AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #62 Skrevet 18. februar 2014 Olivia Wilhelmine Emil Jonatan Anonymous poster hash: 7fa44...019 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #63 Skrevet 18. februar 2014 Hermine. Søtt, men alt for Harry potter og snobbete vestkantaktig. Og Mille. Det er ennå verre enn Milla
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #64 Skrevet 18. februar 2014 ok kanskje ikke alle, men mange da Veldig mange navn som ikke "forsvinner" i perioder. Anonymous poster hash: 1c6ea...a6f
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #65 Skrevet 18. februar 2014 Veldig mange navn som ikke "forsvinner" i perioder.Anonymous poster hash: 1c6ea...a6f ja og veldig mange forsvinner i perioder også... 1
solan123 Skrevet 18. februar 2014 #66 Skrevet 18. februar 2014 Spenolia Som i fuktighetskremen spenol? 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #67 Skrevet 18. februar 2014 ja og veldig mange forsvinner i perioder også... Jepp. Motenavnene. Men de utgjør jo en liten andel av "navnebanken".Anonymous poster hash: 1c6ea...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #68 Skrevet 18. februar 2014 Annabell Pernille Josefine Aurora Gutter: Sofus Linus Mathias Anonymous poster hash: de625...09c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #69 Skrevet 18. februar 2014 Dimitri, Vladimir, Skade. Anonymous poster hash: be89e...95b
Longgone Skrevet 18. februar 2014 #70 Skrevet 18. februar 2014 Synes Lykke er ganske søtt, men ville aldri brukt det!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #71 Skrevet 18. februar 2014 Her er søte navn jeg IKKE ville brukt Emmeline Pernille Anabell Aurora Josefine Hermine Fredrikke Emily Lotte Lisa Annemor Mia Maja Sofus Linus Leo Theo Theodor Nathaniel Emilian Hampus Lukas Ole/Ola Bosse Felix Amadeus Timian Fabian Anonymous poster hash: de625...09c
Blikkboks Skrevet 18. februar 2014 #72 Skrevet 18. februar 2014 Eg syns Tideman er så søtt! Får ikkje til å bruke det, då. Sikkert litt fordi foreldregenerasjonen berre tenkjer på tidemands tobakk. Og dei på min alder O Tideman frå Sesam Stasjon. Men namnet er kjempesøtt:-) 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #73 Skrevet 18. februar 2014 Det morsomme med disse gamle navnene som går i bølger er jo at de første som finner dem frem igjen blir sett på som gammeldagse og sære. Så begynner flere å få smaken på det, og man er genial som har valgt noe gammelt og originalt. Så skal plutselig de utskjelte "alle" hete det samme, og da er man fantasiløs og nymotens. Anonymous poster hash: 1cb57...00a Forskjellen på Milla og Leander er at det har gått inflasjon i -ander og -ian-navn, og en del av dem er bare påfunn. Dermed fremstår Leander som et tåpelig motenavn a la Chrisander og Carosander. Anonymous poster hash: 91a23...59a 6
Gjest Riskjeks Skrevet 18. februar 2014 #74 Skrevet 18. februar 2014 Folk er veldig historieløse når det gjelder navn. For hundre år siden var det flere hundre som het Milla i Norge. Men så har det vært nesten borte en periode, og da tror folk det er et nytt navn noen har funnet på. Samme kategori som Leander, mange som tror det også er nytt. Anonymous poster hash: 1cb57...00a Nja. Du kan jo søke det opp på SSB, så ser du at det er ca 800 personer som heter det nå, og kurven har gått til himmels siste ti årene, mens før det var den heeelt på bunn og innimellom med avbrudd (dvs at ingen ble kalt det det året). Med tanke på at vi er nesten dobbelt så mange mennesker her i landet nå som da, kan vi nok trygt si at ikke flere hundre het Milla for hundre år siden. Leander har jeg alltid trodd har vært et etternavn...
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #75 Skrevet 18. februar 2014 Dimitri, Vladimir, Skade. Anonymous poster hash: be89e...95b syns du skade er et søtt navn? 2
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #76 Skrevet 18. februar 2014 Her er søte navn jeg IKKE ville brukt Emmeline Pernille Anabell Aurora Josefine Hermine Fredrikke Emily Lotte Lisa Annemor Mia Maja Sofus Linus Leo Theo Theodor Nathaniel Emilian Hampus Lukas Ole/Ola Bosse Felix Amadeus Timian Fabian Anonymous poster hash: de625...09c Annemor trodde jeg bare var et søtt kallenavn på Anne. Ikke noe noen faktisk het. Men jeg vet om et sært navn som faktisk er et navn, men som jeg trodde var et kallenavn og det er Veslemøy. Utrolig snålt. 3
Gjest Riskjeks Skrevet 18. februar 2014 #77 Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes Veslemøy er kjempesøtt! Men vet ikke om jeg ville brukt det, tenk om hun ble ei skikkelig dundre 2
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #78 Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes Veslemøy er kjempesøtt! Men vet ikke om jeg ville brukt det, tenk om hun ble ei skikkelig dundre Jojo søtt er det, men snålt. Og definitivt for søtt til å brukes
Gjest Riskjeks Skrevet 18. februar 2014 #79 Skrevet 18. februar 2014 Jojo søtt er det, men snålt. Og definitivt for søtt til å brukes Passer bra i denne tråden, m.a.o!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #80 Skrevet 19. februar 2014 I dag hørte jeg det søteste, nusseligste navnet jeg noen gang har hørt: Telonius! Jeg har noen slike navn som jeg syntes er absolutt nydelige, men som jeg allikevel ikke har kalt barna mine av forskjellige grunner (bl.a. at de liksom ikke passer til et voksent menneske i mine ører). Her er lista mi over søte, nusselige, skjønne navn jeg innerst inne kunne ønske jeg hadde nok barn til å bruke på : Telonius Darius Hampus Linus Dmitri Har bare et jentenavn Noelle Har dere noen eksempler på slike navn? hampus????? hamp??? hasj??? samma ulla.. Anonymous poster hash: 4f94b...65d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå