare sukker og fett. blir kvalm av tanken på det... ville gitt det i helgene, men ikke ellers da det er "godteri"



Anonymous poster hash: 1e6af...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit. Jeg hadde aldri noen begrensninger på det, og endte med at nugatti var det eneste pålegget på brødskiva både til frokost og kvelds hver eneste dag. Eneste grunnen til at jeg stoppet var at jeg flyttet til utlandet og ikke har så god tilgang til det lenger.



Anonymous poster hash: 5cceb...8fc
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Nei.

Og det er det enkle svaret jeg kommer til å gi om de etterspør sjokoladepålegg, eller saftis/chips/karamell som pålegg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit i helgene engang, jeg, med mindre det ersatter lørdagsgodtet. En sjelden gang, f.eks. på ferier o.l., ellers ikke.



Anonymous poster hash: 2c698...168
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ikke det er ok til hverdags, altfor mye sukker og ikke bra for tennene.

Men en gang i blant syns jeg det er ok, hos oss er det helge-pålegg og i hverdager hvis

det er noen som er syke (ved sykdom er alt lov her i huset).

En gang i blant får de det også en hverdag, men da er det f.eks en spesiell dag som

planleggingsdag osv, på skolen er det ikke tillatt, da får de ikke lov å spise av skolen.

Skolen barna mine går på er ekstremt strenge med dette. Lurer på om det er normalt

i resten av landet (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I det daglige" er ganske vidt. Er det snakk om et par skiver hver dag - helt klart nei. En skive eller to i helgen - tja, men kanskje ikke hver helg. Som "ferie-kosepålegg" - greit, men også litt begrensninger her, ettersom ferie også gjerne betyr mer godis og snop enn ellers.



Anonymous poster hash: f71ed...7c8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nugatti er sjeldent greit hos oss. Nugattien som vi har i skapet er nesten full. 13-åringen spiser det ikke og 2,5-åringen har aldri smakt det.

Eneste grunn til at vi har det er fordi en venn av 13-åringen er i blant på overnatting hos oss og spiser kun nugatti og syltetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mange sukkebiter det er i ÉN nugattiboks? ...161 stykker.

Hadde ikke synes det var greit at barna mine nugatti i det daglige av tre grunner:

Det er dårlig for hjerte og kar, blodsukkeret blir ustabilt og søtbehovet blir bare større og større.



Anonymous poster hash: 08963...821
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...