Gå til innhold

Han ombestemte seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dette hadde vært meg så hadde jeg gått fra mannen og heller brukt donor.

Fyren har jo lurt deg... Han vet jo at du har ønsket deg barn men vil vente og vente...til det er for sent... Er jo greit nok for han, han har jo barn...

Fy for en dritt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS har da ikke bedt andre ta ansvar for hennes liv? Hun føler seg sviktet av det som skal være hennes livspartner som ikke er villig til å strekke seg litt for et av hennes mest inderlige ønsker. Man har da virkelig rett til å føle skuffelse og svik når en man har vært gift med i 15 år ikke stiller opp slik han har sagt han skal om noe som er så viktig.

Når det kommer til noe så viktig som barn må man få lov til å ombestemme seg, selv om ikke intensjonen var å lure henne.

Anonymous poster hash: d8998...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som kan ta ansvar for ditt barneønske er deg selv.

Ja, det var dumt han utsatte det så lenge som han gjorde, men du hadde da muligheten til å finne deg en ny mann for mange år siden. Du valgte å vente til du er nesten førti med å sette ultimatum, det må du ta på egen kappe.

Anonymous poster hash: d8998...a9b

Synes det er dumt å fremstille det slik, for alle gjør feil. Det er veldig lett å se seg blind, i visse situasjoner. Jeg mener at denne mannen har sviktet henne. Følte meg sviktet selv da min eks sa nei til prøverrør, men det var snakk om barn nummer tre, og det er en annen sak... Vi hadde jo to sammen.

Jeg hadde ikke klart å leve med den mannen som sviktet meg med å ikke ville gi meg et barn.... Aldri.. Men det er vanskelig nå og finne en mann som vil ha barn, eneste er at trådstarter kan gå til stork i danmark, der enslige kan få hjelp til å få barn via prøverør med sæddonor. Jeg ville gjort dette hvis jeg var singel , uten barn, og hadde penger til dette.

.

Anonymous poster hash: aef24...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er egoistisk av han. Han har barn og burde forstått hvor viktig det var for deg, trådstarter å få barn. Føler med deg. Trøst deg med at det er ikke bare bare å ha barn... Det er tøfft også. Jeg har to , og jeg føler det er tøfft for jeg er så utrolig redd for de..... blir lett stresset,... så å få barn innebærer bekymringer osv,... Men.... det er dårlig gjort av han å ta fra deg ditt ønske!!!!!



Anonymous poster hash: aef24...a40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gå å bli gravid, men ikke nevne noe til mannen om hvordan?

Fortsett å ha sex med ham som vanlig, og når du er bekreftet gravid kan du gratulere ham med barn på vei. Han trenger ikke få vite noe om at det er brukt donor.



Anonymous poster hash: f7023...f0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde han vært ærlig og sagt det rett ut.

Anonymous poster hash: e66cc...c5d

Det er da det han gjør nå? IVF er heftige greier, så jeg skjønner godt at han ikke vil det, kanskje føltes det greit så lenge det var en teoretisk mulighet i fremtiden, men nå når det ble reellt innser han hva det innebærer.

Anonymous poster hash: 160bd...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Først av alt er det en menneskerett til å ombestemme seg. MEN, det er også en plikt i et forhold å være ærlig. For meg virker det som om mannen din unngår å få flere barn og tør ikke si det. Får en følelse av at han har holdt igjen å få barn sammen med deg og tilslutt gitt etter for noe han selv ikke ønsker. Og nå etter testene ser han at det faktisk kan skje ting så ombestemte han seg med en dårlig unnskyldning om dere kan prøve uten prevensjon( for å minske sjansene?)

Får et inntrykk av at denne mannen ikke er helt ærlig med seg selv og deg. Det er greit at han kanskje ikke ønsker barn likevel, det er ikke greit at han ikke er ærlig om det.

Snakk sammen og kom til bunns i dette?

(Har ikke lest hele tråden, svarer på hovedinnlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da det han gjør nå? IVF er heftige greier, så jeg skjønner godt at han ikke vil det, kanskje føltes det greit så lenge det var en teoretisk mulighet i fremtiden, men nå når det ble reellt innser han hva det innebærer. Anonymous poster hash: 160bd...af0

Nei, man tar ikke alle testene som teoretisk mulighet.

Menneske og avkom er spesielt, de har startet dette sammen og han sier plutselig nei. Han vil ikke ha flere barn.

Anonymous poster hash: cadf0...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til noe så viktig som barn må man få lov til å ombestemme seg, selv om ikke intensjonen var å lure henne.

Anonymous poster hash: d8998...a9b

Tror ikke dette handler om å ombestemme seg.Hvis man etter årevis med utsettelse er så vaklende som denne mannen,er nok ikke barneønsket hans så stort i utgangspunktet.Dette har han trolig følt lenge,og han burde vært ærlig nok til å si rett ut til ts istedenfor å skape kunstige forhåpninger om noe så viktig.

Om det er en ting menn bør være ærlig om,så er det akkurat dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dumt å fremstille det slik, for alle gjør feil. Det er veldig lett å se seg blind, i visse situasjoner. Jeg mener at denne mannen har sviktet henne. Følte meg sviktet selv da min eks sa nei til prøverrør, men det var snakk om barn nummer tre, og det er en annen sak... Vi hadde jo to sammen.

Jeg hadde ikke klart å leve med den mannen som sviktet meg med å ikke ville gi meg et barn.... Aldri.. Men det er vanskelig nå og finne en mann som vil ha barn, eneste er at trådstarter kan gå til stork i danmark, der enslige kan få hjelp til å få barn via prøverør med sæddonor. Jeg ville gjort dette hvis jeg var singel , uten barn, og hadde penger til dette.

.

Anonymous poster hash: aef24...a40

Jeg synes dette er egoistisk av han. Han har barn og burde forstått hvor viktig det var for deg, trådstarter å få barn. Føler med deg. Trøst deg med at det er ikke bare bare å ha barn... Det er tøfft også. Jeg har to , og jeg føler det er tøfft for jeg er så utrolig redd for de..... blir lett stresset,... så å få barn innebærer bekymringer osv,... Men.... det er dårlig gjort av han å ta fra deg ditt ønske!!!!!

Anonymous poster hash: aef24...a40

Barn er ikke noe du gir til noen i gave. Det er noe som skal være ønsket av begge parter. Det er ikke en hamster de får seg som bare lever noen få år.

Så nå må TS ta et standpunkt, hva er viktigst? Sjansen om at hun kanskje får barn en dag (er ikke garantert hun får det til uten han heller), eller mannen hun er gift med?

Anonymous poster hash: d8998...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette handler om å ombestemme seg.Hvis man etter årevis med utsettelse er så vaklende som denne mannen,er nok ikke barneønsket hans så stort i utgangspunktet.Dette har han trolig følt lenge,og han burde vært ærlig nok til å si rett ut til ts istedenfor å skape kunstige forhåpninger om noe så viktig.

Om det er en ting menn bør være ærlig om,så er det akkurat dette.

Når har utsatt det så lenge som han har, så burde hun jo enset at han ikke var så veldig gira på flere barn i utgangspunktet. Men hun valgte å stole blindt på han, som er romantisk i seg selv sikkert, men ikke særlig praktisk.

Anonymous poster hash: d8998...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader for et svik !!! Det er så dårlig gjort at det fins ikke ord. Derfor er det best å leve uten menn. Er litt i samme situasjon selv. Han har tre barn, nå skal vi til med prøver og han virker livredd for at det skal gå an å gjøre noe. Senest i går sa han, Jeg er ferdig med barn jeg ! :( megatosk. Jeg klarer ialefall ikke leve med å oppda hans x konesbarn, mens jeg selv skal leve uten fordi han er ferdig ! Føler at han hører til et annet sted. i alle fall ikke sammen md han. Skal ivertfall aldri finne en med barn igjen.



Anonymous poster hash: 0a2bd...643
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har utsatt det så lenge som han har, så burde hun jo enset at han ikke var så veldig gira på flere barn i utgangspunktet. Men hun valgte å stole blindt på han, som er romantisk i seg selv sikkert, men ikke særlig praktisk. Anonymous poster hash: d8998...a9b

Han har jo sagt at de kunne fa barn sammen, og hun stolte pa ham. Hadde han ikke sagt det hadde det vart en annen situasjon.

Anonymous poster hash: cadf0...a00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har utsatt det så lenge som han har, så burde hun jo enset at han ikke var så veldig gira på flere barn i utgangspunktet. Men hun valgte å stole blindt på han, som er romantisk i seg selv sikkert, men ikke særlig praktisk.

Anonymous poster hash: d8998...a9b

De fleste stoler vel på den de er gift med..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste stoler vel på den de er gift med..?

Aldri stol blindt på noen, ta ansvar for deg selv og dine ønsker.

Anonymous poster hash: d8998...a9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da det han gjør nå? IVF er heftige greier, så jeg skjønner godt at han ikke vil det, kanskje føltes det greit så lenge det var en teoretisk mulighet i fremtiden, men nå når det ble reellt innser han hva det innebærer.

Anonymous poster hash: 160bd...af0

IVF er ikke spesielt heftig for mannen. Det eneste han trenger å gjøre, er å stille med sædprøve. Alt annet er det kvinnen som gjennomgår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, du har min fulle medfølelse TS! Jeg ville også følt meg sveket.

Det er helt legitimt å ikke ønske seg barn hvis man er ærlig om det, men jeg får følelsen av at din mann har visst hele tiden at han ikke ville, men lurt deg til å tro at det skulle skje en gang i fremtiden slik at du skulle bli værende hos ham. Ergo, ganske egoistisk. Det at han ikke har vært åpen med deg beviser jo egentlig at han skjønner hvor viktig dette er for deg, iom at han antagelig skjønner at det ville vært spikern i kista for forholdet å si nei til barn.

Kan jeg spørre deg TS; hva tror du skjer om du stiller et ultimatum tilbake? Altså IVF, eller så er det slutt. Tror du han vil gå med på det, eller er det så viktig for ham at han vil ofre forholdet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF er ikke spesielt heftig for mannen. Det eneste han trenger å gjøre, er å stille med sædprøve. Alt annet er det kvinnen som gjennomgår.

Indirekte kan det gå ut over mannen også, mvh kvinne som kan bli ganske hormonell bare av de vanlige biologiske svingningene ;-)

Men det er ingen unnskyldning for å unndra seg fra det som har vært en avtale over 15 år, og hvor ts sannsynlig har bidratt ifht hans barn fra før i tillegg.

Med alder nærmere 40 år og ikke oppnådd spontan graviditet på 1.5 år haster det å få behandling. Jeg ville gått i tenkeboksen og vurdert om donor og aleneforeldertilværelse er et reelt alternativ, og hvis det er det, ville jeg satt kniven på strupen på mannen og bedt ham velge. Hvis det ikke er et alternativ, er det kanskje ikke så realistisk å finne ny mann fort nok til å danne familie. Da har du tid på deg til å finne ut om du vil gå videre med mannen uansett, eller om du vil ha det bedre uten.

En tenker jo sitt, når han har utsatt det i 15 år, og så setter seg på bakbena når fristen er i ferd med å gå ut. Har han virkelig gjort det med vilje, hadde det vært kroken på døra for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indirekte kan det gå ut over mannen også, mvh kvinne som kan bli ganske hormonell bare av de vanlige biologiske svingningene ;-)

Men det er ingen unnskyldning for å unndra seg fra det som har vært en avtale over 15 år, og hvor ts sannsynlig har bidratt ifht hans barn fra før i tillegg.

Med alder nærmere 40 år og ikke oppnådd spontan graviditet på 1.5 år haster det å få behandling. Jeg ville gått i tenkeboksen og vurdert om donor og aleneforeldertilværelse er et reelt alternativ, og hvis det er det, ville jeg satt kniven på strupen på mannen og bedt ham velge. Hvis det ikke er et alternativ, er det kanskje ikke så realistisk å finne ny mann fort nok til å danne familie. Da har du tid på deg til å finne ut om du vil gå videre med mannen uansett, eller om du vil ha det bedre uten.

En tenker jo sitt, når han har utsatt det i 15 år, og så setter seg på bakbena når fristen er i ferd med å gå ut. Har han virkelig gjort det med vilje, hadde det vært kroken på døra for meg.

Selvfølgelig, men ærlig talt synes jeg ikke det kan kalles "heftig" for mannen, og det er i hvert fall ikke noen unnskyldning til å ikke ville prøve IVF. Mange får ikke bivirkninger i det hele tatt, inkludert meg. Jeg var helt som vanlig og oppførte meg ikke hormonelt i det hele tatt.

Ellers helt enig med deg i resten av innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg i dine sko her, så hadde jeg nok revurdert hele ekteskapet. Og faktisk sjekket ut mulighet for donorsæd.

Dette ville jeg nok også gjort..

Er donorsæd aktuelt for deg TS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...