Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Sniker meg veeeldig stilt og forsiktig inn her jeg :plystre:. Er 11+0 i dag, men føler meg ikke gravid. I det hele tatt. Har vært inne på forumet å lest omtrent siden jeg ble gravid, men ikke skrevet noe selv. Måtte ta en liten forumpause en periode, da det ble litt mye MA/SA osv. prat. Gjorde en allerede nervøs gravid enda mer nervøs :rolleyes:. Uansett så er det kjempekoselig å lese/snakke med andre i samme situasjon! Gratulerer til alle gravide! :gravid:

Velkommen i klubben :gravid: Jeg er 11+0 i dag selv, og kjenner heller ikke noe. Fikk se lyden av et bankende :hjerte: i uke 8, så da må jeg bare stole på at det går bra. Men det er ikke enkelt som du sier. Man leser og hører mye om andre som har SA/MA, og man har også gjerne opplevd det tidligere. Krysser fingrene for deg at spiren holder seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på UL og fikk se og høre et bankende hjerte <3

Føler meg nå ganske trygg på at det skal gå bra denne gangen :)

Gratulerer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben :gravid: Jeg er 11+0 i dag selv, og kjenner heller ikke noe. Fikk se lyden av et bankende :hjerte: i uke 8, så da må jeg bare stole på at det går bra. Men det er ikke enkelt som du sier. Man leser og hører mye om andre som har SA/MA, og man har også gjerne opplevd det tidligere. Krysser fingrene for deg at spiren holder seg fast :)

Takk :blomst:. Ååå, jeg har sååå lyst å høre/se et bankende hjerte!! Har ikke flere kontroller før OUL 11. juni, så har bestilt Angelsound som jeg håååper kommer i posten snart. Sliter med å skjønne at jeg er gravid, så kanskje det kan gjøre det mer virkelig :biggrin:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen..måtte kutte denne tråden noen uker selv, det er vel ganske naturlig å bli nervøs og være nervøs. En kollega sa så fint til meg "velkommen til en ny verden full av frykt for alt som kan gå galt...også etter fødsel" ..hehe...Takk skal du ha sa jeg :fnise:

Koselig at du tør å snike deg inn offesielt også :fnise: Velkommen skal du være :blomst:

Tusen takk :blomst:. Hehe, ja, lett å bli overnervøs :fnise:. Legen sa det så fint til meg da jeg luftet mine tanker; "Husk på at de aller fleste graviditeter går bra!" (var over 8 uker da). Det var deilig å høre på det tidspunktet :biggrin:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:. Ååå, jeg har sååå lyst å høre/se et bankende hjerte!! Har ikke flere kontroller før OUL 11. juni, så har bestilt Angelsound som jeg håååper kommer i posten snart. Sliter med å skjønne at jeg er gravid, så kanskje det kan gjøre det mer virkelig :biggrin:.

Har selv ikke OUL før 15 mai, men klarte å sutre meg til en time hos jordmor i morgen bare for å høre liv. Er 3 uker siden jeg var på UL, så jeg ønsker bare å vite at det fortsatt er liv. Har også bestilt doppler. Jeg overnervøs ? Ikke i det hele tatt .... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv ikke OUL før 15 mai, men klarte å sutre meg til en time hos jordmor i morgen bare for å høre liv. Er 3 uker siden jeg var på UL, så jeg ønsker bare å vite at det fortsatt er liv. Har også bestilt doppler. Jeg overnervøs ? Ikke i det hele tatt .... :fnise:

Hihi, godt å høre at det er flere i det minste! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Er alt bra med dere? :hjerte:

Spira holder seg i magen, så her går ting greit :) Sliter litt med Hyperemesis Gravidarum, men med medisiner som gjør at jeg ikke skal kaste opp går det litt bedre nå. Sliter med å få i meg mat og drikke, men nå klarer jeg i alle fall å holde på det lille jeg får i meg ;) Har heldigvis en god lege som tar godt vare på meg, så nå er jeg sykemeldt ut mai - også håper jeg at forma er bra nok til at jeg kan jobbe igjen da :) Skal også få en ekstra UL straks, og 15 mai skal jeg på min første skikkelige kontroll hos legen :D

Hvordan går det med deg? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spira holder seg i magen, så her går ting greit :) Sliter litt med Hyperemesis Gravidarum, men med medisiner som gjør at jeg ikke skal kaste opp går det litt bedre nå. Sliter med å få i meg mat og drikke, men nå klarer jeg i alle fall å holde på det lille jeg får i meg ;) Har heldigvis en god lege som tar godt vare på meg, så nå er jeg sykemeldt ut mai - også håper jeg at forma er bra nok til at jeg kan jobbe igjen da :) Skal også få en ekstra UL straks, og 15 mai skal jeg på min første skikkelige kontroll hos legen :D

Hvordan går det med deg? :hjerte:

åneeei :( stakkars deg!! bra spira holder seg på plass hvertfall :blomst:

og at du har en god lege som følger deg godt opp :biggrin:

Her går det fremover - 12 uker i morgen, kvalmen er neste borte, provoseres bare av for mye aktivitet og enkelte lukter, hvitløk og løk for eksempel...fyyyssjom :eeeh: Er sykemeldt ut denne uken, så har jeg en uke ferie med mamma, så prøver jeg meg på full jobb igjen. Har tatt permisjon fra ekstrajobben min på treningsstudio. Tenker det holder med 100 % jobb og ruging :fnise:

Masse god bedring, tenk på at det er gode signaler om at ting vokser og gror inni der :hjerte: Sender deg en million positive vibber og energier :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har dere valgt å fortelle det til? Hos oss vet et par veninner, fremtidige besteforeldre, fremtidige onker og tanter og sjefen på jobb. Er i uke 12 på fredag.

Var i går på ny UL og fikk se lille mirakel enda en gang. Har så lyst å fortelle det nå. Planen var opprinnelig å vente til uke 14 for da har jeg en ny UL, men jeg skal i utdrikkningslag neste helg og kommer til å fortelle det rett før da, slik at ikke oppmerksomheten blir dratt bort fra den kommende brud.

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å fortelle det til familie enda, jeg er 6 uker på vei i dag. Svigerforeldrene har sladra hver sin gang da vi venta de to første barna, hhv i uke 5 (!!) og 8. Så de får ikke vite noe denne gangen før det har gått minst 12 uker. Jeg vet ikke helt når jeg skal si det til mine foreldre, da jeg er redd de skal få sjokk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har dere valgt å fortelle det til? Hos oss vet et par veninner, fremtidige besteforeldre, fremtidige onker og tanter og sjefen på jobb. Er i uke 12 på fredag.

Var i går på ny UL og fikk se lille mirakel enda en gang. Har så lyst å fortelle det nå. Planen var opprinnelig å vente til uke 14 for da har jeg en ny UL, men jeg skal i utdrikkningslag neste helg og kommer til å fortelle det rett før da, slik at ikke oppmerksomheten blir dratt bort fra den kommende brud.

Hva med dere andre?

Samme omtrent :-) minus veninner/kompiser. Har bare fortalt kommende besteforeldre + onkler og tanter. Regner med jeg venter et par uker før vi er helt åpne om det. Er 12+0 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Miss Moneypenny og Løvsol :hjerte:

Hvem har dere valgt å fortelle det til? Hos oss vet et par veninner, fremtidige besteforeldre, fremtidige onker og tanter og sjefen på jobb. Er i uke 12 på fredag.

Var i går på ny UL og fikk se lille mirakel enda en gang. Har så lyst å fortelle det nå. Planen var opprinnelig å vente til uke 14 for da har jeg en ny UL, men jeg skal i utdrikkningslag neste helg og kommer til å fortelle det rett før da, slik at ikke oppmerksomheten blir dratt bort fra den kommende brud.

Hva med dere andre?

Her vet alle det, både kjente og ukjente. Men det blir en litt spesiell situasjon her da, siden vi har delt våre erfaringer med prøverør på blogg og instagram :mrgreen: Vi hadde nok ikke sagt det til spesielt mange om det ikke var for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn her, er 6+2 i dag. Føler meg ikke særlig gravid annet en ekstremt ømme pupper, og at bh`en ikke lengre passer.. Hadde mye mensen murringer helt i starten, som har nesten helt gitt seg nå. Tør ikke helt å være superglad enda, har hatt SA før, så håper denne spira sitter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen av dere opplevet at dere blir kvalm av veldig grovt brød?

Jepp! Men jeg blir stort sett kvalm av alt nå :P

Sniker meg forsiktig inn her, er 6+2 i dag. Føler meg ikke særlig gravid annet en ekstremt ømme pupper, og at bh`en ikke lengre passer.. Hadde mye mensen murringer helt i starten, som har nesten helt gitt seg nå. Tør ikke helt å være superglad enda, har hatt SA før, så håper denne spira sitter. :)

Gratulerer så mye :strix: Jeg har også mistet før, 1 SA og 1 EXU, men nå har jeg troa på at det skal gå bra! 10+0 imorgen :rodmer: Ønsker deg mye lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Men jeg blir stort sett kvalm av alt nå :P

Gratulerer så mye :strix: Jeg har også mistet før, 1 SA og 1 EXU, men nå har jeg troa på at det skal gå bra! 10+0 imorgen :rodmer: Ønsker deg mye lykke til :)

Tusen takk! :) Syns det er skummelt å skrive i terminforumer og i det hele tatt lese på nett så tidlig, fordi man ser så mye om alt som ikke har gått bra. Blir jo helt paranoid ! :overrasket: Men, jeg har en god magefølelse, så satser på at dette skal gå fint!

Syns jeg leste noe om at når du er passert 8 uker, så er risikoen også minimal for SA :) Ønsker deg også masse lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn her, er 6+2 i dag. Føler meg ikke særlig gravid annet en ekstremt ømme pupper, og at bh`en ikke lengre passer.. Hadde mye mensen murringer helt i starten, som har nesten helt gitt seg nå. Tør ikke helt å være superglad enda, har hatt SA før, så håper denne spira sitter. :)

Velkommen og gratulerer så mye :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Men jeg blir stort sett kvalm av alt nå :P

Uff, ja stemmer, er du fortsatt like dårlig?

Jeg er egentlig bedre, men de siste dagene har jeg blitt dårligere igjen. I følge tidlig UL er jeg nå 12 +5, legen trodde jo jeg var noe lenger da hun kjente på magen og livmora mi. Denne uka har hvertfall magen vokst litt, ikke lenge jeg kan skjule dette på jobben tror jeg... Og jeg har vært veldig svimmel og kvalm igjen. Jeg kaster ikke opp da, og får i meg mat, men jeg blir veldig fort mett. De siste dagene har jeg bakt noen veldig grove og veldig gode rundstykker. Men etter et rundstykke er jeg så stappmett og så kvalm at jeg bare må sove. Lurer på om det blir for mye for magen å jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...