Gå til innhold

Føler meg trist :/ mistet den lille spiren..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går havnet jeg på sykehuset pga blødning og smerter. Var 8 uker på vei. Jeg var på ul i forrige uke og fikk se en liten med bankende hjerte. Dagen etter ul begynte det å komme blod. På sykehuset tok de ul og fikk da se at hjertet hadde sluttet å slå :(

fikk piller som skulle fullføre aborten så dagen i dag har vært slitsom :/

Jeg er så lei meg..

Graviditeten var ikke helt planlagt, men jeg og kjæresten ble utrolig knyttet til den lille og har veldig lyst til å prøve på nytt.

Kan vi starte prøvingen med en gang etter at jeg har sluttet å blø?

Anonymous poster hash: 8603c...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går havnet jeg på sykehuset pga blødning og smerter. Var 8 uker på vei. Jeg var på ul i forrige uke og fikk se en liten med bankende hjerte. Dagen etter ul begynte det å komme blod. På sykehuset tok de ul og fikk da se at hjertet hadde sluttet å slå :(

fikk piller som skulle fullføre aborten så dagen i dag har vært slitsom :/

Jeg er så lei meg..

Graviditeten var ikke helt planlagt, men jeg og kjæresten ble utrolig knyttet til den lille og har veldig lyst til å prøve på nytt.

Kan vi starte prøvingen med en gang etter at jeg har sluttet å blø?

Anonymous poster hash: 8603c...187

Vil først bare gi deg en god klem :klem:

Du bør ha en mensen etter aborten er ferdig og etter det kan dere prøve igjen.

Lykke til og håper spiren sitter nesten gang!

Anonymous poster hash: 3174b...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men veldig vanlig dessverre :hug: Har mistet jeg og.

Nok et bevis på at å ta så tidlig ul ikke har noe for seg, og gjør det vondere når man mister. Du vil sikkert ha tidlig ul neste gang og? Jeg ville ventet til uke 12-13. Lykke til :)

Anonymous poster hash: e99f0...502

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis en del som mister barnet ved tidlig ultralyd.. Har en venninne hvor det samme skjedde, to dager etter tidlig UL så døde den lille :(

Off, det må være skikkelig trist, men dere kan prøve på nytt så fort det er over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Trøst deg med at det er veldig normalt med spontanabort første gangen en blir gravid. Den gode nyheten er at du vet at du kan bli gravid og at neste gang så går det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men veldig vanlig dessverre :hug: Har mistet jeg og.

Nok et bevis på at å ta så tidlig ul ikke har noe for seg, og gjør det vondere når man mister. Du vil sikkert ha tidlig ul neste gang og? Jeg ville ventet til uke 12-13. Lykke til :)

Anonymous poster hash: e99f0...502

Ikke har noe for seg? Veldig mange tar UL så tidlig som TS gjorde nettopp for å vite hvor langt man er på vei. Si hva du vil, men de fleste synes det er viktig å vite hvor i løypa man befinner seg. Jeg har aldri hatt regelmessig mens, og når graviditeten kom uventet, var det helt umulig å si hvor langt vi var på vei. Og det siste TS trenger nå er kritikk fra et menneske som ikke vet noe som helst om hennes liv.

Til TS, stakkars, stakkars deg! Føler virkelig med dere. Håper det går bedre for dere neste gang. :hug:

Anonymous poster hash: 278ab...454

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist :( vet hvordan du har det, har mistet noen ganger jeg og.. :(

Anonymous poster hash: 08f0f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har noe for seg? Veldig mange tar UL så tidlig som TS gjorde nettopp for å vite hvor langt man er på vei. Si hva du vil, men de fleste synes det er viktig å vite hvor i løypa man befinner seg. Jeg har aldri hatt regelmessig mens, og når graviditeten kom uventet, var det helt umulig å si hvor langt vi var på vei. Og det siste TS trenger nå er kritikk fra et menneske som ikke vet noe som helst om hennes liv. Til TS, stakkars, stakkars deg! Føler virkelig med dere. Håper det går bedre for dere neste gang. :hug:Anonymous poster hash: 278ab...454

Vet du hva kritikk er? Det er jo ikke kritikk, men velmenende fra noen som vet hvordan det er. Denne situasjonen. Jeg tenker det samme, har mistet etter ultralyd, og vet derfor at det ikke er noen sikkerhet og venter selv til uke 14 med ultralyd neste gang for litt bedre odds.

Anonymous poster hash: 617a8...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har noe for seg? Veldig mange tar UL så tidlig som TS gjorde nettopp for å vite hvor langt man er på vei. Si hva du vil, men de fleste synes det er viktig å vite hvor i løypa man befinner seg. Jeg har aldri hatt regelmessig mens, og når graviditeten kom uventet, var det helt umulig å si hvor langt vi var på vei. Og det siste TS trenger nå er kritikk fra et menneske som ikke vet noe som helst om hennes liv. Til TS, stakkars, stakkars deg! Føler virkelig med dere. Håper det går bedre for dere neste gang. :hug:Anonymous poster hash: 278ab...454

For å finne ut hvor langt man er på vei blir noe helt annet men veldig mange betaler selv for tidlig ul for å roe seg ned fordi de tenker at da mister de ikke. Da er det lurt å vente.

Selv droppet jeg tidlig ul i det hele tatt, fordi om jeg mistet så vil en ul ikke ha noe å si. Brukte heller de kr på 3D-ul senere. Er veldig glad for at jeg ikke så barnet på ul før jeg mistet, den gangen jeg mistet. Det var vondt nok å miste.

Anonymous poster hash: e99f0...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva kritikk er? Det er jo ikke kritikk, men velmenende fra noen som vet hvordan det er. Denne situasjonen. Jeg tenker det samme, har mistet etter ultralyd, og vet derfor at det ikke er noen sikkerhet og venter selv til uke 14 med ultralyd neste gang for litt bedre odds.

Anonymous poster hash: 617a8...95c

Når du "bruker" situasjonen til TS som bevis på at tidlig UL er tull, så anser jeg det som kritikk. Eller egentlig, jeg anser det som langt værre ting enn kritikk.

Anonymous poster hash: 278ab...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne ut hvor langt man er på vei blir noe helt annet men veldig mange betaler selv for tidlig ul for å roe seg ned fordi de tenker at da mister de ikke. Da er det lurt å vente.

Selv droppet jeg tidlig ul i det hele tatt, fordi om jeg mistet så vil en ul ikke ha noe å si. Brukte heller de kr på 3D-ul senere. Er veldig glad for at jeg ikke så barnet på ul før jeg mistet, den gangen jeg mistet. Det var vondt nok å miste.

Anonymous poster hash: e99f0...502

Det er jeg enig i, men vi vet ingenting om grunnen til at TS tok tidlig UL, derfor mener jeg spørsmålet om hvor vidt det var en dårlig avgjørelse av TS å gjøre det er helt unødvendig midt i en vanskelig tid. TS skrev dette innlegget for å få svar på spørsmål, og for støtte, vil jeg tro. Ikke for å starte en diskusjon om helt andre ting. Om TS tok tidlig UL kun fordi hun hadde lyst så må hun uansett selv få bestemme om det var et godt eller dårlig valg nå. Jeg er helt sikker på at hun kjenner det selv og ikke trenger fremmede på et forum til å fortelle henne det.

Anonymous poster hash: 278ab...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken, dere <3

Jeg fikk tidlig ul for å finne ut hvor langt på vei jeg var.

Dette var ikke første gangen jeg har vært gravid. Jeg har en nydelig sønn på snart 3 år, fra tidligere forhold, som lyser opp hverdagen min.

Kjæresten tok dette veldig tungt, og har heldigvis lyst å prøve igjen :)

Jeg vet at det er vanlig å miste, men det er så tungt å vite at hjertet bare sluttet å slå :( skjønner ikke hvorfor..

Vi er i hvertfall unge og har god tid på oss. Prevensjon kommer ikke til å bli brukt, men vi kommer heller ikke til å stresse. Kommer heller ikke til å drive på med testing i fra IKM osv. Jeg tror det kan være lurt å bare vente lenge med det, da kan det jo hende at jeg er nært 12 uker når jeg finner ut at jeg er gravid, hehe :)

Anonymous poster hash: 8603c...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg velger å svare som anononym nå.

Det er beintøft å miste. Det er utrolig hvor tidlig man gleder seg over den lille spiren og det man har i vente. Har dessverre selv opplevd en beintøff MA, og kjenner godt til sorgen det er ved å miste. En enorm glede ble jo snudd til bunnløs fortvilelse i løpet av noen timer. I vårt tilfelle har vi også fått hjelp med assistert befruktning, og vi vil aldri klare å bli gravide på egenhånd. Dette gjorde det ekstra tøft å takle.

Det er slik at de aller fleste opplever å miste minst en gang i løpet av livet, men ofte skjer det før man oppdager at man er gravid.

Å miste etter å ha sett et bankende hjerte er nok ekstra tøft. Man tror jo da at alt skal gå bra og sjansen for det er jo også stor. Dessverre kan det være skader ved fosteret som gjør at det ikke utvikler seg som det skal, og kroppen ordner da opp ved at utviklingen stopper.

Vi ble anbefalt å vente 2 sykluser før vi kunne prøve igjen, men vet at mange venter bare en. Det viktigste er at kroppen blir ferdig med utstøtingen og at slimhinnen rekker å bygge seg fint opp igjen.

Masse lykke til!



Anonymous poster hash: a2c25...b94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Mistet nå i helgen jeg. Visste ikke engang at jeg var gravid, men var 5 uker på vei. Jeg trodde ikke det ville skje så fort etter 15 år på pillen, men her satt den tydeligvis etter 8 uker. Legen sa at dette var vanlig og at i de fleste tilfeller så var ikke fosteret levedyktig og blir dermed avvist.

Jeg spurte om hva som ville skje etter neste mensen om 2 uker og da sa han at jeg kunne bli gravid igjen med en gang og det var ikke noe stress.

Nå visste ikke jeg om dette da og for meg var det første gang jeg har vært gravid så for meg var det litt gladnyhet at jeg i det hele tatt kan bli gravid. For din del så skjønner jeg det er trist siden du visste om det og allerede hadde startet å glede deg, men du vet at du kan bli gravid og du har allerede et velskapt barn, så neste gang så går det nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å svare som anononym nå.

Det er beintøft å miste. Det er utrolig hvor tidlig man gleder seg over den lille spiren og det man har i vente. Har dessverre selv opplevd en beintøff MA, og kjenner godt til sorgen det er ved å miste. En enorm glede ble jo snudd til bunnløs fortvilelse i løpet av noen timer. I vårt tilfelle har vi også fått hjelp med assistert befruktning, og vi vil aldri klare å bli gravide på egenhånd. Dette gjorde det ekstra tøft å takle.

Det er slik at de aller fleste opplever å miste minst en gang i løpet av livet, men ofte skjer det før man oppdager at man er gravid.

Å miste etter å ha sett et bankende hjerte er nok ekstra tøft. Man tror jo da at alt skal gå bra og sjansen for det er jo også stor. Dessverre kan det være skader ved fosteret som gjør at det ikke utvikler seg som det skal, og kroppen ordner da opp ved at utviklingen stopper.

Vi ble anbefalt å vente 2 sykluser før vi kunne prøve igjen, men vet at mange venter bare en. Det viktigste er at kroppen blir ferdig med utstøtingen og at slimhinnen rekker å bygge seg fint opp igjen.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: a2c25...b94

Tusen takk for at du deler med meg. Hvordan går det med deg nå?

Anonymous poster hash: 8603c...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...