AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #41 Skrevet 18. februar 2014 Barna har allerede tre navn hver, så det er flere søte navn til overs: Amadeus Ludvig Sigurd Lotte Bella Lisen Birte Katter skal jo også ha navn, så vi får nok brukt dem etter hvert likevel! Anonymous poster hash: 91a23...59a 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #42 Skrevet 18. februar 2014 Barna har allerede tre navn hver, så det er flere søte navn til overs: Amadeus Ludvig Sigurd Lotte Bella Lisen Birte Katter skal jo også ha navn, så vi får nok brukt dem etter hvert likevel! Anonymous poster hash: 91a23...59a aww ser for meg katten Lotte. Det må være søtt det
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #43 Skrevet 18. februar 2014 Synes Pernille er veldig søtt, men hadde nok ikke kalt barna mine det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #44 Skrevet 18. februar 2014 Jeg hater navn som Mie, Mia, Mille, Milla og liknende fjollenavn. Anonymous poster hash: 0505b...986 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #45 Skrevet 18. februar 2014 Det er et griseharry motenavn. Ingen norsk tradisjon bak det navnet.Anonymous poster hash: 1c6ea...a6f Så konklusjonen din er at navn uten norsk tradisjon er harry? Det må jeg si, for en harry ting å si! Anonymous poster hash: a80cf...02b 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #46 Skrevet 18. februar 2014 Aurora, Lykke, Ea, Emma Jeg syns de er skjønne, men uaktuelle i virkeligheten;) Anonymous poster hash: 8f830...920 Ea? Er det et navn? For meg høres det ut som lyden en liten baby lager når den er i godt humør Anonymous poster hash: a80cf...02b 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #47 Skrevet 18. februar 2014 Så konklusjonen din er at navn uten norsk tradisjon er harry? Det må jeg si, for en harry ting å si! Anonymous poster hash: a80cf...02b Utenlandske navn er harry, fordi slike det oftest er unge mødre og spjåkefolk som gir barna slike navn. Anonymous poster hash: 0505b...986
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #48 Skrevet 18. februar 2014 Utenlandske navn er harry, fordi slike det oftest er unge mødre og spjåkefolk som gir barna slike navn. Anonymous poster hash: 0505b...986 Det trenger ikke nødvendigvis å være harry, nei. Finnes mange norske tradisjonsrike navn som er temmelig harry også. Jeg syns forøvrig det er harry å være så forutinntatt og trangsynt. Anonymous poster hash: a80cf...02b 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #49 Skrevet 18. februar 2014 Min tippoldemor het Milla og var helnorsk. Kall det gjerne et griseharry motenavn, men vi tenker å bruke det simpelthen fordi det er et navn med tradisjoner i familien. Anonymous poster hash: 91a23...59a Folk er veldig historieløse når det gjelder navn. For hundre år siden var det flere hundre som het Milla i Norge. Men så har det vært nesten borte en periode, og da tror folk det er et nytt navn noen har funnet på. Samme kategori som Leander, mange som tror det også er nytt. Anonymous poster hash: 1cb57...00a 3
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #50 Skrevet 18. februar 2014 Folk er veldig historieløse når det gjelder navn. For hundre år siden var det flere hundre som het Milla i Norge. Men så har det vært nesten borte en periode, og da tror folk det er et nytt navn noen har funnet på. Samme kategori som Leander, mange som tror det også er nytt. Anonymous poster hash: 1cb57...00a kanskje navnet Milla var et blodharry motenavn for 100 år siden og 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #51 Skrevet 18. februar 2014 kanskje navnet Milla var et blodharry motenavn for 100 år siden og Det morsomme med disse gamle navnene som går i bølger er jo at de første som finner dem frem igjen blir sett på som gammeldagse og sære. Så begynner flere å få smaken på det, og man er genial som har valgt noe gammelt og originalt. Så skal plutselig de utskjelte "alle" hete det samme, og da er man fantasiløs og nymotens. Anonymous poster hash: 1cb57...00a 4
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #52 Skrevet 18. februar 2014 Det morsomme med disse gamle navnene som går i bølger er jo at de første som finner dem frem igjen blir sett på som gammeldagse og sære. Så begynner flere å få smaken på det, og man er genial som har valgt noe gammelt og originalt. Så skal plutselig de utskjelte "alle" hete det samme, og da er man fantasiløs og nymotens. Anonymous poster hash: 1cb57...00a Jeg tror det er livets gang til alle navn. Og når de blir utskjelte er det til slutt ingen som vil bruke navnet, så er det borte en stund, og så kommer en ny generasjon som plukker det fram igjen, og så starter det på nytt.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #53 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tror det er livets gang til alle navn. Og når de blir utskjelte er det til slutt ingen som vil bruke navnet, så er det borte en stund, og så kommer en ny generasjon som plukker det fram igjen, og så starter det på nytt. Jepp, men det forsterkes nå som vi har topplistene lett tilgjengelig på nett. I år var Filip toppnavnet, noe som overrasket mange. Men som ganske sikkert kom av at folk da valgte fra et stykke ned på lista, samtidig som det ikke skulle være noe for sært. Anonymous poster hash: 1cb57...00a
Rosa Sitron Skrevet 18. februar 2014 #54 Skrevet 18. februar 2014 Jepp, men det forsterkes nå som vi har topplistene lett tilgjengelig på nett. I år var Filip toppnavnet, noe som overrasket mange. Men som ganske sikkert kom av at folk da valgte fra et stykke ned på lista, samtidig som det ikke skulle være noe for sært. Anonymous poster hash: 1cb57...00a Om man ble overasket over Philip har man ikke fulgt med. =)
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #55 Skrevet 18. februar 2014 Jepp, men det forsterkes nå som vi har topplistene lett tilgjengelig på nett. I år var Filip toppnavnet, noe som overrasket mange. Men som ganske sikkert kom av at folk da valgte fra et stykke ned på lista, samtidig som det ikke skulle være noe for sært. Anonymous poster hash: 1cb57...00a jojo Men det må ha vært en grunn til at Milla navnet sluttet å bli brukt en stund
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #57 Skrevet 18. februar 2014 Det er jo ikke slik at alle navn går i bølger. Noe navn er stabilt tilstede i generasjon etter generasjon. "Vanlige" "tradisjonelle" navn. Anonymous poster hash: 1c6ea...a6f
Påfugl Skrevet 18. februar 2014 #58 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Lykke er veldig søtt. Kjenner ei som heter Myrthe, synes det er kjempefint/søtt uten at jeg noen gang ville kalt barnet mitt det selv. Endret 18. februar 2014 av Påfugl
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #60 Skrevet 18. februar 2014 Det er jo ikke slik at alle navn går i bølger. Noe navn er stabilt tilstede i generasjon etter generasjon. "Vanlige" "tradisjonelle" navn.Anonymous poster hash: 1c6ea...a6f ok kanskje ikke alle, men mange da 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå