Gå til innhold

Frihetens strikkekurv

Libertas

Anbefalte innlegg

Oppdatering 3: Siste brett ute av ovnen. Lukter nydelig!

Dagens "ikke gjør det igjen": Man smaker ikke på noe som har stått i ovnen i 35 minutter, tunga blir ikke så begeistra for det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vel overstått bakst, men velsmakende resultat. Jeg har det jeg trenger til å bake det, men har ikke testet ennå.

Takk for at du minner meg på hva jeg ikke må gjøre når de en gang kommer glovarme ut av ovnen min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Da er jeg i rute for idag, da er det bare klesvask igjen, men det må jeg vente med til vi har handlet inn vaskemiddel :)

Kan være greit med en liten påminnelse ja, kan fort glemme seg når man er sulten! :fnise:

Du må prøve å lage, det er så vanvittig godt! Fikk smake slike knekkebrød av moren til en venninne, og de var så sykt gode at jeg bare måtte ha oppskrift :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang med andre sokken nå, satser på å få de ferdige i løpet av morgendagen. :) Blir veldig stilige de sokkene, skal legge ut bilde når jeg er ferdig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo satt oss ned i går for å se på film, valget falt enkelt på "The theory of everything". Det tok ikke så lang tid før vi begge var dratt helt med i filmen, og glemte bort tid og sted. I enkelte scener ser jeg sambo tørke vekk en tåre fra øyekroken, og jeg med. I andre scener lo vi så tårene spratt. Men i de fleste scenene satt vi bare i stillhet, tok inn over oss, sanset, følte. For denne filmen tok oss med på ferd gjennom nesten hele følelsesregisteret, og følelsen jeg satt igjen med da filmen var ferdig? Spørrende, imponert, glad. En film jeg vil se flere ganger, en film jeg håper andre skal få glede av. En film jeg kommer til å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med sokkene, de ligger nå ute i Libertas 2014 (ja, jeg har ikke fått somlet meg til å lage nytt album :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke sove før klokka 3 i natt, lå og vurderte å barbere vekk alt håret på hodet. Heldigvis har jeg god impulskontroll, og tenkte at jeg måtte høre med samboer før jeg gjør noe så drastisk. Så da spurte jeg han i dag, hvor han forklarte meg at jeg gjør akkurat som jeg vil, men at jeg kommer til å angre. Og han har helt rett, om jeg barberer vekk det fine håret mitt så kommer jeg til å angre. Men allikevel frister det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...det er en stilig og vågal tanke. Det gror jo ut igjen, men det tar t-i-d!

Veldig skummel ting å gjøre, men...noen gjør det jo. Kanskje du hadde likt ditt nye jeg veldig godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom heldigvis over den tanken, og klippet bare håret mentalt :fnise:

Da er jeg snart ferdig med jakken/kåpen min. Bare knapper igjen, men de får jeg ikke ennå. Mamma må kjøpe de først og sende de til meg, så det kan ta t-i-d! Men har i hvertfall gjort unna det verste, nemlig sying og klipping. Alltid like nervepirrende!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle veldig gjerne hatt et bilde av deg (mitt store forbilde som får alt ferdig)

i fin gullramme på min vegg. Du er et unikum! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk for komplimentet, men jeg er ikke særlig fotogen :fnise: Og en liten hemmelighet; jeg har et prosjekt som jeg begynte på for 6 mnd siden, som bare ligger i håndarbeidskurven. Er bare en babypose, og jeg har bare halvparten igjen, men har hatt mange andre morsomme prosjekt som fristet mer :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du er meget fotogen! :opplyser:

...og synet mitt er ikke helt som det burde ha vært i dag,

så jeg klarte ikke å lese det med liten skrift der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert an på øyet som ser, om jeg er fotogen eller ikke. 1 av 100 bilder av meg kan ende opp med å være fint. Tror trikset er at jeg ikke må se kameraet, eller vite at jeg blir tatt bilde av :fnise:

Og det med liten skrift; Og en liten hemmelighet; jeg har et prosjekt som jeg begynte på for 6 mnd siden, som bare ligger i håndarbeidskurven. Er bare en babypose, og jeg har bare halvparten igjen, men har hatt mange andre morsomme prosjekt som fristet mer :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig sant. :jepp:

Man er snill og raus med andre, men sin egen verste kritiker. Alt med måte sier nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du helt rett i!

Bare de siste 2 årene har jeg prøvd å venne meg selv til å ta i mot komplimenter. Jeg vet jo at jeg er flink i noe, og at jeg ikke ser så værst ut, allikevel sliter jeg ofte med å se meg selv i speilet. Nå har jeg hengt opp lapper på speilet med positive ting om meg selv, og det hjelper faktisk på :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også skal ha sånne lapper i speilet. "I dag skal du være snill, Petter...".

Men det er sant, er mange pene mennesker som ser på seg selv som ikke så pen i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...