Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Jeg ble overrasket med kjempe koselig babyshower i går <3 Det var pyntet til prinsessekveld med middag, kaker, muffins, snop og mange fine gaver! For noen snille venner og familie jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyshower er så koseliiig 😄💜

Her har slimproppen gått i dag! Termin i morgen så nå nærmer det seg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kjempe koselig :) :)

Åååååå, masse lykke til studenten! :) :)

Misunner alle dere som har termin de nærmeste ukene - her er ikke termin før 15 desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskninger!! :)
Fikk noen tak i natt som har tatt seg opp, og nå kommer og går de jevnt. Det er nok modningsrier på gang her... Mellom 5-10 min mellom hver gang det kommer et tak! Men det er helt overkommelig foreløpig, og det er ikke noe tak i ryggen enda! Kan se ut som det er fødsel snart :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk noen tak i natt som har tatt seg opp, og nå kommer og går de jevnt. Det er nok modningsrier på gang her... Mellom 5-10 min mellom hver gang det kommer et tak! Men det er helt overkommelig foreløpig, og det er ikke noe tak i ryggen enda! Kan se ut som det er fødsel snart :laugh:

Oj! Masse lykke til!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Gleder meg til å høre fødselshistorie, hvis du har tenkt å dele da!

Mohair forresten, hvordan går det med dere, og får vi fødselshistorie av deg? :)

..og Løvsol også?! :)

Endret av Mus-Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Gleder meg til å høre fødselshistorie, hvis du har tenkt å dele da!

Mohair forresten, hvordan går det med dere, og får vi fødselshistorie av deg? :)

..og Løvsol også?! :)

Jeg har skrevet min fødehistorie i dagboka mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hentet vogna :D Den er såå fin, mangler bare en liten baby til å ha oppi nå :rodmer:

Måtte gå en liten prøvetur nå i kveld sammen med hunden, gikk bare opp til mamma som bor i nabolaget og viste den frem da :erter:

Begynner å bli veldig klar til hun kommer, men samtidig har jeg endel småting jeg vil få gjort først, og lite energi om dagen gjør at ting tar tid og tiden går fort. Tror ikke jeg kommer til å sitte uten noe å gjør før hun kommer iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, endelig tid med pcen. (Sitter stort sett og surfer på telefonen mens jeg ammer, men orker ikke skrive så mye med den). Her er fødehistorien:

Det startet jo litt halvdramatisk med at jeg begynte å blø hjemme en ettermiddag. Heldigvis var vi alle kommet hjem fra jobb og barnehage. Trodde først det måtte være vannet som var gått så jeg måtte inn på do for å sjekke, men fikk helt sjokk da jeg så at det var blod. La meg ned og ba samboer ringe 113 for å få ambulansen til å hente meg. Samboer fikset barnevakt i en fei som rakk å komme rett før ambulansen skulle kjøre, så han fikk blitt med. Det viste seg etterhvert at jeg blødde fra morkaka, såkalt randløsning, så jeg måtte ha ut ungen. Jeg fikk lungemodningssprøyte og de snakket om KS, men jeg var veldig bestemt på at jeg helst ville unngå det. Fikk etterhvert rier, men veldig dårlige rier (hadde 3 cm livmorhals og ingen åpning og hodet var ikke nede i bekkenet). Sent på kvelden ble det bestemt at jeg skulle få riestimulerende, og hvis det ikke hadde noen effekt i løpet av to timer, så ville de gjøre KS. Heldigvis ble det mer rier, men da måtte jeg ha epidural fordi det ble så vondt. Legen var innom og tok vannet og satte på pulsmåler på hodet til lillesøster og innimellom tøyet de for å få litt fortgang i fødselen. Så da lå jeg og halvsov omtrent hele natta, bare avbrutt av noen sjekker, og så plutselig fikk jeg trykketrang på morgenen. Følte meg helt uthvilt da fødselen startet og presset i 6 min før lillesøster var ute. Det var helt j... vondt, jeg brøla mens jeg pressa og jeg måtte klippes og fikk et ørlite sekund panikk av smerten og ville bare vekk, men plutselig sa jordmora at jeg skulle puste ut ungen, og så var hun ute! Helt absurd, og da tenkte jeg bare: "er jeg ferdig alt?". :ler: Følte meg veldig sprek ganske raskt etterpå.

Så ble lillesøster (45 cm lang og 2010 g.) lagt på nyfødt intensiv, men hun var så fin og sprek, så trengte bare litt pustehjelp første døgnet. Hadde gulsott og ble behandlet med lys to ganger. Var trøtt og orket ikke spise noe særlig selv før den siste helga før vi reiste hjem, men alt i alt gikk det veldig fint! Reiste hjem med sonde og hjemmesykehus den dagen hun var 35 uker. Fikk litt påfyll noen ganger om dagen den første uka, men så ble den fjernet fordi hun tok nok selv. I dag er det to dager til termin og på fredag veide hun 3340 g! Blitt så stor!! :tommelsmil:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillesøster Mohair, godt å se fødselen gikk fint!! :))

Vi er hjemme igjen nå, og har det veldig fint :) Har nettopp skrevet fødselshistorien i dagboken min nå, for dere som er interessert i å lese.. Godt å være hjemme og kreftene begynner så smått å komme tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lillesøster Mohair, godt å se fødselen gikk fint!! :))

Vi er hjemme igjen nå, og har det veldig fint :) Har nettopp skrevet fødselshistorien i dagboken min nå, for dere som er interessert i å lese.. Godt å være hjemme og kreftene begynner så smått å komme tilbake!

Jo, takk. Nå er det jo snart sju uker siden, men synes nesten det føles lenger siden. Gratulerer selv, stikker innom og leser i natt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) 16.11.2014 kom vår lille Mathea til verden <3 2775 g og 46 cm lang!

Ble innlagt på fredag fordi de mistenkte svangerskapsforgiftning. Blodtrykk og blodprøver vekslet mellom å være normal og ikke fult så bra, i tillegg til protein i urinen. Så på søndag bestemte de seg for å ta vannet! De tok vannet klokka 10:30. Klokken 12:00 ble jeg trillet fra rommet vårt og til fødestuen, uten at de sjekket åpningen en gang. De skjønte at jeg var kommet godt i gang når jeg måtte bøye meg godt fremmover hver gang riene kom :-D Ca 14:00 ble det bestilt epidural siden riene kom så tett at jeg aldri fikk pauser, og riene var det skikkelig futt i! Da hadde jeg 4 cm åpning. Epiduralen ble vel satt ca 15:00 tror jeg, og mens den skulle bli satt og jeg måtte ligge HELT rolig kom jammen pressriene! Helt grusomt å ligge der uten å kunne bevege meg, og neste undersøkelse viste selvfølgelig full åpning! Så da var det bare å kjøre på, og klokka 15:33 var snupsi ute <3

Kjapp og intens fødsel, tror ikke noen hadde forventet at det skulle gå så fort! Vi trives så godt som foreldre, og klarer ikke ta øynene bort fra vår lille skatt <3 Endelig, etter så mange år med prøving har drømmen vår endelig gått i oppfyllelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble innlagt på fredag fordi de mistenkte svangerskapsforgiftning. Blodtrykk og blodprøver vekslet mellom å være normal og ikke fult så bra, i tillegg til protein i urinen. Så på søndag bestemte de seg for å ta vannet! De tok vannet klokka 10:30. Klokken 12:00 ble jeg trillet fra rommet vårt og til fødestuen, uten at de sjekket åpningen en gang. De skjønte at jeg var kommet godt i gang når jeg måtte bøye meg godt fremmover hver gang riene kom :-D Ca 14:00 ble det bestilt epidural siden riene kom så tett at jeg aldri fikk pauser, og riene var det skikkelig futt i! Da hadde jeg 4 cm åpning. Epiduralen ble vel satt ca 15:00 tror jeg, og mens den skulle bli satt og jeg måtte ligge HELT rolig kom jammen pressriene! Helt grusomt å ligge der uten å kunne bevege meg, og neste undersøkelse viste selvfølgelig full åpning! Så da var det bare å kjøre på, og klokka 15:33 var snupsi ute <3

Kjapp og intens fødsel, tror ikke noen hadde forventet at det skulle gå så fort! Vi trives så godt som foreldre, og klarer ikke ta øynene bort fra vår lille skatt <3 Endelig, etter så mange år med prøving har drømmen vår endelig gått i oppfyllelse :)

Gratulerer så mye ♡♡♡

nyt barselstida ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :D Kos dere med lille jenta <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har fått bebiser <3 Her er fremdeles 4 uker igjen til termin - håper hun kommer før :P Gleder meg så mye til å ha hun i armene :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...