Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Passerer 14 uker og beveger meg inn i uke 15 på tirsdag, så denne helgen har både mamma og pappa og svigermor fått vite det. :) Storesøster har visst det én uke. Resten av familien får vite det til ordinær UL 6.juni, deretter offentligheten sakte, men sikkert etter det.
Jeg synes det er tidlig enda, men nå er altså foreldre fortalt, og det føles helt ok. De gleder seg masse!

Ingen kvalme eller noe, så formen er like fin som for 14 uker siden ;) Og magen er like flat, så her kan hemmeligheten bevares en stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. :goodbye:

Melder meg inn her. Er 13 uker på torsdag, foreløpig termin 14. nov. Har en gutt fra før som nettopp er fylt to. Var ikke akkurat planlagt graviditet, men ingen krise heller. Var plaget med kvalme i tre-fire uker, men nå kjenner jeg lite til at jeg er gravid, bare at magen begynner å bli ganske synlig. Har vært på tidlig UL i uke ni og hørte hjertelyd hos fastlegen forrige uke. :rodmer:

Søster og ei venninne fikk vite det i uke seks, ellers fikk resten av familien vite det etter UL i uke ni. Sjefen og noen kollegaer vet det nå, men gidder ikke rope det ut til noen andre. Tenker at det spres snart uansett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja stemmer, er du fortsatt like dårlig?

Jeg er egentlig bedre, men de siste dagene har jeg blitt dårligere igjen. I følge tidlig UL er jeg nå 12 +5, legen trodde jo jeg var noe lenger da hun kjente på magen og livmora mi. Denne uka har hvertfall magen vokst litt, ikke lenge jeg kan skjule dette på jobben tror jeg... Og jeg har vært veldig svimmel og kvalm igjen. Jeg kaster ikke opp da, og får i meg mat, men jeg blir veldig fort mett. De siste dagene har jeg bakt noen veldig grove og veldig gode rundstykker. Men etter et rundstykke er jeg så stappmett og så kvalm at jeg bare må sove. Lurer på om det blir for mye for magen å jobbe med?

Det går veldig opp og ned. Nå har jeg hatt flere fine dager, men igår ble formen verre igjen. Og idag var det påån igjen med oppkast.. :( Blir litt oppgitt, men er ikke så mye man kan gjøre! Tar jo tabletter for å ikke kaste opp, men har prøvd meg uten de på dagtid i over 1 uke nå, kun tatt om kvelden - og det har gått bra, helt til nå. Jeg skal i alle fall ta de på dagtid igjen nå! ;)

Jeg blir også veldig fort mett, når jeg først klarer å spise. Jeg ble fort mett før jeg ble skikkelig dårlig også.. Tror kanskje det kan ha en sammenheng med å være oppblåst og ha forstoppelse - for det har jeg hatt hele veien. Jeg tror nok bare det er bra du får i deg grov brødbakst, for det hjelper jo på fordøyelsen ;) Magen vil automatisk jobbe litt saktere når man blir gravid, så det har sikkert noe med det å gjøre bare.

Beklager ekkel info her nå, men jeg ble litt overraska isted! Merker at magen jobber saktere nå, for jeg spiste ei brødskive med leverpostei og agurk rundt 17:30 idag, og når jeg kasta opp rundt 20:30-21:00 kom faktisk brødskiva opp! Ble veldig oppgitt, for jeg trodde den hadde kommet litt lengre i fordøyelsesprosessen - og dette er det største måltidet jeg har spist idag.. Så nå føler jeg har jeg ikke har fått i meg noe som helst på hele dagen! Bare litt honningmelon og ett par saftiser som har gått ned uten å kommet opp igjen :( Føler snart at det ikke er noe igjen av meg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :goodbye:

Melder meg inn her. Er 13 uker på torsdag, foreløpig termin 14. nov. Har en gutt fra før som nettopp er fylt to. Var ikke akkurat planlagt graviditet, men ingen krise heller. Var plaget med kvalme i tre-fire uker, men nå kjenner jeg lite til at jeg er gravid, bare at magen begynner å bli ganske synlig. Har vært på tidlig UL i uke ni og hørte hjertelyd hos fastlegen forrige uke. :rodmer:

Søster og ei venninne fikk vite det i uke seks, ellers fikk resten av familien vite det etter UL i uke ni. Sjefen og noen kollegaer vet det nå, men gidder ikke rope det ut til noen andre. Tenker at det spres snart uansett.. ;)

Velkommen og gratulerer så mye :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleløvetann, huff så kjedelig :( Ingenting annet som kan gjøres? Det er kanskje ikke aktuelt og legges inn på sykehus igjen for å få i deg nok næring?

Håper det går bedre snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det SA dessverre. Så jeg lister meg stille ut igjen. Lykke til videre til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilleløvetann, huff så kjedelig :( Ingenting annet som kan gjøres? Det er kanskje ikke aktuelt og legges inn på sykehus igjen for å få i deg nok næring?

Håper det går bedre snart :klem:

Nesj, er vel ikke det. Jeg får jo tabletter som hemmer brekningsrefleksen, men jeg blir så kvalm av tablettene at jeg stort sett kaster opp 20-30 minutter etter jeg har tatt de.. Men etter det går det stort sett greit. Noen dager er helt greie, mens andre er helt grusom :P Hvis det blir skikkelig ille ringer jeg sykehuset for å prøve å få komme inn på dagtid 1 dag i uka eller noe for å få i meg litt væske. Det hjelper overraskende mye :) De hadde et sånt tilbud når jeg var innlagt i Ålesund, men vet ikke om de har det tilbudet på Molde sykehus - som er det nærmeste sykehuset for meg. Men blir det skikkelig ille igjen ber jeg rett og slett om innleggelse om nødvendig, for det hjelper veldig på forma altså! :)

Får krysse fingrene for det :hjerte: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det SA dessverre. Så jeg lister meg stille ut igjen. Lykke til videre til dere alle sammen :)

Uff, så leit.. :( Sender deg en stor klem :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det SA dessverre. Så jeg lister meg stille ut igjen. Lykke til videre til dere alle sammen :)

Så trist :( Stor klem til deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere følelsen av å være konstant sulten? Er man sulten? Jeg blir fort mett og fort sulten. Men kan jo ikke gå å spise hele tiden. Spiser jo ikke akkurat for to;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere følelsen av å være konstant sulten? Er man sulten? Jeg blir fort mett og fort sulten. Men kan jo ikke gå å spise hele tiden. Spiser jo ikke akkurat for to;-)

Hos meg var det sånn i starten av svangerskapet. La brått på meg nesten 2 kg, jeg som alltid har slitt med å gå opp i vekt. Synes det var kjempestas, men så kom kvalmen :P Nå som kvalmen ikke er der absolutt hele tiden føler jeg aldri at jeg blir sulten, jeg blir bare kvalm - og da vet jeg at jeg bør spise noe så fort som mulig for å prøve å holde litt kontroll på det. Men det er ikke enkelt! Hadde virkelig ikke klart meg uten Phenergan, som gjør sånn at jeg ikke skal klare å kaste opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får joine her jeg også, foreløpig ca menstermin 20.12. Var på ul i uka som var og damen regnet seg frem til 8+3. Så bankende hjerte og lite knøtt på ca 16 mm. Vi krysser fingrene og håper det er en lillebror/søster som vil hilse på oss før jul en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det SA dessverre. Så jeg lister meg stille ut igjen. Lykke til videre til dere alle sammen :)

:hug: Det var trist å høre. Håper det går greit med deg og at du blir gravid igjen raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også konstant sulten nå. Er omtrent like langt som deg, Løvsol. Hadde det sånn sist gang også, jeg kunne spise tre-fire skiver brød uten å bli skikkelig mett. Og så bli sulten igjen etter et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har lurt på om jeg skulle melde meg inn her jeg også, har mye erfaring med å miste, så har tenkt som så at det sikkert går galt like etter at jeg hadde annonsert det her. Har en datter fra før av på 8 mnd.

Var på ul 8+1 og da var det iallefall liv, formen er dårlig, henger over dassen hver morgen og generelt trøtt og mye hodepine. Akkurat som forrige svangerskap :)

Foreløpig termin 10 desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Får joine her jeg også, foreløpig ca menstermin 20.12. Var på ul i uka som var og damen regnet seg frem til 8+3. Så bankende hjerte og lite knøtt på ca 16 mm. Vi krysser fingrene og håper det er en lillebror/søster som vil hilse på oss før jul en gang.

Hei hei, jeg har lurt på om jeg skulle melde meg inn her jeg også, har mye erfaring med å miste, så har tenkt som så at det sikkert går galt like etter at jeg hadde annonsert det her. Har en datter fra før av på 8 mnd.

Var på ul 8+1 og da var det iallefall liv, formen er dårlig, henger over dassen hver morgen og generelt trøtt og mye hodepine. Akkurat som forrige svangerskap :)

Foreløpig termin 10 desember.

:blomst::sminkedokke: Gratulerer til dere begge. Krysser fingre og tær for at spirene holder seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tenkte jeg kunne melde meg inn her, jeg!

Jeg har fått en enorm tykk tåke i topplokket som gjør at jeg ikke kommer på hvor gammel jeg er :fnise: jeg vil si 24, men jeg tror det er 25. Er det mulig???

Uansett: jeg bor med min kjære og vår sønn på 8 mnd. Vi har vært sammen i 5 år.

Greier var at vi egentlig akkurat hadde begynt å tenke på nr to. Vi vil ha to tette. Så jeg begynte å teste etter el, tempe og notere alt mellom himmel og jord. Etter 2 uker med to streker på el-testen, begynte jeg å lure litt, siden jeg før har fått tydelige negative el-tester med bare én strek. Så jeg tok en g.test den 12 april. Oooog, ja. Den var positiv. Så eggløsningen gikk meg hus forbi tror jeg :fnise:

Har siden 12. April gått å fundert på hvor langt jeg var på vei, siden jeg ikke ante når alt som skal skje hadde skjedd. Var faktisk ganske forvirret kan du si.

Men hos gyno i dag fikk jeg vite at jeg er 9+1 i dag ca og har termin 19.desember! La oss for Guds skyld håpe det ikke blir på julaften! Hehe.

Vel, det blir altså to tette, med 15 mnd i mellom. Jeg trodde kanskje det kom til å bli 13 mnd mellom de, men det ble altså 15. Kanskje like greit? Travelt blir det nok. Men sånn er livet. Travle greier:) men ser også frem til all den gleden de kommer til å få av hverandre.

Så, det var meg! Hei, hei! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere følelsen av å være konstant sulten? Er man sulten? Jeg blir fort mett og fort sulten. Men kan jo ikke gå å spise hele tiden. Spiser jo ikke akkurat for to;-)

Jeg er også konstant sulten! Jeg spiser og bare en halvtime senere slår monstersulten inn! Det skjer liksom ikke gradvis, men slår ned som et lyn! :( Da griper jeg jo bare det kjappeste og det har gått mye i usunn mat de siste tre ukene! Blir liksom ikke ordentlig mett heller, men magen blir fort ubehagelig full.. Er bare 9+3 og har lagt på meg flere kilo garantert! Håper monstersulten gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! I tilleg til å være monstersulten, er det også mangel på matlyst! Har vært så usunn at det er ekkelt:( men jeg håper det blir bedre snart. Kan ikke går rundt å spise dritt heller:/

Jeg er også konstant sulten! Jeg spiser og bare en halvtime senere slår monstersulten inn! Det skjer liksom ikke gradvis, men slår ned som et lyn! :( Da griper jeg jo bare det kjappeste og det har gått mye i usunn mat de siste tre ukene! Blir liksom ikke ordentlig mett heller, men magen blir fort ubehagelig full.. Er bare 9+3 og har lagt på meg flere kilo garantert! Håper monstersulten gir seg snart!

Samme her! I tilleg til å være monstersulten, er det også mangel på matlyst! Har vært så usunn at det er ekkelt:( men jeg håper det blir bedre snart. Kan ikke går rundt å spise dritt heller:/

Og når jeg spiser det jeg måtte ønske, blir jeg bare ekkel mett, kvalm og må spy. Helt forjævlig faktisk. Forrige svangerskap var en lek....

Endret av Johanne88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...