Gå til innhold

Snus og graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ut i helgen at jeg er gravid (snart 4 uker på vei) og sluttet med vanlig snus på flekken. Har ikke rørt en vanlig snus siden lørdag, men merker jeg har lyst å kjøpe en sånn boks med tobakk- og nikotinfri snus, Onico. Er det noe i disse som kan være skadelig? Har alltid trodd at det er nikotinet i snusen som er skadelig, men etter å ha googlet litt ang. Onico så lurer jeg på om det er noe annet i disse som heller ikke er bra. Takker for svar!

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady.In.Heels

Å herregud. Hysteri! Du kan fint snuse nikotinfri snus i svangerskapet :) Det finnes andre ting i dagligvarer som er enda farligere (ikke at nikotinfri snus er farlig men) som f.eks Aspertam, E-stoffer, palmeolje osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Onico selv mener at det er trygt i graviditeten, så får man selv velge om man stoler på produktinformasjonen.

Hva inneholder det som kan potensielt være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Hysteri! Du kan fint snuse nikotinfri snus i svangerskapet :) Det finnes andre ting i dagligvarer som er enda farligere (ikke at nikotinfri snus er farlig men) som f.eks Aspertam, E-stoffer, palmeolje osv.

Den siste forskning viser forøvrig at aspartam ikke er farlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vell.... :)

Spør du meg er det bedre enn å røyke.



Anonymous poster hash: 53471...645
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Hysteri! Du kan fint snuse nikotinfri snus i svangerskapet :) Det finnes andre ting i dagligvarer som er enda farligere (ikke at nikotinfri snus er farlig men) som f.eks Aspertam, E-stoffer, palmeolje osv.

Det kan så være, men hvorfor ta sjangsen? Greier man ikke å ofte såpass for barnet sitt, så sier jo det egentlig nok…

Anonymous poster hash: f45e8...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell.... :) Spør du meg er det bedre enn å røyke. Anonymous poster hash: 53471...645

Spør du meg er det bedre å hverken snuse eller røyke :)

Anonymous poster hash: 824c8...998

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell.... :)

Spør du meg er det bedre enn å røyke.

Anonymous poster hash: 53471...645

Kan jo bare la vær å gjøre noen av delene.. :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg bør holde meg unna både vanlig og nikotinfri snus... Det er jo opplagt! Men jeg lurer altså på om det er noen skadelige stoffer i Onico. Vanlg snus er for meg helt uaktuelt. Som sagt så sluttet jeg på sekundet jeg fikk positiv test. Men har som sagt fortsatt lyst på snus og vurderer derfor å kjøpe en boks Onico, så fremt dette er trygt...



Anonymous poster hash: 6a1cb...46a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, onico er helt og totalt trygt. Det inneholder ikke nikotin, det skadelige og kreftremkallende stoffet vi har i snus og cigarette. Uten nikotin er snusen like farlig som tannkrem.

Endret av Fråde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, onico er helt og totalt trygt. Det inneholder ikke nikotin, det skadelige og kreftremkallende stoffet vi har i snus og cigarette. Uten nikotin er snusen like farlig som tannkrem.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt jenter som snuser er noe av det kvalmeste jeg ser.. Hvem vil gå rundt og se ut som en kanin med avføring ut av munn.



Anonymous poster hash: 963c1...0f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg blir sykt provosert av å lese svarene her! ts: Jeg googla meg opp og ned da jeg ble gravid og fant ingenting om at tobakk og nikotinfri snus er skadelig for barnet på noen som helst slags måte. Det vi derimot må tenke på er at det er sukker i snusen (hvete, kakaofiber osv) som ikke er bra for tennene, og at tannkjøttet tar skade av denne snusen over tid. Det kan utvikle seg kreft der du snuser fordi det blir stadig celledeling pga sår som slimhinnene hele tiden prøver å hele, noe som øker kreftfaren. Men for barnet, IKKE farlig!

Jeg brukte det i en overgangsperiode for min egen del fordi jeg ser dette som en god anledning til å endelig slutte, men for barnet sin del kunne jeg ha snust meg blå av denne snusen uten dårlig samvittighet.

Til deg som skriver at jenter med snus er det kvalmeste du ser:

JAVEL! og so what?! Ikke ALT vi jenter gjør her i verden er for å se pene ut. Jeg trener fordi jeg liker det, selv om jeg ser ut som rødsprengt potet underveis. Jeg går med joggebukse på butikken fordi det er behagelig! Jeg går i bikini selv om jeg er bleik og dvask etter vinteren, fordi det er varmt! Jeg drikker meg full fordi det er gøy, og ikke fordi det er så himla sjarmerende! Slutt å fortell jenter hva jenter kan og ikke kan basert på utseende!!!!!!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg blir sykt provosert av å lese svarene her! ts: Jeg googla meg opp og ned da jeg ble gravid og fant ingenting om at tobakk og nikotinfri snus er skadelig for barnet på noen som helst slags måte. Det vi derimot må tenke på er at det er sukker i snusen (hvete, kakaofiber osv) som ikke er bra for tennene, og at tannkjøttet tar skade av denne snusen over tid. Det kan utvikle seg kreft der du snuser fordi det blir stadig celledeling pga sår som slimhinnene hele tiden prøver å hele, noe som øker kreftfaren. Men for barnet, IKKE farlig!

Jeg brukte det i en overgangsperiode for min egen del fordi jeg ser dette som en god anledning til å endelig slutte, men for barnet sin del kunne jeg ha snust meg blå av denne snusen uten dårlig samvittighet.

Til deg som skriver at jenter med snus er det kvalmeste du ser:

JAVEL! og so what?! Ikke ALT vi jenter gjør her i verden er for å se pene ut. Jeg trener fordi jeg liker det, selv om jeg ser ut som rødsprengt potet underveis. Jeg går med joggebukse på butikken fordi det er behagelig! Jeg går i bikini selv om jeg er bleik og dvask etter vinteren, fordi det er varmt! Jeg drikker meg full fordi det er gøy, og ikke fordi det er så himla sjarmerende! Slutt å fortell jenter hva jenter kan og ikke kan basert på utseende!!!!!!

Takk for svar :)

Jeg orker ikke engang å svare de som skriver at det er stygt, ekkelt osv. Det er IKKE det jeg spør om her :) Og selvfølgelig, tro det eller ei, så vet jeg at det beste er å slutte med alt ;) Men er ærlig og innrømmer at det hadde vært godt med en snus nå. Vanlig er for min del helt uaktuelt. Derfor spør jeg om nikotinfrie alternativer.

Vet du forresten om andre enn Onico? Mener å huske at disse ikke er noe særlig, men mye kan jo ha skjedd siden 2008 da jeg brukte disse sist.

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud jeg blir sykt provosert av å lese svarene her! ts: Jeg googla meg opp og ned da jeg ble gravid og fant ingenting om at tobakk og nikotinfri snus er skadelig for barnet på noen som helst slags måte. Det vi derimot må tenke på er at det er sukker i snusen (hvete, kakaofiber osv) som ikke er bra for tennene, og at tannkjøttet tar skade av denne snusen over tid. Det kan utvikle seg kreft der du snuser fordi det blir stadig celledeling pga sår som slimhinnene hele tiden prøver å hele, noe som øker kreftfaren. Men for barnet, IKKE farlig!

Jeg brukte det i en overgangsperiode for min egen del fordi jeg ser dette som en god anledning til å endelig slutte, men for barnet sin del kunne jeg ha snust meg blå av denne snusen uten dårlig samvittighet.

Til deg som skriver at jenter med snus er det kvalmeste du ser:

JAVEL! og so what?! Ikke ALT vi jenter gjør her i verden er for å se pene ut. Jeg trener fordi jeg liker det, selv om jeg ser ut som rødsprengt potet underveis. Jeg går med joggebukse på butikken fordi det er behagelig! Jeg går i bikini selv om jeg er bleik og dvask etter vinteren, fordi det er varmt! Jeg drikker meg full fordi det er gøy, og ikke fordi det er så himla sjarmerende! Slutt å fortell jenter hva jenter kan og ikke kan basert på utseende!!!!!!

Du må ha et kjedelig liv som blir så sur over noe sånt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt at en graviditet må jo være en ypperlig grunn til å slutte og snuse/røyke. Da får man en naturlig stopp på 9 mnd, og det er jo kanskje lettere å stoppe når man har en slik god grunn.

Hadde sommerjobb som barnepleier på barsel for et par somrer siden, og det jeg reagerte litt på da var når vi måtte passe på den nyfødte fordi mødrene skulle ut å røyke. De hadde jo tross alt holdt seg i ni mnd. Stusset sånn på dette. Hvorfor begynne igjen da liksom.

Sier ikke dette for å være stygg eller dømmende på noen måte altså. Du må jo gjøre som du ønsker. Jeg hadde bare personlig tenkt at en graviditet måtte jo vært en ypperlig måte å slutte å snuse/røyke på :)



Anonymous poster hash: 824c8...998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er provoserende med folk som nyter røyk/snus/alkohol mens de ikke bruker noen form for prevensjon og det er mulighet for en graviditet...



Anonymous poster hash: b9b72...abd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt at en graviditet må jo være en ypperlig grunn til å slutte og snuse/røyke. Da får man en naturlig stopp på 9 mnd, og det er jo kanskje lettere å stoppe når man har en slik god grunn.

Hadde sommerjobb som barnepleier på barsel for et par somrer siden, og det jeg reagerte litt på da var når vi måtte passe på den nyfødte fordi mødrene skulle ut å røyke. De hadde jo tross alt holdt seg i ni mnd. Stusset sånn på dette. Hvorfor begynne igjen da liksom.

Sier ikke dette for å være stygg eller dømmende på noen måte altså. Du må jo gjøre som du ønsker. Jeg hadde bare personlig tenkt at en graviditet måtte jo vært en ypperlig måte å slutte å snuse/røyke på :)

Anonymous poster hash: 824c8...998

Du har såklart helt rett :) Jeg er såpass dum at jeg begynte igjen når første barn var 10 måneder. Da ville han ikke amme mer og jeg gikk rett tilbake til gamle synder... Superteit, I know! Da hadde jeg vært snusfri i 9 + 10 måneder!

Og nå er jeg altså der igjen... Håpet er at jeg IKKE begynner igjen! Slutte er ikke noe problem for min del når svangerskap er årsaken :) Skal imidlertid prøve og ikke være så TEIT denne gangen å begynne igjen etterpå :)

Anonymous poster hash: 6a1cb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...