Gå til innhold

Snus og graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er provoserende med folk som nyter røyk/snus/alkohol mens de ikke bruker noen form for prevensjon og det er mulighet for en graviditet...

Anonymous poster hash: b9b72...abd

Provoserende? Ikke for min del.

Tåpelig? Ja...

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har såklart helt rett :) Jeg er såpass dum at jeg begynte igjen når første barn var 10 måneder. Da ville han ikke amme mer og jeg gikk rett tilbake til gamle synder... Superteit, I know! Da hadde jeg vært snusfri i 9 + 10 måneder!

Og nå er jeg altså der igjen... Håpet er at jeg IKKE begynner igjen! Slutte er ikke noe problem for min del når svangerskap er årsaken :) Skal imidlertid prøve og ikke være så TEIT denne gangen å begynne igjen etterpå :)

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Jeg syns ikke du er dum! Jeg har aldri snust/røykt, så vet ikke hvor sterk den trangen kan bli! Ønsker deg bare lykke til uansett! Og ha tro på deg selv, så skal du se det går bra! :)

Anonymous poster hash: 824c8...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuste onico de første ukene da jeg var gravid, men den smaker jo tre så jeg synes den ble så ekkel at jeg kuttet den fort ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Det kan så være, men hvorfor ta sjangsen? Greier man ikke å ofte såpass for barnet sitt, så sier jo det egentlig nok…

Anonymous poster hash: f45e8...de9

Slutte å spise sukker også da? Dette her kaller jeg hysteri på høyt nivå. Har dere noen gang hørt om ett barn som har tatt skade pga. moren har snuset nikotinfri snus??

Jeg er sykepleier, så har litt peiling. Snus nikotinfri i vei :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok trygg :-) Gikk gjennom akkurat det samme for en måned siden, og kom fram til at det måtte være ok for en periode. Brukte den bare en 1,5 uke, så satte kvalmen (heldigvis?) inn og gjorde meg helt vanvittig dårlig av den. Nå tenker jeg ikke engang på snus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg blir sykt provosert av å lese svarene her! ts: Jeg googla meg opp og ned da jeg ble gravid og fant ingenting om at tobakk og nikotinfri snus er skadelig for barnet på noen som helst slags måte. Det vi derimot må tenke på er at det er sukker i snusen (hvete, kakaofiber osv) som ikke er bra for tennene, og at tannkjøttet tar skade av denne snusen over tid. Det kan utvikle seg kreft der du snuser fordi det blir stadig celledeling pga sår som slimhinnene hele tiden prøver å hele, noe som øker kreftfaren. Men for barnet, IKKE farlig!

Jeg brukte det i en overgangsperiode for min egen del fordi jeg ser dette som en god anledning til å endelig slutte, men for barnet sin del kunne jeg ha snust meg blå av denne snusen uten dårlig samvittighet.

Til deg som skriver at jenter med snus er det kvalmeste du ser:

JAVEL! og so what?! Ikke ALT vi jenter gjør her i verden er for å se pene ut. Jeg trener fordi jeg liker det, selv om jeg ser ut som rødsprengt potet underveis. Jeg går med joggebukse på butikken fordi det er behagelig! Jeg går i bikini selv om jeg er bleik og dvask etter vinteren, fordi det er varmt! Jeg drikker meg full fordi det er gøy, og ikke fordi det er så himla sjarmerende! Slutt å fortell jenter hva jenter kan og ikke kan basert på utseende!!!!!!

alt du skriver... TOMMEL OPP !!!! :):danse:

Anonymous poster hash: 23d4c...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er provoserende med folk som nyter røyk/snus/alkohol mens de ikke bruker noen form for prevensjon og det er mulighet for en graviditet...

Anonymous poster hash: b9b72...abd

uff...... :rolleyes:

Anonymous poster hash: 23d4c...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til annen nikotinfri snus enn onico:

"tobakk & nikotinfri" heter den, mintgrøn boks om du vil ha mintsmak, brun boks om du vil ha vanlig. selges på nett og i tobakksforretninger.

"iceberg" selges i diverse smaker, icemint ,en i lakris og en helt vanlig. Kjøpte den på nærmeste Rema1000.

Tobakk& nikotinfri sin grønne mintboks ble min favoritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utrolig teit spørsmål, men er det ikke nikotinen som gjør deg avhengig? Hvorfor snuse noe uten nikotin, blir ikke det bare å snuse på trass? Eller er det følelsen av å ha noe under leppa man trakter etter? Spør seriøst, og ikke frekt :)

Anonymous poster hash: 824c8...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utrolig teit spørsmål, men er det ikke nikotinen som gjør deg avhengig? Hvorfor snuse noe uten nikotin, blir ikke det bare å snuse på trass? Eller er det følelsen av å ha noe under leppa man trakter etter? Spør seriøst, og ikke frekt :)

Anonymous poster hash: 824c8...998

Joda, er nikotinen man blir avhengig av. Men den følelsen/vanen av å ha noe under leppa er også et "savn" for min del. Derfor jeg nå tar en nikotinfri når jeg får lyst :)

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...