Gå til innhold

Ser ikke forskjell på gutt/jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i en babybutikk, dama som hjalp meg refererte til babyen (jente) og sa "han..hun?..han?". Bare fordi hun ikke går i rosa og har sløyfe i håret.

Er det vanlig at babyer ser like ut? :P jeg vet mange mammaer kler opp gutter i gutteklær og jenter i jenteklær, men hva hvis du hadde på kjønnsnøytrale klær og ikke noe dill, og vogna og vognposen var kjønnsnøytral, tror du din baby kunne gått for å være det motsatte kjønn? ;)

Anonymous poster hash: e30d1...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i en babybutikk, dama som hjalp meg refererte til babyen (jente) og sa "han..hun?..han?". Bare fordi hun ikke går i rosa og har sløyfe i håret.

Er det vanlig at babyer ser like ut? :P jeg vet mange mammaer kler opp gutter i gutteklær og jenter i jenteklær, men hva hvis du hadde på kjønnsnøytrale klær og ikke noe dill, og vogna og vognposen var kjønnsnøytral, tror du din baby kunne gått for å være det motsatte kjønn? ;)

Anonymous poster hash: e30d1...a63

Hvis vogna er kjønnsnøytral, ungen er kledd i gult... Hvordan skal da jeg som et fremmed menneske kunne se om det er en gutt eller jente???? Makan til selvsentrerte mødre altså! Ikke alt dreier seg om babyen din, ikke alle gidder å stå over vogna å "gjette" seg til hvilket kjønn det er.

Anonymous poster hash: 66d82...65d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål egentlig. Hadde det ikke vært for svært keent øyemål kunne fabrikk og tråd vært nok til å lure meg til å tro begge deler. Men nå kjenner jeg min baby så godt at jeg ville kjent igjen kjønn uansett om han hadde teletubbies på seg. Holder nok bare ved å se på fjeset. :)



Anonymous poster hash: f66f2...966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vogna er kjønnsnøytral, ungen er kledd i gult... Hvordan skal da jeg som et fremmed menneske kunne se om det er en gutt eller jente???? Makan til selvsentrerte mødre altså! Ikke alt dreier seg om babyen din, ikke alle gidder å stå over vogna å "gjette" seg til hvilket kjønn det er.Anonymous poster hash: 66d82...65d

Eeehh... Og hva var vitsen med dette svaret? PMS?

Jeg lurte kun på hva andre mødre her inne (ikke deg) tror om at barnet deres kunne bli tatt for å være det motsatte kjønn eller ikke. Noen babyer er mer feminine/maskuline enn andre vil jeg tro.

Anonymous poster hash: e30d1...a63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vogna er kjønnsnøytral, ungen er kledd i gult... Hvordan skal da jeg som et fremmed menneske kunne se om det er en gutt eller jente???? Makan til selvsentrerte mødre altså! Ikke alt dreier seg om babyen din, ikke alle gidder å stå over vogna å "gjette" seg til hvilket kjønn det er.

Anonymous poster hash: 66d82...65d

Jeg ga deg et pluss, men vil bare fortelle at det var et uhell. TS har da ikke klaget eller kjeftet eller noe som helst, hun bare spurte litt for moro skyld om det skjer andre også.

Jeg kunne forøvrig fint tatt feil. Barnsløs mann og synes ofte det er klin umulig å se kjønn på babyer.

Anonymous poster hash: bba6c...873

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at folk kunne trodd mini var en gutt og ikke jente ja, avhengig av bekledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine øyne kan babyer være alt mulig rart - noen ser feminine ut, mens de er gutter, mens andre er mer "nøytrale". Jeg har ikke nubbesjangs med mindre klær/navn avslører kjønn :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby uten tradisjonelle kjønnsskillende klær vil man ikke kunne se om er en gutt eller jente. Babyer er kjønnsnøytrale sånt sett.



Anonymous poster hash: 57f05...79b
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gutte- og jentebabyer kan ofte se veldig like ut. Spesielt om de ikke har hår på hodet.



Anonymous poster hash: 14a42...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Alle barn ser like ut i ansiktet som små. Det er faktisk først når de kommer i puberteten at ansiktstrekkene blir feminine/maskuline. Rent bortsett fra kjønnsorganer, er det bare klesstil, hårfrisyre osv som skiller gutter fra jenter når de er små. Så det er ikke mulig å se om en baby er gutt eller jente med mindre den er naken. Hva er problemet med det? Er det ikke bare å si "babyen" - må man si gutten/jenta?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer overhodet ikke se om babyen er gutt eller jente bare ved å se på babyen, men som regel klarer jeg meg ved å se på klærne på babyen. Men så finnes de jo disse som er så utrolig i mot at man skal kle jentebabyer i typisk "jentefarger" og motsatt, hvordan skal man da klare å skjønne hvilket kjønn babyen er?

Da må hvertfall mødrene tåle at jeg spør hvilket kjønn det er, ellers så vil jeg refere til babyen som "den".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har tatt feil av jenta mi. Hadde på nøytrale klær, unntatt sokker og smekke. Hun hadde rosa smekke, men sokka var blå og hvite. Fikk høre at jeg hadde en fin gutt. :P Er nok fort gjort å ta feil, men jeg ville nå heller spurt om jeg var usikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre ungen har et typisk kjønnsutseende, noe gjerne gutter kan dersom de har en typisk syvende far i huset look, så er det til tider umulig å se forskjell.

Dog fikk jeg spørsmål om Maxi var gutt, med råsa kjole og øredobber, for hun hadde jo kort hår, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!! Man ser vel ikke forskjell på guttebabyer og jentebabyer uansett, vel?! Jeg har iallefall aldri sett en baby som i seg. selv har sett ut som gutt eller jente!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke stygt ment, men de fleste som ikke har unger selv ser ikke forskjell på sånne ting.

Jeg klarer heller ikke se om babyen er jente eller gutt bare ved å se på ansiktet.. De har ikke akkurat mange "trekk" enda når de er ganske små.

De ser ut som babyer, ikke jenter eller gutter :P Jeg pleier heller å spørre om jeg er usikker ellers sier jeg "baby/babyen" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

Jenta mi har blitt kalt "han" da vi var ute, og hun hadde på seg en parkdress med striper i ulike farger. Lua var dog rosa, men det var nok ikke tilstrekkelig kjønnsidentifiserende. ;)
Jeg ser godt at hun kunne gått som gutt hvis hun har kjønnsnøytrale klær, de ser jo uansett ikke veldig jentete eller guttete ut når de er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en babybutikk, dama som hjalp meg refererte til babyen (jente) og sa "han..hun?..han?". Bare fordi hun ikke går i rosa og har sløyfe i håret.

Er det vanlig at babyer ser like ut? :P jeg vet mange mammaer kler opp gutter i gutteklær og jenter i jenteklær, men hva hvis du hadde på kjønnsnøytrale klær og ikke noe dill, og vogna og vognposen var kjønnsnøytral, tror du din baby kunne gått for å være det motsatte kjønn? ;)Anonymous poster hash: e30d1...a63

Babyer ser rimelig like ut. Små ansikter med bollekinn i en vogn. Det er jo nettopp derfor folk har startet kle dem i blått/rosa og andre kjønnsavslørende farger.

Og derfor jeg uten unntak omtaler babyen som " så søt baby" ved første tiltale. Så avsløre mor/far/bestemor/trillepike at ja, han er en søt gutt.e ler jo, hun er en skjønn jente.

Selv bryr jeg meg ikke om folk skulle tro jenta er en gutt. Barn under 1-2 år er først og fremst babyer, ikke jente eller gutt, og det er helt uaktuelt for meg å kle opp egen baby i noe annet enn hvittoner og beige (pga eksponeringen for fargestoffer).

Anonymous poster hash: d25d3...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor det er en problemstilling for noen her at man ikke kan se på fremmede babyer hvilket kjønn han/hun er. Gjør det noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...