Gå til innhold

Frihetens strikkekurv

Libertas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke julete av meg i det hele tatt, så her skal ingenting gjøres. Lucky me....syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass ja, ja du er heldig! :)

Av og til skulle jeg ønske at jeg heller ikke var så julete av meg, ikke at jeg er så ekstremt julete, men jeg får den store gleden av å gi gaver. Er det jeg liker best med julen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en hver får velge det h*n aller helst vil og er fornøyd med det, er det hovedsaken for min del.

Jeg er bare så lei av "tvangs-feiring" med voldsomt forbruk og sløsing, så jeg bestemte meg for å hoppe av karusellen.

Det passer ypperlig for meg. Resten får gjerne feire og kose seg som de vil. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så fint med å være eget individ, ingen som kan påtvinge noen noe som helst :)

Og jeg ser den, det blir mye sløsing og voldsomt forbruk, er vel kanskje derfor jeg lager praktiske julegaver istedet for å kjøpe masse dall som ikke blir brukt uansett :fnise:

Er så fint at man kan velge selv om man vil være en del av hysteriet eller ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg får rett og slett vondt av å tenke på at veldig mye av det koster halv pris noen dager senere. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, butikkene vet å utnytte de stakkarne som handler som gal i jula. Det ser man på alle butikker egentlig, matbutikker, klesbutikker, lekebutikker osv. Det er veldig synd at de skal utnytte høytider til å tjene inn mer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( ...og det er synd med alle dem som ikke har så mye penger å bruke til det mest nødvendige...de blir stående på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i høytider man ser "klasse"skille. De som har mye penger, skryter av hvor mye penger de har brukt på julegaver til samboer og familie. Og de med dårligere råd føler seg mindre vellykket.

Jeg har selv aldri hatt god råd i jula, og der kom ideen med å lage julegaver selv. Nå går jeg og skryter av hvor lite penger jeg har brukt på gavene :fnise:

Men det virker for mange at det er prislappen som sier noe om hvor glad man er i noen. "Åja, har du bare kjøpt gave til samboeren din for 500,-? Jeg har brukt 6000,- slik at h*n vet at jeg elsker h*n" :jolie:

Er det slik i dag at det er penger som sier noe om hvor glad man er i folk? Er ikke det gjennom handling og ord at man viser vedkommende at man er glad i de? Jeg vet ikke med andre, kan kun svare for meg selv. Svaret mitt der er at jeg driter i om gaven kostet 5000,- eller et kort. For min del trenger jeg ikke gaver, så lenge jeg vet at du er glad i meg, så trenger jeg virkelig ikke noe mer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Ble ferdig med en til julegave natt til søndag. Satt og tenkte for meg selv "jeg er 23 år gammel, det er natt til søndag, og eneste festen jeg er på er trådfesting" :fnise:

Nå er det bare 4 gaver igjen å lage, 2 av disse er jeg igang med. Men har sagt ifra til de jeg ikke er ferdig med, så de vet de får i januar :)

Alt er vasket og klart, bare oppvasken og støvsuging i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er utholdende som få. :jepp:

...men den festingen der er ufarlig i alle fall. Du gjør ingenting (tror jeg) som du angrer på dagen etter da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, akkurat det jeg også tenkte. Man våkner i veldig god form dagen derpå, og man angrer virkelig ikke dagen derpå. :danse:

God jul :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...