Gå til innhold

Brie og roastbeef


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er dere helt nazi på å unngå sånt? Roastbeef er vel egentlig ikke helt gjennomstekt og brie er pasteurisert, men de sier man skal unngå myke oster uansett. Er bare så lite spennende utvalg pålegg på jobb hvis jeg MÅ unngå begge disse alltid.

Anonymous poster hash: 81b89...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også var helt nazi. Ta med deg noe pålegg selv da vel? Gulost med godt tilbehør, leverpostei med sprøstekt løk og sylteagurk, avokado, en banan du deler i skiver og har på brødskiva.

Ting trenger ikke bli kjedelig bare fordi du ikke kan spise roastbiff og brie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "nazi" på sånt ja. Som på andre ting som er regnet til høy nok sjanse til å drepe babyen min, til at de advarer mot det.

(Jeg spiser dog roastbeef, siden jeg er toxoimmun)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Er da ikke helt hjernedød heller.



Anonymous poster hash: eb7d8...61c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Jeg glemte meg helt bort tidlig i graviditeten og spiste salami, men ellers fulgte jeg de offisielle rådene og spiste ikke noe jeg ikke skulle.

Jeg var gravid i julen og hadde gledet meg til å spise roastbeef og holdt på å grine når jeg husket at jeg ikke kunne spise det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg var gravid i julen og hadde gledet meg til å spise roastbeef og holdt på å grine når jeg husket at jeg ikke kunne spise det :P

Du kan da spise det, det krever bare at du lager det selv og passer på at kjernetemperaturen overstiger de offiselle rådene fra helsedirektoratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Du kan da spise det, det krever bare at du lager det selv og passer på at kjernetemperaturen overstiger de offiselle rådene fra helsedirektoratet.

Å lage det selv var ikke aktuelt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Men det er noe annet en å ikke kunne spise det.

Hvis jeg skulle ha roastbeef så hadde det blitt sånn man kjøper i skiver i butikken. Det kunne jeg ikke spise, dermed ble jeg lei meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt kan faktisk være ganske rødt selv om det er "godkjent".

Husker ikke om rådet sier 65 grader eller 70 grader i et par minutter, men vi stekte stek å lot den stå til den var 5 grader over anbefalt temp og kjøttet var overraskende rødt. Trodde faktisk ikke godkjent kjøtt kunne være rødt/rosa.

Har faktisk ikke tenkt over at roastbeef er på nei-lista, men har ikke spist det. Nå som jeg er klar over det ville jeg nok ikke spist kjøpt roastbeef.

Endret av lykkelige.meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ikke brie eller roastbeef som gravid, og jeg gleder meg stort til jeg kan sette tennene i en loffeskive dynget ned med roastbeef igjen! Heldigvis er det ikke sååå mange ukene igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser roastbeef på skiven, men passer på at det er godt innfor holdbarhetsdato og spiser kun rett etter pakken er åpnet. Det samme gjelder alt kjøttpålegg dessverre... Alt bør spises godt innenfor holdbarhetsdato og bør ikke ligge lenge åpnet i kjøleskap pga bakterievekst.

Er også veldig glad i røykelaks, og spiser dette på samme måte.

Spekemat og mykoster (+ upasturiserte oster) holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spennende utvalg? Da tar du med deg noe annet pålegg selv da vel, og det er ikke for alltid. Det er for en veldig kort periode av livet ditt, og det er vel ikke verdt å ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser nesten bare spekemat og brie på brødskiva til vanlig, så utvalget for meg har vært ganske begrenset. Det er likevel en selvfølge å holde meg unna de få mnd jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, da er det vel bare å holde seg unna. Skal på en ferietur denne uken hvor de har sinnsykt mange gode spekepølser. Går det an å spise dette hvis den for eksempel har ligget ett døgn i fryseren først, eller må det varmebehandles?

Anonymous poster hash: 81b89...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, da er det vel bare å holde seg unna. Skal på en ferietur denne uken hvor de har sinnsykt mange gode spekepølser. Går det an å spise dette hvis den for eksempel har ligget ett døgn i fryseren først, eller må det varmebehandles?

Anonymous poster hash: 81b89...bc2

Må varmebehandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, da er det vel bare å holde seg unna. Skal på en ferietur denne uken hvor de har sinnsykt mange gode spekepølser. Går det an å spise dette hvis den for eksempel har ligget ett døgn i fryseren først, eller må det varmebehandles?

Anonymous poster hash: 81b89...bc2

Lær deg forskjellen på toxoplasmose og listeria når du er gravid.... Og ikke minst om det er varmebehandlng eller frysing som hjelper.

Anonymous poster hash: eea23...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...