Gå til innhold

Frihetens strikkekurv

Libertas

Anbefalte innlegg

Satt her og var litt trist fordi vi ikke har råd til juletre. SÅ kom idéen; hvorfor ikke lage eget juletre? Og det gjorde jeg, gikk ut og hentet kvister, surret sammen med garn, lagde en stjerne- og vips så har vi juletreet på veggen i år! I morgen skal jeg kjøpe juletrepynt! :danse:

Skal legge ut et bilde når treet er ferdig pynta :) Av og til blir jeg litt overrasket over hvor kreativ jeg er!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Annonse

Nå må jeg gjøre en innsats for å få denne boka over i februar. ;) Hvordan går det med prosjektene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :) Ble ferdig med alle julegavene 4.februar. Så nå er jeg begynt på sokker til samboer og en genser til meg. Er så deilig å være ferdig med det som måtte bli ferdig!

Så er jeg og moren til en venninne begynt på et prosjekt, det er litt hysj hysj ennå så jeg kan nok ikke si hva det dreier seg om, annet enn at jeg bør sette i gang snarest :)

Hvordan står det til med deg da Hoppe? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, det står rimelig greit til her. Jeg har søkt havn i poser med garn denne vinteren.

Holder riktig nok på med en genser til meg selv, men jeg rett og slett trives med

å sitte i en haug med garn. Det blir så hjemmekoselig og lunt av det

...og jeg kjenner meg kreativ bare ved å se på nøstene og fargene. :)

Ok. *Prosjekt hemmelig* høres gøy ut. Hvis jeg venter lenge nok og tålmodig nok,

kan det kanskje hende at hemmeligheten en gang fortelles. Jeg får evnt. vente i spenning

og ønske deg lykke til med det, uansett hva det nå blir. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, følelsen av å sitte i en garnhaug! Prøvde selv å rydde litt i garnet mitt i går, men mesteparten havnet i sofaen likevel :fnise: Hvilken genser strikker du? :)

Gleder meg til å dele "Prosjekt hemmelig" med deg, men først må ting rundt prosjektet fikses litt opp i og prøves ut :) Men jeg tror ikke du må vente så altfor lenge :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en tålmodig sjel. :)

Jeg lager aldri noe som er laget fra før og mekker mine egne oppskrifter ettersom jeg strikker i vei.

Dette blir en dypgrønn genser av det enkle slaget. Litt perlemønster foran og på armene.

Tror den blir bra jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stilig! Tror også den blir bra, du er så kreativ! :laugh:

Her holder jeg på med en islandsk jakke, er ikke helt der ennå at jeg tør strikke gensere uten oppskrift :fnise: Men sokker designer jeg litt selv. Samboer ønsket sokker som matcher jakken jeg strikket til han, så her blir det BMW sokker :danse:

Må hive meg litt rundt i vasking nå, setter på litt musikk så går det fortere. Så skal jeg prøve meg på knekkebrød!

Endret av Libertas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag videre, du supereffektive damen! Jeg har sett knekkebrødlaging på tv og de ser ut til å være veldig gode. :jepp:

Oppdater etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme :)
Hjemmelagde knekkebrød er fantastiske, og jeg skal oppdatere etter hvert! Lover!

Må løpe en snartur opp til kommunehuset og levere politiattest (nei, jeg er ikke kriminell, skal bare begynne å jobbe som vikar i barnehage :fnise: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 1; Røren er laget, og nå venter jeg bare på at ovnen skal bli varm.

Dagens oppdagelse: Hirsemel lukter babygrøt, så babygrøt må være laget med hirse!

Dagens ønske: Stor komfyr!

Nå går første brett inn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering 2: Andre brett snart ferdig i ovnen. I mellomtiden har jeg fått tid til å støvsuge.

Dagens "note to remember": Litt mindre salt neste gang jeg lager knekkebrød!

Smakebiten jeg tok kjentes veldig god og sprø ut, tynne knekkebrød. God smak, kanskje ørlite mye salt, men jeg er forelsket så da er jeg unnskyldt. I følge gammel norsk overtro så er mye salt et tydelig tegn på at man er forelsket. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn "flakete", bruker Maldonsalt. Er ikke så kraftig saltsmak på den, og den smelter fort på tungen og forsvinner. Kjennes litt kald ut når man får det i munnen, så gir på en måte en frisk smak på hele verket :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...