Gå til innhold

Brie og roastbeef


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mmmm eneste jeg vil ha er roastbeef! Spiser det og koser meg! :) det er vell ok om jeg fryser det først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmm eneste jeg vil ha er roastbeef! Spiser det og koser meg! :) det er vell ok om jeg fryser det først?

Frysing ved minst -18 grader i flere døgn tar knekken på toxopla smose. Listeria overlever frysing, men så lenge du da følger de vanlige "reglene" for vakuumpakket kjøttpålegg (så ferskt som mulig), så ville jeg ment det er greit.

Anonymous poster hash: 3e199...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm eneste jeg vil ha er roastbeef! Spiser det og koser meg! :) det er vell ok om jeg fryser det først?

Nei.

Anonymous poster hash: eb7d8...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Anonymous poster hash: eb7d8...61c

Begrunnelse?

Anonymous poster hash: 3e199...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er begrunnet i svar #23.

Vel nei - det var min begrunnelse til hvorfor hun KAN gjøre det. Hvorfor noen mener "nei" var ikke så tydelig.

Anonymous poster hash: 3e199...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nei - det var min begrunnelse til hvorfor hun KAN gjøre det. Hvorfor noen mener "nei" var ikke så tydelig.

Anonymous poster hash: 3e199...61d

For de som er sånn halvveis oppegående skjønner vel at du ikke er sikret mot Listeria.

Anonymous poster hash: eb7d8...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nei - det var min begrunnelse til hvorfor hun KAN gjøre det. Hvorfor noen mener "nei" var ikke så tydelig.Anonymous poster hash: 3e199...61d

Vel, din mening om saken var ikke det jeg siktet til i svaret ditt. Men faktaen du la frem om at listeria ikke forsvinner ved frysing (noe misscampbell lurte på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er sånn halvveis oppegående skjønner vel at du ikke er sikret mot Listeria.

Anonymous poster hash: eb7d8...61c

Nei, det er du ikke. Men det er du ikke ved vanlig kjøttpålegg heller. Hvis dy derimot følger de forhåndsreglene som er satt for vanlig pålegg i tillegg til frysing, så ser jeg ikke forskjellen. Roastbiff varmebehandles såvidt jeg vet nok under produksjon til å ta knekken på ev. listeria i kjøttet (listeria dør ved lavere temperaturer enn toxoplasmose), dermed er det de samme faktorene som vil kunne føre til bakterievekst.

Anonymous poster hash: 3e199...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...