Gå til innhold

Kan man ta NIPD test i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ta en såkalt NIPD test i Norge hvis man er gravid som 30 åring?

Eller må man til utlandet? evt hvor?



Anonymous poster hash: bd492...2e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trippelscreening tilbys til de over 38 eller som på annet vis har behov. Ellers utføres vel det generelt ikke andre tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ta en såkalt NIPD test i Norge hvis man er gravid som 30 åring?

Eller må man til utlandet? evt hvor?

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Dersom du må screene ungen din for å se om den er "perfekt" syntes jeg ikke du skulle få noen barn!

Hva med alt som ikke kan oppdages? Som er MYE verre!

Drit i å få barn til du er moden nok til å takle det som måtte komme!

Anonymous poster hash: 7a273...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelscreening tilbys til de over 38 eller som på annet vis har behov. Ellers utføres vel det generelt ikke andre tester.

Vanvittig at man må være 38...

Vet du om testen kan taes i Sverige eller Danmark?

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du må screene ungen din for å se om den er "perfekt" syntes jeg ikke du skulle få noen barn!

Hva med alt som ikke kan oppdages? Som er MYE verre!

Drit i å få barn til du er moden nok til å takle det som måtte komme!

Anonymous poster hash: 7a273...24f

Haha forum troll

Jeg vil ikke ha unge med downs om det kan unngås. Derfor er jeg villig til å dra til utlandet å ta de nødvendige testene

Anonymous poster hash: bd492...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha forum troll

Jeg vil ikke ha unge med downs om det kan unngås. Derfor er jeg villig til å dra til utlandet å ta de nødvendige testene

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Så lenge du er forberedt på at du kan få feil på friske barn ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du er forberedt på at du kan få feil på friske barn ...

Selvfølgelig..

men jeg vil gjerne teste de tingene som lar seg teste.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig..

men jeg vil gjerne teste de tingene som lar seg teste.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Synd man ikke tester de som vurderer mennesker slik som du gjør også! Da ville du nok få avslag...

Anonymous poster hash: 7a273...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd man ikke tester de som vurderer mennesker slik som du gjør også! Da ville du nok få avslag...

Anonymous poster hash: 7a273...24f

jeje... gå og grin et annet sted a!

det er ikke lenge til denne testen også bli lovlig i Norge og de snakker også om å fjerne hele alderskravet...Så da blir det nok stor etterspørsel etter testen

its nothing you can do about it :danse:

Anonymous poster hash: bd492...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeje... gå og grin et annet sted a!

det er ikke lenge til denne testen også bli lovlig i Norge og de snakker også om å fjerne hele alderskravet...Så da blir det nok stor etterspørsel etter testen

its nothing you can do about it :danse:

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Det er ikke noe som tyder på at den blir lovlig i norge på mange år, men du er tydeligvis så umoden at du har godt av å vente med å få barn de årene! Bare bruken av smilys når det gjelder uønskede babyer pga downs sier litt om modenheten din. Og hva gjør du om testen er fin og ungen får retts syndrom?

Anonymous poster hash: 7a273...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som tyder på at den blir lovlig i norge på mange år, men du er tydeligvis så umoden at du har godt av å vente med å få barn de årene! Bare bruken av smilys når det gjelder uønskede babyer pga downs sier litt om modenheten din. Og hva gjør du om testen er fin og ungen får retts syndrom?

Anonymous poster hash: 7a273...24f

Det er mye som tyder på at testen blir lovlig innen noen år, det fortalte ihvertfall min lege meg i forrige uke.

Jeg er gravid i 7 uke.. så jeg drar sannsynligvis til Danmark eller England å tar testen ;). Da har jeg 5 uker på meg før abort grensen går ut.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: En venninne av meg dro til London og tok denne testen. Hun sa det var veldig enkelt å finne et sted å ta testen.

Lykke til :) jeg forstår deg godt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som tyder på at testen blir lovlig innen noen år, det fortalte ihvertfall min lege meg i forrige uke.

Jeg er gravid i 7 uke.. så jeg drar sannsynligvis til Danmark eller England å tar testen ;). Da har jeg 5 uker på meg før abort grensen går ut.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Får håpe de oppdager noe da!

Anonymous poster hash: 7a273...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe de oppdager noe da!

Anonymous poster hash: 7a273...24f

hahaha....de gjør de nok neppe ;) Sannsynligvis får jeg nok et helt friskt og fint barn :)

Håper du får behandling for dine mentale issues, det virkelig ikke som du har det helt lett.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha....de gjør de nok neppe ;) Sannsynligvis får jeg nok et helt friskt og fint barn :)

Håper du får behandling for dine mentale issues, det virkelig ikke som du har det helt lett.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Du snakker om å ha issues? Mens du slenger rundt deg med smileys og snakker om "downs unger" som om de var dårligere mennesker enn alle andre?

Anonymous poster hash: 7a273...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om å ha issues? Mens du slenger rundt deg med smileys og snakker om "downs unger" som om de var dårligere mennesker enn alle andre?

Anonymous poster hash: 7a273...24f

Jeg har ikke noen issues selv om jeg ikke har lyst på downs unge...

Herregud se på Danmark hvor de er mye mer liberale med disse tidlige testene, og det er nesten ingen downs unger som blir født der...hvorfor, Fordi de aller flere vil ikke ha downs unge. Det samme kommer sannsynligvis til å skje i Norge når testen kommer.

Det må være opp til folk om de vil ha disse ungene eller ikke.. Det er ingen som tvinger deg til å ta disse testene. Få så mange downs unger du baaare vil for min del.

Måten du angriper fremmede mennesker på forum, og lemper av deg all mulig dritt, og håper at de får syke barn... ja det gir en klar indikasjon på at du kanskje ikke har det så lett i livet ditt.... Har man behov for å slenge dritt til andre, så har man deg ofte ikke så lett selv.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke noen issues selv om jeg ikke har lyst på downs unge...

Herregud se på Danmark hvor de er mye mer liberale med disse tidlige testene, og det er nesten ingen downs unger som blir født der...hvorfor, Fordi de aller flere vil ikke ha downs unge. Det samme kommer sannsynligvis til å skje i Norge når testen kommer.

Det må være opp til folk om de vil ha disse ungene eller ikke.. Det er ingen som tvinger deg til å ta disse testene. Få så mange downs unger du baaare vil for min del.

Måten du angriper fremmede mennesker på forum, og lemper av deg all mulig dritt, og håper at de får syke barn... ja det gir en klar indikasjon på at du kanskje ikke har det så lett i livet ditt.... Har man behov for å slenge dritt til andre, så har man deg ofte ikke så lett selv.

Anonymous poster hash: bd492...2e1

Så å reagere på at folk kaller barn med downs syndrom for "downs unge" og å reagere på at du skriver " jeg vil ikke ha en downs unge" gjør at JEG ikke har det lett med meg selv og at det er JEG som er ufin!?

Hva med de som stempler en gruppe mennesker og hellervil abortere de enn å elske det barnet man får? DET er et prakteksemplar av en forelder?

Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 7a273...24f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg hørte om noen som tok en slik test i Danmark. Dersom vi skal ha flere barn, skal vi helt klart få utført en slik test - jeg synes det er uhyrlig at man har mulighet til å avdekke sykdom hos barnet uten at det er lovlig å benytte seg av det i Norge.

Anonymous poster hash: 37abb...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg hørte om noen som tok en slik test i Danmark. Dersom vi skal ha flere barn, skal vi helt klart få utført en slik test - jeg synes det er uhyrlig at man har mulighet til å avdekke sykdom hos barnet uten at det er lovlig å benytte seg av det i Norge.

Anonymous poster hash: 37abb...87e

Downs syndrom er ikke en sykdom. De har et ekstra kromosom!

Anonymous poster hash: 7a273...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres ut som noen brødhuer begge to. TS for måten du formulerer deg på, AB 24f for meningene dine og det å ønske at andre skal få syke barn.

Å ønske å vite mest mulig om fosteret man bærer har da ingenting med modenhet å gjøre? Og om du mener det har det AB 24f gjelder det bare de under 38 som ønsker testen utført eller også de over 38 som lovlig får tilbudet av helsevesenet?

Å ønske seg disse testene betyr ikke at man ikke er klar over alt annet som kan gå galt men å minimalisere risikoen. Jeg ser meg f eks over veien før jeg passerer selvom jeg er klar over at det kan komme en fyllekjøre i stor fart og meir meg ned. Man tar de forhåndsregler man kan. Jeg ser ikke hvorfor dette skal være noe annerledes.

Og ang Downs, det er ikke et eget folkeslag. Det er en kromosomfeil! Jeg begriper ikke hvorfor denne kromosomfeilen vernes om som ei hellig ku av så mange. Om Downs kunne kureres hadde du sagt nei til å kuren om det var ditt barn? Stort sett alle andre skader, sykdommer, feil og mangler ved mennesket jobber vi med å finne kurer for, heldigvis, men ønsker man å utrydde Downs så er man uempatisk, umoden og uegnet som foreldre. Forklar meg gjerne hvorfor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...