Gå til innhold

Graviditetstest (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er alltid en svak skyggestrek på graviditetstester der streken skal komme. Det er jo en grunn til at streken kommer akkurat der, og oppbygningen av testen gjør at man kan skimte en svak strek der uansett. Men det betyr ikke at testen er positiv. Om den er positiv ser man streken på en helt annen måte selv om den kan være svak om man tester tidlig.



Anonymous poster hash: 4511a...cc5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det er alltid en svak skyggestrek på graviditetstester der streken skal komme. Det er jo en grunn til at streken kommer akkurat der, og oppbygningen av testen gjør at man kan skimte en svak strek der uansett. Men det betyr ikke at testen er positiv. Om den er positiv ser man streken på en helt annen måte selv om den kan være svak om man tester tidlig.

Anonymous poster hash: 4511a...cc5

Jepp, det skal tross alt være svak farge, ikke bare et mørkere felt (eller hvordan man skal beskrive det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en clearblue i dag som var negativ, men i går så tok jeg den jeg la ut bilde av pluss at jeg tok en eggløsningstest som var positiv, skjønner ikke hvordan to tester på samme dag kan være falsk positive =/ er billigtestene mer følsomme en clearblue eller fikk jeg to teite tester på en og samme dag? frown.gif

Anonymous poster hash: 9ab37...74b

Da er du nok ikke gravid.. Slike skyggestreker kommer ofte om man lar testen ligge mer enn 10-15 minutter, så man kan ofte skimte dem. Men de blir mye mer tydelige når du er gravid :)

Eggløsningstest er jo for å sjekke om det er kommet ett egg og at du er fruktbar, ikke at du har blitt befruktet enda :) Så tviler litt på at den kan påvise falsk positiv :P Mye rare historier ute og går, men det er ytterst sjeldent..

Hvis du sjekker med siste menstruasjon så ser du sånn ca når du har eggløsning og er mest fruktbar. Stemmer det med samleie osv for eksempel? :) Håper det hjelper litt! Men disse testene var nok ikke positive, kan hende det er for tidlig også..

Men en test gjelder ikke etter 5 minutter altså, det står jo på pakken også, og siden du har venta en del timer så ville jeg tro den er negativ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei for streken kom jo ikke med en gang å det var farge, streken er rosa.... svake streker kan man få hvis hcg nivået enda er litt lavt. og tydeligvis er de mye mer sensitive en clearblue så nok derfor den ikke slo ut.

fikk som sagt også en veldig positiv eggløsningstest i går, har fått høre at om den slår ut når du ikke har eggløsning så er du gravid. så jeg kan jo umulig ha fått to tester som er falske.. så fortsetter å teste noen dager til så ser jeg :) det strekker og stikker no så sinnsykt i lysken og magen å lårene at det skal noe til nå for at det skal være noe annet tror jeg. ja jeg skal ha mensen i morra egentlig, så nå får vi se da ;) rimelig sikker på at dere får en overraskelse :)



Anonymous poster hash: 9ab37...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

rimelig sikker på at dere får en overraskelse :)

Anonymous poster hash: 9ab37...74b

Vi? Jeg trodde det var du som forsøkte å bli gravid?

Du spør om vi ser en strek, men tåler ikke at vi ikke ser den? Enten er den så svak at den ikke vises på bilder eller så er bildet dårlig, men vi er flere som faktisk ikke ser den, og det bør du klare å takle (gjerne litt bedre en det virker som du gjør).

Endret av Jørild
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at Clear Blue er mindre sensitiv enn de andre testene, har opplevd selv å ha flere positive vanlige tester og negative Clear Blue ( og ja, jeg var gravid )).

TS vent 2 dager og ta en test på nytt :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke en strek på noen av de bildene du la ut. Men forhåpentligvis så vil det slå ut om en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei for streken kom jo ikke med en gang å det var farge, streken er rosa.... svake streker kan man få hvis hcg nivået enda er litt lavt. og tydeligvis er de mye mer sensitive en clearblue så nok derfor den ikke slo ut.

fikk som sagt også en veldig positiv eggløsningstest i går, har fått høre at om den slår ut når du ikke har eggløsning så er du gravid. så jeg kan jo umulig ha fått to tester som er falske.. så fortsetter å teste noen dager til så ser jeg :) det strekker og stikker no så sinnsykt i lysken og magen å lårene at det skal noe til nå for at det skal være noe annet tror jeg. ja jeg skal ha mensen i morra egentlig, så nå får vi se da ;) rimelig sikker på at dere får en overraskelse :)

Anonymous poster hash: 9ab37...74b

Aaah, testene er jo ikke helt sikre før første dagen du skulle hatt menstruasjon/dagen før :) Men testene er igrunn ikke positive her enda i og med det har gått så lang tid før det såvidt kom en strek.

Test igjen om noen dager du! :) Lykke til og oppdater oss da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut bilde av eggeløsnings stripsen? Eller er det den som er i HI?

For skal ikke streken være mye sterkere enn kontroll streken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skimter litt rosa i den streken på bilde 1. Ta en ny billigtest? Du skal hvertfall få sterkere strek om du er gravid. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp skal ta flere, får flere billigtester i posten i morra så får se da:) skal oppdatere dere:)



Anonymous poster hash: 9ab37...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut bilde av eggeløsnings stripsen? Eller er det den som er i HI?

For skal ikke streken være mye sterkere enn kontroll streken?

streken skal være like sterk eller sterkere som kontroll streken, å det er den :) skal legge ut bilde

Anonymous poster hash: 9ab37...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm nå finner jeg ikke den jeg trykker på for å laste opp et bilde...?



Anonymous poster hash: 9ab37...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En slik skyggestrek er ikke uvanlig på billigstrimler som har ligget og tørket, jeg opplever det på en av to tester jeg tar.

Det er riktig at eggløsningstester slår ut ved graviditet da en eggløsningstest ikke ser forskjell på LH og HCG. Men disse vil bli positive etter en graviditetstest da man alltid har et nivå av LH i kroppen, og nivået av HCG så tidlig i svangerskapet ikke er høyt nok til å gi en positiv eggløsningstest.

Det kan også være at CBen har mindre sensitivitet, billigstrimler ligger normalt noe lavere og vil slå ut på nivåer under 20. Men når du tester dagen før ventet mens og får negativ CB ser det ikke veldig lyst ut.

Alt i alt - umulig å tru noe som helst ut fra testene du har tatt / lagt ut. Og enda en reminder til alle om at man sparer penger, tid og frustrasjon på å vente til uteblitt mens før man tester ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan godt hende du har rett ja.

men jeg vet også at det er MANGE som har fått negativ clearblue dagen før mensen skulle komme og til å med samme dagen men så har den vært positiv noen dager etterpå..kommer ann på om du har sen stigning på hcg. så det skjer faktisk ofte det. men nå tar jeg å tester på nytt om et par dager så ser jeg da, enkelt å greit :)



Anonymous poster hash: 9ab37...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...